Isabonny schreef:ik ga hier nu lopen van de warmte, pfff, de woonkamer is nu al 20 graden en voor de kachel is het zoooo warm. Ik snap niet dat de hond op 30 cm van dat ding kan liggen.
Nadeel is nu wel dat de rest van het huis koud wordt, want de thermostaat hangt natuurlijk in de kamer en als die niet meer aanslaat, dan gaat in de rest van het huis ook nergens de verwarming aan. Op slaapkamers niet zo'n ramp, maar een ijskoude badkamer is minder.
Laat me er aan denken dat ik voor een nieuw electrisch kacheltje voor de badkamer moet gaan kijken. We hebben toch stroom over met onze zonnepanelen.
Dat moet dit jaar toch weer wat meer gaan opleveren, nu we ook minder hoeven te stoken.
Tip; alle cv's gestoken verwarmingsbronnen (oh hoe heten nu die dingen de aan de muur hangen) beneden uitdraaien. Dan slaat hij boven gewoon aan. Doen we hier al jaren.
Ik heb overdag de cv meestal op 19/19,5 staan omdat ik dan wat drukker ben in huis. En dan rond etenstijd gaat hij op 20/20,5. Is het heel guur buiten of waterkoud dan gaat de houtkachel aan. Helaas is nu al het hout op. Ik heb alleen nog maar stammen liggen en dat zagen is al 2 keer noodgedwongen uitgesteld....