Het leed dat lang, mooi en dik haar hebben heet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:17

:oo Jeetje wat lang!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:18

roxiie schreef:
Danique schreef:
Nikilover, uiteraard, niet iedereen z'n kapsel wordt er beter van maar ik denk toch bij 75% van de foto's die ik bedoel wel, puur omdat de onderkant gewoon dood is. Ik bedoelde meer dat ik niet begrijp dat meiden hun haar zo dood laten hangen omdat ze lang haar zo mooi vinden. Knip er nu een groot stuk af en dan hoef je daarna alleen nog regelmatig de puntjes eraf te halen...

Over olieen en cremes etc. kan ik niets zeggen omdat dat voor iedereen anders werkt natuurlijk. En misschien komt het wel door voeding of te weinig drinken. Als ik te weinig drink is mijn gezicht en mijn haar echt helemaal verpest. Als ik genoeg drink heb ik een redelijk egale huid in zit mijn haar ook een stuk mooier.

Dan moet iedereen z'n kop kaal gaan knippen, want haar is sowieso dood.. ook alles wat boven aan zit :+

Nou, doe jij het; doe ik het!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:21

Moet je lekker zelf weten wat je met je haar doet.
Maar het komt nogal "gek" over dat je niet snapt dat al die meiden het haar wat dood lamgs het hoofd laten hangen, terwijl jouw haar net zo dood is. ;)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:24

Hier ook lang dik haar. Daarnaast vrij snel groeiend, 2 weken terug geverfd en zie nu alweer de uitgroei komen.
Was ooit nog langer maar vlak voor ik HBO ben gaan doen besloten dat het klaar was en toen een enorm stuk afgeknipt om te doneren. Kwam toen nog maar tot net over mijn schouders. Inmiddels alweer tot onder mijn laatste ribben (achter dan), en ga volgend jaar op stage dus voor dan gaat er ook weer een enorm stuk af tot het tot vlak over mijn schouders komt.
Ik probeer het ook niet te vaak te wassen. Liefst 2x per week, 1x red ik nog niet met vet haar maar probeer het wel te minderen. Mijn hoofdhuid wordt niet zo blij van te veel shampoo. Daarnaast altijd de shampoo alleen bovenin en de conditioner alleen onderin mn haar. En eigenlijk moet ik eindigen met koud water, dat helpt ook enorm maar word ik zelf niet heel blij van altijd dus dat doe ik alleen als ik er zin in heb.

Ik kan trouwens echt niet goed 's avonds douchen. Dan is het nog te nat, ook als ik 3 uur voor ik naar bed ga douche en het droog lijkt is het toch niet zo. Want de volgende ochtend staat mn haar vreselijk en krijg ik het ook niet goed :')

Qua kapper; ik ga ong eens per half jaar en dan laat ik er een ruim stuk afhalen (om en nabij cm of 7). Elke paar weken voor de puntjes vind ik onzin en veel te duur.

Gaabje

Re: Het leed dat lang, mooi en dik haar hebben heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:18

Mijn dikke krullende haar valt eigenlijk best mee in het onderhoud. Vooral wassen kost inderdaad veel tijd, maar dit doe ik toch maar 2 keer per week. Dan wel twee keer shampoo, cremespoeling in de punten (allebei van John Frieda, werkt het beste voor mij!), soms in plaats van cremespoeling een maskertje.
Ik borstel het nooit, haal alleen de losse haren eruit met mijn vingers onder de douche. Anders is het inderdaad coupe piramide. En ik föhn het ook nooit, laat het aan de lucht drogen (wat erop neerkomt dat ik het 's nachts laat drogen, als ik binnen blijf dan droogt mijn haar het mooist). Als mijn haar handdoekdroog is dan doe ik er creme van wella sp polished waves in en dan komt het meestal goed.
Ik had het een aantal jaar geleden ook een stuk langer, maar daarna toch maar een stuk eraf gehaald, want het was altijd veel te zwaar, waardoor ik hoofdpijn kreeg en de krullen zakten uit, waardoor het dus ook minder mooi en pluiziger werd. Het enige jammere vind ik dat ik niet heel veel opties heb qua haarstijlen en het stylen van mijn haar. Laat er wel altijd flink was laagjes in knippen voor het model en hier wordt het ook mooier van doordat het haar bovenop het haar eronder niet verstikt als het ware (shoutout naar team kapsalon!).

