Mode 'blunders'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:09

xApple schreef:
En inderdaad dit topic hier met 'show je outfits' ofzo.. Ik heb daar toevallig gister naar gekeken en wow daar is weinig creativiteit te vinden :') Echt van die 13 in een dozijn Vero Moda/Only kleding die de halve wereld bevolking draagt. Maar goed niks mis mee verder dat vind ik niet echt een blunder. Alleen die lovende reacties zijn dan wel grappig.

Ik zie daar ook bijv mensen met een hele eigen style (50's jurken bijv).
"kruipt zich schamend in een hoekje met m'n only jeans aan (skinny ook nog)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:09

APCIII schreef:
Telt dit als blunder, of moet ik me gewoon diep schamen?

Een fel-lichtblauw zomerjasje van de Lidl, waarvan de rits stuk is (en het rits-ding inmiddels eraf is) die half-dicht gehouden wordt door het inmiddels flink versleten klittenband.

Maar door het onderste én bovenste drukknoopje dicht te doen, is het klittenband precies sterk genoeg bij normale weersomstandigheden... ...die we vandaag en gisteren dus niet hadden :x

Geweldig, ik heb een vergelijkbare jas. Bij de Aldi, dacht ik, ooit gekocht. Inmiddels al zo oud, dat het bijna weer in de mode raakt. :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:12

Jolien87 schreef:
Ik vind een legging juist een ideale oplossing voor wanneer ik een jurkje draag. Ik heb absoluut geen mooie knieën en met een legging staat het ineens 10x beter.

Daarbij zie ik ook vaak 'jurkjes' voorbij komen, waarbij ik denk: volgens mij zijn ze een broek vergeten.... :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:13

MarlindeRooz schreef:
Jolien87 schreef:
Ik vind een legging juist een ideale oplossing voor wanneer ik een jurkje draag. Ik heb absoluut geen mooie knieën en met een legging staat het ineens 10x beter.

Panty? :D

Hoeft inderdaad niet eens zo'n dunne te zijn, er zijn ook panty's die dikker zijn en daarmee meer 'bedekken'.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:15

Als ik alle modeblunders hier zo achter elkaar op een lijstje zou invullen, zou ik bar weinig kunnen dragen. Maar ik bèn dan ook gewoon een modeflater, het maakt me echt niks uit wat ik aan heb, als het maar heel, schoon en functioneel is.

Laatst was ik wel even aan het proberen te variëren thuis, en ik heb best wat leuke setjes geprobeerd. Helaas was het buiten te koud dus ik heb me om moeten kleden om weer de straat op te gaan...

Wat is er mis met glanspanty's? Ik had een panty nodig van de week en toevallig hadden we er een liggen (een glanspanty dus), stond best sjiek onder een net jurkje.

Loolotte

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:20

Hoge jeans met zo'n naveltruitje waarbij je nog net een stukje buik ziet. Ook als je dun bent, vind ik het echt afschuwelijk :=

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:21

friesam schreef:
xApple schreef:
En inderdaad dit topic hier met 'show je outfits' ofzo.. Ik heb daar toevallig gister naar gekeken en wow daar is weinig creativiteit te vinden :') Echt van die 13 in een dozijn Vero Moda/Only kleding die de halve wereld bevolking draagt. Maar goed niks mis mee verder dat vind ik niet echt een blunder. Alleen die lovende reacties zijn dan wel grappig.

Ik zie daar ook bijv mensen met een hele eigen style (50's jurken bijv).
"kruipt zich schamend in een hoekje met m'n only jeans aan (skinny ook nog)

Haha nee joh iedereen zn eigen smaak toch :D Zoals ik al zei; dat topic vind ik totaal geen blunders.. Tikkie saai voor mijn smaak maar wat maakt dat uit.

En die 50's stijl heb ik toevallig niet gezien het viel me op dat er in het algemeen weinig creativiteit te vinden was, maar die is wel dus wél :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:27

Loolotte schreef:
Hoge jeans met zo'n naveltruitje waarbij je nog net een stukje buik ziet. Ook als je dun bent, vind ik het echt afschuwelijk :=

Mooi juist! Oke, ik geef toe, niet bij mij, maar bij bijvoorbeeld die slanke puberdames wel.

