Farjen schreef:Een vriend die onlangs bedrogen is en nu wil zijn ex hem terug. Zijn antwoord:
Ik doe geen vuil ondergoed 2 keer aan
dat is een mooi gezegde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Farjen schreef:Een vriend die onlangs bedrogen is en nu wil zijn ex hem terug. Zijn antwoord:
Wat een ongelooflijk denegrerende opmerking.
Alsof een met een ander gevrouw vuil is.
Verder is vergissen menselijk en vergeven een groot goed:
In de regel is er bij elke relatie waarin van ´vreemd´gaan sprake is, iets fundamenteels mis in de relatie waar net zo in de regel beiden hun aandeel in hebben.
Huertecilla schreef:Farjen schreef:Een vriend die onlangs bedrogen is en nu wil zijn ex hem terug. Zijn antwoord:
In de regel is er bij elke relatie waarin van ´vreemd´gaan sprake is, iets fundamenteels mis in de relatie waar net zo in de regel beiden hun aandeel in hebben.
Saskia9 schreef:Dus ook al ben je beide fout is het iemands goed recht om de ander dan maar te bedriegen ondanks afspraak? Liegen en bedriegen is net als stelen. Je ontneemt iemand anders de waarheid. Een waarheid waar je je relatie op baseerde lijkt me.
Roosch schreef:Op het moment dat hij af zat te zien in een klein kamertje omdat hij tijd nodig heeft.. Ok. Misschien.
Op het moment dat hij bij die griet is, 3 keer per dag er overheen mag en ook nog eens een maaltijd voorgeschoteld zou krijgen. Nee. Voor mijn part waren het dan 70 jaar huwelijk geweest.. Hij had (eventueel met hulp van een rollator) heel snel de hoogste boom op mogen zoeken die hij vinden kon.
Wil je oprecht met zo iemand verder? Waarom? Ben je bang voor verandering? Eenzaamheid?
Huertecilla schreef:Saskia9 schreef:Dus ook al ben je beide fout is het iemands goed recht om de ander dan maar te bedriegen ondanks afspraak? Liegen en bedriegen is net als stelen. Je ontneemt iemand anders de waarheid. Een waarheid waar je je relatie op baseerde lijkt me.
Je springt naar conclusie.
Enneh, de basis van een relatie omvat toch wel meer dan een afspraak over liegen toch?
Verder is er wel meer waarover gelogen/verzwegen wordt. Als het liegen op zich de halszaak is... hoppa ook maar gelijk op de keien met de relatie.
Kijk twee keer fout maakt geen goed: Een slechte relatie is geen excuus voor bedrog. Wel een reden voor vergeven vanwege gedeelde ´schuld´.
Jildau schreef:Huertecilla schreef:
Ja dat is vuil als dat niet de afspraak was binnen de relatie. Er staat bij dat hij bedrogen is en bedrog is vuil.
En in deze gaat het mij niet eens zozeer om het vreemdgaan maar meer nog om hoe hij haar behandeld. Niks laten horen, haar ongerust laten zijn, haar de schuld geven, liegen, smoesjes verzinnen en nu ze daar allemaal achter is gekomen gewoon wegblijven en bij je nieuwe vlam gaan zitten. En zijn vrouw alleen laten met haar verdriet en een schuldgevoel aanpraten ook nog.
Ik ben er van overtuigd dat je dan beter alleen kunt zijn of met een man die wel laat blijken dat hij van haar houdt en voor haar door het vuur gaat.
meggiemeg schreef:TS het komt op mij over dat je (nu) geen grenzen durft te stellen, bang dat je hem in de armen van die andere vrouw jaagt.
Je man komt op mij over alsof hij een excuus zoekt om bij je weg te kunnen gaan, namelijke de aanvallen.
Op het moment dat 1 van beide aan het rondkijken is naar een ander buiten de relatie is de relatie op zich al heel ver afgezakt. Als je nog echt oprechte gevoelens hebt voor je partner is er geen ruimte voor een ander.
speurneusc schreef:die wil niet terug komen, als hij terug wilde komen was ie wel dezelfde dag nog de logeerkamer ingegaan of op de bank gaan slapen en niet bij zijn "vriendin"gebleven
Jildau schreef:speurneusc schreef:die wil niet terug komen, als hij terug wilde komen was ie wel dezelfde dag nog de logeerkamer ingegaan of op de bank gaan slapen en niet bij zijn "vriendin"gebleven
Hij had direct achter haar aan moeten gaan en op z'n knietjes jankend voor de deur moeten zitten, smekend of ze er alsjeblieft even over kunnen praten terwijl de TS al z'n spullen door het raam naar buiten mieterde. Dan zou de situatie zo anders zijn dan dat 'ie haar overstuur weg laat lopen en weer op z'n nieuwe chick duikt.
Shanna schreef:Het siert je niet, maar lucht wel op!
Toen mijn vent op een zeer banketstaaf manier bij mij weg was gegaan en zn vader (?!!) zn spullen kwam halen ben ik ook met vuilniszakken en bigshoppers door het huis gegaan. Alles wat van hem was incl alle decoratie spulletjes heb ik in de zakken en tassen gedaan en in de gang gezet. Toen zn vader er was was het inladen en wegwezen, uiteraard heb ik hem niet geholpen bij het inladen. Woest was ik!
Zo het huis schoonvegen was echt heerlijk! Het luchte echt op!
Ik zou het zo weer doen als ik de kans kreeg