rijden met drank op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:06

Wanneer iemand een aantal biertjes gehad heeft en gewoon normaal is kwa reactie vermogen zou ik er niks van zeggen.

Ik zou al helemaal niet de politie bellen wanneer een vriendin wegrijd met alcohol op, dat zoeken ze maar zelf uit. Wanneer iemand ladderzat achter het stuur zou stappen zou ik die gewoon niet laten gaan hoor, mijn vriendinnen luisteren daar uiteindelijk echt wel naar.

Ik zelf mag nog geen een glas hebben maar drink ook ooit bier voor ik rijd, ik kan bij wijze van spreken zoveel drinken dat ik na een fles wijn nog niets voel, dus 2 biertjes gaan mensen echt niet dood van tenzij ze voor mijn auto springen.

En als ik er 4 gedronken zou hebben zou ik ook niks van merken. Maar dat is bij iedereen anders dus snap wel dat ze een lijn moeten trekken.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:11

Ik drink zelf eigenlijk nooit en ik heb ook geen rijbewijs, dus ik zal niet zo snel in dezelfde situatie belanden.
Maar ik snap je dilemma goed. Ondanks dat ik het echt afkeur als iemand met drank op achter het stuur gaat zitten, weet ik niet of ik bijdehand genoeg zou zijn om er iets van te zeggen.

Een vroegere vriend van mijn man was (is?) erg. Gelukkig had hij geen rijbewijs, maar hij reed gewoon stront lazarus op zijn brommer.
Op een dag is hij op een geparkeerde auto geklapt, toen lag hij aardig in de kreukels. Maar hij leerde er niets van. Toen ik in het ziekenhuis lag, na de geboorte van mijn oudste, kwam hij bij ons thuis met mn man en zwager om het te vieren.
Toen kwam hij al zo dronken aan dat hij op de bank in slaap viel en toen heeft hij de bank onder gepist.
Mijn man en zwager hebben hem thuis afgezet en sindsdien is het contact verbroken.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:15

sureido schreef:
Wanneer iemand een aantal biertjes gehad heeft en gewoon normaal is kwa reactie vermogen zou ik er niks van zeggen.

Ik zou al helemaal niet de politie bellen wanneer een vriendin wegrijd met alcohol op, dat zoeken ze maar zelf uit. Wanneer iemand ladderzat achter het stuur zou stappen zou ik die gewoon niet laten gaan hoor, mijn vriendinnen luisteren daar uiteindelijk echt wel naar.

Ik zelf mag nog geen een glas hebben maar drink ook ooit bier voor ik rijd, ik kan bij wijze van spreken zoveel drinken dat ik na een fles wijn nog niets voel, dus 2 biertjes gaan mensen echt niet dood van tenzij ze voor mijn auto springen.

En als ik er 4 gedronken zou hebben zou ik ook niks van merken. Maar dat is bij iedereen anders dus snap wel dat ze een lijn moeten trekken.

Dat is nou net het punt! Na 1 glas ben je kwa reactie vermogen helemaal niet meer normaal. Je reageert veel trager , ziet minder scherp en je concentratie vermogen neemt sterk af. Al na 1 drankje...

finnens

Re: rijden met drank op

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:13

Nou ik geloof echt niet dat dat voor iedereen zo is hoor. Sommige mensen reageren veel sneller/heftiger op alcohol dan anderen. Maar dat is een andere discussie.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:45

leonie87, nou dat denk jij misschien maar dat is bij mij toch zeer zeker niet het geval :') kan een fles wijn naar binnen kieperen maar dan begin ik pas lichtelijk aangeschoten te worden - maar met nog steeds een goed reactie vermogen. Hebben we trouwens een keer getest :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:48

En dat heb je wetenschappelijk getest met een echte serieuze reflexentest?

