Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Babootje schreef:Maar ik kan me best voorstellen dat Shanna die aannames doet. De vader van TS heeft fysiek slachtoffers gemaakt. Niet alleen bij TS maar ook bij haar zusje(s) en dat gedurende meer jaren. Denk je nu echt dat zo iemand daarmee zomaar ophoudt? Hij is niet gecorrigeerd in zijn gedrag; niet gepakt en dus feitelijk beloond. En idd. TS en zussen zijn inmiddels volwassen en dus niet meer interessant. Dus is hij daadwerkelijk een risico voor anderen. Ik begrijp best dat de TS heel erg bezig is met zichzelf maar ze moet beseffen dat ze daarmee wel een risico neemt voor anderen. Dat is denk ik wat sommigen hier duidelijk willen maken. Het is zeker geen oordeel naar TS toe.
martine0503 schreef:Babootje schreef:Maar ik kan me best voorstellen dat Shanna die aannames doet. De vader van TS heeft fysiek slachtoffers gemaakt. Niet alleen bij TS maar ook bij haar zusje(s) en dat gedurende meer jaren. Denk je nu echt dat zo iemand daarmee zomaar ophoudt? Hij is niet gecorrigeerd in zijn gedrag; niet gepakt en dus feitelijk beloond. En idd. TS en zussen zijn inmiddels volwassen en dus niet meer interessant. Dus is hij daadwerkelijk een risico voor anderen. Ik begrijp best dat de TS heel erg bezig is met zichzelf maar ze moet beseffen dat ze daarmee wel een risico neemt voor anderen. Dat is denk ik wat sommigen hier duidelijk willen maken. Het is zeker geen oordeel naar TS toe.
TS is nooit en te nimmer verantwoordelijk dat haar vader zich eventueel aan anderen zou vergrijpen. Met deze uitspraak leg je wel een hele grote druk bij haar neer. Zij is een slachtoffer, geen dader. In zedenzaken wordt er regelmatig geen aangifte gedaan. Mede omdat de druk bij het slachtoffer ontzettend hoog komt te liggen.
Babootje schreef:Daarom zeg ik ook het is geen oordeel naar de TS toe. Het is absoluut een heel moeilijk complex en tragische situatie. Maar draai het eens om en stel nu eens dat jouw kind slachtoffer wordt van zo iemand. Hoe voel je je dan? Want die kant is er ook he?
Babootje schreef:Daarom zeg ik ook het is geen oordeel naar de TS toe. Het is absoluut een heel moeilijk complex en tragische situatie. Maar draai het eens om en stel nu eens dat jouw kind slachtoffer wordt van zo iemand. Hoe voel je je dan? Want die kant is er ook he?
martine0503 schreef:Babootje schreef:Daarom zeg ik ook het is geen oordeel naar de TS toe. Het is absoluut een heel moeilijk complex en tragische situatie. Maar draai het eens om en stel nu eens dat jouw kind slachtoffer wordt van zo iemand. Hoe voel je je dan? Want die kant is er ook he?
Die kant is er zeker. Ik blijf bij mijn standpunt dat je niet bij TS mag neerleggen dat ze ook rekening moet houden met eventuele andere slachtoffers en dat ze daar eventueel risico's mee loopt als zij nu niks doen. Dat mag je nooit aan haar vragen/neerleggen. Nu niet, nooit niet.
Shanna schreef:Daarom ook dat ik anoniem aangifte doen benoemde. Dan wordt TS niet binnenstebuiten gekeerd en haar vader wel extra onder de loep genomen.
Ik steek nou eenmaal niet mijn kop in het zand als het dit soort dingen betreft, en dat is niet om het TS extra moeilijk te maken of extra druk op te leggen, maar puur om wel realistisch te blijven.
Penny_Shadow schreef:Jeetje. Ik weet gewoon even niet wat ik moet zeggen. Wat ik wel weet is dat ik gewurgt word door de woorden van sommige hier. Ik ben er gewoon misselijk van... gatverdamme
Shanna schreef:Daarom ook dat ik anoniem aangifte doen benoemde. Dan wordt TS niet binnenstebuiten gekeerd en haar vader wel extra onder de loep genomen.
Ik steek nou eenmaal niet mijn kop in het zand als het dit soort dingen betreft, en dat is niet om het TS extra moeilijk te maken of extra druk op te leggen, maar puur om wel realistisch te blijven.