ik weet opeens weer waarom ik beter met mannen kan opschieten. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ilayda schreef:Drifter schreef:
Sorry? Dus jij vind dat jij in dezelfde situatie lichamelijk geweld zou mogen gebruiken, maar daarna zou je als desbetreffende vriendin op handen en voeten (met een paar plukken minder haar) excuses aan zou bieden misschien haar excuses accepteren?
What the actual f....
Ik zou waarschijnlijk verbaast opkijken als mijn beste vriendin met mijn ex zou zoenen, maar ok, als ze de leukste kiest is het een geval van: hij is een leuke vent, zij een leuke vrouw, mijn zegen heb je. (Al is het niet alsof ik vind dat ze mijn toestemming of zegen nodig zouden hebben.)
Ja dat vind ik idd.
ilayda schreef:Drifter schreef:
Sorry? Dus jij vind dat jij in dezelfde situatie lichamelijk geweld zou mogen gebruiken, maar daarna zou je als desbetreffende vriendin op handen en voeten (met een paar plukken minder haar) excuses aan zou bieden misschien haar excuses accepteren?
What the actual f....
Ik zou waarschijnlijk verbaast opkijken als mijn beste vriendin met mijn ex zou zoenen, maar ok, als ze de leukste kiest is het een geval van: hij is een leuke vent, zij een leuke vrouw, mijn zegen heb je. (Al is het niet alsof ik vind dat ze mijn toestemming of zegen nodig zouden hebben.)
Ja dat vind ik idd.
[/quote]
Snollygoster schreef:Hoi meid, ik wil je even een hart onder de riem steken want ik heb vorig jaar precies hetzelfde meegemaakt.
Na een relatie van 5 jaar was ik plots weer single en kwam de ex van mijn (toen) beste vriendin in beeld. Ze waren op dat moment al een jaar uit elkaar waarvan zij hem gedumpt had en daarbij sinds enkele weken een nieuwe relatie had. Tijdens hun relatie heb ik nooit echt met hem opgetrokken omdat ze hem ook nooit meenam en praktisch nooit over hem sprak, dus eigenlijk was hij een vreemde voor mij. We kenden elkaar wel van sociale media en hadden die vriendin gemeenschappelijk, maar meer niet.
Ik genoot van mijn single leven en kwam hem tijdens het stappen steeds vaker tegen, en zoals jij het ook beschrijft, was er een aantrekkingskracht tussen ons. Natuurlijk zat ik ook met de gedachte in mijn hoofd dat hij een no go was. Ik probeerde mijn afstand van hem te nemen en hem uit mijn hoofd te zetten, maar plots kreeg ik een berichtje dat hij gevoelens voor me begon te krijgen en ik kon niet ontkennen dat het wederzijds was.
Voordat er ook maar iets gebeurd was tussen ons ben ik eerst met die vriendin gaan praten, ik wilde er gewoon eerlijk over zijn tegen haar. In de eerste instantie was ze best boos, ze vond het niet kunnen en vreemd omdat hij haar ex was. Tja wat doe je dan als je verliefd bent maar he niet "mag"? Ik heb het even laten rusten en diezelfde avond kreeg ik nog een bericht van haar dat ze het min of meer "goedkeurde" maar wel haar tijd nodig zou hebben om aan het idee te wennen.
Ondertussen waren haar ex en ik al zo'n drie weken aan het daten, alles ging super tussen ons, tot we beiden plots een bericht van haar kregen: het was uit met haar nieuwe vriend omdat ze erachter is gekomen dat ze eigenlijk nog gevoelens voor haar ex had, maar ze zou ons geluk niet in de weg staan. We waren beiden natuurlijk flabbergasted en voelden ons enorm klote. Voor hem was het natuurlijk ook niet makkelijk want hij heeft haar nooit willen kwetsen. Ik ben er toen achtergekomen dat zij achter mijn rug om de hele tijd naar hem zat te smsen van "ik mis je", "ik wou dat je naast me lag", etc. Zover dus voor ons geluk niet in de weg te staan. Ze heeft hem proberen te manipuleren om terug voor haar te kiezen, maar hij heeft voet bij stuk gehouden en is voor mij gegaan. Leuk detail, twee dagen nadat ze zogenaamd terug gevoelens had voor haar ex had ze plots een nieuwe relatie.