Het valt mij op hoeveel mensen kleren dragen waarvan de kleuren niet matchen. Vaak geen grote mismatch, maar dat ze er dan nog net even (al is het maar een tintje) naast zitten.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:31

De tante van m'n vriend die een shirt aan had met 'Friday made me do it', het Beppie gehalte is zo hoog :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:31

Er is eigenlijk helemaal niets mis mee met wat je draagt, dat maakt de media ervan (of men stookt elkaar op), AmyII. Je moet dragen waar jij je lekker in voelt. Dat dat nu niet altijd is wat het schoonheidsideaal van dat moment is... soi. En ik zie tien keer liever iemand die zijn/haar eigen stijl blijft houden, dan van die kuddedieren die er allemaal hetzelfde uitzien. Tuurlijk maak ik me ook schuldig aan een mening hebben over iets wat ik er niet fraai uit vind zien, maar wie zegt dat dat dan een blunder van die persoon is? ;)

Wat mij verder opvalt (in dit topic en in real life): het punt is dat men vaak valt over de dikkere mens, maar men vergeet heel vaak dat de omvang niet altijd met eten te maken heeft. Soms is het iets medisch. En die dikkere persoon weet dat zelf ook heus wel, maar vind maar eens kleding in de Italiaanse-maatvoering van tegenwoordig. Als je maat S hebt, val je al gauw in een maat L. De S-jes blijven hangen, omdat het allemaal kindermaatjes zijn, die zelfs voor de super slanke mens te klein/kort is. En de dikkere mens kan alleen op de Plus-size-afdeling terecht, omdat de L/XL op de 'normale' afdeling te klein/kort vallen. De Plus-size-kleding is vaak zo gemaakt dat je contouren nog meer benadrukt worden. De ouderwetse Westerse maatvoering bestaat helaas bijna niet meer. En niet ieder stevig(er) mens is gezegend met een moeder die ooit coupeuse was en dus kleding (op maat) kan maken. Wat dat betreft mag ik in mijn handen knijpen.

Maar kort gezegd hou ik me graag vast aan hetgeen mijn vader altijd heeft gezegd (en nog steeds zegt): Neem de mensen zoals ze zijn, er zijn geen andere. :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:32

Anoniem schreef:
Wat weer helemaal cool lijkt te worden. Een jurkje met van die hele dunne schouderbandjes met daaronder een t shirt ;(. Dat mag alleen als je onder de 6 bent.

Says who?

Maar nog steeds geen antwoord op wat er mis is met een witte legging, behalve dan: dat doe je gewoon niet...

Ik heb een wit/taupe omslagjurk, en als het nog wat fris is heb ik daar weleens een witte legging onder :j

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:34

Afbeelding

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:37

LadyMadonna schreef:
Veulen84 schreef:
Maar kom op, niet naar de supermarkt...

Maar.... Waarom niet?

En is er nog iemand die mij uit kan leggen wat er nou zo verschrikkelijk mis is met de witte legging?

Omdat het net is of je je spataderen hebt laten wegspuiten. Of dat je in het verband zit. Verder schijnt hij door, tekent enorm en maakt dik.

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:38

borstnoot schreef:
[ [url=m/bgQmkG.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:40

Shenavallie schreef:
Er is eigenlijk helemaal niets mis mee met wat je draagt, dat maakt de media ervan (of men stookt elkaar op), AmyII. Je moet dragen waar jij je lekker in voelt. Dat dat nu niet altijd is wat het schoonheidsideaal van dat moment is... soi. En ik zie tien keer liever iemand die zijn/haar eigen stijl blijft houden, dan van die kuddedieren die er allemaal hetzelfde uitzien. Tuurlijk maak ik me ook schuldig aan een mening hebben over iets wat ik er niet fraai uit vind zien, maar wie zegt dat dat dan een blunder van die persoon is? ;)

