Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Re: Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:39

Nee paard boven partner/kinderen kiezen of op een gedeelde plek zetten vind ik om eerlijk te zijn... een beetje ongezond. :=
Dat betekend niet dat mijn paard weinig voor me betekend, maar zodra ik te kiezen krijg: gezin/familielid of paard dan kies ik zonder twijfel voor dat gezin/familielid.

TS, ik vroeg me af of je al een keer een duidelijk gesprek met hem hebt gehad over verschillende zaken (geld, hobby, vrije tijd) ? Ik bedoel geen discussietje of praatje voor het slapengaan maar echt een goed gesprek waar je even voor gaat zitten en de boel samen even probeert duidelijk te krijgen. :)

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:40

Ik denk dat er bij je vriend veel meer achter zit? Wat verwacht hij nu eigenlijk van je? En wat verwacht jij van hem?

Maak ook het financiele plaatje zichtbaar naar elkaar;) Wat geeft hij echt uit aan zijn hobby en jij aan de jouwe. houdt desnoods eens een maandje of 2 echt een overzicht bij van wat je echt voor je hobby koopt en uit geeft elke maand;) En dan echt elke cent die telt.

Eerlijk gezegd zou ik eens rustig gaan zitten met een glas erbij en het er over gaan hebben op een rustige toen zonder aanval van 2 kanten:)

om te kijken of je misschien 1 avond allebei helemaal niets afspreekt en ook geen telefoon/gsm of pc bij de hand pakt. Dus echt de rust voor jullie samen. Niet werken niets. En dan kijken of je samen een film op de bank pakt of juist eens echt met elkaar praat over hoe de dag was. INteresse in elkaars leven vraag hoe is je dag geweest? hoe voel je je vandaag enz. of samen eens uit eten gaat of wat ook. Als je maar samen doet zonder andere mensen/storingen van tv/paard/gsm en eens echt met elkaar praat.

Daarnaast afspreken wanneer hij weg is naar vrienden? En wanneer jij weg bent naar je paard? En dat samenleggen:) Dus eigenlijk heel flauw een rooster op leggen aan jullie samen. Wie waar is en hoe lang het duurt ongeveer. Als je daar niet direct uit komt eens zien of jullie bij kunnen houden hoe jullie week verloopt en hoeveel tijd je elkaar wel ziet en echt spreekt;) Dit puur om ook aan je vriend te laten zien dat het allemaal wel meevalt misschien dat je bij je paard bent en hij bij zijn hobby/vrienden. Dus inzichtelijk maken wat er per week gebeurd eigenlijk bij jullie. En nu door deze discussie ga je elkaar ook meer ontlopen:) En als je dan al praat komt het weer daarop:)

Kinderen in deze situatie...zoals het nu is zou ik ook niet doen:) Want de verwachting van 2 kanten is verschillend. Daarbij..wie weet lukt het heel snel of juist helemaal niet:) En hoe dan verder? en als de kinderen er wel zijn wat dan de verwachting is van de verhoudingen? Want ook mama's hebben vrije tijd nodig en loslaat momenten:) en papa's net zo:) Dus avondje eigen dingen doen:) maar met paard is dat vaker nodig;)

Maar stel jezelf ook de vraag hoe voel jij je echt diep in je hart (misschien allebei die vraag eerlijk stellen aan jezelf) Is dit de persoon waar je oud mee wil worden? En zoals ze nu is en zoals hij nu is? Want je kan mensen niet helemaal veranderen in het perfecte plaatje:) En jullie kennen elkaar zo lang. De 7 a 10 jaar sleur komt er ook in:) En dan is het waar neer de meeste relatie stranden:0

Stel je vriend maar eens de open vragen:) Wat verwacht hij nu echt? En waarom> en laat hem helemaal uit praten zonder onderbrekingen> Vraag nog meer open vragen die in je opkomen hoe hij de toekomst zou zien samen? En waarom? En andersom geef je zelf ook die zelfde antwoorden? zodat je kan zien of jullie verwachtingspatroon gelijk zijn en eerlijk zijn nar elkaar. Je kan niet iemand veranderen. Kleine aanpassingen zijn wel haalbaar..maar om nu je hobby te laten gaan.

