Is het het nog waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:39

Zolang hij verslaafd is, zal hij tegen je liegen en daarmee bestaat er geen kans op een gelijkwaardige relatie of mooie toekomst. Je leeft maar één keer. Je moet zelf beslissen of hij je dit waard is.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:52

Lieve TS, jullie wonen bij zijn moeder. Waar is zij in dit verhaal?
Wat zegt zij? Geeft zij hem ook geld ?

Voorop gesteld dat hij echt verslaafd,en daarmee ook ziek,is KUN je hem niet helpen.
Een verslaafde leeft in zijn eigen realiteit. Uiteraard heeft hij heldere momenten, belooft dan van alles (en het ergste: gelooft zelf erin)maar dit is van minimale duur. De verslaving en daarmee het liegen en bedriegen zal weer de overhand krijgen.
Klinkt hard wat ik nu zeg, maar jij komt bij mij over als co-verslaafde. Van binnen weet jij dondersgoed dat er van alles mis is, je schrijft het zelf in jou OP om vervolgens hem te verdedigen en hij is wel lief voor jou...
Lees jou eigen OP nog eens goed.
Dan maak de exel-lijst.
En dan schrijf voor jezelf alle vragen op zodat je ze echt zwart op wit hebt.
Vragen zoals : waarom snackbar als thuis eten is?
Waarom snackbar zonder jou?
Waarom jou pinpas als hij nu een baan heeft?
Waarom die wietlucht ( ik ken geen enkele snackbar waar gerookt mag worden )?
Waarom geen brood van thuis meenemen?
En,en,en...

Kun je hier zelf antwoorden op geven?
Als niet, kan hij dat (en dan wel echt logisch)?
Kan zijn moeder die antwoorden geven ?

Ik betwijfel alle drie...

Misschien dat je dan kunt zien dat er echt een Mega probleem is.
Zolang bij hem geen knopje omgaat, kan en wil hij niet geholpen woreen en het probleem is dat in de meeste gevallen de naasten het ook niet kunnen, niet door lieve woorden, niet door geld blijven geven.
Het einige wat hier en hem helpt is radicaal :kraan dicht en desnoods weg van hem.
Moeders nieuwe baan? Heb jij niets mee te maken. Als jij er niet was, had zij het ook moeten oplossen.

Verder: zoek de nummer op van de AL-anon... ook al worden die vaak alleen met alcoholisme verbonden, kunnen ze je toch met de juiste instanties/groepen in contact brengen en jou een luisterend oor bieden...

En edit: met de juiste instanties bedoel ik voor jou, niet voor hem...

Zerena

Re: Is het het nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:10

Ik denk ook dat de beste test is "hem geen geld meer geven"
Bovendien werkt hij nu zelf, dus hij zou nu ook zelf geld moeten hebben.
Zo lang jij hem maar geld blijft geven, word hij zich niet bewust van wat je hem allemaal geeft.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:11

TS, hoe reageert hij als jij vanavond aan hem zijn pinpas vraagt, omdat je dat leuke jurkje / setje / die leuke laarzen of dat gave (enoooooorm dure) hoofdstel wilt kopen?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:06

Nou dat wat tamary schreef heb ik ook wel gedacht.....

Iets "genuanceerder" maar jee zeg "wat wil een man nog meer"?
Een vrouw die kookt, een vrouw die alles betaald en die ook nog eens bij me tussen de lakens kruipt....
topdeal *\o/*

Goed, beetje weinig uitdaging, das waar, daarvoor nemen we een verslaving, gamen, jointje....
en dat werk is natuurlijk kul.
Dat weet zij maar zegt niks dus het mag.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:22

Maar dan ga je wel erg invullen. Je weet toch helemaal niks van hun seksleven (voor t zelfde geldt hebben ze geen seks) en niet hoe hij er tegenaan kijkt.
Het mag een gemakzuchtig figuur zijn dat wil niet zeggen dat hij vrouwen enkel als lustobject ziet.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:18

Ja, das erg invullen...maar ik vul ook in dat hij niet werkt en dat zij dat weet.....waarom dan alleen het sexleven waar je over struikelt?
Maar ik ga er van uit dat er nog iets leuks is voor TS :)
Want als er helemaal niks meer te halen valt.

Ik ben gewoon aan het porren, ze moet laaiend worden, tot in de toppen van haar tenen.
Maakt niet uit op wie dat is.
Ik wil best wel de schuldige in het verhaal zijn, net zoals velen hier.
Bijna iedereen loopt te porren, ergens valt er een keer een domino steentje.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 20-02-17 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:21

Tamary heeft het misschien wat 'grof' verwoord. Maar het is wel waar. :+

Even antwoord op je vraag: Is het het nog waard?

