ik wil de kachel aan.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:13

Isabonny schreef:
ik ga hier nu lopen van de warmte :+ , pfff, de woonkamer is nu al 20 graden en voor de kachel is het zoooo warm. Ik snap niet dat de hond op 30 cm van dat ding kan liggen.

Nadeel is nu wel dat de rest van het huis koud wordt, want de thermostaat hangt natuurlijk in de kamer en als die niet meer aanslaat, dan gaat in de rest van het huis ook nergens de verwarming aan. Op slaapkamers niet zo'n ramp, maar een ijskoude badkamer is minder.
Laat me er aan denken dat ik voor een nieuw electrisch kacheltje voor de badkamer moet gaan kijken. We hebben toch stroom over met onze zonnepanelen.
Dat moet dit jaar toch weer wat meer gaan opleveren, nu we ook minder hoeven te stoken *\o/* .

Tip; alle cv's gestoken verwarmingsbronnen (oh hoe heten nu die dingen de aan de muur hangen) beneden uitdraaien. Dan slaat hij boven gewoon aan. Doen we hier al jaren.

Ik heb overdag de cv meestal op 19/19,5 staan omdat ik dan wat drukker ben in huis. En dan rond etenstijd gaat hij op 20/20,5. Is het heel guur buiten of waterkoud dan gaat de houtkachel aan. Helaas is nu al het hout op. Ik heb alleen nog maar stammen liggen en dat zagen is al 2 keer noodgedwongen uitgesteld....

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:37

Sakura789 schreef:
Davina1402 schreef:
We zijn verleden februari verhuisd en eigenlijk alleen de houtkachel gestookt beneden... en boven geen verwarming aan... en eigenlijk beviel dat best goed... lekker fris bedje...

Deed je voorheen dan boven wel de verwarming aan? Ik moet er echt niet aan denken dat de verwarming in de slaapkamer aan staat! Alleen in het kleine kamertje waar de was hangt, staat de verwarming wel eens aan. Ook af en toe in de badkamer als we er aan denken en bijvoorbeeld in bad liggen (meestal vergeet ik de verwarming en dan denk ik; laat maar...).

Van 18:00 tot 21:30 springt de cv naar 19 graden en in het weekend de houtkachel aan als het onder de 19 graden komt binnen, is nog niet het geval geweest. Door de week de houtkachel aan vind ik teveel geode en ben bijna elke avond aan het paardrijden met dit mooie weer :D De minimum temperatuur is 15 graden.

Nou in ons vorige huis hadden we in de slaapkamer ook de verwarming niet aan... maar wel op andere kamers boven en in de douche... Nu was dat ook een nieuw mega geisoleerd huis...

Nu wonen we in een vrijstand huis van jaren 30 bouw... dus ook minder geisoleerd... haha en dat merk je... Nu hebben we boven helemaal niets aan...

Toen we er net kwamen wonen wel... Tot de makelijk ons belde (ivm met de meterstanden) of we wel wisten hoeveel we al hadden verbruikt in 2 weken.. haha We schrokken ons kapot... :D :+

Gelukkig maakt mijn vriend de kachel lekker aan... en wanneer ik dan terug kom van stal... is het heerlijk warm binnen... :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:18

Sakura789 schreef:
Davina1402 schreef:
We zijn verleden februari verhuisd en eigenlijk alleen de houtkachel gestookt beneden... en boven geen verwarming aan... en eigenlijk beviel dat best goed... lekker fris bedje...

Deed je voorheen dan boven wel de verwarming aan? Ik moet er echt niet aan denken dat de verwarming in de slaapkamer aan staat! Alleen in het kleine kamertje waar de was hangt, staat de verwarming wel eens aan. Ook af en toe in de badkamer als we er aan denken en bijvoorbeeld in bad liggen (meestal vergeet ik de verwarming en dan denk ik; laat maar...).

Ligt eraan in wat voor huis je woont. Nu in ons super geïsoleerde huis hebben we boven nooit verwarming aan. Maar in een oud huis met enkel glas en oostenwind op je slaapkamer doe je graag de verwarming aan. Toen ie stuk was was het op de slaapkamer rond het vriespunt :brr: