Er is eigenlijk helemaal niets mis mee met wat je draagt, dat maakt de media ervan (of men stookt elkaar op), AmyII. Je moet dragen waar jij je lekker in voelt. Dat dat nu niet altijd is wat het schoonheidsideaal van dat moment is... soi. En ik zie tien keer liever iemand die zijn/haar eigen stijl blijft houden, dan van die kuddedieren die er allemaal hetzelfde uitzien. Tuurlijk maak ik me ook schuldig aan een mening hebben over iets wat ik er niet fraai uit vind zien, maar wie zegt dat dat dan een blunder van die persoon is?
Wat mij verder opvalt (in dit topic en in
real life): het punt is dat men vaak valt over de dikkere mens, maar men vergeet heel vaak dat de omvang niet altijd met eten te maken heeft. Soms is het iets medisch. En die dikkere persoon weet dat zelf ook heus wel, maar vind maar eens kleding in de Italiaanse-maatvoering van tegenwoordig. Als je maat S hebt, val je al gauw in een maat L. De S-jes blijven hangen, omdat het allemaal kindermaatjes zijn, die zelfs voor de super slanke mens te klein/kort is. En de dikkere mens kan alleen op de Plus-size-afdeling terecht, omdat de L/XL op de 'normale' afdeling te klein/kort vallen. De Plus-size-kleding is vaak zo gemaakt dat je contouren nog meer benadrukt worden. De ouderwetse Westerse maatvoering bestaat helaas bijna niet meer. En niet ieder stevig(er) mens is gezegend met een moeder die ooit coupeuse was en dus kleding (op maat) kan maken. Wat dat betreft mag ik in mijn handen knijpen.
Maar kort gezegd hou ik me graag vast aan hetgeen mijn vader altijd heeft gezegd (en nog steeds zegt): Neem de mensen zoals ze zijn, er zijn geen andere.