Nee.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:53

Dat kan ts alleen zelf bepalen. Zolang ze zich naar bewust is wat er gebeurd.
En dan nog kan je er soms niet aan toe zijn om een knoop door te hakken.
Maar ik hoop dat het haar wel lukt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:56

Als ik het hele verhaal lees vraag ik me eerder af of het het ooit waard geweest is... Sorry TS. Ik hoop dat je wakker wordt en zelf weer kan gaan leven zonder dat blok aan je been... Jij bent nl volgens mij veel te lief en erg gedreven... En hij houdt je 'aan de grond' als het ware.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:57

:Y)

Zolang ze maar pijn lijd als ze haar pinpas afgeeft

Tja, Nikass, ook dat is niet aan ons.
Gewoon porren, net zolang porren tot ze echt wakker wordt.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 20-02-17 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:59

Hoe is het nu TS?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 07:23

SaraViavia schreef:
Hoe is het nu TS?

Vraag ik me ook af.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:31

Ik vermoed dat de TS hier niet meer reageert en dat kan ik haar niet kwalijk nemen. Ze heeft een aantal vragende, twijfelende en onzekere berichten geplaatst en vervolgens is dit topic totaal los gegaan.

Mocht Ts er nog hetzelfde in staan dan zal ze niet reageren want die voelt zich een enorm dom gansje na alle reacties hier en durft niet meer voor haar twijfels en gevoelens uit te komen.

Ja deze post is volledig doorspekt van inkleuringen maar dat is dit hele topic. Ik plaats dit voor een stuk bewustwording.

TS ik hoop dat je tussen de gevoelens en meningen ook een stuk advies en steun hebt gevonden en hoop dat je er uit komt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:44

En al de rest plaatste het enkel om haar te pesten? :?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:48

Niemand heeft volgens mij de TS een dom gansje genoemd. Daar begon jij mee. En het topic is gemiddeld genomen doorspekt met ervaringsdeskundigen. Die reageren ook om de TS bewust te maken wat over het algemeen aanvaardbaar is en wat niet.

Ik ben ook ervaringsdeskundige. Al is dat gelukkig alweer wat jaartjes geleden. Ik heb nooit met iemand kunnen praten. En geen meningen van anderen gehoord. Ik wist wel dat wat er gebeurde niet in de haak was, maar ook ik heb tigmiljoen redenen verezonnen om maar te blijven in die relatie. En 1 van de opperredenen was, dat ik bang was, dat het helemaal bergafwaarts zou gaan als ik bij mijn ex weg zou gaan. En ondanks alles wat er gebeurd was, wilde ik dat ook niet voor hem. Dus heb ik jaaaaaaaren en traaaaaaaaaanen verspeeld door te blijven. In plaats van te helpen, hielp ik ons dus helemaal niet. Het beste dat ik na al die jaaaaaaaren en traaaaaaanen heb gedaan??? Weggaan!!! Mijn Eigen geluk nastreven. Ik hoefde niet telkenmale bang te zijn dat het weer mis zou gaan. Voor de triljoenste keer zijn leugens aanhoren. Of me afvragen of hetgeen hij zei wel waar was of gelogen. Of na maanden bevestigd krijgen dat wat maanden daarvoor gezegd was, inderdaad gelogen was. Ik kon het inmiddels aan zijn ogen aflezen, of hij de waarheid sprak of niet.

Zijn familie wist er wel van en is achter mij gaan staan (en hebben hem overigens niet laten vallen hoor). En hij? Hij is zo geschrokken, was echt spontaan genezen. Had snel een nieuwe relatie (vervanging vermoedelijk), waar hij nu nog heel gelukkig mee is. En daar ben ik oprecht blij over voor hem. Want ondanks dat het voor ons niet werkte, heb ik geen hekel aan hem. En gun ik hem ook gewoon alle geluk van de wereld. Hij heeft mijn leven niet kapot gemaakt. Dat ik in die situatie bleef, is echt te danken aan mijzelf. Ik ben vrijwillig gebleven, omdat ik (toen) vond dat dat moest) En ik nu? Ik ben gelukkig zonder hem, met mijn huidige partner.

Hoeveel mensen hier ook aangeven, dat de situatie voor TS niet ideaal (understatement) is, zolang die laatste druppel niet gevallen is, zal de emmer van de relatie van TS niet overstromen. En als die laatste druppel wel valt, dan is TS er ineens zo onwijs klaar mee, dat "het niet hebben van onderdak", "de onwetendheid voor de toekomst", "alle andere zorgen" spontaan niet meer zo'n grote last zijn en zal ze eindelijk voor zichzelf kiezen.

