Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maar wel in een heel slechte wijk
zal nu nog wel erger zijn....amsterdam west

Duhelo schreef:Omdat alle andere toeslagen gaan wegvallen.
Dingen dat je nu hebt, uitkeringen, ziekte uitkeringen, pensioenen (die voor sommige mensen erg hoog zijn, en voor andere dan weer lager, dit gaat elkaar al gaan compenseren), kindertoeslagen, studiebeurzen, ...
Als je al dat geld optelt en evenredig verdeelt, kom je ongeveer wel aan dat BI
Nanne schreef:Heb er helemaal geen moeite mee belasting te betalen om de mensen te helpen die mijn hulp nodig hebben, zie liever dat er eens een strengere controle ed komt op zij die onterecht een uitkering genieten.

Citaat:8nnemiek, omdat ik vind dat een ieder die in staat is om te werken ook gewoon moet werken. Maar dat is mijn mening he.

watchthesky schreef:Herkenbaar Nanne.
'Ik ga toch zeker niet vakkenvullen/achter de vuilwagen lopen/patat bakken/in de bediening werken/vroeg opstaan voor een minimumloon als ik met een uitkering en alle toeslagen evenveel overhoud? Ik ben niet gek!'
Werken loont niet (genoeg) ten opzichte van thuis zitten met de hand omhoog.
Je wordt er moe van, hebt geen vrije tijd en je houdt uiteindelijk minder over dan je buurman die in de ziektewet zit maar intussen overal en nergens zwart bijklust.
Indestal schreef:Hoezo benadeelt? Hoezo niet voordelig? Is het krijgen van gemeenschapsgeld dan een soort recht boven alles?
Ik kan mij echt druk maken over die slappe ik heb recht op-houding, ipv het gevoel dankbaar te zijn dat je tijdelijk geholpen bent om niet nog dieper in de ellende te zakken, maar dat je zelf verantwoordelijk blijft voor het kunnen kopen van je brood.
Hieraan is het land aan kapot gegaan, de toenemende verhuftering in de mentaliteit is omdat mensen spuugverwend zijn.
Zag ik laatst een spotje over vliegvakantie voor kinderen....alsof dat een recht is..
Ipv dat de samenleving wordt opgevoed met diversiteit, dat het heel normaal is dat het ene kind een vakantie met paspoortgebruik heeft en naar het buitenland en het andere kind niet...dat een spotje niet de absurditeit benadrukt dat die verschillen aangestipt worden door de kinderen zelf!
Dus nu is armoede ineens dat je niet met je kind naar het buitenland kan voor vakantie?
Hoe lang geleden was het dat een handje vol met het vliegtuig ging en de grote meerderheid van de kinderen thuis bleef of gingen camperen met ouders?
Dus nu moet de uitkering nog meer extra vakantiesubsidie krijgen om met kind aan een buitenlands strand te gaan liggen...
Als je dit absurd vind, ben je vast hedentendage asociaal.
. Want mijn beperkingen heb ik nog steeds en ja, dat impliceert ook dat ik extra uitgaven in te calculeren heb (bv aankoop hulpmiddelen).Indestal schreef:Dus nu moet de uitkering nog meer extra vakantiesubsidie krijgen om met kind aan een buitenlands strand te gaan liggen...
Als je dit absurd vind, ben je vast hedentendage asociaal.