Vraag hem maar eens of hij zijn muscle car even verkoopt voor jou omdat het jou stoort/ Of dat realistisch is. En dat een auto iets anders is dan een paard. Een paard kan je niet 6 maanden in de stal laten staan. Een auto wel:0 Hij hoeft je hobby niet leuk te vinden maar wel het respect van de hobby te hebben en zorgen dat hij zelf ook genoeg hobby heeft of vrienden waarmee hij wat doet;) Elkaar wat meer vrijheden geven:) pas op kan ook valkuil worden als de relatie niet goed zit om een andere partner tegen te komen:0 Want dan zat het niet goed.

Kortom volg je gevoel..wat wil je nu echt en wie ben jij echt? Volg je hart..niemand kan dat doen voor jou. Je kan advies nemen en geven. Maar luister naar je zelf! Je weet de antwoorden als je ze echt recht in de spiegel aan kijkt. Niemand kan jou leven lijden:)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:57

spicegirl schreef:
ik had een vriendin, dol op haar pony. ze had hem ook al lang...
vriendlief zag het niet zo zitten,maar liet het oogluikend toe.
toen ze samen gingen wonen, moest ze haar pony opgeven van hem.
(bij zo een eis, zou ik het andersom doen,maar goed )
tranen met tuiten,maar ze deed het.
ze kregen 2 leuke kindjes.
toen ging hij vreemd, kindje met haar,
en ze-mijn vriendin- zit nu alleen..

Dieren zijn trouwer dan mensen.Iemand die van jou houdt moet jou je paard gunnen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:59

anjali schreef:
Dieren zijn trouwer dan mensen.

Inderdaad. Vooral als je omheiningen in orde zijn.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:02

Kuggur schreef:
anjali schreef:

Er zijn ook genoeg mensen die alleen maar blijven omdat de (figuurlijke) omheiningen hoog genoeg zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:02

Kuggur schreef:
anjali schreef:

En als opsluiten niet werkt kun je ze altijd nog aan een ketting leggen ;)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:03

Ik probeer het weekend ook vrij te houden (makkelijk nu ik geen wedstrijden meer start :') ).

We werken beide fulltime (hij meer dan fulltime). Als ik het hele weekend bij de paarden hang is dat niet zo goed voor de relatie :n

Ga alleen zondagochtend vroeg vaak naar stal. Dan slaapt hij toch nog :Y)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:08

Lieshorses schreef:
Nee paard boven partner/kinderen kiezen of op een gedeelde plek zetten vind ik om eerlijk te zijn... een beetje ongezond. :=
Dat betekend niet dat mijn paard weinig voor me betekend, maar zodra ik te kiezen krijg: gezin/familielid of paard dan kies ik zonder twijfel voor dat gezin/familielid.

TS, ik vroeg me af of je al een keer een duidelijk gesprek met hem hebt gehad over verschillende zaken (geld, hobby, vrije tijd) ? Ik bedoel geen discussietje of praatje voor het slapengaan maar echt een goed gesprek waar je even voor gaat zitten en de boel samen even probeert duidelijk te krijgen. :)

Ik vind het eerder ongezond als je je eigen wensen en verlangens moet wegcijferen voor een partner.Dat gaat zich tenslotte toch wreken omdat je dan ongelukkig wordt.Enne, ts is nog niet getrouwd en heeft nog geen kinderen.Ze is dus nog vrij om te kiezen hoe ze haar leven wil inrichten.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:08

Kuggur schreef:
anjali schreef:

Goof schreef:
En als opsluiten niet werkt kun je ze altijd nog aan een ketting leggen ;)

Heel handig als ze lastig zijn

Afbeelding

:))

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:11

Heb ik ooit het over TS en haar situatie gehad in mijn mening? :)

anjali schreef:
Lieshorses schreef:

Ik vind het eerder ongezond als je je eigen wensen en verlangens moet wegcijferen voor een partner.Dat gaat zich tenslotte toch wreken omdat je dan ongelukkig wordt.Enne, ts is nog niet getrouwd en heeft nog geen kinderen.Ze is dus nog vrij om te kiezen hoe ze haar leven wil inrichten.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:16

Lieshorses schreef:
{:} Nee paard boven partner/kinderen kiezen of op een gedeelde plek zetten vind ik om eerlijk te zijn... een beetje ongezond. :=

Dit dus

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:16

Maar Lies, het gaat hier wel om TS en niet om jou en je hypotetische relatie.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:17

Pagina terug lezen ;) Worden ook weleens meningen gegeven in een topic.