mijn haar nu, heb er een heel stuk af laten knippen een paar weken terug voor het luchtige in de zomer:Afbeelding

Mijn haar een tijdje geleden toen het nog iets langer was:
Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:33

Wat ook leuk is,een dochter met heel dik lang haar in combinatie met hoofdluis -O-

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:34

Britta31 schreef:
Wat ook leuk is,een dochter met heel dik lang haar in combinatie met hoofdluis -O-

Ik was ook zo'n dochter 4 jaar geleden. Mn moeder heeft er zelf de schaar ingezet, zag er niet uit _O-

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:34

Ja ik meld mij !

Ben er heel blij mee hoor, daar niet van maar 'even' wassen 'even' borstel erdoor heen. Nope nope nope !
En dan heb ik het nog niet over het verven gehad! Eerder had ik blond haar en nu bruin als het helemaal geverfd moet worden is de kapper iets van 3 á 4 bakjes verf nodig :oo lekkere dure aangelegenheid :')
En zo warm in de zomer !

Afbeelding

Het is nu wel iets korter als ik een staart in heb ( wat ik bijna altijd heb) komt het tot aan mijn schouders, ik wil het laten groeien om het uiteindelijk te doneren :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 19:39

DewiFoto schreef:
Zoals beloofd een foto van mijn haar.
Dit is mijn ochtend kapsel :D , beetje droog, en slag van de vlecht waarmee ik slaap.
Normaal heb ik stijl haar.

[ Afbeelding ]

Mijn haar is al 2 x gedoneerd aan stichting Haarwensen. En zoals het nu is kan het alweer ruim gedoneerd worden. Echter laat ik het voorlopig zo.

Net las ik iemand die bang was dat mensen voor de grap een keer je haar er af wilden knippen. Ik heb een keer tijdens het stappen gehad dat een wildvreemde een aansteker er bij hield.. brrr.. dan heb ik toch liever mensen die vragen of het echt is of niet.

Wow over lang haar gesproken :') wordt je er soms niet gek van? Ik had al ruzie met mijn haar doordat ik er op ging zitten.. hoe doe jij het met wassen en bijvoorbeeld naar de wc gaan? :+ gebeuren daar nooit ongelukjes bij? :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 19:41

SayaJones schreef:
Ik denk dat je dan nog niet de juiste producten voor jouw haar hebt gevonden.
Wellicht kun je eens naar de kapper met de vraag hoe je jouw haar het beste in model kunt brengen en hoe je het beste je haar kunt verzorgen.
Of kijk eens op YouTube naar curly hair tutorials oid. Misschien kun je er goede tips uit halen :D

Droog, krullend haar borstelen is echt een van de grootste boosdoeners van pluishaar. Als je sochtends klitten hebt, kun je deze het beste eruit halen met je vingers.
En dan weer kammen onder de douche met een lading conditioner erin.

Dat is wel een goede tip! Zou het eens vragen aan ze!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:46

Wauw Dewi, dat is pas lang haar! Ongelooflijk. Mijn haar wil niet langer dan halverwege mijn rug. Ik wou dat ik het langer kreeg maar het wil gewoon niet.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:47

LoveUggs schreef:
DewiFoto schreef:
Zoals beloofd een foto van mijn haar.
Dit is mijn ochtend kapsel :D , beetje droog, en slag van de vlecht waarmee ik slaap.
Normaal heb ik stijl haar.

[ Afbeelding ]

Mijn haar is al 2 x gedoneerd aan stichting Haarwensen. En zoals het nu is kan het alweer ruim gedoneerd worden. Echter laat ik het voorlopig zo.

Net las ik iemand die bang was dat mensen voor de grap een keer je haar er af wilden knippen. Ik heb een keer tijdens het stappen gehad dat een wildvreemde een aansteker er bij hield.. brrr.. dan heb ik toch liever mensen die vragen of het echt is of niet.

