Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:57

Zou het een idee zijn om hem de link van dit topic te geven? Dan kan hij zelf bepalen of hij de spoiler wel of niet leest en wanneer en of hij meer wilt weten en op welke manier. Ik kan me voorstellen dat voor beide partijen lezen in dit geval fijner is dan het hardop uit te moeten spreken/ aan te moeten horen zodat de emoties niet de overhand nemen en hij zelf de regie heeft in wat hij wanneer leest/ weet.

Uiteraard hoeft dat niet perse via dit topic, je zou je verhaal ook in een enveloppe aan hem kunnen geven o.i.d..

Penny_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 11:05

Ik zou hem de link niet geven. Ik wil graag communiceren met hem.

Ik zou een stopteken met hem kunnen afpreken dat hij kan aangeven tot hie ver hij het kan hebben.

Een brief zou hem zo alleen laten met mijn emoties wat hem weer compleet machteloos maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:11

Dat lijkt me een slim plan ja, als partner zijnde zou ik niet alles aankunnen denk ik. Zeker niet als jullie zelf ook een kinderwens hebben.

Maar ik ben dan ook een te emotioneel persoon daarvoor, ik zou de dader uit de weg geruimd willen hebben en daar zou ik zelfs een paar jaar voor willen zitten. Jou vader lijkt me ook zo'n persoon die online zijn pleziertjes opzoekt en daarmee nog steeds nieuwe slachtoffertjes maakt. Walgelijk en dat moet voor altijd stoppen.

Misschien is jou vriend wel veel sterker en rationeler dat hij het wel aan kan allemaal, zodat hij jou nog beter kan begrijpen en steunen in jou proces het allemaal een plekje te geven/ te verwerken.

Penny_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 11:20

Shanna. Hoe kom je aan dat idee dat mijn vader dat zou doen. Wat een aanname zeg... ongelovenlijk.

Mijn vriend kent mijn vader natuurlijk ook al jaren. En ondanks alles is mijn vader in al die jaren ook veranderd. Hij is niet de zelfde man meer als 20 jaar geleden. Ik snap dat dat moeilijk is om voor te stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:36

Die aanname deed ik na aanleiding van wat ik op tv zie bij soortgelijke mannen. Zoals bijvoorbeeld bij undercover in nederland waarin Alberto Stegeman dit soort dingen aan het licht brengt. Er zijn triest genoeg veel meer online daders en slachtoffers dan dat er daders zijn die het ook daadwerkelijk in de praktijk brengen. Ik denk dan ook dat de kans erg groot is dat jou vader online ook zijn behoeftes opzoekt/ voldoet. Zijn voorkeur ligt blijkbaar bij kleine kinderen, en nu jullie zelf volwassen zijn geworden zijn jullie niet meer interessant zoals je zelf gezegd hebt.

Mijn excuses als het niet zo is, maar wat ik op tv zie is dat de online wereld 100x zo groot is als de daders die ook echt fysieke slachtoffertjes maken, en de daders die het fysiek (willen gaan) doen zijn online (met foto's en filmpjes) begonnen en willen daarna meer/ verder gaan. En gezien jou vader al fysieke slachtoffers heeft gemaakt denk ik dat de kans erg groot is dat hij dat ook online opzoekt. Die kans acht ik nog groter dan dat hij zich aan andermans kinderen zou vergrijpen..

Nogmaals, dat baseer ik op de realiteit die mij door de tv wordt voorgeschoteld, dus mijn excuses als het niet zo is.
Mochten jullie uiteindelijk wel aangifte doen dan zal de politie uiteraard ook zijn computters doorzoeken want ook als hij het online doet is hij strafbaar bezig.
Ik weet niet of je daar annoniem een melding van kan maken, maar dat kan je ook nog overwegen om hem eerst annoniem daarop te laten pakken en daarna eventueel aangifte doen van het echte fysieke misbruik.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:42

Of gewoon wachten tot TS er klaar voor is en niet verder gaan speculeren. Iets voor de politie later, niet voor TS nu.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:48

Ik denk niet dat het aan ons is om voor politie of psycholoog te spelen. Sowieso is de televisie nou ook niet meteen de meest betrouwbare bron op je te baseren, dus laten we hier focussen op de TS en niet op wilde speculaties.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:44

Ik vind het ook nogal veel aannames. Als ik bedenk dat mijn vader bijvoorbeeld niet eens een computer heeft...
Beetje vreemde, en imo ongepaste, reactie Shanna

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:22

Maar ik kan me best voorstellen dat Shanna die aannames doet. De vader van TS heeft fysiek slachtoffers gemaakt. Niet alleen bij TS maar ook bij haar zusje(s) en dat gedurende meer jaren. Denk je nu echt dat zo iemand daarmee zomaar ophoudt? Hij is niet gecorrigeerd in zijn gedrag; niet gepakt en dus feitelijk beloond. En idd. TS en zussen zijn inmiddels volwassen en dus niet meer interessant. Dus is hij daadwerkelijk een risico voor anderen. Ik begrijp best dat de TS heel erg bezig is met zichzelf maar ze moet beseffen dat ze daarmee wel een risico neemt voor anderen. Dat is denk ik wat sommigen hier duidelijk willen maken. Het is zeker geen oordeel naar TS toe.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:11

