Grote fout bank; herstellen willen ze niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:56

Myfairytale schreef:
Rocamor schreef:
Maar waar kwam dan je post in die maanden dat jij niet in dat huis verbleef en hij wel?

Bij mij thuis, op het adres waar hij nog woonde. Ik haalde dat eens in de 2 weken op. Naïef van mij achteraf gezien.

Al die tijd heeft hij alle post kunnen inzien. Nu is er een afschrift naar zijn adres gegaan en is de wereld te klein? Sorry ik snap dat niet zo goed.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:04

Een klachtenprocedure is geen telefoontje of mailen maar eerst een officiële ontvangstbevestiging van je klacht. Uiteindelijk ontvang je een brief met de reactie op je klacht. Zolang je dit niet hebt kan je niet naar het kifid. Dus als een ander zegt dat dat wel kan, dan zijn dat geen deskundigen.

Gewoon afwachten totdat je een officiële reactie krijgt. Dus niet een telefoontje of mailen.
Laatst bijgewerkt door Tango1979 op 08-06-17 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 21:05

jsofie schreef:
Myfairytale schreef:

Bij mij thuis, op het adres waar hij nog woonde. Ik haalde dat eens in de 2 weken op. Naïef van mij achteraf gezien.

Al die tijd heeft hij alle post kunnen inzien. Nu is er een afschrift naar zijn adres gegaan en is de wereld te klein? Sorry ik snap dat niet zo goed.

Als je in mijn situatie zou zitten, dan zou je het wel begrijpen... omdat het nu 180 graden gedraaid is. :(
Volgens mij heb ik ergens eerder al aangegeven dat de situatie voornamelijk geëscaleerd is toen hij zijn nieuwe vriendin leerde kennen en ze samen wilde wonen. Dat was begin mei.
Daarvoor konden we redelijk door 1 deur en was het redelijk rustig tussen ons.
Vanaf toen is het compleet bergafwaarts gegaan en is hij als een blad aan de boom omgedraaid.
Ineens werden betalingen niet meer gedaan, werden afspraken niet nagekomen, spullen ontvreemd, etc.
Als ik daarvoor dat vertrouwen niet had gehad, had ik hem er allang uitgetrapt.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 21:07

Tango1979 schreef:
Een klachtenprocedure is geen telefoontje of mailen maar eerst een officiële ontvangstbevestiging van je klacht. Uiteindelijk ontvang je een brief met de reactie op je klacht. Zolang je dit niet hebt kan je niet naar het kifid. Dus als een ander zegt dat dat wel kan, dan zijn dat geen deskundigen.

Ik heb via de mail een ontvangstbevestiging gehad van mijn klacht. Enkele dagen erna heb ik een mail ontvangen waarin ze naar mijn mening vroegen over de afhandeling van de klacht. Ook die heb ik netjes ingevuld.

Wat kan ik volgens jou nog meer doen?
Ik denk dat ik ze genoeg tijd en mogelijkheden gegeven heb...
Heb niet voor niets op meerdere fronten mijn klachten kenbaar gemaakt én verzocht om contact met een ander persoon/klachtenafdeling.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:09

Afbeelding
Afbeelding

De procedure... als je die niet volgt kan je niks bij t kifid. Mss handig om dat aan die deskundigen te laten zien. Ik werk niet bij die bank maar 5 seconden googlen en je weet precies wat je moet doen. Niet luisteren naar zogenaamde deskundigen maar gewoon zelf uitzoeken hoe je t aan moet pakken. Succes

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 21:42

Dat ziet er anders uit dan op mijn mobiele telefoon...
Maar stap 1 is gedaan, dan morgen stap 2 van wat jouw printscreens laten zien!

Edit: wilde ook een screenshot toevoegen, Maar het bestand slepen naar het juiste vak om te uploaden werkt niet op de mobiele telefoon. :\

Anoniem

Re: Grote fout bank; herstellen willen ze niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:00

Maar (er even vanuit gaande dat je dus bij rabo zit), dan moet hij wel toegang hebben gehad tot de rekening met jouw pas, of het moet een gedeelde rekening zijn geweest. Anders krijg je dat toch niet voor elkaar? Naar mijn weten moet je met de pas en de scanner inloggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:03

@myfairytale . ik vind je stoer! Dit kost veel energie , veel frustratie en veel werk.
Dit is niet bitcherig dit is terecht je recht halen.

Een slimme bank had minimaal netjes en heel precies uitgelegd wat er gebeurd is zijn excuus aangeboden, een bos bloemen gestuurd en je ex aangeschreven om de afschriften terug te sturen. ( want idd huisgenoten zijn niet perse samenwonende met een relatie : Met Studentenhuizen als eenvoudig voorbeeld )

Dit hebben ze zo ontzettend aan zichzelf te danken !
Ik volg je met bewondering voor je doorzettingsvermogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:03

Anoniem schreef:
Maar (er even vanuit gaande dat je dus bij rabo zit), dan moet hij wel toegang hebben gehad tot de rekening met jouw pas, of het moet een gedeelde rekening zijn geweest. Anders krijg je dat toch niet voor elkaar? Naar mijn weten moet je met de pas en de scanner inloggen...

En dat is dus niet het geval. Vandaar dat er een klacht is.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 22:07

Anoniem schreef:

Klopt! Moet met de scanner.
Maar we hebben geen gezamelijke rekening of andere financiële diensten/producten gehad en hij heeft mijn pasje niet gehad. Dat is onmogelijk.

Voor zover ik het begrepen heb, heeft de bank ons op samenwonend gezet. Dat is al heel raar, want mijn "hoofdvestiging" is in de ene provincie en die van hem in een andere provincie.
Zo kon hij mij als medeverhuizer aangeven aldus de bankmedewerker.

Maar omdat we nooit meer contact met elkaar willen geloof ik nooit dat hij dat expres gedaan heeft, zoals de bankmedewerker suggereerde.

Juist omdat het allemaal niet van toepassing is ben ik zo flabbergasted erover...

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:09

MariekeB schreef:
@myfairytale . ik vind je stoer! Dit kost veel energie , veel frustratie en veel werk.

Een slimme bank had minimaal netjes en heel precies uitgelegd wat er gebeurd is zijn excuus aangeboden, een bos bloemen gestuurd en je ex aangeschreven om de afschriften terug te sturen. ( want idd huisgenoten zijn niet perse samenwonende met een relatie : Met Studentenhuizen als eenvoudig voorbeeld )

Mee eens zo pakken wij t aan op t werk. Fouten worden gemaakt, hoe een bedrijf t afhandelde, daar gaat t om. Dat ze niet iemand langssturen om het afschrift op te halen, dar snap ik. Vind ik ook geen redelijke eis eerlijk gezegd. Maar een excuus, meeleven met de klant en een bos bloemen dat mag je toch zeker wel verwachten TS!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 22:13

MariekeB schreef:

Wow, dank je wel! Daar ben ik even stil van... :o :D

En inderdaad, als het adequaat opgepakt was en een excuses kwam, dan had ik het een grote fout gevonden, maar daar wel bij gelaten. :j

Er speelt momenteel heel veel en het gaat me allemaal niet bepaald in mijn koude kleren zitten. ;(

Maar dit mag gewoon niet nog een keer gebeuren bij wie dan ook!
En de manier van communiceren/ klachtafhandeling vind ik absoluut beneden elke norm, zeker voor zo'n financieel dienstverlenend bedrijf. Veel mensen zouden het er bij laten zitten denk ik, maar als ik er aan denk dat er ook ouderen bijvoorbeeld onder de klanten zijn... die verdienen ook niet om zo behandeld te worden. Zo autoritair en op me neerkijkend hou ik niet van, ik heb deze medewerker constant keurig aangesproken, zoals ik zelf ook aangesproken zou willen worden door hen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 22:15

Tango1979 schreef:
MariekeB schreef:

Mee eens zo pakken wij t aan op t werk. Fouten worden gemaakt, hoe een bedrijf t afhandelde, daar gaat t om. Dat ze niet iemand langssturen om het afschrift op te halen, dar snap ik. Vind ik ook geen redelijke eis eerlijk gezegd. Maar een excuus, meeleven met de klant en een bos bloemen dat mag je toch zeker wel verwachten TS!

