100 days No buy challenge

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Re: 100 days No buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:27

Ik heb net een cursus besteld die niet echt nodig is, maar waar ik wel veel aan ga hebben.. ik twijfel nu of hij onder zin of onzin valt..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 00:16

phormicola schreef:
Bij een heel klein budget is een tientje al gigantisch ;)

Daar heb je uiteraard helemaal gelijk in! Op die manier had ik er nog niet naar gekeken. Excuses!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 07:50

Ik ga ook mee doen!

Stiekem geef ik ook geld uit aan dingen waar ik prima zonder kan. Ik zit ook regelmatig te bedenken wat ik nog nodig heb. Maar ik heb echt niks nodig :')

Van de week ook weer bij de action geweest, was ook niet nodig geweest. En op vrijdag ga ik vaak een broodje halen op het werk, ipv mijn eigen brood meenemen.

En we hebben van het weekend een city trip naar New York geboekt, dus zo hoop ik een mooi zakcentje te sparen!
Ik ben al begonnen om grotere dingen die ik nooit gebruik te verkopen op marktplaats. Binnenkort eens de kleine dingen uitzoeken en die erop zetten. Weg met die rommel.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 08:21

zorro schreef:
Ik heb net een cursus besteld die niet echt nodig is, maar waar ik wel veel aan ga hebben.. ik twijfel nu of hij onder zin of onzin valt..

Een cursus is nooit onzinnig. Het gaat niet alleen om wat je leert maar ook dat je leert. Het stimuleert de hersenen en dat is altijd goed.

Ik ga vandaag eens op zoek naar lasdeken(s). Dan kan ik weer verder met de restauratie van de oude Caab. Hopelijk kunnen we deze zomer dan weer zonder dak rond rijden.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:28

Ik kan vier boeken overnemen. Het is niet nodig, maar ik kan wel een beetje duits oefenen, want het zijn duitse boeken. Of ik t uiteindelijk ook ga doen is een andere vraag :'(

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:44

Ik vind het ontzettend motiverend om te lezen hoeveel mensen het wel lukt. Ik faal eigenlijk elke dag wel dus ik heb gewoon een nieuwe tactiek, we gaan dat mooie gouden pasje voortaan maar gewoon eens thuis laten. De verleiding is te groot om toch telkens weer eten te kopen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:50

Ik ben vandaag naar Ballorig geweest met de kleine en vond dit onder noodzakelijk vallen. Een kind moet af en toe kunnen rennen en spelen en het is niet zo leuk buiten voor mama :+

De Hello Kitty ballon van 2,99 ( >;) ) was dan weer niet noodzakelijk :D Maar goed, door het budget topic bespaar ik flink op de boodschappen. Dus ach, voor een keer.

Lindamusters: ik vind het zelf geen goed idee om helemaal zonder betaal mogelijkheden de deur uit te gaan. Er kan altijd iets gebeuren waardoor je wél geld nodig hebt. Maar misschien bedoelde je echt alleen je pasje :)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:54

phormicola: Ik snap wat je bedoelt en ben er zelf ook niet altijd gerust op maar heb het al vaker gedaan. Ik rij met de auto naar het station(ja ik weet het, lui en kostenpost) waar ik met mijn studenten ov op de trein stap, en daarna de bus naar school, ook met studenten ov. Daarom denk ik niet echt dat ik ergens geld nodig heb. En ik heb sowieso wel vaak wat kleingeld.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:10

Hier gaat het nog steeds goed+
Wel 2 uitgavens is voer voor Pony, en voor mijn rijbewijs te verlengen. Maar dat is beide nodig. :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:16

Ik heb net 2 sushi avondjes verdiend :)).
Had zaterdag een feestje maar was in de war met de datum en kan helemaal niet, dus kaartje doorverkocht voor de reguliere prijs en dus weer 30€ "rijker".
En had nog een heleboel Yankee Candle tarts die ik nooit gebruik en waar iemand interesse voor had, dus daar heb ik ook weer iemand anders blij mee gemaakt en diegene mijn sushi avondje :D.