En tot die tijd hoop ik gewoon dat ze zich gesterkt kan voelen door alle bokkers hier, die haar laten weten dat wat haar vriend uitspookt, niet normaal is. Ik ervaar TS enigszins als mijzelf, al die jaren terug. Het voelt als falen als ze voor zichzelf kiest. Ze heeft haar vriend niet van de drugs kunnen krijgen. En dus probeert ze al haar zorgen voor zichzelf aan de kant te schuiven en op deze manier haar vriend te helpen.

Dom gansje? Nee zeker niet. Veel te lief? Ik vind van wel.

En of ze reageert of niet. Ik hoop dat ze meeleest en dat ze snel zoveel moed heeft verzameld om ook eens lief voor haarzelf te zijn. Want dat is ze in mijn ogen aan zichzelf verplicht.

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 11:19

Sorry dat ik een tijdje niet gereageerd heb, maar ik ben er nog hoor. :P

Ach dat van het goedkope h*er neem ik je niet kwalijk hoor, al had dat wel wat anders gezegd kunnen worden.
Maar ik denk dat je dat niet zo persoonlijk bedoeld.

En wat de reacties betreft dat ikik naïef ben etc..
Tsja dat kan ik niet ontkennen, zo ben ik altijd al geweest.
Krijg dat op een of andere manier niet aan mijzelf veranderd.

Wat de situatie betreft, ik zie wel in dat het voor mij beter is om weg te gaan.
Ik ben me er van bewust dat ik niet te lang kan wachten hiermee.
Als mijn schoonmoeder straks die baan heeft en gaat verhuizen waardoor alle kosten van dit huis op ons komen, dan ga ik echt de problemen in.
Ik weet alleen nog steeds niet hoe ik het moet gaan vertellen.
Ik vindt het vreselijk om mensen te kwetsen..
Verder heeft mijn vriend wel door dat er iets gaande is volgensmij.
Hij vindt me de laatste tijd wat chagrijnig geloof ik en ik doe onbewust wat afstandelijker merk ik soms.

Wat zijn werk betreft, weet ik zeker dat hij werk heeft.
Hij bezorgd pakketjes aan huis en heeft regelmatig briefjes in zijn auto liggen die hij in de bus moet doen als de mensen niet thuis zijn en heb weleens een lijst met adressen gezien.
Hij heeft zijn eerste loon gehadop, maar omdat hij in die periode net begon met werken en maar één dag gewerkt had, was het maar €25 loon.

Edit: de pbtjes die ik van jullie gehad heb, zal ik van de week even rustig de tijd voor nemen. :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:21

Maar op deze manier kwets je niemand, behalve jezelf. dat kan toch ook niet de bedoeling zijn? Kies voor jezelf en stap op! Liefst vandaag nog :(:) heel veel sterkte!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:05

Het is nooit een goed moment om over zulke dingen te praten. En jij kan niet bij hem blijven om bang te zijn om hem te kwetsen.
Het is moeilijk, ik heb het uitmaken met mijn ex ook aardig lang uitgesteld, maar ik werd er alleen maar ongelukkig en chagrijnig van. Toen het uit was, was ik een stuk vrolijker en opgelucht. Het deed pijn, maar ik was ergens ook wel opgelucht.

Sterkte TS :(:).

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:27

CurlyCoat schreef:
Verder heeft mijn vriend wel door dat er iets gaande is volgensmij.
Hij vindt me de laatste tijd wat chagrijnig geloof ik en ik doe onbewust wat afstandelijker merk ik soms.

Hartstikke goed! Ook niet verstoppen, maar uitleggen hoe het komt en vanuit daar zien of je in een gesprek kunt komen waarin je, je hart kunt luchten. Maar ga alsjeblieft niet je ware gevoelens verstoppen omdat je anders bang bent 'dat hij door heeft dat er iets gaande is'

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:30

Dat je het vreselijk vind om mensen te kwetsen is alleen maar omdat je een lief persoon bent.
Maar ga nu ook eens lief voor jezelf zijn. :(:)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:34

Dat je mensen niet wilt kwetsen is begrijpelijk. Maar dat moet niet ten koste gaan van jou (geluk)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:50

Dat kan heel zwaar tegenvallen. Je vriend kan helemaal ontdaan zijn. Wenen, smeken, vertellen dat jij het beste meisje bent dat hij ooit gekend heeft en hij zonder jou helemaal niets is.