Wow over lang haar gesproken :') wordt je er soms niet gek van? Ik had al ruzie met mijn haar doordat ik er op ging zitten.. hoe doe jij het met wassen en bijvoorbeeld naar de wc gaan? :+ gebeuren daar nooit ongelukjes bij? :')

WC = haar in een knot. Dat is het veiligst. En wassen altijd met Andrelon Care en Repair zoals ik eerder al aangaf. Dat is het wondermiddel voor mijn haar. En altijd cremespoeling gebruiken haha.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:54

Ja hier ook een dikke bos haar, en men wat een werk!!
Maar draag het ook meestal in een knot, want los vind ik het ook te warm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:57

DewiFoto, ontzettend gaaf dat het zo lang is. Het lijkt wel erg dun onderin bij de puntjes en niet helemaal gezond, da's wel jammer. Of lijkt dat maar zo?

Vroeger had i heel lang en dik haar, de pijpenkrullen zijn helaas weg en nadat ik het twee keer heb geblondeerd en blauw geverfd heb was het net stro :') en is het helemaal uitgedund getaakt. De kleur is eruit gegroeid, dus nu zit ik met een gekke laagjescoupe. Wil het wel weer lang laten groeien. Wat heerlijk wel zeg, een gezond, glad, glanzend kapsel. Het is helaas wel wat dunner dan voor het verven.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:10

Ik heb ook een volle bos (wel steil) haar, en zou het niet willen ruilen. Het was bij mij ook behoorlijk lang en altijd klitten en pijn etc. Ook altijd gespleten haarpunten, echt de dag nadat het geknipt was al. Op het werk heb ik het meestal in een staart, en dan had ik na een paar uur allemaal klitten aan de onderkant van mijn staart.
Ik liet ook altijd gewoon een stukje er af knippen.

In december was ik het zat en is er echt heeeel veel afgegaan. Toen had ik het ineens nog maar tot op mijn schouders, ipv bijna tot aan mijn kont. Maar serieus, dat heeft zoveel gedaan. Mijn haar is zoooveel gezonder. Inmiddels is het alweer een stuk langer, en eerlijk ben ik er blij mee want ik mis het lange haar wel.. Binnenkort laat ik er weer een klein stukje afhalen en ik hoop dat ik het de komende jaren rustig wat kan laten groeien zonder dat het weer zo ongezond wordt.
Ik zie bij veel meiden (ook op sommige foto's hier) dat het haar wel heel lang is, maar het aan de onderkant echt dood oogt, of dat de onderkant echt zo'n dunne (dode) punt wordt. Zonde, een stuk er af kan dan zoveel verschil maken. En bij mij maakte dus echt heel veel er af heel veel verschil haha.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:16

Heb met de kapper ooit eens een gesprek gehad over lang haar.
Het groeit over het algemeen +- 50 cm. Daarna is het gewoon echt dood.
Jaja, is al dood als het groeit. Maar na die 50 cm is het gewoon niet meer te verzorgen, het ziet er dan gewoon dood uit en breekt vaak ook af.
Denk daarom ook dat het haar van Dewi er daarom zo dun uit ziet aan de onderkant.

Vroeger had ik het ook tot onder mijn bil. Maar eerlijk waar, ik zou het niet meer kunnen.
En ik snap degene die het hier zo lang hebben echt totaal niet.
Als ik het liet knippen viel mijn hoofd nog net niet voorover omdat het gewend was om zoveel gewicht te trekken.
Daarbij altijd haarpijn als ik het vast had (nu soms nog steeds).
Het is altijd zoveel dat een knot er uit ziet als een mega bolus op je hoofd.
En niet te vergeten de hoofdpijn van het zware gewicht aan je hoofd.
Plus dat het er bijna altijd onverzorgd uit ziet, juist omdat er zo weinig overblijft aan de onderkant.

Waarom houden jullie het zo lang :x

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:21

Ik heb het dus in december nogal af laten knippen, en een haarpijn dat ik gehad heb daarna! Haha, had dat echt niet verwacht.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:26

Het is idd wat dunner aan de onderkant, maar de foto geeft wel een vertekend beeld.
Wat de foto laat zien is slag van de vlecht, en een stijle onderkant die niet in de vlecht heeft gezeten :D
(En een snapchatfilter wat mijn haar mega pluizig laat lijken haha)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:30

Diegene die het niet snappen hoeven het gelukkig ook niet te snappen :)) :Y)

Ik snap ook niet iedereen die haar of zijn haar op een manier heeft die ik niet mooi vind, maar he, ieder zn ding toch :P