Wij zijn geen vriendinnen meer en zij heeft bijna mijn hele vriendengroep tegen me opgezet. Ik heb het er ontzettend lang moeilijk mee gehad, maar nu gaat het beter. Uiteindelijk vind ik niet dat ik mezelf iets te verwijten heb, ik ben vanaf het begin eerlijk tegen haar geweest en heb niets achter haar rug gedaan, zij daarentegen wél. Je kiest uiteindelijk niet op wie je verliefd wordt, iemand die al in zo'n situatie gezeten heeft zal dat wel begrijpen.
Oh en haar ex en ik? Volgende week zijn wij een jaar samen, en nog altijd dolgelukkig met elkaar![]()
Het is niet netjes wat jij gedaan hebt tijdens het stappen, maar praat alsjeblieft toch nog met haar. Tussen mij en die vriendin is het helaas minder goed afgelopen, maar het is niet onmogelijk om met haar ex iets te hebben en nog vriendinnen met haar te blijven. Geef elkaar een kans.
En je hebt nog wel netjes met haar gepraat en ze gaf "goedkeuring". En dan dat. Getuigt inderdaad niet echt van goede vriendschap...
Gefeliciteerd met je bijna-een-jaar-relatie!
justkid schreef:Het is toch haar ex? Ze heeft het zelf uitgemaakt. Wat is dan het probleem, zelf wil ze hem niet maar jij mag hem ook niet? wat een onvolwassen gedrag.
Dit komt niet meer goed, die brief kun je sturen, excuses maken kan maar hoeft niet, of hadden jullie afspraken gemaakt over het daten van exen dan? En wat vindt de ex in kwestie er zelf van?
Als je de brief stuurt kan ze daar ook rare dingen mee doen, openbaar maken, verdraaien. Ik zou eerder een laatste poging tot gesprek doen en zo niet het erbij laten.
mijn vriend idem ditojustkid schreef:Ik ben nou toch wel heel benieuwd of mannen hier ook zo moeilijk over zouden doen, daar geloof ik namelijk helemaal niks van.
Ook hier gaat het steeds over het "bondje" dat een aantal vrouwen blijkbaar hebben met elkaar over het daten van exen.
Ik doe daar echt niet aan mee hoor, hou toch op, waarom hou je elkaar daarmee gevangen. Zo heeft vriendschap tussen vrouwen blijkbaar allerlei ongeschreven regeltjes en voorwaarden.
De mannen zijn daar blijkbaar niet bij betrokken terwijl zij wel de andere helft vormen van "het probleem" dat kan toch niet.
Lente schreef:Tja en toch... Als het al een jaar terug is en ze het zelf heeft uitgemaakt..
Ik snap het probleem niet zo. Het is toch een ex?? Waarom moet je daar dibs op hebben?
TS. Je had er wel eerder over kunnen praten met haar... Dat voelt toch anders denk ik.

elenaMM77 schreef:over de OP, ze heeft je niet aan je lot overgelaten, maar in de armen van haar ex waarmee je aan het tongworstelen was.
dat jij jezelf thuis hebt buiten gesloten en geen sleutel had, daar heeft ze natuurlijk ook part noch deel aan.. evenals dat je geen telefoon bij je had ('wij' van de jaren 80 zijn allemaal volwassen geworden en hebben overleefd zonder dat ding en reken maar dat ieder van ons wel een keer per ongeluk zichzelf buitensloot).. buren/schuren overal kun je wel even terecht in geval van nood.
zoals je aangaf, jullie gingen in elkaar op, je weet niet of en hoe zij eventueel geprobeerd heeft nog deel uit te maken van de avond.. feitelijk lieten jullie haar doodleuk staan en gingen als 'stel' verder de avond in.
dat ze je niet binnen liet.. zoals je zelf aangaf, had je flink gedronken en dan sta je met haar ex aan haar deur te rammelen om erin te laten..
dat ze je genaaid heeft ja... heb jij haar genaaid ja ook.. want jullie waren met drie uit en maakte het als vriendin en ex even flink gezellig met elkaar en lieten haar gewoon staan (voor haar gevoel waarschijnlijk).