Ik heb er nog steeds geen moeite mee eigenlijk om de onnodige uitgaven te schrappen. Buiten verwachting! Enige is dat ik nu een lege plantenbak heb staan omdat die plant dood was en ik dat best een sneu gezicht vind. Maar niet noodzakelijk en planten genoeg, dus die mag leeg blijven tot volgende maand.

As zondag wel "onnodige" uitgaven: hapje sushi en naar 50 Shades, maar die afspraak was al gemaakt lang voordat dit topic bestond dus dat is een "verplichting" (goh wat erg _O- ) en tel ik dus niet mee.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:21

Hier nog steeds koopvrij! Al sinds 28 januari. Deze week alleen even een nieuw glasplaatje voor m'n iPhone halen, want die heb ik stuk gemaakt. Maar dat kost ook de kop niet.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:39

Ik heb vandaag voer naaldvilt naalden gekocht, hele middag verder lekker geprikt :) Dus niet echt onzin ofzo, maar ook geen primaire behoefte ofzo...

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:46

nog steeds niks overbodigs gekocht. En ik kijk er ook steeds minder naar ! Het lijkt wel of ik eraan wen om veel minder uit te geven. Het geeft veel rust in elk geval. Al die uren dat ik voorheen zat te kijken op sites met "fantastische aanbiedingen" kun je nu gewoon spenderen aan je werk. Heerlijk.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:03

Ik kan dit niet :+ Samen met klasgenoten friet gehaald, máár ik kan dat niet van huis meenemen -O- *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:06

Helaas gefaald :')
Vestje en een broek besteld :o Wel voor een loveshoot met m'n vriend, dus ik keur het zelf goed, al is dat natuurlijk niet echt de bedoeling _O-
Het is heen onzin-iets, maar echt nodig was het ook niet :=

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:18

Ik probeer altijd 20€ contant mee te hebben voor noodsituaties, zeker als ik mijn pasje thuis laat.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:39

Zak voer voor de dieren gehaald, geen onzin gelukkig. Ook heb ik een nieuwe flesje gekocht voor de muizen, aangezien ze het bakje met water steeds vies maken en ik wil dat ze altijd schoonwater hebben staan. Verder met oogkleppen op door de welkoop:P

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:42

Ik heb nu wel "gezondigd". Was bijna door mijn hand sanitzers heen van BBW, dus heb er een paar besteld. Kan er wel weer voor een paar maanden mee vooruit :). En heb een pre-order voor een aantal geurkaarsen en badproducten van BBW besteld, maar als het goed is gaat ze pas in maart bestellen, dus dan geldt het niet meer voor de challenge :)).

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:04

O de verleiding bij de kiosk is te groot. Maar ik versla het!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:12

Ik vandaag filiaal mislukt. Opa overleden en gezien k hele dag alleen zat met me neefje echt behoefte aan suiker en wat snoepjes. Dus helaas. Nu weer sterk vrdr.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:39

-O- ik ben het hele topic vergeten.

En ik heb vandaag onnodige dingen gekocht. Tony chocolonely, twee hemdjes, een nieuwe riem en oorbellen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:39

Twilight schreef:
Ik vandaag filiaal mislukt. Opa overleden en gezien k hele dag alleen zat met me neefje echt behoefte aan suiker en wat snoepjes. Dus helaas. Nu weer sterk vrdr.

Joh, dat zijn noodgevallen.
Gecondoleerd .

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:50

Gecondoleerd twilight. Logisch toch dat je dan helemaal geen zin hebt om met zoiets bezig te zijn..

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:15

Dankje :) ja dat is dan ff noodgeval. Chocolade en snoep.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:22

Twilight schreef:

Nah, dat vind ik geen mislukking. Soms heb je gewoon van die omstandigheden....
Gecondoleerd en sterkte met de verwerking.
Zelfs al heb je er vrede mee, dan nog moet je het aandacht geven en het verwerken en een plaats geven.