Ervaringen Charlie Temple

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:32

Ja heel goed! Ik ga komend jaar er nog een zonnebril van bestellen denk zodat ik kan afwisselen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:51

Beetje dubbele ervaring met deze firma.

Ik bestel altijd mijn brillen bij de plaatselijke opticien. Oogmetingen laat ik daar ook doen.
Maar, ik dacht, ik moet een nieuw auto-brilletje, hoeft geen ray-ban te zijn, ik heb de oogmeting van mijn mannetje, ik bestel bij CT.

Zo gezegd zo gedaan. Montuurtje van geeltje uitgezocht. En inderdaad, zo ongeveer de volgende dag in huis.

Had ik met mijn blinde oogjes dus blijkbaar die - niet zien staan bij het bestellen, en de bril in + besteld...
Ik CT mailtje gestuurd, ' joh, beetje stom, blabla, hoe kan ik dit oplossen' ?
CT reageerde ;" Stuur maar terug, wij zorgen voor de juiste glazen, kost je alleen de verzendkosten heen'
Top, natuurlijk!

Weekje later mijn verrekijker binnen, helemaal prima. Maar, nu heb ik, op het moment dat ik dat ding langer dan een half uur op mijn snavel heb, bloeduitstortingen op mijn neus en vette jeuk achter mijn oren...?
Het model is anti-allergeen..

De service is echt top van dit bedrijf, maar je smoeltje moet wel passen bij de brillen die ze verkopen..
Mijn volgende brilletje haal ik gewoon weer bij mijn eigen opticien..

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:29

Ik heb hem binnen en de sterkte is goed. De pootjes moeten eigenlijk iets bijgesteld dus nog niet mega lang op gehad.

Rare reactie Nielojram!

Ik ga zeker ook een zonnebril bestellen!

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:02

Peony schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met het bestellen van een bril met een hoge sterkte? Ik heb zelf -9,75 maar ik twijfel of ik het moet doen met deze sterkte.

Als reservebril oid zou je het kunnen proberen. Let wel op, hoe hoger de sterkte hoe nauwkeuriger bv de PD gemeten moet worden. Dit ivm prismatische werking als de PD niet goed opgemeten is.

Daarnaast kan je bij een opticien voor mineraal kiezen (echt glas) en dit kan je dan in brekingsindex 1.9 laten maken. Dit is ultra dun waardoor de glazen dan niet zo dik uitvallen (laat je wel informeren over verschillen tussen mineraal en kunstof). Als je dan ook nog een (klein) kunstofmontuur neemt waar een deel van de rand in wegvalt kan je best een mooie bril bij elkaar krijgen.

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:39

Ik heb 2 charlie tempel brillen en echt super tevreden! Ik heb de sam als zonnebril en de grande rotondo als gewone bril!

Ook heb ik nog een kortingscode voor de geïnteresseerden!

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:42

Jessy_luna schreef:
Ik heb 2 charlie tempel brillen en echt super tevreden! Ik heb de sam als zonnebril en de grande rotondo als gewone bril!

Ook heb ik nog een kortingscode voor de geïnteresseerden!

Het gaat om 10% korting

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 00:51

Hoe zijn recente ervaringen?
Ik heb t idee dat m’n linkeroog achteruit gaat of dat de bril iig niet helemaal optimaal is.
Heb m’n bril nu 2 weken op ipv lenzen ivm een operatie en merk het nu pas echt.
Dus wil m’n ogen weer laten meten...
Twijfel even waar, en hoe ik dan uitleg dat ik misschien geen bril daar bestel.
Uiteraard betaald ik voor een meting dat vind ik niet meer dan logisch.
Tips?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 01:04

Een collega besteld iedere maand een andere bril, haar ervaring is fantastisch! En van de brillen die ik heb opgehad was het echt geen prul, zaten super lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:40

Mijn bril is stuk, was er altijd heel erg blij mee maar er is een of ander klein kind op gaan zitten (geen zorgen, mn eigen kind _O- ) dus nu is hij zo scheef als maar kan. Ga ergens volgend jaar weer een nieuwe bestellen, eerst in januari weer naar de opticien hier lokaal met mijn brilvergoeding :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:46

Anoniem schreef:
Hoe zijn recente ervaringen?
Ik heb t idee dat m’n linkeroog achteruit gaat of dat de bril iig niet helemaal optimaal is.
Heb m’n bril nu 2 weken op ipv lenzen ivm een operatie en merk het nu pas echt.
Dus wil m’n ogen weer laten meten...
Twijfel even waar, en hoe ik dan uitleg dat ik misschien geen bril daar bestel.
Uiteraard betaald ik voor een meting dat vind ik niet meer dan logisch.
Tips?