maar ik begrijp niet helemaal waar je 'boosheid' vandaan komt, want de argumenten die je gebruikt voor je boosheid.. daar heeft ze grotendeels part noch deel aan... ze heeft je niet alleen achtergelaten, ze kan er niets aan doen dat je geen sleutel van thuis hebt of jezelf daar buiten gesloten hebt/niet aan durfde te bellen bij je ouders of je buren om daar te overnachten.. ze heeft je ook niet om 5.00h snachts moederziel buiten laten staan maar in heel goed gezelschap (immers even daarvoor kon je het nog heel goed met hem vinden).. fiets weg/verplaatst.. das banketstaaf.. maar er gaan taxi's en ongeveer 1.5 uur later komt ook het ov weer op gang.. benenwagen doet het uitstekend etc. en niet kunnen bellen om hulp eventueel omdat je mobiel daar binnen lag? och in geval van echte nood, bel je ergens aan of je even mag bellen omdat er een noodgeval is..als het ernstig is, mag dat bijna overal wel.. maar of mensen het echt ernstig vinden als je in gezelschap bent van een jongeman die zich als je vriendje gedragen heeft (en waar was zijn telefoon?) vraag ik mij natuurlijk wel af
voortaan wat meer opletten met drank.. eerst met een goede vriendin goed praten over haar ex het hof maken voordat je daaraan begint (immers je wist al heel lang dat je hem aantrekkelijk vond, alleen toen was hij offlimits) en samen uit, samen thuis.. als je met z'n drieën op stap gaat is het not done om zo volledig in elkaar op te gaan, dat de laatste het vijfde wiel aan de wagen wordt.
of het nog goed komt. tijd zal het leren.. maar in ieder geval een goede les wijzer denk ik
elenaMM77 schreef:Hmm, hoe zou je zelf gereageerd hebben als zij helemaal in iemand opging en jijzelf er maar wat bij zou komen te staan.. zelfs als het iemand was die niet een ex zou zijn?
als zij het fijn heeft vind ik het prima, zijn genoeg mensen om mee te dansen daar
elenaMM77 schreef:Hmm, hoe zou je zelf gereageerd hebben als zij helemaal in iemand opging en jijzelf er maar wat bij zou komen te staan.. zelfs als het iemand was die niet een ex zou zijn?
justkid schreef:Ik ben nou toch wel heel benieuwd of mannen hier ook zo moeilijk over zouden doen, daar geloof ik namelijk helemaal niks van.
Ook hier gaat het steeds over het "bondje" dat een aantal vrouwen blijkbaar hebben met elkaar over het daten van exen.
Ik doe daar echt niet aan mee hoor, hou toch op, waarom hou je elkaar daarmee gevangen. Zo heeft vriendschap tussen vrouwen blijkbaar allerlei ongeschreven regeltjes en voorwaarden.
De mannen zijn daar blijkbaar niet bij betrokken terwijl zij wel de andere helft vormen van "het probleem" dat kan toch niet.
. We waren welgeteld anderhalve maand samen, universiteitsdingetje en het was eigenlijk al heel snel duidelijk dat het niet ging werken. Ik was op zoek naar iemand om mijn leven mee te delen en hij wilde eigenlijk gewoon iemand om mee te stappen. Als ik beter nagedacht had, had ik dat meteen gezien, maar ik was te gevleid dat na zoveel jaar single te zijn geweest eindelijk een normale jonge interesse in me toonde, dus ik liet me meeslepen
. Na anderhalve maand maakte hij het uit, maar we wisten allebei dat het nooit lang stand had gehouden tussen ons en we gewoon een slechte match waren.
.
AlwaysH schreef:Mag ik twee dingen zeggen?
Ten eerste, wat een dramaqueen, I'm sorry. Al had je nog zo'n k*tstreek uitgehaald, je laat iemand niet om half vijf 's ochtends op straat achter omdat diegene wat losser werd door alcohol. Fiets verplaatsen? Ik ben zestien en zou dat nog niet in mijn hoofd halen, ken niemand die dat zou doen, wat verschrikkelijk kinderachtig!
Dan jou voor van alles uitmaken en negeren zou in mijn geval de druppel geweest zijn. We kunnen wel zeggen: Er zwemmen genoeg vissen in de zee, maar als er zoveel leuke jongens zijn zullen er vast wel leuke vriendinnen rondzwemmen.![]()
Ik zou B nu niet opgeven, als je vriendin zo ontzettend moeilijk met haar relatiebreuk om kan gaan en nergens meer naar wilt luisteren moet je niet opeens gaan denken dat zij in de slachtofferrol staat. Zij dumpt hem, niet andersom.
(Al zou ik dit gedrag bij geen enkele manier van uitmaken accepteren van mijn beste vriendin)
.senna21 schreef:Niemand is het bezit van een ander.
En een ex-liefde al helemaal niet.

Rocamor schreef:En ik vind dat die zogenaamde vriendin iig haar excuses hadden kunnen aanbieden voor haar overtrokken en zielige reactie.
Tjonge met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.
Ts geniet van je nieuwe lover. Die dame laat zich goed kennen... je vriend zal ook niet rouwig erom zijn dat het uit Is