lieveli schreef:
Maar Lies, het gaat hier wel om TS en niet om jou en je hypotetische relatie.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:26

Dat mensen meteen "doei" zeggen in deze geschetste situatie vind ik schokkend.
Je bent tien jaar bij elkaar, en omdat je vriend zich lijkt te irriteren aan je hobby gooi je meteen die tien jaar "weg"? Dat kan altijd nog. Zoals vele anderen ook zeggen: probeer eerst te praten. Wat zit hem nou echt dwars? Wat zijn zijn verlangens omtrent tijd met elkaar doorbrengen en je hobby uitoefenen? En wat zijn de joue? Kunnen jullie daar een middenweg in vinden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:35

Mijn kinderen staan op 1, ikzelf op 2 en mijn man op 3. Wanneer je zelf niet goed in je vel zit kun je er ook niet voor je partner zijn vandaar dat ik mezelf op 2 zet. Mijn dieren komen daaronder. Wanneer mijn man van mij zou eisen wat jouw vriend van jou eist dan waren er geen kinderen(tenminste niet met hem) geen man(hij in ieder geval niet) en zeker wel dieren. Ik heb respect voor iedereen maar laat mij niet een levenswijze opdringen door een partner of kind. Dan kan ik niet mezelf zijn en dingen doen die voor mij belangrijk zijn. Praten is prima en moet ook zeker maar wanneer er na 10 jaar nog zoveel vragen/onduidelijkheden/problemen zijn dan vraag ik me serieus af of jullie relatie nog een kans van slagen heeft zonder dat één van de twee heel veel water bij de wijn moet doen. En mocht je denken dat ik een dame met de broek aan ben en mijn man niets te vertellen heeft, dan zit je er naast. Wij zijn al bijna 40 jaar samen, hij heeft niets met paarden maar door overleg, een beetje geven en nemen hebben we een zeer fijne relatie waarin we alle twee uitstekend ons zelf kunnen zijn. En daar gaat het om, elkaar in z'n waarde laten. Ik zou het gezicht van je vriend wel eens willen zien wanneer je zegt, prima, ik stop met de paarden maar dan verwacht ik ook dat jij geen kroegavondjes meer hebt en de auto de deur uit. Misschien schud hem dat wakker. Krijg wel de indruk dat jij hem niet kwijt wil en vermoed dat hij er eerder de stekker uittrekt. Maar vraag jezelf af of je in staat bent om jezelf volledig weg te cijferen om hem ter wille te zijn. Ongezond maar sommigen vinden het prima om het aanrecht als enig recht te zien.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:36

Soms is het niet weggooien maar er achter komen dat jullie niet voor elkaar gemaakt zijn.
Tja... werkt t niet... werkt t niet.
Il heb ook zes jaar lief en leed gedeeld met wél n paardenman. Jammer dan... pech.
Kheb voor mezelf gekozen en echt geen spijt van.
Meer vissen in de zee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:38

Lastig.

Het enige dat ik erover kan zeggen is dat het nog 100x lastiger wordt als er kinderen zijn. Want dan moet jouw partner op de kinderen passen zodat jij naar je paard kan. Gaat geen dagelijkse hobby meer van je kunnen zijn als hij er nu al zo moeilijk over doet..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:44

Robin_S schreef:
Lastig.

Het enige dat ik erover kan zeggen is dat het nog 100x lastiger wordt als er kinderen zijn. Want dan moet jouw partner op de kinderen passen zodat jij naar je paard kan. Gaat geen dagelijkse hobby meer van je kunnen zijn als hij er nu al zo moeilijk over doet..

Dit is een heel waar woord. Met kinderen worden dit soort verschillen heel erg uitvergroot.

En bij TS is het al geen dagelijkse hobby.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:52

Ik krijg idee dat vriend gewoon heel slecht alleen kan zijn en zich ook heel slecht alleen kan vermaken.

Lastig probleem want dat gaait nooit over, zit in de mens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:57

Je zult moeten achterhalen wat zijn onderliggende boodschap is, wat zijn behoefte eigenlijk is om jou zo te weerhouden van een paard.

In mijn ogen heb je elkaars behoeften en vrijetijdsbesteding te respecteren. En juist aanmoedigen om elk ook nog een eigen leven te leiden.

