Wegens aanrijding met een persoon.........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wegens aanrijding met een persoon.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:40

Het is een hele onwerkelijke geur, je ruikt echt een dode geur. Zal vermoedelijk een mengsel van de remmen en bloed zijn.. heel onwerkelijk.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:01

Ik woon aan het spoor maar gelukkig nog nooit iets gezien. Een stuk verderop werd wel vaak gesprongen. Dat stuk hebben ze nu volledig afgezet met hekken, sindsdien niets meer gebeurd gelukkig.

Er is wel ooit iemand hier op het station voor de trein gesprongen, vreselijk. Veel mensen die het gezien hebben en alle fietsen moesten vervolgens worden afgespoten....

Lijkt me vreselijk ook dat daadwerkelijk mee te maken :(

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:31

Toevallig liep ik vanmiddag langs een herdenkingsplek naast het spoor, nog erg recent van afgelopen 4 januari.
Er hing een brief bij waaruit duidelijk werd dat het zelfdoding was en dat er gehoopt werd dat hij rust had, vrij was na jaren van strijd met zichzelf. Er stond geen leeftijd bij, maar voor mijn gevoel ging het om een jong persoon.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:39

ik vorig jaar nog toen ik opweg was naar schiphol...je houd al rekening met extra vertraging maar met een springer...(er zat een agent naast mij in de trein en die wist het meteen). Geluid klinkt idd heel metaal achtig.

Resultaat uren vast en vliegtuig gemist...(net als vele andere mensen) ook 2 meiden die op wereld reis gingen die daardoor ook hun aansluitende vlucht bij het overstappen in dubai zullen missen....(duur grapje..........2 intercontinentale vluchten x 2 opnieuw moeten betalen).

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:43

Een kennis van mij was de machinist van de trein die een auto overreed bij een onbewaakte spoorwegovergang.
Er zaten 2 jongens en een meisje in de auto,ze waren aan het joyriden op een landweg en hebben de trein te laat/niet aan zien komen.
De jongens waren op slag dood,maar het meisje werd uit de auto geslingerd.
Mijn kennis snelde naar haar toe om eerste hulp te verlenen, eenmaal bij haar aangekomen zag hij dat haar romp nog aan een 'draadje' vastzat aan haar onderlichaam. Het meisje vroeg aan hem of het ernstig was,duidelijk al in shock geraakt.
Hij heeft haar gerustgesteld en een minuut later is ze gestorven in zijn handen.
Dat is nu al jaren geleden, hij heeft nog geprobeerd zijn werk weer op te pakken maar hij kon het niet meer aan. Hij heeft nog steeds nachtmerries,vooral over het meisje.
Ik krijg nog steeds de bibbers van dat verhaal.
Gelukkig heb ik nooit te maken gehad met iemand die uit het leven stapte. Ik heb wel eens een vrouw voor mijn neus dood neer zien vallen.
Ondanks de lange reanimatie kwam ze niet meer tot leven. Dat vond ik al zo heftig! Kan me niet voorstellen hoe traumatisch zo'n zelfdoding moet zijn....

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:53

Die vertraging, ja daar baalde ik altijd wel erg van. Juist op het moment dat ik moest werken of andere belangrijke afspraken had. 15 minuten vertraging, 30 minuten vertraging, 2 uur vertraging.. Eer dat er NS-bussen ter plaatste zijn ben je ook lang verder.

Een paar maanden geleden heb ik meegemaakt dat er iemand voor de trein was gesprongen. Ik was net vertrokken vanaf Leiden CS en hadden station Voorhout nog niet gepasseerd. We reden dus een beetje tussen de weilanden en ineens een enorm harde knal. Ik kreeg echt meteen een enorme schrik. Iedereen keek elkaar aan, is het echt waar? De trein minderde heel snel vaart en stond stil. Minutenlang hoorden we niets. Daarna hoorden we dat we wat 'stenen hadden geraakt' en dat er gekeken moest worden wat de schade was. Kort daarna hoorden we toch dat we een persoon hadden aangereden. Ik schrok er echt van. We stonden stil bij station Voorhout. Mochten de trein niet uit, pas na een uur. Ja en hoe kom je dan thuis? Dat is dan even zoeken.