Ik begrijp dat er meer mensen zijn die vinden dat ik dat niet mag en kan verwachten. Ik zie het zelf iets anders, maar al hadden ze hem aangeschreven oid. En vooral de manier waarop de communicatie en klachtafhandeling ging...
Ik werd totaal niet gehoord en mijn angsten ook niet.

Maar we zullen zien...

Dank iedereen nogmaals voor alle reacties!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:49

Hoe reageren ze op telefonisch contact
Bij de bank
Afschriften kan je stop zetten he

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 23:00

kiddokids schreef:
Hoe reageren ze op telefonisch contact
Bij de bank
Afschriften kan je stop zetten he

Eerste telefonische contact met een dame was super! Zij heeft mijn adres gelijk ook weer aangepast.
Verder verloop met de betreffende medewerker verliep niet goed, we kwamen er niet uit.

Edit: adres is weer aangepast naar mijn eigen adres, dus afschriften mogen weer komen!

Ik ga morgen een klacht indienen via stap 2 van de afbeeldingen die Tango1979 hier postte.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:57

Ik snap je ook heel goed. Privacy is bovendien zo'n hot topic tegenwoordig, je zou zeker van een bank mogen verwachten dat ze uiterst voorzichtig omgaan met dergelijke gegevens. Nee, dit kan echt niet.

Ik werk met heel veel medische gegevens en uitkeringen die we betalen. Als ik dit soort fout zou maken op mijn werk, zou ik à la minute ontslagen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:44

Maar correct me if I'm wrong, zonder de pas en scanner kom je écht niet ingelogd bij Rabobank.. Kan gewoon niet... :+

Juist omdat jullie niks meer met elkaar te maken willen hebben is het heel makkelijk om er maar vanuit te gaan dat hij dat heus niet heeft gedaan, maar er klakkeloos vanuit gaan.. Nee dat zou ik niet zomaar doen.

Als je het nu gaat vragen zal hij je ongetwijfeld ook geen antwoord geven, maar ik zou toch wel degelijk even achter de oren krabben of er geen duplicaat is of dat hij op een onbewaakt moment inlog gegevens van je heeft gehad.. Voor Rabo geldt namelijk wel de digitale handtekening die je met pas en scanner doet.. Anders kan je 'm niet digitaal ondertekenen. Lukt je niet, echt niet :+
Of hij moet het met de rabo app hebben gedaan, maar volgens mij moet je ook dan zulke dingen nog ondertekenen met de pas en de scanner..

Ik snap je boosheid en je angst absoluut, maar vlak je ex niet uit. Zulke goede vrienden zijn jullie duidelijk niet van elkaar. Kans is dus ook best aanwezig dat dalijk je klacht niet behandeld wordt zoals dat je zelf zou willen, omdat ze hem ook telefonisch (zonder enige vorm van verificatie dus!) hebben terug gedraaid. Kan ook best een dingetje zijn.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:00

MariekeB schreef:

Totaal mee eens!
Hoop zo dat je je gelijk haalt *\o/* :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:53

Ik denk dat vooral belangrijk is om te weten of ex een tweede pas heeft voor het rekeningnummer van TS. Zo niet, dan waren de rekeningen wel aan elkaar gekoppeld volgens mij. Maar dat zou dan toch ook moeten betekenen dat TS de rekeningnummer(s) van ex zou moeten kunnen zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:43

Anoniem schreef:
Maar correct me if I'm wrong, zonder de pas en scanner kom je écht niet ingelogd bij Rabobank.. Kan gewoon niet... :+

Juist omdat jullie niks meer met elkaar te maken willen hebben is het heel makkelijk om er maar vanuit te gaan dat hij dat heus niet heeft gedaan, maar er klakkeloos vanuit gaan.. Nee dat zou ik niet zomaar doen.

