Ik zeg niet dat hij geen probleem heeft, ik zeg dat ik het woord alcoholprobleem zie als iets anders.
Lees een keer goed dat scheelt zoveel onenigheden echt waar..
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lieshorses schreef:Laat ik het zo zeggen; zodra hij mij uitscheld of hij doet echt iets lomps en ik loop boos weg is het gelijk; Lisa Lisa kom terug nu Lisa.
Ik zeg niet dat hij geen probleem heeft, ik zeg dat ik het woord alcoholprobleem zie als iets anders.
bruintje123 schreef:Wat staat er dan verkeerd in dit topic?
Zelf heb ik helaas mijn jeugd doorgebracht met een alcoholist die elke dag zoop en agressief was.
Dus ja die is wel herkenbaar als definitie.
Maar er zijn meer vormen.
In die tijd is mij aangeleerd dat het alcoholisme is als de drinker denkt dat hij zonder alcohol niet kan.
Of dat nu dagelijks is of op dat feestje echt chagrijnig wordt omdat hij zijn drankje mist.
Alleen de ene vorm is uiteraard schadelijker dan de ander.
bruintje123 schreef:Ik denk dat wij wel lezen maar jij het woord alcohol probleem niet Wilt erkennen.
Hij heeft geen problemen als hij koffie drinkt.
Niet als hij 7up drinkt.
Niet bij een colaatje.
Nee hij heeft dat omdat hij zich niet in de hand kan houden met alcohol. En daardoor problemen veroorzaakt.
Welke naam past daar dan bij?
kwade dronkenschap etc. Annet_Dottie schreef:bruintje123 schreef:Ik denk dat wij wel lezen maar jij het woord alcohol probleem niet Wilt erkennen.
Hij heeft geen problemen als hij koffie drinkt.
Niet als hij 7up drinkt.
Niet bij een colaatje.
Nee hij heeft dat omdat hij zich niet in de hand kan houden met alcohol. En daardoor problemen veroorzaakt.
Welke naam past daar dan bij?
Niet om kunnen gaan met alcoholkwade dronkenschap etc.

Lieshorses schreef:Laat ik het zo zeggen; zodra hij mij uitscheld of hij doet echt iets lomps en ik loop boos weg is het gelijk; Lisa Lisa kom terug nu Lisa.
Askja schreef:Het is wel opvallend hoe veel emoties dit topic bij sommigen losmaakt ... vooral dat enorm felle verdedigen van (stevig) alcoholgebruik. En dan vooral door jongere Bokkers. Vraag je eens af waarom je hier zo op aanslaat. Waarom alcohol zo'n enorm grote rol speelt bij uitgaan en feesten. Waarom het vaak om zulke grote hoeveelheden gaat. Ik zeg dit niet om jullie de les te lezen, ik ben ook geen bezorgde ouder (heb geen kinderen) maar ik vraag me gewoon uit interesse af of veel jongeren zich nog wel kunnen vermaken zonder drank (en drugs).
Keandra schreef:Dan zijn jullie (als jong volk gezien, 16 en al drinken en veel uitgaan?) heel kortzichtig.
Ga eens naar een AA of een instelling waar mensen met alcoholproblemen terecht komen.
Of naar het ziekenhuis, waar de alcoholiekers belanden, of de slachtoffers die er gevallen zijn na een ongeluk door een alcoholieker.
TS, denk na, ik weet je bent 16, maar je reageert zoals een betweterig kind.
Meeste 16 jarigen mogen niet drinken en al zeker niet op zuipvakanties naar Bulgarije.
Bezint eer ge begint.
(voor je zegt dat ik overdrijf: ik ben opgegroeid met ouders die beide zwaar verslaafd waren/zijn (eentje heeft zich doodgezopen laat het me zo zeggen). Ik heb afgezien. Ik ben buiten gezet en kan niet zeggen 'oh, drink maar' (mijn man weet dat als hij ladderzat is, dat er maar 1 plaats voor hem is en dat is door de voordeur enkeltje naar buiten, nooit meer binnen.))
Keandra schreef:Dan zijn jullie (als jong volk gezien, 16 en al drinken en veel uitgaan?) heel kortzichtig.
Ga eens naar een AA of een instelling waar mensen met alcoholproblemen terecht komen.
Of naar het ziekenhuis, waar de alcoholiekers belanden, of de slachtoffers die er gevallen zijn na een ongeluk door een alcoholieker.
Meeste 16 jarigen mogen niet drinken en al zeker niet op zuipvakanties naar Bulgarije.
Bezint eer ge begint.
(voor je zegt dat ik overdrijf: ik ben opgegroeid met ouders die beide zwaar verslaafd waren/zijn (eentje heeft zich doodgezopen laat het me zo zeggen). Ik heb afgezien. Ik ben buiten gezet en kan niet zeggen 'oh, drink maar' (mijn man weet dat als hij ladderzat is, dat er maar 1 plaats voor hem is en dat is door de voordeur enkeltje naar buiten, nooit meer binnen.))

RoyceMack schreef:Jij bent sowieso te jong voor alcohol, dus waarom vind je het jammer dat je niet meer 'veel kunt drinken' omdat je op je vriend moet passen?
Denk dat je het voor elkaar krijgt om je vriend minder te laten drinken omdat hij zich niet kan gedragen? Precies, dat denk ik ook.
Wat zijn er dan nog voor opties?
- het accepteren zoals het is en genieten van je woest aantrekkelijke, stoere vriend.
- eeuwige gesprekken aangaan in de hoop dat hij voor jou veranderd.
- het niet accepteren en de eer aan jezelf houden.
Ohja, en 1 tip.. stop met drinken. Je hersencellen en waardigheid zullen me dankbaar zijn.
Bezint eer ge begint.
Lieshorses schreef:Ik hoef overigens niet veel te drinken hoor, tis meer zo dat ik ook gewoon wil genieten van mijn weekenden

Echt een cliché van niks vind ik dat.
Onali schreef:Lieshorses schreef:Ik hoef overigens niet veel te drinken hoor, tis meer zo dat ik ook gewoon wil genieten van mijn weekenden
Maar waarom moet je daarbij alcohol gebruiken?
Ik vind niet veel lekker, ben gek op likeurtjes. Maar toen ik ooit uitging (en dat was echt sporadisch, heb er nooit veel aan gevonden) kostte het me 9 euro!!! voor 1 shotje. Sorry ik dronk wel water, was vele malen goedkoper en cola lust ik niet.
En de anderen maar zeikstralen dat ze geen geld hadden. Nee gek he als je het ene biertje na het ander erin mikt.
Om nog maar te zwijgen van de bus heen, entree, garderobe, geld omwisselen naar muntjes die je niet opkrijgt, sigaretten (ja ik ben saai, ik rook ook niet) drinken, rondjes geven, taxi terug.
En dat was enkel de vrijdag, zaterdag ging net zo en soms zelfs donderdag en zondag.
Ik gaf mijn geld liever aan nuttigere dingen uit.
Ik heb het nooit gesnapt waarom drinken er nou perse bij hoort. Ging in januari naar een concert en daar stonden ook een paar meiden met een flinke plastic beker bier. Ze vonden het niet eens lekker gezien de gezichten die ze trokken en het sippen van het bier. Maar oh wat waren ze stoer
Enne, als die andere jeugd in de sloot springt, spring jij er dan achteraan?