Babootje schreef:
Maar ik kan me best voorstellen dat Shanna die aannames doet. De vader van TS heeft fysiek slachtoffers gemaakt. Niet alleen bij TS maar ook bij haar zusje(s) en dat gedurende meer jaren. Denk je nu echt dat zo iemand daarmee zomaar ophoudt? Hij is niet gecorrigeerd in zijn gedrag; niet gepakt en dus feitelijk beloond. En idd. TS en zussen zijn inmiddels volwassen en dus niet meer interessant. Dus is hij daadwerkelijk een risico voor anderen. Ik begrijp best dat de TS heel erg bezig is met zichzelf maar ze moet beseffen dat ze daarmee wel een risico neemt voor anderen. Dat is denk ik wat sommigen hier duidelijk willen maken. Het is zeker geen oordeel naar TS toe.

TS is nooit en te nimmer verantwoordelijk dat haar vader zich eventueel aan anderen zou vergrijpen. Met deze uitspraak leg je wel een hele grote druk bij haar neer. Zij is een slachtoffer, geen dader. In zedenzaken wordt er regelmatig geen aangifte gedaan. Mede omdat de druk bij het slachtoffer ontzettend hoog komt te liggen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:15

martine0503 schreef:
Babootje schreef:

TS is nooit en te nimmer verantwoordelijk dat haar vader zich eventueel aan anderen zou vergrijpen. Met deze uitspraak leg je wel een hele grote druk bij haar neer. Zij is een slachtoffer, geen dader. In zedenzaken wordt er regelmatig geen aangifte gedaan. Mede omdat de druk bij het slachtoffer ontzettend hoog komt te liggen.

En dan heb je de hele mikmak van aangifte doen nog, dat is echt niet mis. Dan moet je alles nogmaals vertellen, confronterend, etc. Alleen het slachtoffer kan bepalen of zij dat aankan en wanneer.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:26

Daarom zeg ik ook het is geen oordeel naar de TS toe. Het is absoluut een heel moeilijk complex en tragische situatie. Maar draai het eens om en stel nu eens dat jouw kind slachtoffer wordt van zo iemand. Hoe voel je je dan? Want die kant is er ook he?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:30

Babootje schreef:
Daarom zeg ik ook het is geen oordeel naar de TS toe. Het is absoluut een heel moeilijk complex en tragische situatie. Maar draai het eens om en stel nu eens dat jouw kind slachtoffer wordt van zo iemand. Hoe voel je je dan? Want die kant is er ook he?

Die kant kan ik ook zeker begrijpen. Maar dat is niet iets waar je een slachtoffer mee mag opzadelen. Dat kan je gewoonweg niet vragen.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:31

Babootje schreef:

Die kant is er zeker. Ik blijf bij mijn standpunt dat je niet bij TS mag neerleggen dat ze ook rekening moet houden met eventuele andere slachtoffers en dat ze daar eventueel risico's mee loopt als zij nu niks doen. Dat mag je nooit aan haar vragen/neerleggen. Nu niet, nooit niet.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:39

Als er meerdere slachtoffers komen is dat de schuld van de dader.
Niet van een slachtoffer dat de confrontatie van een aangifte (vooralsnog) niet aandurft of aan kan, misschien wel nooit.

@TS ik lees al even mee en weet eigenlijk niet hoe te reageren.
Ik vind je ongelooflijk dapper met wat je aan het doen bent.
Godzijdank kan ik me er helemaal geen enkele voorstelling bij maken hoe jij je moet voelen hieronder.

Volg je eigen hart, je eigen gevoel.
Je bent een kanjer, heel veel sterkte!

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:51

martine0503 schreef:
Babootje schreef:

Die kant is er zeker. Ik blijf bij mijn standpunt dat je niet bij TS mag neerleggen dat ze ook rekening moet houden met eventuele andere slachtoffers en dat ze daar eventueel risico's mee loopt als zij nu niks doen. Dat mag je nooit aan haar vragen/neerleggen. Nu niet, nooit niet.

Amen Martine

Als ik even puur voor mezelf spreek, kun je dat wat jij benoemt babootje er niet bij hebben. Je staat in n overlevingsstand, je voelt je al schuldig, zwak, onzeker etc. En als iemand dan zoiets roept (wat ik ergens ook nog snap) dan maakt dat je niet zekerder van je zelf.
Wat ts haar vader ook doet daar kan en mag zij zich niet verantwoordelijk voor voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:56

Daarom ook dat ik anoniem aangifte doen benoemde. Dan wordt TS niet binnenstebuiten gekeerd en haar vader wel extra onder de loep genomen.
Ik steek nou eenmaal niet mijn kop in het zand als het dit soort dingen betreft, en dat is niet om het TS extra moeilijk te maken of extra druk op te leggen, maar puur om wel realistisch te blijven.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 00:07

Shanna schreef:
Daarom ook dat ik anoniem aangifte doen benoemde. Dan wordt TS niet binnenstebuiten gekeerd en haar vader wel extra onder de loep genomen.
Ik steek nou eenmaal niet mijn kop in het zand als het dit soort dingen betreft, en dat is niet om het TS extra moeilijk te maken of extra druk op te leggen, maar puur om wel realistisch te blijven.