Vind het afschuwelijk dat er mensen zijn die op zo'n punt staan in hun leven dat alleen er een einde aan maken een optie is. Dat gun ik absoluut niemand. Toch is er natuurlijk ook een keerzijde, wat denk je van een voor het leven getraumatiseerde machinist? Die ziet letterlijk alles in het rond vliegen en er is overal bloed. Afschuwelijk. Derden hebben er uiteraard ook last van, missen werk, afspraken etc. Zal niet zo vraag opwegen tegen degene die springt en de machinist, maar toch. Het blijft toch wel een beetje egoïstisch...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:11

Tivoli schreef:
Een kennis van mij was de machinist van de trein die een auto overreed bij een onbewaakte spoorwegovergang.
Er zaten 2 jongens en een meisje in de auto,ze waren aan het joyriden op een landweg en hebben de trein te laat/niet aan zien komen.
De jongens waren op slag dood,maar het meisje werd uit de auto geslingerd.
Mijn kennis snelde naar haar toe om eerste hulp te verlenen, eenmaal bij haar aangekomen zag hij dat haar romp nog aan een 'draadje' vastzat aan haar onderlichaam. Het meisje vroeg aan hem of het ernstig was,duidelijk al in shock geraakt.
Hij heeft haar gerustgesteld en een minuut later is ze gestorven in zijn handen.
Dat is nu al jaren geleden, hij heeft nog geprobeerd zijn werk weer op te pakken maar hij kon het niet meer aan. Hij heeft nog steeds nachtmerries,vooral over het meisje.
Ik krijg nog steeds de bibbers van dat verhaal.
Gelukkig heb ik nooit te maken gehad met iemand die uit het leven stapte. Ik heb wel eens een vrouw voor mijn neus dood neer zien vallen.
Ondanks de lange reanimatie kwam ze niet meer tot leven. Dat vond ik al zo heftig! Kan me niet voorstellen hoe traumatisch zo'n zelfdoding moet zijn....

Omg, ik krijg hier echt de bibbers van.

Zelf gelukkig nooit zoiets meegemaakt. Meerdere bekenden van mij wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:17

Ik weet dat het geen egoïsme is, maar dat mensen vaak in paniek zijn, heel wanhopig zijn, in een stadium van bewustzijnsvernauwing komen. Ze willen vaak niet dood, maar ze willen van de pijn, het verdriet en / of de angst af. Het moet vreselijk zijn om je zo te voelen. En dan denk je niet meer na over de wereld om je heen, lijkt me. Dus ik geloof niet dat egoisme een grote rol speelt. Ik ben in ieder geval blij dat ik mezelf nog nooit zo vreselijk naar heb gevoeld en ik hoop dat dat me ook nooit overkomt.

Toch loop ik ook gewoon te mopperen als ik een belangrijke vergadering mis doordat de trein weer eens niet rijdt. Of ik daardoor 's avonds erg laat thuis kom. En dat doen ik niet omdat ik boos ben op het slachtoffer. Dat heeft geen zin en is ook niet op z'n plek. Maar dat betekent niet dat ik niet baal. Ik baal ervan dat zulke dingen gebeuren. Voor degene die het betrof, voor de nabestaanden en voor mensen die het ongewild meemaken als professional en passagier. Maar ik baal ook gewoon dat ik afspraken mis loop en langer onder weg ben. Dat mijn kleine leed niet te vergelijken is met dat van direct betrokkenen, betekent natuurlijk niet dat ik er geen hinder van ondervind. En ik zou eigenlijk niet weten waarom ik daar niet van zou mogen balen. Is dat egoistisch? Je kunt toch ook gewoon balen en het tegelijk heel verdrietig vinden voor anderen?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:25

keeyzie schreef:
Ik woon aan het spoor maar gelukkig nog nooit iets gezien. Een stuk verderop werd wel vaak gesprongen. Dat stuk hebben ze nu volledig afgezet met hekken, sindsdien niets meer gebeurd gelukkig.

Er is wel ooit iemand hier op het station voor de trein gesprongen, vreselijk. Veel mensen die het gezien hebben en alle fietsen moesten vervolgens worden afgespoten....

Lijkt me vreselijk ook dat daadwerkelijk mee te maken :(

Bij ons in het dorp is ook zo'n plek :brr: Vrouw was aan het hardlopen en de twee treinen waren al voorbij geweest. De spoorbomen gingen omhoog en ze stak al over (dit was al een fout), maar er kwam nog een goederentrein achteraan. Deze had ze niet gehoord door haar oordopjes met muziek...

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:31

Jans schreef:
Het is een hele onwerkelijke geur, je ruikt echt een dode geur. Zal vermoedelijk een mengsel van de remmen en bloed zijn.. heel onwerkelijk.

Brrr.. dat kan heel goed ja.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:34

Wat een heftige verhalen allemaal zeg!

Eng eigenlijk ook dat ze gigantisch moeten kijken of alles opgeruimd en schoon is.

Mijn opa heeft voor de NS gewerkt vroeger en die had ook een naar verhaal maar die zal ik hier maar even niet plaatsen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:36

Deijs schreef:

Eng eigenlijk ook dat ze gigantisch moeten kijken of alles opgeruimd en schoon is.