En bij lang niet iedereen is het aan de onderkant dun en onverzorgd.
Hoeft niet altijd zo te zijn bij mensen met lang haar dat het altijd pluizig, onverzorgd en 'vies' is.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:36

SayaJones schreef:
Diegene die het niet snappen hoeven het gelukkig ook niet te snappen :)) :Y)

Ik snap ook niet iedereen die haar of zijn haar op een manier heeft die ik niet mooi vind, maar he, ieder zn ding toch :P

En bij lang niet iedereen is het aan de onderkant dun en onverzorgd.
Hoeft niet altijd zo te zijn bij mensen met lang haar dat het altijd pluizig, onverzorgd en 'vies' is.

Het gaat niet eens om het niet mooi zijn. Dat is inderdaad mijn mening.
Maar om de pijn die er bij komt kijken... Ik kan gewoon niet geloven dat je daar geen last van hebt en dat het niet als een opluchting voelt om het korter te dragen :(:)

Als het dun is snap ik dat je er geen last van heb. Maar over het algemeen staat dik haar gelijk aan zwaar en veel haar

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:37

Hier lang, dik, veel en gezond haar terwijl ik nauwelijks naar de kapper ga. 1 of 2 x per jaar dat het geknipt wordt. Meer is gewoon ook niet nodig.
Dan gaat er +/- 1 cm af. Gewoon vol haar aan de onderkant ook.

Vind het werk hier behoorlijk mee vallen. Maar ik was mijn haren dan ook maar 1 x per week, soms duurt het nog wel langer voordat ik het weer was. Andrelon is het fijnst voor mijn haren + veel creme spoeling. En meestal nog wat olie er door heen. Behalve als ik krullen o.d. wil dan moet ik dat niet doen want dan glijd alles er zo uit :'). Scheelt wel dat ik verder ook geen producten in mijn haren doe qua styling. Wel gebruik ik af en toe een maskertje voor mijn haren.

Wat ik wel vervelend vind is dat mijn hoofdhuid ooit gruwelijk zeer kan doen van het houden van het gewicht. Maar als ik mijn haren dan weer gewassen heb is dat weer weg gelukkig.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:04

Afbeelding

Dit is een foto van twee jaar geleden, moest hier hoog nodig naar de kapper. Ik heb mijn haar nog steeds deze lengte. Langer hoeft het niet van mij niet. Ik was mijn haar met etos eigen merk shampoo en conditioner. Het is zo fijn voor mijn haar en de geur is heerlijk, blijft ook nog is lang hangen. Ik ga eens in de 2 maanden naar de kapper om er zo'n hooguit 3 cm vanaf te knippen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:15

@DewiFoto ik bleef dit topic volgen omdat ik haar tot aan je knieen niet kon geloven maar potverdorie zeg... wat lang :wow:
Dat lijkt me echt ellendig zo lang! :oo

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:17

_Snow_White schreef:
Wat is een alternatief voor Head & Shoulders? Ik gebruik nu alleen de mildste variant, maar mijn hoofdhuid gaat heel makkelijk schilferen (is dat een woord?) en heb nog niks anders gevonden wat hiertegen werkt.
Ik heb al verschillende salon shampoos geprobeerd, maar niks schijnt te werken -O-

Zarqa Dandruff en Louis Widmer Remederm shampoo :j
Ik heb psoriasis op mijn hoofdhuid en dit werkt echt goed!

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:20

Mijn haar is ook echt superdik, lengte ongeveer tot mijn BH sluiting. Als ik het gewoon in een staart heb komen er al ontzettend veel klitten in, dus heb het eigenlijk altijd in een vlecht of knot. Als ik het een keertje los heb gehad doe ik borstelen vaak in 2 beurten omdat zowel mijn arm als hoofdhuid dan bezwijken :') En met bijvoorbeeld een vlecht aan 1 kant altijd vreselijk last van m'n nek.
Mijn haar gaat als ik het los heb ook altijd als een kerstboom hangen, maakt niet uit of het uitgedund is, er laagjes in geknipt zijn of het juist allemaal op 1 lengte is zodat het heel zwaar is. Alles al geprobeerd...
Heb het vroeger wel kort gehad, hééérlijk qua gewicht en verzorging, maar ik vond het écht niet mooi. Dan maar pijn lijden :P