Ik snap je helemaal dat zedendelinquenten gestopt moeten worden. Echter is TS momenteel nog bezig om voor haar zelf alles weer enigzins op orde te kunnen krijgen. Godzijdank heb ik niet de ervaringen mogen meemaken als zij wel helaas heeft mogen doen. Voor haar is er nog geen ruimte voor dit soort zaken. Misschien wel nooit. Daarom mag je dit soort dingen ook niet van haar vragen. Dan kun je beter bij haar moeder zijn. Die zou je wel het een en ander kwalijk mogen nemen.

TS, nogmaals ik wens je alle kracht toe om dit een plek te kunnen geven.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 00:26

Top dat het je zo heeft geholpen, hou dit vast!

Penny_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 06:21

Jeetje. Ik weet gewoon even niet wat ik moet zeggen. Wat ik wel weet is dat ik gewurgt word door de woorden van sommige hier. Ik ben er gewoon misselijk van... gatverdamme

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 06:36

Ik heb getemd, zolang je zelf niet in zo'n situatie zit is het allemaal heel makkelijk roepen.
Ik "snap" de keuzes ook niet helemaal maar wij zitten er niet in en weten lang niet alles.
Ze heeft al vaker aangegeven dat zulke reacties haar niet helpen waarom dan door gaan?

Misschien een idee een apart topic te openen waarin iedereen zijn mening kan geven waarom je wel aangifte zou doen.
Zodat t's hier haar verhaal kwijt kan als ze dat wil zonder dat er continu gezegd word dat ze aangifte moet doen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 07:58

Penny_Shadow schreef:
Jeetje. Ik weet gewoon even niet wat ik moet zeggen. Wat ik wel weet is dat ik gewurgt word door de woorden van sommige hier. Ik ben er gewoon misselijk van... gatverdamme

Het lijkt me heel lastig voor je, maar probeer te focussen op degenen hier die je willen steunen en negeer degenen die maar niet kunnen stoppen over dingen die er nu even niet toe doen.
Je bent goed bezig, dat is wat telt.
Het gaat nu niet om anderen en wat zij vinden, het gaat om jou. Punt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 08:01

Shanna schreef:

Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt en richt een hoop schade aan met je ondoordachte opmerkingen. Wellicht goed bedoeld, maar alleen al het feit dat je anonieme aangifte als mogelijkheid benoemt, zegt al voldoende.
Anonieme aangifte doet de politie helemaal niets mee in dit soort zaken, dus dat is geen optie :n

Vergeet niet dat iemand anders TS wat aangedaan heeft. Hij is de enige die verantwoordelijk is voor het leed wat hij zijn slachtoffert berokkent. Niet TS, zij is een slachtoffer en verdient bescherming.
Daar heeft ze recht op.
Wat jij doet is het slachtoffer aanvallen. Hoe eerlijk is dat?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 08:35

Shanna schreef:

Wauw... Jemig, daar beweer je (of eigenlijk beschuldig je indirect) wel heel wat zeg... Ik vind dat TS haar kop helemaal niet in het zand steekt, ze zit in een immens zwaar traject om te verwerken wat haar al die jaren overkomen is en dat het hoofd te bieden. En ik begrijp het helemaal dat ze daar genoeg aan heeft. Daarnaast is het, zoals eerder al benoemd, al helemaal niet haar verantwoordelijkheid, maar die van de dader. Bah, ik word hier echt naar van.

Lieve TS, je doet het super! Doe wat jij aankan en vooral wat jij nodig hebt. En trek je vooral niets aan van de zelfbenoemde helden die denken te weten wat zij zouden doen in zo'n geval...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 08:38

Nou.. ik denk niet dat Shanna het zo verkeerd bedoelt..met z'n allen haar aanvallen draagt niets bij aan dit topic.

Voor ons (die dit godzijdank niet meegemaakt hebben) is het erg moeilijk te bevatten allemaal en wil je iedereen behoeden voor dit soort vreselijke gebeurtenissen en ik denk dat Shanna, vanuit dit oogpunt spreekt.

TS moet alles in haar eigen tempo doen..
De hulpverleners helpen haar daarbij en wij luisteren vanaf de zijlijn, met de beste bedoelingen..maar zijn geen hulpverlener en ja, dan zal er weleens wat gezegd worden wat wrs niet handig is. Dat is nu eenmaal op een forum, het is niet kwaad bedoeld maar slechts onwetendheid..

Misschien vanaf nu weer back on topic?