Natuurlijke ouderschaps topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:51

Ahh, de reactie waar ik op reageer is weg gehaald... Tja.

Is dat vaccin er al lang Sizzle? Wij zitten ook in een "rood" tekengebied en ik lijk nu het middeltje ertegen gevonden te hebben. Maar Lyme is zo ongrijpbaar...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:54

Ik denk dat de anti vaccineerders moeten genieten van hun keuzevrijheid zolang die er nog is.

Hier geen Bumba seat, we hebben een Stokke met newborn en baby inzetjes, een Doomoo, een babynestje en 1 of ander kussen uit het ziekenhuis voor een mooi gevormd hoofdje.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:55

Heb reactie inderdaad weg gehaald omdat ik het anders wou formuleren maar zoonlief had me nodig dus niet rap genoeg geweest om andere reactie te schrijven.
Zoonlief is toch iets belangrijker dan internet :D

Ieder persoon handelt naar zijn ervaringen. Ik ga het daarbij laten.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 03-08-17 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:56

Wat voor kussen is dat lieveli? Aangezien wij bij nummer één best hebben 'afgezien' om de afplatting tegen te gaan/te beperken.

Ik wist niet dat je kon enten tegen lyme.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:57

lieveli schreef:
Ik denk dat de anti vaccineerders moeten genieten van hun keuzevrijheid zolang die er nog is.

Hier geen Bumba seat, we hebben een Stokke met newborn en baby inzetjes, een Doomoo, een babynestje en 1 of ander kussen uit het ziekenhuis voor een mooi gevormd hoofdje.

Die keuze vrijheid zal er gelukkig altijd blijven ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:57

Ah ik dacht al dat er een reactie miste gezien je berichtje.

Ik vat dat ook niet zo goed waarom mensen soms zó fel zijn in het niet willen aannemen dat er toch echt heel veel ellende wordt veroorzaakt door vaccins.

Dikke prima dat iemand helemaal voor zoveel mogelijk prikken is, maar ontkennen dat er veel ellende van komt terwijl zelfs extreem pro organisaties als het RIVM toegeven dat het bepaald niet zonder risico is...dat vind ik heel maf.

Ook die vreselijke nare stukjes die jan en alleman in de media plempt met de meest suffe aannames waarom mensen ervoor kiezen om niet te vaccineren :roll: Er is echt een campagne gaande om kritische prikkers zo belachelijk mogelijk te maken. Nare wereld wordt er zo geschapen.

Wat akelig trouwens dat je zo buitengesloten wordt in je dorp zeg! Dat doet toch hoop ik niet iedereen?

Hier is de SGP elk jaar het grootste maar ik merk niks van spanningen eigenlijk, de gelovige mensen zijn gewoon hartstikke lief en hebben er alle respect voor dat wij en veel anderen niet geloven :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:58

veerledec schreef:
Wat voor kussen is dat lieveli? Aangezien wij bij nummer één best hebben 'afgezien' om de afplatting tegen te gaan/te beperken.

Ik wist niet dat je kon enten tegen lyme.

Ik zal hem zo even opsnorren. Mijn broer kreeg hem uit het ziekenhuis voor hun kindje dus mijn moeder kocht hem meteen voor ons. Heel losjesvallend met een soort korrels?

quera schreef:
MarcoBorsato schreef:

Die keuze vrijheid zal er gelukkig altijd blijven ;)

Nee, ik denk dat we uiteindelijk Italië achternagaan ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:59

Anoeska27 schreef:
Ahh, de reactie waar ik op reageer is weg gehaald... Tja.

Is dat vaccin er al lang Sizzle? Wij zitten ook in een "rood" tekengebied en ik lijk nu het middeltje ertegen gevonden te hebben. Maar Lyme is zo ongrijpbaar...

Ja dat bestaat al lang.
Tegen Lyme bestaat niets dus je moet dan wel even kijken of het een FSME gebied is. Dat is eigenlijk doorgaans alleen beneden het Schwarzwald.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:00

Tegen afgeplat hoofdje kan je trouwens ook kiezen voor een PurFlo matrasje bijvoorbeeld, daar zakt het hoofdje (en de rest van het lijfje) een beetje in weg. Heb ik hier ook nog ergens liggen geloof ik, was in de zomer ook wel fijn want super lekker luchtig en ook meteen 0 verstikkingsgevaar +:)+

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:01

knip
Laatst bijgewerkt door Anoeska27 op 03-08-17 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:01

Pas hier niet helemaal tussen geloof ik maar vind het wel interessant om mee te lezen.

Ik heb 7 maanden bv gegeven. Gestopt omdat het iedere 2 uur voeden me uitputte. Mijn dochter is nu bijna 2 jaar en slaapt sinds 2 weekjes door in haar eigen bed.
, zomaar uit het niets. Voorheen werd ze 's nachts wakker en dan nam ik haar mee naar ons bed waar ze zo weer verder sliep. Het eerste jaar heeft ze sowieso bij ons in de slaapkamer geslapen.

Heb het eerste jaar veel gedragen en van plan om dit met de tweede ook te doen. Wat slapen en bv betreft ben ik ook van plan weer hetzelfde te doen. Hoop alleen wel dat kind 2 niet iedere 2 uur voor een voeding komt :')

Speelgoed maakt me geen fluit uit, als kind het maar leuk vindt.

School kies ik hier in de buurt uit. Vind het belangrijk dat haar vriendjes straks in de buurt zitten . Ga overal even bij langs om te kijken wat het beste bij ons past.