Sorry, jouw 'dit kan ik hebben' is mijns inziens regelrechte borrelpraat én precies de reden waarom er nog steeds zoveel doden vallen door alcomobilisten. Walgelijk.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:54

Ik denk dat niet Sureido, dat is wetenschappelijk bewezen.
Het probleem is dus precies mensen die denken dat het voor hun niet geldt. Jij voelt het wellicht neit zo, maar het is wel zo. Ze hebben het getest op allerlei mensen, mensen die nooit drinken, mensen die heel veel drinken en alles ertussenin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:55

sureido schreef:
leonie87, nou dat denk jij misschien maar dat is bij mij toch zeer zeker niet het geval :') kan een fles wijn naar binnen kieperen maar dan begin ik pas lichtelijk aangeschoten te worden - maar met nog steeds een goed reactie vermogen. Hebben we trouwens een keer getest :)

En ik krijg de indruk dat je dat stoer vindt, is dat zo? Hoop niet (maar volgens mij is dat ook niet het geval) dat je na die fles nog actief deelneemt in/aan het verkeer.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:56

Weet je wat 'walgelijk' is? Dat jij nu meteen denkt dat ik ga rijden met een fles wijn achter de kiezen. :roll: Dát heb ik nooit gezegd, wel dat ik nog prima functioneer na het drinken van een fles wijn. Misschien heb jij een borreltje te veel op dat je zomaar leest dat ik dronken achter het stuur zit. :=

Edit:

Ze mogen van mij prima een test bij me doen na het drinken van een biertje, ben er zelf dan ook wel benieuwd naar.

Ja picasso, ik voel me daar zo cool bij dat ik daar tegen kan. =:)
Laatst bijgewerkt door sureido op 13-12-16 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:57

sureido schreef:
Weet je wat 'walgelijk' is? Dat jij nu meteen denkt dat ik ga rijden met een fles wijn achter de kiezen. :roll: Dát heb ik nooit gezegd, wel dat ik nog prima functioneer na het drinken van een fles wijn. Misschien heb jij een borreltje te veel op dat je zomaar leest dat ik dronken achter het stuur zit. :=

Heb je het tegen mij Sureido, want ik drink geen druppel alcohol. En lees mijn post nog eens goed, dan zie je dat ik dat niet zeg....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:58

Het probleem is juist dat mensen denken dat ze dan nog goed functioneren ;) maar nee, ook jij hebt minder reactievermogen na een paar glazen wijn :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:58

Picasso schreef:
sureido schreef:

Heb je het tegen mij Sureido, want ik drink geen druppel alcohol. En lees mijn post nog eens goed, dan zie je dat ik dat niet zeg....

Er is er maar eentje die het woord walgelijk gebruikte in d'r post en dat ben jij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:59

verootjoo schreef:
Het probleem is juist dat mensen denken dat ze dan nog goed functioneren ;) maar nee, ook jij hebt minder reactievermogen na een paar glazen wijn :j

Precies! Gewoon niet drinken als je in de auto stapt is nogal altijd de beste remedie tegen nare ongelukken...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:59

verootjoo schreef:

Na een paar glazen wijn, ja klopt dat geloof ik meteen! Maar niet na één biertje.. :=

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:01

sureido schreef:

Edit:

Ze mogen van mij prima een test bij me doen na het drinken van een biertje, ben er zelf dan ook wel benieuwd naar.

Ja picasso, ik voel me daar zo cool bij dat ik daar tegen kan. =:)

Nee hoor, stoer doen dat je een fles kan hebben en dan heus niet beschonken ben en daarover opscheppen is walgelijk. Precies dát is namelijk waarom mensen doodgaan; door toedoen van stoere anderen waarvoor de limieten niet gelden, omdat zíj zo bijzonder zijn dat zij het heus wel kunnen doen.
En ook al drink en rijd je niet, dan is dit echt niets om te denken dat het voor jou zou gelden en al helemaal niets om over op te scheppen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:01

sureido schreef:
verootjoo schreef:

Na een paar glazen wijn, ja klopt dat geloof ik meteen! Maar niet na één biertje.. :=

Daarom mag je er ook 1 drinken en nog rijden ;) hoewel het beter is een uur te wachten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:02

