Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lieshorses schreef:School hoeft mij niks voor te kauwen, maar zodra school vele dingen beloofd is het zo ontzettend dom dat ik dat geloof! Hoe kun je dat nou zo blindelings geloven ?
Goof schreef:Lieshorses schreef:Nee dat is ook zo Goof, maar dat is t m juist!
Ik had al tijden lang weinig studiepunten maar school bleef mij vertellen dat zolang ik mijn best deed wel over zou gaan, en dat zij wel een leuke uitdagende stagebedrijf voor mij zouden vinden.
Ze hebben me allemaal dingen 'beloofd' als het ware, waarvan ik al zoiets had van; okee... hoe kan dat dan? Met deze resultaten?
Je school heeft je niets beloofd, ze hebben je echter wel jouw mogelijkheden benoemd
Als jij al maanden geleden hard was gaan werken had je alles gewoon gehaald en had je over gekund. Dat heb jij echter niet gedaan en nu moet je op de blaren zitten.
Leg het niet bij school neer. Zo te lezen hebben ze jouw proces op de voet gevolgd en hebben ze op meerdere momenten in het jaar gesprekken met jou gehad. Dat betekent dat je betrokken docenten/ mentoren/ wie dan ook om je heen hebt. Jij hebt je kansen niet gepakt. Schuif het niet af op je school.
dromertje2 schreef:Maar wat ben je ermee om andere de schuld te geven?
Het zou een les moeten zijn dat je het heft in eigen handen moet nemen.Maar wat concludeer jij er uit?
Dat de school de schuld treft en je gaat dan compleet in de slachtofferrol.
Leer hier uit, anders gaat het zich herhalen en zal het altijd de schuld van een ander zijn.
dromertje2 schreef:We moeten het natuurlijk doet de info die ts geeft en aannemen dat dit zo gezegt is.
Er is vaak een verschil hoe iemand iets ervaart en hoe het effectief gezegt is geweest.
Maar dat zelfs buiten beschouwing gelaten, is het door ts haar eigen toe doen dat ze niet over gaat.
moonsparkle schreef:Je wil geen 'schop onder de kont reacties' maar school had wel duidelijker moeten laten merken dat je het zo niet ging halen? Dus eigenlijk had je eerder een schop onder de kont moeten krijgen van school? Ik heb niet alles gelezen, maar heb je al een beetje nagedacht wat je nu wil of wat nog mogelijk is? Bbl klinkt me voor jou ook goed werken /leren. Geld verdienen en niet teveel in de schoolbanken.
Lieshorses schreef:Ik kan zelf logisch nadenken ja, ik weet wat de overgangsvoorwaarden zijn. Ik wist dat ik daar niet aan voldeed.
Maar, als mijn directrice met mij een gesprekje wilt en mij verteld dat ik over kan gaan ongeacht of ik genoeg punten heb (en dus de overgangsvoorwaarden niet haal) dan ga ik niet de eigenwijze lopen spelen die zegt; dat kan toch helemaal niet? dat is onmogelijk!
Als hun mij dat letterlijk zo vertellen, ga ik zeker niet er van uit dat ik alsnog blijf zitten. Wat ze eigenlijk gewoon hebben gezegd is dat ik met zo weinig punten gewoon lekker naar leerjaar 2 kan.
Goof schreef:sneeuwpop schreef:Je wilt slim over komen, maar och....dikke vaal!
Het woord 'faal' verkeerd schrijven is echt een hilarische faal
Citaat:... Werken is een extra'tje, niet een 'moeten'...

prugelpiet schreef:TS, je moet het nu niet gaan afschuiven op je leeftijd. Ik ben net zo oud en weet heel goed wat ik wel en niet moet doen voor en op school. Ik ben geen heilig boontje, heb ook veel gespijbeld. Gezeik mee gehad, en mezelf een schop onder mn kont gegeven en alle dagen helemaal afgemaakt. Had geen zin in blijven zitten.
En nee, school had jou niet MOETEN vertellen dat je bleef zitten, dat gebeurd hier ook niet. Je weet wat de voorwaarden zijn om over te gaan, dus dat je dat niet voor elkaar hebt is helemaal je eigen schuld en dat kan je als 16 jarige toch ook echt zelf bedenken.

sneeuwpop schreef:Lieshorses schreef:Ik kan zelf logisch nadenken ja, ik weet wat de overgangsvoorwaarden zijn. Ik wist dat ik daar niet aan voldeed.
Maar, als mijn directrice met mij een gesprekje wilt en mij verteld dat ik over kan gaan ongeacht of ik genoeg punten heb (en dus de overgangsvoorwaarden niet haal) dan ga ik niet de eigenwijze lopen spelen die zegt; dat kan toch helemaal niet? dat is onmogelijk!
Als hun mij dat letterlijk zo vertellen, ga ik zeker niet er van uit dat ik alsnog blijf zitten. Wat ze eigenlijk gewoon hebben gezegd is dat ik met zo weinig punten gewoon lekker naar leerjaar 2 kan.
Je wilt slim over komen, maar och....dikke vaal!
Anoniem schreef:TS, ik ga het nog een keer zeggen wat betreft de Vavo; daar kom je nu niet op. Er is wel iets wat een 'rutte regeling' heet, maar dat is voor als je van het Voortgezet Onderwijs af komt en dus niet van het MBO. Voor de Vavo is vaak een minimum leeftijd van 17-18 jaar, dus dat ga je met 16 nog niet voor elkaar krijgen. 17-18 zal meer zijn eind 17 (dus bijna 18) dat ze je toelaten.
Dat zeg ik niet om vervelend te zijn, absoluut niet, maar de vavo instromen is minder makkelijk dan een mbo opleiding instromen.