Steun jij goede doelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:25

Ik oordeel inderdaad snel maar dat is omdat dit iets dat ik van meerdere kanten gehoord heb en omdat ik dan als ik al een klein goed doel weet waarvan ik 100% zeker weet dat ze het goed besteden dat ik liever daaraan doneer dan om bij een grotere stichting precies uit te zoeken hoe alles zit terwijl de kans er is dat het de moeite niet waard is.
Waarschijnlijk bedoelde je het meer in het algemeen maar ik wilde er toch op reageren.

AfricanLady

Re: Steun jij goede doelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:30

Ik bedoelde het inderdaad in het algemeen.
Niet om iemand aan te vallen ofzo.
Ik merk dit gewoon heel erg veel.
Mensen die van andere dingen horen.
Ks net als een treintje hoe verder je komt hoe meer geruchten en speculaties het worden.
Daarom zeg ik altijd neem gewoon met de desbetreffende stichting contact op en leer ze kennen.
Want 99% van de tijd kloppen de dingen die je van andere hoord toch niet.
Er wordt ook zoveel op social media gegooit waarvin niks correct is

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:31

Mijn kerstpakket gaat altijd naar de voedselbank. Oude kleding naar de coa winkel. Ik doneer per maand 10 euro voor een project van slachtofferhulp nl tbv vrouwen welke slachtoffer zijn van ernstige zedendelicten.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:38

Vandaag na een heftig filmpje over werkezels in diverse landen direct donateur geworden van Donkey Sanctuary. Ik doe steeds meer dieren-goede doelen. Verder Postcode Loterij jaren geleden begonnen om me niet schuldig te voelen bij elk doel dat voorbijkomt en waar ik niet op inga...
Maar de spontane acties zoals iets kopen in de supermarkt voor de daklozekrantverkoper wil ik ook gaan doen maar elke keer loop ik al door en denk 'oh ja'. Ik ga het nu eens echt doen. Spullen ipv geld geven vind ik ook wel mooi, en zekerheid dat het goed terechtkomt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:16

dees_daan schreef:
Ney schreef:
Ik steun soms wat kleinere doelen maar nooit grote zoals DierenLot en Kika omdat ik hierbij het gevoel heb dat het naar de hoge piefen gaat.

Ik heb bij Dierenlot juist het tegenovergestelde gevoel,ik zie wat ze doen en hoeveel instanties ze helpen, naast de dierenambulances die ze in bruikleen geven, geven ze ook vaak giften aan verschillende opvangcentra en andere stichtingen die met dieren werken, daarnaast zorgen ze 2x per jaar voor een landelijk congres voor alle vrijwilligers waarbij de ambu nagekeken word, de banden gewisseld worden en waarbij lezingen gegeven worden waar je ook echt wat aan hebt. Ik vind dat juist wel een organisatie die echt direct helpt en een verschil maakt in heel Nederland.

Nou dit bedoel ik dus,Ze doen écht heel veel voor de dieren én de mensen die dieren helpen.
Ik heb zo'n lijstje van Goede Doelen met het jaarloon van de directeur en Dierenlot staat er niet bij.
Net als de KNRM, die staan er ook niet bij,die doen gewoon ook heel veel voor de mensen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:36

Gohya, dat een directeur er niet bij staat op een lijstje met salarissen betekent niet dat hij niks krijgt. Je kunt dit voor de fondsen met een CBF-keurmerk nalezen in hun jaarverslag. De huidige directeur van de KNRM staat voor het halve jaar dat hij in 2015 werkte voor €91.000 op de loonlijst. Dat is wél een bruto=-salaris dus hij krijgt het niet allemaal op z'n bankrekening ;-) . De jaarverslagen voor 2016 zijn nog niet gepubliceerd/afgerond op dit moment.

Edit: los van de salarissen kan ik me wel heel goed voorstellen dat de doelstelling of de resultaten van het ene goede doel je beter aanspreken dan het andere goede doel.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:44

Ga er maar vanuit dat de jaarverslagen over 2016 pas halverwege het jaar komen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:55

Ik doneer liever daar waar ik weet dat het goed terecht komt, bij vrienden die het zwaar hebben bijvoorbeeld. Met torenhoge ziektekosten waar ze niks aan kunnen doen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:28

RoyceMack schreef:
Ja, ik ga meerdere inzamelpunten maken binnen mijn bedrijf voor het inzamelen van doppen voor KNGF Geleidehond. Doppen zijn verder nutteloos en aangezien wij er nogal veel hebben. Kleine moeite om ze te bewaren. Ik hoop dat ik meer mensen hiertoe aan kan zetten. Zulke acties vind ik leuk om me voor in te zetten. Echt geld betalen met donaties enzo doe ik niet. Ik weet dat er veel geld in de zakken van de directeur verdwijnt. Daarnaast verdienen de mensen die collecteren vaak ook. Iets wat ik snap, maar eigenlijk niet eerlijk vindt. Je werkt dan gewoon en doet je kunstje.. Maar eigenlijk vind ik het dan toffer als dat geld direct naar het goede doel zou gaan.

Deze actie hadden wij ook op het werk, deed ik met plezier aan mee! Elk dopje mooi in een grote doos.

Geld doneren doe ik niet.
Ik hou mijn geld liever op mijn bankrekening voor als er iets scheelt met mijn dieren of familie. Vrienden en hun dieren help ik ook wel uit de nood. Paardlief is al een goed doel op zich, het zorgenkindje.
Dan ben ik tenminste zeker dat 100% van mijn geld effectief wordt gebruikt om te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:44

verootjoo schreef:
Ik steun financieel iemand die ik persoonlijk ken in Afrika. Zo kan hij naar school blijven gaan en nu gaan studeren en dan met zijn werk de hele familie onderhouden :j

Dat is mooi!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:41

Een aanvulling op mijn eerste post: ik doneer ook aan nood acties... er zijn honderden ezeltjes in levensgevaar in Italie, door het noodweer en lokale mensen die niet echt in de benen komen zitten ze vast in de sneeuw, soms alleen opgesloten in afgelegen schuren... dat komt dan langs (de stichting ken ik, ik doneer niet in het wilde weg...) en dan spring ik absoluut direct bij!