Als je het nu gaat vragen zal hij je ongetwijfeld ook geen antwoord geven, maar ik zou toch wel degelijk even achter de oren krabben of er geen duplicaat is of dat hij op een onbewaakt moment inlog gegevens van je heeft gehad.. Voor Rabo geldt namelijk wel de digitale handtekening die je met pas en scanner doet.. Anders kan je 'm niet digitaal ondertekenen. Lukt je niet, echt niet :+
Of hij moet het met de rabo app hebben gedaan, maar volgens mij moet je ook dan zulke dingen nog ondertekenen met de pas en de scanner..

Ik snap je boosheid en je angst absoluut, maar vlak je ex niet uit. Zulke goede vrienden zijn jullie duidelijk niet van elkaar. Kans is dus ook best aanwezig dat dalijk je klacht niet behandeld wordt zoals dat je zelf zou willen, omdat ze hem ook telefonisch (zonder enige vorm van verificatie dus!) hebben terug gedraaid. Kan ook best een dingetje zijn.

Met z'n eigen pas en z'n eigen scanner kan hij prima inloggen en z'n eigen adres aanpassen.
Dat Rabo vervolgens alle andere bewoners ( Lees TS ) ook verhuisd ....
Dat is wat er gebeurd is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:28

Tango1979 schreef:
[ [url=m/c6tTGe.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/slekTT.png]Afbeelding[/url] ]

De procedure... als je die niet volgt kan je niks bij t kifid. Mss handig om dat aan die deskundigen te laten zien. Ik werk niet bij die bank maar 5 seconden googlen en je weet precies wat je moet doen. Niet luisteren naar zogenaamde deskundigen maar gewoon zelf uitzoeken hoe je t aan moet pakken. Succes

Je moet inderdaad wel de procedure volgen... dus je begint met klagen bij de bank, daarna kun je verder (bij negeren van je klacht) met naar het Kifid gaan. Volgens mij staat de volgorde ook in de link die ik eerder al neerzette.)

Bankafschriften bij je ex ophalen doen ze uiteraard nooit.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 14:42

Zoolgangster schreef:
Tango1979 schreef:
[ [url=m/c6tTGe.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/slekTT.png]Afbeelding[/url] ]

Je moet inderdaad wel de procedure volgen... dus je begint met klagen bij de bank, daarna kun je verder (bij negeren van je klacht) met naar het Kifid gaan. Volgens mij staat de volgorde ook in de link die ik eerder al neerzette.)

Bankafschriften bij je ex ophalen doen ze uiteraard nooit.

Als ze nou ook niet zulke grove fouten maken hoeft dat ook niet.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 14:43

Tieneke schreef:
Ik snap je ook heel goed. Privacy is bovendien zo'n hot topic tegenwoordig, je zou zeker van een bank mogen verwachten dat ze uiterst voorzichtig omgaan met dergelijke gegevens. Nee, dit kan echt niet.

Ik werk met heel veel medische gegevens en uitkeringen die we betalen. Als ik dit soort fout zou maken op mijn werk, zou ik à la minute ontslagen worden.

Ik vind het ook echt een grove fout.
Maar als er netjes een excuses en een oplossing kwam, had ik er niet zo'n heibel om gemaakt... Maar die combinatie doet het 'm.
En om eerlijk te zijn mag de betreffende medewerker die me te woord stond best even flink op de vingers getikt worden...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 14:46

Anoniem schreef:

Ik begrijp dat het je ongeloofwaardig lijkt, maar het is echt echt echt waar!
Zelfs de medewerker bevestigde dat het zo gegaan is als ik al vaker vermeld heb. Hij heeft volgens mij wel de app, masr heeft met zijn pas en reader het aan kunnen passen. Anders was ik ook niet zo geschokt geweest.
Maar hij kan al bijna 2 jaar niet meer bij mijn pas.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 14:46

Ollie23 schreef:
MariekeB schreef:

Totaal mee eens!
Hoop zo dat je je gelijk haalt *\o/* :j

Dank je wel! :D