Die poppen die ok voorbij heb zien komen vond ik doodeng en komen er hier niet in :D

Vaccinaties ga ik me bij de tweede wat meer in verdiepen, al ben ik absoluut voor. Nu gewoon met het programma meegedaan en ze heeft er eigenlijk geen last van gehad. Bij de volgende begin ik denk ik wat later en een aantal misschien spreiden. Moet me er nog even in verdiepen!

Rapley heb ik niet aangedurfd met de eerste, wil wel kijken hoe de volgende het oppakt. Mijn dochter verslikte zich overal in.

Ik stoor me wel vreselijk aan iedereen die zo door blijft drammen over de vaccinaties met hele lappen tekst.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:04

Als we Italië achterna gaan hoop ik dat we hier met nog grotere aantallen dan daar massaal in protest de straat op gaan om duidelijk te maken dat de staat niet bepaalt welke medische handelingen onze kinderen verplicht moeten ondergaan :j

En dat vind ik ook heel gek, dat je van die protesten in Italië weinig tot niks in de mainstream media langs ziet komen...ze willen ons niet op ideeën brengen zeker...

Britta31

Worden de baby's tegenwoordig niet meer wisselend op de zij gelegt tijdens het slapen?
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 03-08-17 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Ach mijn kind is volledig gevaccineerd alleen op een ander tempo. Ook prima. Net zoveel dekking als de regulier gevaccineerde kindjes :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:08

Keet schreef:
Ach mijn kind is volledig gevaccineerd alleen op een ander tempo. Ook prima. Net zoveel dekking als de regulier gevaccineerde kindjes :)

Dit is wat ons kraambureau ook adviseert. Ik vond de kraam bij de intake sowieso erg kritisch naar prikken toe en ik denk zeker dat je bepaalde afwegingen moet maken.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:10

Hoofdje iedere keer de andere kant opleggen. Helemaal op de zij slapen wordt afgeraden.

Al sliep mijn dochter wel op haar zij omdat ze dan beter sliep (als ze al in haar of überhaupt een bed lag).

Britta31

Re: Natuurlijke ouderschaps topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:11

Maar als ze dan spugen?Mijn jongste is 15 dus er is veel verandert natuurlijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:12

Britta31 schreef:
Worden de baby's tegenwoordig niet meer wisselend op de zij gelegt tijdens het slapen?

Nee je mag ze alleen op de rug leggen := had ik overigens schijt aan, en mijn kind ook, die sliep maar op een zij als ie al sliep. Maar heeft nu wel een beetje scheef hoofd, hoewel het wel aardig is weggetrokken. Nu nog een dikke bos haar en je ziet niks meer :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:13

Britta31 schreef:
Maar als ze dan spugen?Mijn jongste is 15 dus er is veel verandert natuurlijk.

Sorry maar ik zie dat je in een ander topic over dit topic loopt te gallen. Ik vind het een beetje hypocriet dat je hier dan zogenaamd geinteresseerd komt doen. Bovendien mag je andere topics niet bespreken en heb ik op je getemd. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:14

Als ze spugen moet je maar hopen dat ze opzij spugen / de spuug er op 1 of andere manier goed uitwerken....ik vond dat ook een beetje "hmmm..."

Maargoed wij moesten die kleine sowieso nog minstens een half uur na de voeding recht(er)op houden omdat anders de hele voeding er weer uit kwam :(:)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:24

Mijn kinderen gaan naar de vrije school en hadden als baby een wollen slaapzak en we eten waar kan biologsch enzovoorts.

Maar niet inenten.....
Je brengt er kwetsbare groepen mee in gevaar. De topicstarter zegt dat ze veel mensen kent wiens kinderen schade hebben opgelopen of zelfs zijn overleden aan inentingen...ik zou het fijn vinden als je mij over deze zaken meer informatie kan sturen per PB, ik zit in de medische sector en ken iemand die deze gevallen heel graag willen onderzoeken.

Aub, geen via via verhalen via de website kritisch prikken. Het is bekend dat de oprichter hiervan een charlatan is. Gevallen uit de eerste hand, graag!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:25

We waren alweer klaar met de vaccinatie discussie en hadden ook al geconstateerd dat dat maar ergens anders moet gebeuren. Dus begin nu aub niet weer

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:26

Jemig Keet, laat mensen lekker zeggen wat ze willen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:30

Je kan ervaringsverhalen prima zelf vinden hoor Waves als je dat wilt :j

Het zijn namelijk de ouders zelf die ze her en der typen. Of op YouTube zijn ook genoeg schrijnende filmpjes te vinden. En als je goed zoekt kan je ook bij RIVM en andere pro-vaccinatie instanties wel wat aantallen en statistieken vinden van zaken die verkeerd gaan :)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:31

Keet schreef:
We waren alweer klaar met de vaccinatie discussie en hadden ook al geconstateerd dat dat maar ergens anders moet gebeuren. Dus begin nu aub niet weer

Oh, ik kom net binnen. Zag nergens staan dat het klaar was.

Waar wil je het in dit topic verder over hebben? Ik kan de reiff slaapzakken aanbevelen. Verder niet laten huilen inderdaad. Zo'n rubber bumba stoel zou ik zelf niet voor kiezen, alles wat te vroeg een houding forceert schijnt toch niet zo goed te zijn en daarnaast... waarom zou je ze sneller willen laten zitten, lopen of wat dan ook dan ze van nature doen? Geniet van het moment zou ik zeggen, dat is misschien wel het meest natuurlijk ouderschap.