Nog meer uitstellers die Habitica gebruiken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:51

Op de één of andere manier denkt hij dat het maandag is. Misschien komt het omdat ik mijn Cron op 11 uur 's avonds heb staan en niet na middernacht, waardoor hij in de war is met de dagen...

EDIT: Ah, het is een bekend probleem:
http://habitica.wikia.com/wiki/Custom_Day_Start

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:06

Mag ik ook bij de gilde? :) c8d42cc4-626e-4e17-ad06-6f0e485fbf0b

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:07

Zandkleurige dieren kan je aardappel voeren.
Dat vinden ze wel lekker :+

M_D_H

Re: Nog meer uitstellers die Habitica gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:07

Over welke Gilde hebben we het?
We zitten toch al bij een boktgilde?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:33

Ik had er nog nooit van gehoord, maar het klinkt erg leuk en handig, dus ik heb ook een account aangemaakt :j
Ik ben benieuwd :D

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:46

Ik heb het ook maar aangemaakt om mijn studie- en sportontwijkend gedrag te onderdrukken :=
Zit nog in de oriëntatiefase, maar vind het idee erg leuk!

EvelijnS schreef:
Hee dames, ik heb een gilde aangemaakt, hij is alleen op uitnodiging te joinen: https://habitica.com/#/options/groups/g ... 70f5a1b511

Ik weet niet zeker of je ook een aanvraag kunt doen, dat moeten jullie even bekijken. Zo niet, stuur me dan jullie User-ID maar even, dan voeg ik jullie toe.

Is dit een gilde speciaal voor bokkers?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:53

Waar kan je je id ook al weer vinden?
ik vind alleen nog maar het idee van de groep...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:56

LindyH schreef:
Op de één of andere manier denkt hij dat het maandag is. Misschien komt het omdat ik mijn Cron op 11 uur 's avonds heb staan en niet na middernacht, waardoor hij in de war is met de dagen...

EDIT: Ah, het is een bekend probleem:
http://habitica.wikia.com/wiki/Custom_Day_Start

heb jij het al kunnen oplossen? Ik ben 2 dagen niet online geweest en start net op en toch zijn mijn dagelijkse taken al afgevinkt?
Zijn ook grijs, ook als ik ze ontvink

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:29

Hebben jullie ook dat je dieren hun eten nooit lekker vinden? :+
Edit: oh wacht daar ging het op de vorige pagina ook over zo te lezen

Ik vind die kalkoen wel hilarisch :')

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:56

Ja die kalkoen vind ik ook leuk :')

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:50

Kalkoen?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:57

Ja ter ere van Thanksgiving krijg je een kalkoen :')

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:07

Ik heb hem niet gekregen |( :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:09

Ik ook niet :(

Kan iemand mij die gilde nog eens uitleggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:48

De kalkoen vind je helemaal onderaan je huisdierpagina, een flink eind omlaag scrollen. ik vermoed dat je hem wel gekregen hebt, maar gewoon nog niet gevonden hebt. ;)
Andere cadeautjes vind je vaak op de Boedel pagina, onder de eieren staat een cadeautje: als daar een 1 naast staat dan zit er iets in.

Ik vind de kalkoen ook echt geniaal.
En de bijpassende hoed is ook erg leuk. Mijn avatar nu: :D

Afbeelding

De blauwe jurk met het rode hartje op de schouders (geeft 15 extra kracht) wonnen we met de Droefheid van Dralen queeste, erg leuk.

Gildes gaan vaak over een specifiek onderwerp (je hebt op Habitica ook gildes van schrijvers, mensen met depressie, bodybuilders en nu ook de Bokt gilde enz) en zijn vooral voor de gezelligheid binnen dat onderwerp. Ook kun je binnen zo'n gilde mensen zoeken om samen Uitdagingen mee te doen of om groepsgenoten te zoeken. Je kunt meerdere hobby's/interessegebieden hebben dus ookin meerdere gildes tegelijk zitten.
Een Groep is echt het clubje mensen waarmee je samen queestes doet. Je kunt maar in 1 groep tegelijk zitten (maar kunt natuurlijk wel overstappen/een nieuwe beginnen). Als je in je eentje queestes wilt doen en wilt beginnen met de eerste (de Basi-Lijst die normaalgesproken pas vrijkomt als je een groepsgenoot hebt) dan kun je ook een sologroep aanmaken:

Citaat:
Inviting the WikiBotEdit
If you would like to have a solo party, but still want to do The Basi-List quest, you can invite the WikiFAQ bot to join your party. The WikiFAQ bot will automatically accept the party invitation, and then leave, giving you the quest scroll while maintaining a solo party.
The WikiFAQ bot's User ID (UID) is: 29bfa638-cb88-40e8-a0d0-48f455e7b2bd.