Dit topic geeft precies aan waarom mensen die het niet willen horen de waarschuwingen ook niet serieus nemen. Er wordt zo overdreven gekletst en zoveel veroordeeld. Waar staat dat sureido na die fles wijn in de auto stapt? Nergens. Ze zegt alleen dat ze er goed tegen kan, meer niet. Zelf kan ik ook behoorlijk wat hebben, maar als ik auto rijdt drink ik nog geen druppel. Niet omdat ik denk dat die druppel mijn reactievermogen beïnvloed, maar omdat ik alcohol in het verkeer gewoon niet vind horen. Een grens stellen is niet de doen en dus stel ik die op 0.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:05

Sureido is er trots op dat zij een fles kan drinken, heeft 'getest' dat haar reactievermogen niet is aangetast na die fles wijn. Dat valt voor mij onder opscheppen dat jij beter/bijzonderder bent dan een ander en dat is het geval van alcohol not done. Want wat de één kan, kan de ander ook en zo bewijzen mensen elkaar dat er van alles mogelijk is. Zelfs als wetenschappelijk en grondig onderzoek allang heeft aangetoond dat die limiet op 2 alcoholische consumpties écht niet voor niets is.
Dus ja, daar veroordeel ik heel hard in. Domme stoere praat. Bah.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:10

Ach, het is altijd leuk als je een medisch wonder bent :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:10

Die 2 alcoholische consumpties vind ik dan weer een domme grens. Als ik een dag niet/nauwelijks eet en moe ben loop ik dan al achteruit bij wijze van spreken, terwijl als ik me gewoon goed voel er dan nog niets van voel (waarmee ik nog niet wil zeggen dat een test hetzelfde resultaat zou geven als wanneer ik nuchter ben). Dus daarom hoort de grens gewoon op 0 te liggen. Dan interesseert het ook niemand meer wat hoeveel glazen er precies gedronken zijn, want elke is er een te veel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:11

Nies_ schreef:
Die 2 alcoholische consumpties vind ik dan weer een domme grens. Als ik een dag niet/nauwelijks eet en moe ben loop ik dan al achteruit bij wijze van spreken, terwijl als ik me gewoon goed voel er dan nog niets van voel (waarmee ik nog niet wil zeggen dat een test hetzelfde resultaat zou geven als ik nuchter ben). Dus daarom hoort de grens gewoon op 0 te liggen. Dan interesseert het ook niemand meer wat hoeveel glazen er precies gedronken zijn, want elke is er een te veel.

Is ook het advies, maar de grens van 0 is niet te meten omdat er altijd wel wat alcohol zich in het lichaam bevindt ;)

Anoniem

Ja ik ben het daar mee eens Nies; gewoon niet drinken als je in de auto stapt.

Dreamybol

Nies_ schreef:
Die 2 alcoholische consumpties vind ik dan weer een domme grens. Als ik een dag niet/nauwelijks eet en moe ben loop ik dan al achteruit bij wijze van spreken, terwijl als ik me gewoon goed voel er dan nog niets van voel (waarmee ik nog niet wil zeggen dat een test hetzelfde resultaat zou geven als wanneer ik nuchter ben). Dus daarom hoort de grens gewoon op 0 te liggen. Dan interesseert het ook niemand meer wat hoeveel glazen er precies gedronken zijn, want elke is er een te veel.

Ben ik met je eens, helaas is dat de wet niet.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:13

Ik wil graag even geciteerd zien waar ik zeg dat mijn reactievermogen niet aangetast word na een het drinken van een fles wijn voor je zo debiel gaat aanvallen terwijl ik er niks aan kan doen dat ik wél wat kan hebben.

Ik zeg dat mijn reactievermogen nog prima is - maar nergens dat ik kan rijden. Dus ik snap niet waar jouw probleem ligt tegen mij want je scheert mij over een kam met mensen die achter het stuur gaan zitten met alcohol op én dat vind ik echt niet kunnen. Misschien moet jij eens nadenken voor je bah roept.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:13

Dreamybol schreef:
Nies_ schreef:

Ben ik met je eens, helaas is dat de wet niet.

De wet is dat ook en dat is zeker het advies, maar niemand heeft ooit 0 promille in z'n bloed. Dus nooit hard te maken of iemand idd maar 0 glazen alcohol gedronken heeft