Vriend altijd te laat op werk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:57

Ik zou dat neurotische gebeuren niet willen.
Iemand van 37 moet zelf optijd opstaan, een ontbijt maken om mee te nemen geen probleem.
Maar alles erom heen de wekker apart, deken afpikken? Waar gaat het over?
Het is gewoon makkelijk geweest allemaal hij heeft te laat kunnen komen een hele tijd en dan trekt dat luie er vanzelf in. op het werk moeten ze een duidelijke grens gaan trekken, en ts moet vooral niet allerlei toestanden gaan uithalen. Zorgen dat er genoeg in huis is zodat hij niet naar ee bakker hoeft lijkt me daarintegen wel handig.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:44

Electrische vliegenmepper naast het bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:50

Ik heb niet het hele topic gelezen dus misschien is het al geopperd maar is het geen idee om hem op non actief te stellen? Zo hoeven ze hem niet meteen te ontslaan maar de boodschap is wel duidelijk. Een soort laatste (eventueel officiële) waarschuwing.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:11

waxmeltsenzo schreef:
Ik zou dat neurotische gebeuren niet willen.
Iemand van 37 moet zelf optijd opstaan, een ontbijt maken om mee te nemen geen probleem.
Maar alles erom heen de wekker apart, deken afpikken? Waar gaat het over?
Het is gewoon makkelijk geweest allemaal hij heeft te laat kunnen komen een hele tijd en dan trekt dat luie er vanzelf in. op het werk moeten ze een duidelijke grens gaan trekken, en ts moet vooral niet allerlei toestanden gaan uithalen. Zorgen dat er genoeg in huis is zodat hij niet naar ee bakker hoeft lijkt me daarintegen wel handig.

Hoezo?

Mijn vriend doet niet zoveel in het huishouden. Dat doe ik.
Geeft niet, hij heeft deze week in de avonduren de paddock gedraineerd. Daar kan ik dan weer niet echt mee helpen.

Als ts s'ochtends een ontbijtje regelt wil haar vriend misschien s'avonds wel koken? Als je het zo verdeeld is iedereen gelukkig toch. Dat doe je voor elkaar, je houd toch van elkaar?

Santos_05

Re: Vriend altijd te laat op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:17

Is hij vandaag op tijd naar het werk? Stuk wilskracht en samen oplossen (dus niet alleen ts)... Hopelijk komen jullie er dan uit. Is het alleen wel wat hij zo laks me is, of is het zijn hele karakter?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:21

Jennyj01 schreef:
Electrische vliegenmepper naast het bed.

:oo :oo _/-\o_ :')

Ik denk alleen dat hij dan nog humeuriger zal zijn op TS :')

santos; daarop heeft TS al geantwoord.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:52

Dan buzzzz je hem nog een keer. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:52

Ik zou veels te bang zijn dat ik van schrik en kwaadheid terug gebuzzzt wordt :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:54

Varkensprikstok. Springt ie vanzelf uit bed O:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:59

En komt nooit meer terug denk ik :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:00

_O- Ik zie nu hele grappige taferelen voor me....
Elke keer als vriend zijn mond open wil doen om te grommelen krijg ie op nieuw een schok... _O-
Operante conditionering werkt normaal wel dus... :P

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:13

Heel eerlijk gezegd heb ik ook het probleem dat ik langzaam opstart bij het opstaan :+ Ik kom echter (bijna) nooit te laat. Ook heb ik geen echt vast ritme, werk in ploegendienst.
Ik heb niet alle pagina's gelezen, dus sorry als het al gevraagd is ;)

TS hoe laat gaat je vriend naar bed? Voor mij is het probleem namelijk dat ik toch wel een uurtje of 8 á 9 slaap nodig heb, dus als ik er niet op tijd in lig, ben ik bij het opstaan niet vooruit te branden.
De tip van de wekker eerder zetten kan ik ook aanbevelen. Als ik weet dat ik om half 9 móét opstaan, zet ik de wekker een half uur of 3 kwartier vantevoren, kan ik toch nog even lekker snoozen :o
En het helpt ook om gezond(er) te eten bij mij. Daar krijg ik meer energie van :):)

Anchee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:49

Ik zie een paar reacties op dat ts weer zou hebben verteld hoe het vandaag gegaan is, maar kan ts haar reactie nergens vinden? :?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:08

Misschien is het nog een optie dat zijn vader iedere keer als hij te laat is hem weer naar huis stuurt en het een vrije dag kost? Als je zo je vrije dagen kwijt raakt dan wordt hij misschien wat verantwoordelijker?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:13

Maar jongens, euh meiden
Die kerel is 37, ik zie opties voorbij komen voor een kind van 11.

Anchee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:24

bruintje123 schreef:
Maar jongens, euh meiden
Die kerel is 37, ik zie opties voorbij komen voor een kind van 11.

Maar aangezien het gedrag wat hij toont ook meer bij die leeftijd past, is dat misschien wel wat werkt :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:31

haha, dat is ook weer zo :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:39

Percy schreef:
No_No schreef:
Slaapabneu doet echt heel veel met je energie. Mensen die abneu hebben zijn overdag vaak ook moe.