Hier vind je de info naar de Wikibot: http://habitica.wikia.com/wiki/WikiFAQ_bot

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:31

Ik heb geen kalkoen -O-

Heb al 2x een ei gevonden maar die heb km ook niet?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:16

En, is men nog steeds actief op Habitica?
Ik doe nog steeds mijn tasks maar weinig met de site er omheen, wil dat wel meer gaan doen (zoals quests) is die bokt party er nog? Dan wil ik wel lid worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:18

Yup, ik zit nog steeds op Habitica en doe quests met mijn zusje. In december was zij de slacker waardoor ik steeds schade kreeg als zij haar dagelijkse taken niet af had, nu zijn de rollen omgedraaid en ben ik de slacker en is zij het haasje. :D
Ik moet zeggen dat het wel demotiverend is als je een deel van de taken elke dag niet haalt (of door omstandigheden of chaos of luiheid :o ). Maar goed, ik kan nog steeds genoeg voer gebruiken voor de huisdieren dus ik blijf elke dag invullen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:41

De Bokt party is er nog, alleen is het verdacht stil. :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 01:05

Zou dit ook werken voor paper schrijven ontwijkend gedrag?
Ik ben trouwens wel zo'n 2-3 weken te ziek geweest om iets eraan te doen, maar dan alsnog mag ik dat niet als excuus gebruiken. Ik heb al uitstel gevraagd, maar ik vrees dat ik die datum ook niet haal. .
Verder moet ik vaker/dagelijks bepaalde handelingen leren doen en die dingen krijg ik er niet in als gewoonte.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 05:09

Ik heb het net gedownload.

Op het werk hebben wij een 'maintenance scheduler', daar doet Habitica mij aan denken (maar dan nog leuker), ik moet het allemaal nog wat ontdekken, vindt bijvoorbeeld op de app nergens hoe ik mijn gebruikers-ID moet vinden...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:51

Ik heb me ook aangemeld en twee dingen in mijn daily die ik eigenlijk nooit doe. Verder heb ik moeite met het verzinnen van meer daily dingen, dus iemand help!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:00

Ik heb me ook na aanleiding van dit topic aangemeld... en inmiddels lvl 20 healer ... en rijdend op een Royal Purple Panda. Ik zit niet in een groepje .... weet ook niet of ik dat wel aandurf.
Ik heb een lijst van 8 dailies. Dingen als fruit eten, fysio oefeningen, meditatie, op tijd ontbijten en met de kat spelen. Met de kat spelen heb ik om de dag gezet. De dailies gaan wel prima ik heb meer moeite met het lijstje 'to do' dan zet ik er vanalles op wat eigenlijk geen prioriteit is en dan verwaterd het en wis ik het een paar weken later toch maar. Ja erg slecht en niet de bedoeling van Habitica, ik moet echt goed dingen erop zetten die ik ook echt wil en MOET doen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:48

Wie kan ik pb'en om lid te worden van die bokt party?
Mijn levels gaan niet gigantisch hard maar wss ook omdat ik verder niks doe behalve mijn taken. Heb ook nog niet gekozen wat voor "soort" ik wil zijn. Die taken doe ik overigens eigenlijk altijd wel netjes, maar af en toe vergeet ik een dag in te loggen :P Helaas doet de app het niet op mijn telefoon, dat was een stuk makkelijker geweest.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:58

Ik heb gewoon een uur opgelet in college nu. Dat heb ik al zo'n twee jaar niet meer gedaan. *\o/*

Ik heb bij to do dingen staan die moeten eigenlijk. Zoals rekeningen betalen en tandarts bellen voor een afspraak. Fruit eten is een goede, die zal ik even toevoegen. Ik heb bij habits nu staan kat aaien/oppakken. Oftewel ik moet onze katten minder gaan oppakken en het gewoon bij aaien houden. Erg lastig, want ik ben wat dat betreft net een klein kind en moet ze dus oppakken. En dat leidt weer tot blazende en brommende katten. Ik heb onderweg wel de grijs witte kat geaaid die hier in de straten loopt, dus da's al 1 plus. Maar die habit heb ik ook op makkelijk staan.