Wat mij verder opvalt (in dit topic en in real life): het punt is dat men vaak valt over de dikkere mens, maar men vergeet heel vaak dat de omvang niet altijd met eten te maken heeft. Soms is het iets medisch. En die dikkere persoon weet dat zelf ook heus wel, maar vind maar eens kleding in de Italiaanse-maatvoering van tegenwoordig. Als je maat S hebt, val je al gauw in een maat L. De S-jes blijven hangen, omdat het allemaal kindermaatjes zijn, die zelfs voor de super slanke mens te klein/kort is. En de dikkere mens kan alleen op de Plus-size-afdeling terecht, omdat de L/XL op de 'normale' afdeling te klein/kort vallen. De Plus-size-kleding is vaak zo gemaakt dat je contouren nog meer benadrukt worden. De ouderwetse Westerse maatvoering bestaat helaas bijna niet meer. En niet ieder stevig(er) mens is gezegend met een moeder die ooit coupeuse was en dus kleding (op maat) kan maken. Wat dat betreft mag ik in mijn handen knijpen.

Maar kort gezegd hou ik me graag vast aan hetgeen mijn vader altijd heeft gezegd (en nog steeds zegt): Neem de mensen zoals ze zijn, er zijn geen andere. :j

Dat over de maten valt mij ook op. Ik heb zelf een maat 42/44 en ja, ik ben een Bourgondiër maar ik beweeg wel veel (wandelen, heel veel wandelen) tel daarbij op dat ik breed geschouderd ben (mijn hele leven al) en het is kassa. Shoppen heb ik dan ook een godsgruwelijke hekel aan. Sommige mensen worden er blij van en ik kan echt met een mismaakt gevoel een winkel uitstappen. Maar goed, dat terzijde.

Daarbij is bedacht dat mensen met een maatje meer niet modieus gekleed mogen ofzo, want als je de plus size afdeling oploopt hangt er vaak niet meer dan een soepjurk, een omslag gordijn en jawel, een witte driekwarts legging. :')

En inderdaad net wat je vader zegt, we mogen maar blij zijn dat we met zoveel verschillende mensen zijn. Anders zou het maar wat saai worden.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:40

Ik bega waarschijnlijk de ene na de andere modeblunder :') maar kan er niet wakker van liggen. Maar ik heb er ook geen moeite mee om in de spijkerbroek waarin ik net naar mijn paard ben geweest, met stalschoenen er onder en, jawel, een pet op mijn hoofd (maar dan niet zo'n griezelig sport / baseball pet geval dat veel te hoog op je hoofd staat en een enorm merk er op) naar de supermarkt te gaan. Puur omdat ik het onzin vind om naar huis te moeten rijden, omkleden en weer naar de winkel te moeten rijden of fietsen waar ik net langs ben gekomen. Sla ik vast meer dan 1 flater mee maar de leeftijd dat ik me daar druk om maak ben ik geloof ik al gepasseerd.
De pet vind ik ook niet mooi maar puur praktisch. Ik word gek van haar dat om mijn hoofd heen waait als ik met mijn paard bezig ben, gezien ik een pony / lok heb. Die pet houdt mijn haren uit mijn ogen, gezien ik liever daar mee loop dan met een pony die te kort geknipt is :') (want dat vind ik wel een flater)

Een legging onder een tuniekje heb ik me ook wel eens schuldig aan gemaakt :+ al zijn alle driekwarts leggings wel uit mijn kast verdwenen in de loop der jaren. Ben dan wel weer tot het inzicht gekomen dat onder een tuniek / jurkje een lange legging met hoge laarzen een betere combi is.

Op werk draag ik 13 in een dozijn en daar voel ik me prima in. Spijkerbroek (skinny) met een shirtje en sneakers. Ik lig regelmatig onder een rolstoel te knutselen en in een jurkje is dat niet zo charmant. Voor vrije tijd, uitjes, feestjes en net zorg ik wel altijd voor leuke kleding en besteed ik daar tijd en zorg aan :j mijn dagelijkse outfit is overigens ook wel altijd verzorgd en netjes, maar wel praktisch. :)

Dat is voor mij het voornaamste: ziet iemand er verzorgd uit. Wat ze dragen, zal mij verder wordt wezen. Ik volg de mode ook niet omdat ik sommige mode ook niet (wil) begrijp(en) :+ ik vind het niet aan mij om te oordelen over hoe een ander zich wil kleden. Laat elkaar in waarde, begin bij jezelf en voel je gewoon goed. Dan straal je dat ook uit. :)

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:41

LadyMadonna schreef:
En is er nog iemand die mij uit kan leggen wat er nou zo verschrikkelijk mis is met de witte legging?

