Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hevonen schreef:Ik kan geen week bij haar in huis. Woon veel te ver weg, heb mijn werk en een hele schare dieren die verzorgd moeten worden. Ik weet denk ik vrij goed hoe ze is. Er hangt (met haar medeweten) al een hele tijd een wificam in de woonkamer zodat we kunnen zien of alles goed is en verder houden hulp, thuiszorg en mijn broer (die daar wekelijks een nachtje slaapt en een dagdeel is) me behoorlijk op de hoogte.
Ik besef heel goed dat het anders is als je 24/7 voor iemand moet zorgen. Daarom ben ik ook aan het informeren (o.m. hier, en ben heel blij met alle feedback). Als ze hier zou komen, ik zeg heel duidelijk ALS, zou ze een eigen appartement krijgen in ons huis. Zij is zelf op privacy gesteld en ik ook. Maar ja, ik heb al begrepen dat dat stadium misschien ook voorbij gaat.
anjali schreef:Ik kwam vroeger veel op de gesloten afdeling van een verpleegtehuis,waar dus zwaar demente bejaarden verbleven. Nou soms werd er echt wel gelachen hoor.Je hebt natuurlijk diverse vormen van dementie en als iemand de agressieve vorm heeft dan is er niet veel meer te lachen. Maar er zijn ook patienten die juist heel lief worden.Die zou je dus wel zelf kunnen verzorgen misschien,maar degenen die agressief worden,daar moet je professioneel voor zijn of heel dapper.

Onali schreef:anjali schreef:Ik kwam vroeger veel op de gesloten afdeling van een verpleegtehuis,waar dus zwaar demente bejaarden verbleven. Nou soms werd er echt wel gelachen hoor.Je hebt natuurlijk diverse vormen van dementie en als iemand de agressieve vorm heeft dan is er niet veel meer te lachen. Maar er zijn ook patienten die juist heel lief worden.Die zou je dus wel zelf kunnen verzorgen misschien,maar degenen die agressief worden,daar moet je professioneel voor zijn of heel dapper.
Wat jij zegt komt een beetje over als mensen met Downsyndroom zijn echt heel schattig.
Terwijl je de echte mensen met Down en gedragsproblematiek niet ziet.
Ook al is/ word je moeder wel vriendelijk of aardig, dit kan je niet voorspellen en ze kunnen nog zo lief zijn, het volgende moment schelden ze je helemaal verrot.
Er is gewoon geen peil op te trekken, ook mensen die agressief zijn kunnen lief zijn.
at tehuizen zoeken is ivm haar wensen erg lastig. We hebben er al veel gezien en gesprekken gehad, wel wat gevonden, maar het ideale is er nog niet bij. Door de afstand kost het me steeds een hele dag en daardoor kom ik nogal in de knel met mijn werk. Dus het tempo ligt niet zo hoog als zou kunnen als ik niet hoefde te werken.