Op dit moment klinkt het vanuit de kant van je vriend een beetje afgunstig, alsof hij niet wil dat jij een leven hebt buiten hem om en plezier maakt zonder hem. Maar! Dat is mijn gevoel, dat hoeft niet zo te zijn.

Als je er zelf niet uitkomt met hem, kun je naar een goede coach/therapeut stappen. Echt aan te raden want dit is idd geen goede basis voor een kind of überhaupt een gezonde relatie.
Als de communicatie weer goed zit, kunnen jullie weer verder.

Ik heb een relatie gehad met een voetbalverslaafde... was verschrikkelijk! Ik gunde het hem wel maar waar ik wel steeds meer moeite mee kreeg is dat voetbal in het weekend belangrijker was dan er samen op uit gaan.

Ik ben gezegend denk ik met mijn paardenman nu :') (zout in de wonde)

sneeuwpop

Re: Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:27

Ik denk ook dat er vooral iets anders is wat hem dwars zit.
Kan ook zijn dat hij het verkeerd heeft ingeschat, verwacht dat je hobby minder zou worden IPV meer en jullie beide voor een kinderwens gaan.
Nu iedereen om jullie heen kinderen krijgt en hij het voor hem zelf heel anders had voorgesteld kan dat wel voor "onredelijke" haat naar je paard/ hobby gaan.

Kan natuurlijk iets heel anders zijn, dus zoals zoveel zeggen, moet je echt gaan communiceren.

En als het niet lukt, dan praten met iemand erbij zodat die het gesprek kan begeleiden.
Echt communiceren is moeilijk, zeker als er allemaal emoties bij zijn.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:29

misschien is het ook wel het financiële plaatje. Ik vind het wel een beetje krom dat jij maar 3 dagen werkt, vervolgens minder aan het huis en het huishouden betaalt, maar wel een paard kan onderhouden. Dat lijkt mij ook niet correct en dan gaat denk ik vanzelf de schoen wringen bij iemand die toch al niet helemaal gek is van paarden.

daarnaast kun je toch doordeweeks als hij is werken, de lange ritten doen en in het weekend de korte? Dan heb je meer tijd samen.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:36

Mijn vriend klaagde ook steen en been over de paarden.
Hij snapte niet waar ik toch altijd zo lang mee bezig was en vooral waarom ik bijna elke dag weg was..
Ik heb hem 7 jaar geleden leren kennen en toen reed ik geen paard, het kriebelde altijd wel en ben ik weer gaan lessen.
De eerste paar keer ging hij mee en vond hij het vooral rustgevend om het te zien. Dat was op een manege en ben je een half uurtje van te voren aanwezig na de les wordt je paard overgenomen en kan je weer naar huis.
Tot dat ik een verzorgpaard kreeg en moest mesten en de hele rambam erom heen.
Toen kreeg ik ook alleen maar gemopper, tot dat ik hem een keer meenam;
Ik ging rijden, hij ging het land mesten (6 paarden) }> .
Na een uur rijden was hij nog steeds niet klaar met mesten, waterbakken vullen etc.
Sindsdien zingt hij wel een toontje lager, natuurlijk krijg ik nog wel eens gemopper te horen en ook regelmatig dat hij het belachelijk vind dat ik zoveel doe en dat hun MIJ moeten betalen ipv ik voor een verzorgpaard.
Toen heb ik ook maar de kosten eens op een rijtje gezet en toont hij hier ook veel meer begrip voor.

Mijn vriend is anti-dieren, vind het allemaal prachtig maar vanaf een afstand. De kat moest hij ook niks van weten maar zodra hij nu thuiskomt gaat hij eerst bij de kat kijken, ook krijg ik er moeilijk een vakantie doorheen omdat hij de kat aan niemand toevertrouwd.... :7

Het is al vaker gemeld maar ik denk dat er meer is dan het paard, tevens in een gezonde relatie gun je elkaar ook het geluk toe.
De een wordt gelukkig van postzegels sparen en de ander rijd paard..

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:37

NenaC schreef:
misschien is het ook wel het financiële plaatje. Ik vind het wel een beetje krom dat jij maar 3 dagen werkt, vervolgens minder aan het huis en het huishouden betaalt, maar wel een paard kan onderhouden.

Vind ik niet. :) Als je wat je inbrengt verdeelt naar verhouding, dan is het toch aan haar wat zij met haar resterende geld doet?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:37

Kuggur schreef:
anjali schreef:

_O-