Hoe gaat het als hij voor iets leuks vroeg op moet staan?
Is hij wel eens onderzocht op ADD of ADHD? Als ik jouw reacties lees (chaotisch, geheugen, niet opgang kunnen komen) is dit het geen waar ik aan denk. Dat zou een hoop verklaren en is er misschien ook meer begrip van de omgeving en kan er gekeken worden naar hoe de structuur verbeterd kan worden zodat het op het werk beter gaat.

Echt, slaapabneu??? Het is slaapaPneu.

Dit was overigens door TS ten berde gebracht en ik heb alleen aangegeven wat daarvoor de klachten/problemen kunnen zijn omdat ik het zelf heb.
Ga geen ei bakken in de ochtend want dat trek ik niet. Kan niet eens ontbijten maar soit, dat doet er niet toe.

Hoop dat hij het gaat volhouden maar zo niet is een bezoek aan de huisarts misschien helemaal geen slecht idee. Speculeren is niet zo zinvol vrees ik.

Echt, ten berde brengen? Het is TE berde brengen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:10

Geweldig topic dit! Hilarisch hoe het verklaard wordt wat deze 37-jarige zou kunnen mankeren. Het is gewoon een luie hond die enorm gepamperd wordt door zijn omgeving. En een uitblinker in het pruillipjes trekken. En TS ik heb slecht nieuws: op deze manier komt hij zijn hele leven niet van zijn "gebrek" af.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:13

Nou de termen luie hond en zo vind ik erg hard gezegd, bah klinkt niet fijn. :n

Ik weet van mezelf helaas wat er gebeurd als ik niet vroeg opsta, hoe ik mijn best ook doe. Ik kom eigenlijk altijd tijd te kort aan het eind als ik weg moet met de nodige kunstgrepen heb ik het nu onder controle. Heb wel adhd wat je niet de beste geconcentreerde planner maakt helaas. Ik wil wel maar lukt gewoon donweg soms niet.
Laatst bijgewerkt door karuna op 17-03-17 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:16

slimmerik schreef:
Geweldig topic dit! Hilarisch hoe het verklaard wordt wat deze 37-jarige zou kunnen mankeren. Het is gewoon een luie hond die enorm gepamperd wordt door zijn omgeving. En een uitblinker in het pruillipjes trekken. En TS ik heb slecht nieuws: op deze manier komt hij zijn hele leven niet van zijn "gebrek" af.

Jij doet echt exact hetzelfde als alle anderen waarnaar je verwijst en die je hilarisch vindt, namelijk..... er een stempel opdrukken nav je eigen mening

:+ :+

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 15:20

Daar ben ik weer! Ik vind sommige reacties inderdaad echt te raar. Alsof hij een lui kind is dat de hele dag op bed wilt blijven liggen en niet wilt werken. En daarom moet ik maar stoppen met de relatie en geen huis kopen en een ander zoeken? Nee, sorry daar gaat het hier niet om. Ik probeer me niet te storen aan deze reacties maar toch kriebelt het steeds een beetje.

Vriend is inderdaad 37. We hebben samen een huishouden en hij heeft een dochter uit een eerdere relatie die wekelijks bij ons is. Hij doet nagenoeg alles in en om het huis zodat ik 's avonds met mijn paard aan de gang kan. Hij is juist degene die de dingen klaarzet voor de volgende dag en heeft ook een hele tijd 's avonds mijn lunch klaargemaakt voor de volgende dag. Het is een hele lieve en hardwerkende jongen. Hij zet wel degelijk zijn wekker maar kan gewoon niet opstaan en heeft op een of andere manier 's ochtends dat verantwoordelijkheidsgevoel, die hij de rest van de dag wel heeft, niet. Na ons goede gesprek is weer gebleken dat het hem zelf ook frustreert dat hij gewoon niet op tijd kan komen. Er zijn echt supergoede reacties gekomen op dit topic die ons ook zeker gaan helpen. En ja ik zeg 'ons' wat we zijn samen een team, hij zorgt voor mij en ik zorg voor hem, in voor- en tegenspoed.

Vanmorgen moest hij om 8.00uur beginnen omdat er een zieke is op het werk. We zijn samen opgestaan en hij voelde zich helemaal top. Ik vond hem zelfs een beetje irritant, zo vrolijk als ie was hihi. Hij was weer mooi op tijd. Ik hoop dus dat we het volhouden. Hij wil het echt wel, als hij maar uit die negatieve spiraal blijft.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:33

Hoe laat gaat hij eigenlijk slapen gemiddeld?

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:55

Wat fijn dat het nu al twee dagen lukt! *\o/* En dat zelfs terwijl hij eerder moest beginnen.
Wat altijd handig is (en frustratie kan schelen), is vragen wat je voor hem kan doen als hij er moeite mee heeft. Dus stel hij mept op die snoozeknop en draait zich weer om... Wat wil hij dan dat jíj doet? Hem laten liggen, een emmer water over hem heen gooien of iets heel anders?
Hem helpen met iets wat hem frustreert en alleen niet lukt (om welke reden dan ook) kan juist dat steuntje in zijn rug zijn om deze nieuwe gewoonte aan te leren.

Hopelijk blijft het zo voorspoedig gaan!

En trek je alsjeblieft niets aan van sommige reacties... :(:)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:58

Soms werkt vroeger beginnen beter. Er is gewoonweg geen tijd om te treuzelen.