Ik heb het geprobeerd op een rijtje te zetten.

Een legging flatteert vaak niet echt, je ziet ieder putje, bobbeltje en iedere onzuiverheid. Wanneer je een zwarte legging draagt wordt dat nog redelijk gemaskeerd. Verder slankt zwart af, je kunt je dus wel voorstellen wat wit doet.
Daarbij: leggings zijn vaak niet van een heel goede stof. Vaak kun je dus bij een witte legging precies zien wat voor ondergoed de drager aan heeft.

Verder: het heeft denk ik door de jaren heen een suf gehalte gekregen. Toen de leggings net ''in'' waren, zag je nog wel eens van zo'n witte 3/4 leggings onder een jurkje. Tegenwoordig, wanneer je iemand met een witte legging ziet (laat staan een 3/4e) zijn die leggings niet echt gecombineerd met hele vette kledingstukken, en zijn de dragers niet de hipste vrouwen, zacht uit gedrukt.

Al met al: ik denk dat dat de redenen zijn waarom een witte legging tamelijk not-done is.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:45

Dit
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:45

Jennyj01 schreef:
LadyMadonna schreef:
Maar.... Waarom niet?

Omdat het net is of je je spataderen hebt laten wegspuiten. Of dat je in het verband zit. Verder schijnt hij door, tekent enorm en maakt dik.

En dat is verschrikkelijk omdat het een schande is om in het verband te zitten en/of iets te doen aan je spataders? :?
Echt ik begrijp dit soort kul niet. En nee, ik draag geen leggings, laat staan witte leggings, dus daar ligt het niet aan.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:51

Kaka schreef:
Enige wat ik echt, echt, echt niet snap, is waarom je in vredesnaam witte driekwartleggings onder een rok of jurkje zou dragen :r

Ik draag juist graag een (witte) legging onder mijn rok en jurkjes omdat ik vrij stevige bovenbenen heb en deze anders tegen elkaar aan schuren waardoor ik zere plekken krijg.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:54

Gracezellaa schreef:
Dit
[ [url=m/sWUM54.jpg]Afbeelding[/url] ]

De linkerfoto is echt heel ernstig. Ieder bobbeltje plus ondergoed.

Maar wat is er nou precies mis met de tweede? Ze is netjes aangekleed en er zijn geen rare dingen zichtbaar.
Het is mijn smaak ook niet, maar ik zie echt geen probleem als iemand zo de straat op gaat. :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:57

Wat ik ook vreselijk vind, is neplogo's op kleding. Dus omgekeerde krokodilletjes enzo.
Laatst bijgewerkt door chevax op 08-06-17 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:57

Met het vluchtig doorlezen van dit topic kom ik er inderdaad weer achter waarom ik me verre houd van mode! ;)
Ik draag kleding die ik leuk vind en dat dat volgens iemand anders niet zou kunnen zal me worst wezen eerlijk gezegd. Enige wat ik belangrijk vind is dat mijn kleding niet in mensonterende omstandigheden gemaakt is.

Persoonlijk vind ik het juist leuk, alle verschillende smaken en stylen die je tegen komt.
Vind het allemaal zo veroordelend overkomen. Lekker leven en laten leven. :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:59

Wat mij vaak opvalt is dat hoe zuidelijker je komt in Nederland, hoe charmanter gekleed de mensen gaan.

En hoe noordelijker je komt (met name Noord-Oosten) hoe minder charmant de mensen gekleed gaan.

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:01

De rechtse foto is inderdaad prima en gewoon en kwestie van eigen stijl vind ik (ik zou het zelf niet dragen, omdat ik het meer wat voor kleine kindjes vind maargoed). Die linkse foto kan gewoon echt niet :')

Ik ben zelf fanatiek shopper van tweedehands kleren bij de salvation army stores, dus ik bega vast ook wel eens een mode blunder, maar ik vind dat zolang het een kwestie van stijl is is het geen enkel probleem. Maar je kleden alsof je een maatje 34 bent terwijl je een wat voller figuur hebt vindt ik dus echt niet kunnen, je kunt er veel leuker uitzien als je wat rekening houdt met je figuur