Mijn opa heeft voor de NS gewerkt vroeger en die had ook een naar verhaal maar die zal ik hier maar even niet plaatsen.

Nor erger dan de verhalen die hier verteld worden?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:38

Nu ben ik wel benieuwd. :o

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:39

Cinnepin schreef:
Deijs schreef:

Nor erger dan de verhalen die hier verteld worden?

Ja hij heeft toen wat gevonden wat wel shocking is, ik zelf kan prima tegen zulke verhalen maar ik denk niet iedereen..

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:39

In een spoiler?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:42

Niet lezen als je een gevoelige maag hebt

Spoiler:
Toen mijn opa nog voor NS werkte (kortom zeker wel 30 jaar geleden als het niet meer is) sprongen er ook al mensen voor de trein. Mijn opa deed het onderhoudt langs het spoor en op het spoor & onderhoudt vd treinen. Samen met zijn collega's vonden ze een groot stuk schedel waar het haar van de mevrouw nog aanzat, aan de onderkant vd trein. hij is daar enorm van onder de indruk geweest. Vroeger werd er nog niet zo goed schoongemaakt als nu
Laatst bijgewerkt door NYC2B op 05-02-17 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:44

@Deijs...jeetje dat is schrikken, en zeker als je er niet op * voorbereid * bent zeg maar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:44

AlwaysH schreef:

Ik vind dit een behoorlijk smakeloze opmerking eigenlijk, in zo'n topic.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:46

Emmaa_ schreef:
AlwaysH schreef:

Dat is ook precies de reden waarom die smiley er achter staat. Snap ook wel dat het geen voorlees-sprookjes-topic is. Maar als je zoiets zegt kan je dit wel verwachten.
Jammer dat Bokt het dan weer gelijk zo op moet vatten. :n

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:47

Emmaa_ schreef:
AlwaysH schreef:

Ik snap het aan de ene kant wel een beetje. Het is iets wat je je lastig kan voorstellen en (hopelijk) nooit gezien hebt. Dat maakt een mens vaak wel nieuwsgierig omdat je de échte impact niet ziet via zo'n tekst dus komt het eigenlijk niet zo binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:48

AlwaysH schreef:
Emmaa_ schreef:

Dat is ook precies de reden waarom die smiley er achter staat. Snap ook wel dat het geen voorlees-sprookjes-topic is. Maar als je zoiets zegt kan je dit wel verwachten.
Jammer dat Bokt het dan weer gelijk zo op moet vatten. :n

Nou nou, volgens mij ben ik de enige die er iets van zegt dus om nou te zeggen dat 'Bokt' het zo opvat is een beetje overdreven. Ik vind het juist in combinatie met die smiley een behoorlijk rare opmerking, maar dat zal wel persoonlijk zijn. Snap de nieuwsgierigheid hoor, maar PB dan even ofzo.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:50

Ze heeft het al in een spoiler geplaatst. Je kan verwachten dat er mensen zijn die het willen weten.
En tja, bokt zou bokt niet zijn als er niet op een reactie wordt doorgespeeld.
Ik had uiteraard geen respectloze bedoelingen, de smiley is in mijn ogen een "sorry maar ik moet het wel even zeggen :o "

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:55

Wat is dat toch met mensen die zeggen dat ze een verhaal hebben maar het lekker niet gaan posten. Zeg dan niks...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:58

Danique schreef:
Wat is dat toch met mensen die zeggen dat ze een verhaal hebben maar het lekker niet gaan posten. Zeg dan niks...

Dat bedoelde ik dus, maar ik wilde het niet zo brengen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 21:01

Amaris schrijft,
Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:15
Ik heb het ook meegemaakt, vlak voor Eindhoven. Het geluid zoals TS het beschrijft herken ik niet (was daar wellicht een fiets of auto bij betrokken?)

Als iemand weet hoe het klinkt als in de winter ijs van een trein afbreekt en onder de trein rolt, zo klonk het voor mij. Ik zat in de eerste coupe. Eerst was er verbazing "hee zo'n noodrem gaat helemaal niet zo hard als gedacht" toen schrik en toen stilte.

Ik weet niet of er een auto of fiets bij betrokken was, maar ik denk zo wie zo dat ieder geluid op een andere manier ervaart.
Wat ik ook zo apart vond was inderdaad de noodrem!!
Heb de hele tijd geen idee gehad dat deze in werking was gesteld.
Ben eigenlijk heel rustig kunnen blijven zitten al hoewel ik mee reed in de richting van de trein.
Een collega vroeg ook al of ik door de coupé was geslingerd......maar nee........dat ging héél beheerst.Weet niet of de machinist er nog mee van doen heeft of dat het automatisch gaat, maar het was een knap staaltje remwerk in ieder geval.