Heb je de sterkte van de lenzen aangehouden? Deze kan namelijk anders zijn dan de sterkte van een bril. Dus met bril op naar een opticien en de sterkte zonder lenzen laten opmeten.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:49

Hanafubuki schreef:
Mijn bril is stuk, was er altijd heel erg blij mee maar er is een of ander klein kind op gaan zitten (geen zorgen, mn eigen kind _O- ) dus nu is hij zo scheef als maar kan. Ga ergens volgend jaar weer een nieuwe bestellen, eerst in januari weer naar de opticien hier lokaal met mijn brilvergoeding :)

Je kan ook de brillen van Charlie Temple laten vergoeden door de zorgverzekering. Kun je er misschien meerdere voor hetzelfde bedrag. ;)

Ik heb net weer een nieuwe. Denk inmiddels de 5e gewone bril en heb dan nog 2 zonnebrillen van ze. Had model 'Barron' het vaakste op en die heb ik nu in een ander kleurtje erbij. Zeer tevreden!
Laatst bijgewerkt door Jildau op 16-12-19 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:49

Ik had al een bril en daarvan de sterkte overgenomen.
Maar
Op een of andere manier
Lijkt links scheef/ minder scherp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:51

Jildau schreef:
Hanafubuki schreef:

Je kan ook de brillen van Charlie Temple laten vergoeden door de zorgverzekering. Kun je er misschien meerdere voor hetzelfde bedrag. ;)

Ik heb net weer een nieuwe. Denk inmiddels de 5e gewone bril en heb dan nog 2 zonnebrillen van ze. Had model 'Barron' het vaakste op en die heb ik nu in een ander kleurtje erbij. Zeer tevreden!

Klopt :j maar ik moet toch mn ogen weer laten nameten, neem ik hier bij de locale ondernemer ook een bril mee :)

Ik had de John L van Charlie, echt die komt er weer <3 eigenwijs brilletje :D

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:21

Anoniem schreef:
Ik had al een bril en daarvan de sterkte overgenomen.
Maar
Op een of andere manier
Lijkt links scheef/ minder scherp.

Kan misschien komen doordat de juiste afstand tussen de pupillen en de hoogte niet juist is aangetekend bij een internet bestelling :) Hoe hoger de sterkte is, hoe meer hinder je daarvan ondervind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:02

Die heb ik wel overgenomen van een meting van Hans anders...

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:36

Anoniem schreef:

Is het precies eenzelfde bril (qua vorm, model?)
Want de hoogte verschilt eigenlijk altijd per montuur :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:38

Nee wel anders. Dus dat zou t kunnen zijn?
Dan is het dus niet zo makkelijk om online een montuur te kopen

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:23

Jep zou kunnen. Vooral bij hogere sterktes of cilinders, maar weet niet of dat bij jou het geval is?

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 23:37

Iejoorr schreef:
Anoniem schreef:

Is het precies eenzelfde bril (qua vorm, model?)
Want de hoogte verschilt eigenlijk altijd per montuur :D

Dat inderdaad :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:55

Dan kom je dus toch uit op een bril aanmeten en aanschaffen bij de opticien....

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:24

Dit probleem al bij CT neergelegd?

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:49

Zijn er nog mensen met recente bestellingen bij charlietemple? Hebben jullie nog voorbeelden van zonnebrillen?

Ik heb een aantal maanden geleden de barron besteld en vind het echt een hele fijne bril! Heb nu ook een zonnebril besteld, de CEO large. Maar vond het lastig welke zonnebril glazen ik moest kiezen. Heb uiteindelijk gekozen voor het zilveren montuur met grijze degrade glazen. Ben benieuwd hoe dat word!

Ook heb ik nog een kortingscode voor 10% voor de liefhebber O:)

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 13:08

Hoe bedoel je voorbeelden? Ik heb pasgeleden 2 grande rotondo's gekocht. 1 als gewone bril en 1 als zonnebril met bruine glazen. Mocht je vragen hebben mag je ze uiteraard stellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:05

Ik wil eigenlijk nog een nieuwe John L.. mn dochter heeft hem gesloopt :') maar er is geen blauwe meer, en ik heb al een gouden bril.. en ik heb een nieuwe sterkte en net twee nieuwe brillen van de brillenwinkel.. dus ik wacht nog maar even :')

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 15:01

Iemand ervaring met blue filter ? :')