Laten we even veronderstellen dat hij zo is.
Jij hebt een verliespost van ca 1200 euro per maand (of zelfs meer) .
Jouw vriend doet niets.
Je spaargeld is er dankzij hem door.
Je zit nu al in de stress wat je moet doen als je geen externe persoon hebt die je verblijf betaald.
Je zit kortom in een relatie waar je echt en terecht niet gelukkig bent.

Dan neem je je moed bij elkaar.
En je vriend begint die dramascène 'maar ik hoouhouhooou zovééééél van je aljeblieft doe het niéééhiiiet beeuheeuheeeeu".

Jij denkt: "oh nee help! Oh nee wat doe ik hem aan! Oh wat voel ik mij slecht! Kijk eens hoeveel hij van mij houdt! Ik ga hier nachtmerries van krijgen! Ik ga zijn ondergang zijn als ik dit doe!"

Dus je zegt: "Sorry sorry sorry schatje, ik weet dat je heel veel van me houdt en ik wil je niet kwijt hoor. Maar beloof me dat je vanaf nu wat beter op onze financiën let en beloof me dat je je best doen om zelf je eigen inkomen te hebben en dat je niet meer zoveel van mijn geld opgebruikt."

"ok dat beloof ik je".

En dan?
Misschien heel even goed omdat hij weet dat hij wat op zijn hoede moet zijn. En wat als het dan weer erin sluipt? Als hij gewoon vrolijk verder gaat met jouw geld opmaken, met zijn "snackbarverslaving"?

Ga jij je dan plots voelen: "hé, er is niets veranderd. Mijn geld wordt nog steeds afgepakt. Hij is nog steeds lui. Ik twijfel nog steeds of hij wel uit die coffeeshops blijft. Maar hé, hij heeft wel gejankt toen ik hem op zijn plaats wou zetten dus hij houdt wel echt van mij, dus ik kan nog wel even verder zo!"

Nee toch?

Kans is groot dat hij jankt maar laat 1 ding duidelijk zijn: Als hij huilt en roept dat hij van je houdt en je niet kwijt wil, en hij stopt vanaf die dag met je pin te lenen, spaart zijn geld, helpt je in de kosten. Dan hield hij van je. En dan heb je niets verkeerd gedaan met hem eens goed te doen schrikken en goed te doen brullen. Alleen maar wakker geschud en dat is echt nodig.

Ofwel zegt hij hetzelfde en komt volgende week weer om "voor een keer als uitzondering asjeblieft je pas te mogen hebben want....*reden die elke week veranderd*"

Dan was hij gewoon je iets vergeten toen hij die scene deed. Dan was het niet "ik hou zoveel van je", maar dan moest er nog achter "maar nog veel meer van je portemonneeeheee";

En dan weet je dat ook al weer.

Conclusie, buiten dat het op het moment zelf niet prettig gaat voelen heb je niets te verliezen om zo'n scenario uit te lokken. Je gaat ofwel winnen door een vriend te krijgen die de schop heeft gekregen en er iets mee gaat doen. Ofwel winnen door te ondervinden wat je nu echt in de kuip hebt zitten en beseffen dat je verder moet kijken dat iemand die goed drama kan opvoeren.

Ervanuit gaande dat hij daar zelfs een dramastuk zal doen, voor hetzelfde geld zegt hij gewoon sorry dat is te veel moeite, bekijk het maar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:19

Ts, met lief en een beetje naief zijn is niets mis mee, vaak de leukste en liefste mensen. En je zegt zelf al dat dat ook meteen je valkuil is. Misschien kun je het voor jezelf wat gemakkelijker maken om gewoon te vertellen dat je een poos afstand en ruimte voor jezelf wil omdat je zwaar twijfelt of je met hem wel een toekomst op wil/kunt bouwen. Geef ook meteen aan dat je niet in de woning van zijn moeder gaat wonen. Ga een maand bij je ouders wonen en doe alsof je vrijgezel bent. Kijk wat je vriend doet en misschien heeft hij dan door dat het nu of nooit is en word hij wakker uit zijn gemakzuchtige leventje. Maar ook hier de tip, trap niet in drama praatjes, eerst moet het voor jou maar een duidelijk worden of hij jou of je portemonnee mist. Ik weet het antwoord wel alleen moet jij er nog achter komen en doe je dat dan hoop ik dat je toch iets harder word.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:46

Nu hij werk heeft kun je beginnen met hem vragen hoe zijn afbetalingsregeling naar jou er uit ziet. Zodat je al je eigen verdiende geld terugkrijgt van hem... Mooi begin van je gesprek lijkt me.