Mannen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:50

Shanna schreef:
Herkennen jullie ook het BIJNA leeg maken van producten?
Wij hebben in de badkamer een stuk of 6 deo-bussen staan die allemaal BIJNA leeg zijn. Maar net niet leeg genoeg om ze weg te gooien... Overigens dan weer wel leeg genoeg om alvast nieuwe te kopen en aan te breken schijnt het..

Verder herken ik heel veel wat hier genoemd wordt haha, en ben ik zelf ook wel eens schuldig moet ik toegeven :D

Ja xD Mijn vriend heeft ook altijd een stuk of 4 aangebroken deo bussen en zegt altijd dat hij ze eens op moet maken. Maar als hij dan in de badkamer staat en geen zin heeft om boven zijn open flessen te pakken (die staan op zijn kamer) pakt hij toch maar weer een nieuwe om vervolgens weer te klagen dat hij er zoveel open heeft staan xD

Duke

Re: Mannen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:57

Mijn man breekt vooral nieuwe boterkuipjes aan. Soms wel 4 kuipjes boter open in de koelkast. En ja... omdat hij die andere niet kon vinden... gebeurt hier ook.

Mijn man doet wel dagelijks de vaatwasser uitruimen! Heel fijn... alleen heeft niks een vaste plek bij hem en 'pleurt' alles maar waar hij denkt dat het wel goed staat daar. Vervolgens ben ik van alles kwijt als ik moet koken. "Waar is de vergiet?" "In dat ene kastje." "Welke dan?" Vervolgens gaat hij zelf zoeken... en moet ook eerst 3 kastjes open trekken voor hij het vindt. :roll:

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:10

Palmera schreef:
Die van mij heeft een groot probleem met het verschil herkennen van toiletartikelen: zo heeft hij al eens een keer zijn haren staan wassen met mijn intiemzeep omdat hij dacht dat het handzeep was, want de shampoo kon hij niet vinden. Uiteraard stond ook de shampoo er gewoon naast. :+

Hahahahah! hilarisch deze!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:11

Jaaaa Duke, dat doet de mijne ook _O- En bij mij moet echt alles op een vaste plek :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:22

Wat betreft lege wc rollen heeft mijn broer het heel slim opgelost.
Men behangen de muur met jawel lege wc (t)rollen. :)*

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:23

Haha, veel dingen herken ik wel hoor!
Toch mag ik niet klagen. Hij helpt op zich best aardig mee in huis, alleen hij is zo blind voor wat er moet gebeuren en ook nog enorm vergeetachtig.
'Vandaag als jij weg bent doe ik al het huishouden' neemt ie zich dan voor. Maar vervolgens komt ie niet verder dan bijvoorbeeld de tafel afnemen en dan weet ie het niet meer en gaat ie computeren...
Als ik hem specifieke taken vraag doet hij het vaak wel. Als hij het niet vergeet ten minste.
Of vergeet dat hij bepaalde dingen doet. Laatst een hele discussie dat ik al een paar keer een niet dichtgevouwen luier op de commode van ons zoontje had gevonden, maar volgens hem rolt hij ze altijd netjes dicht en gaam ze in de luieremmer. Maar de eerstvolgende keer dat hij zoontje had verschoont lag er weer 1. Ik dacht dat jij dat nooit deed...?! :D

Nou ben ik zelf dan juist weer vrij neurotisch met huishouden. Heb een heel schema in mijn hoofd wanneer ik wat gedaan wil hebben en dan ook nog eens hoe... Dus ik snap wel dat ik ok onrealistische verwachtingen van hem vraag.
Ik heb hem in sommige dingen al aardig geinstrueerd. Zo wil ik dat er minstens 3 keer per week gedweild wordt en de keer in het weekend doet hij soms.
Hij weet dat hij met de nerven van het laminaat mee moet dweilen van mij, en geen plekken, zoals onder het bed, of het voorraadhok, mag overslaan en zelfs hoe vaak ik graag wil dat hij de dweil tussendoor uitspoelt (ja, ik heb een strategie, van daar tot daar dweilen, dan uitspoelen, dan die kamer dweilen etc, I know neuroot...)
Ik maak wel het sopje voor hem klaar, want ik maak altijd een mix van verschillende sopjes zodat de vloer het mooist wordt en het lekkers ruikt :o .

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:35

Op zich heb ik met mijn vriend niks te klagen! Hij helpt me in huis, pakt wel eens de stofzuiger, pakt de vaatwasser altijd in en wil graag helpen met de was :j

MAAR....
1. De was is verboden terrein voor hem, sinds ik een briefje op tafel achterliet met: 'schat, wil jij de wasmachine uit doen als hij zo klaar is? En wil je dan ALLEEN de handdoeken in de droger doen? De rest mag er niet in,dat hang ik zo op als ik terug kom.'
Resultaat: man doet wasmachine open. Graait met armen naar binnen. Loodst de inhoud rechtstreeks de droger in. Deurtje dicht,aan op standje Sahara... {:}
Ik kom thuis, loop naar de waskamer en zie dat de droger klaar is. Ik zet hem uit en doe het deurtje open. Hij zit zó vol dat de strings me om de oren vliegen :roll:
De strings (6 van die hele fijne naadloze) die nu een baby zouden passen -O-
Ook kon ik 3 hemdjes,een shirt en een legging weggooien.
Nee,de was mag hij niet meer doen :D

2. Dan neem ik zijn probleempje met de vaatwasser op de koop toe:
Hij pakt de glazen netjes bovenin,waar ze horen. Hij kiepert ze alleen mét eventuele bodempjes inhoud in de vaatwasser. Dus als hij klaar is met inpakken en de vaatwasser trots aan heeft gezet, ligt er een slagveld van druppels limonade,melk en frisdrank voor de vaatwasser. Zucht. Daar haal ik dan maar een doekje overheen.

3. Stofzuigen. Tja. wat zal ik zeggen? Ik kijk altijd de andere kant op en denk: 'oké, het is in ieder geval beter dan het was' :D
Hij zuigt namelijk overal omheen,vergeet de keuken en de wc. Maar hey... Ik heb ten minste geen last van lege wc-rolletjes :))

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:37

Dus ik lees zo alles even door, lach erom, denk hoe kan dat nou?

en nu komt de schaamte :j :)* :oo

Ik ga mijn leven beteren, vooral het stukje dat ik mij bedenk dat sommige karakter trekjes niet het enige zijn wat bij mij iets mannelijker is haha.

Bedankt bokkers - jullie hebben mij even wat inzicht gegeven. :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:12

Nou... Mijn vriend en ik gaan gelijk op. Hij stofzuigd en dweilt eens. Ik doe dat eens. We laten overal kleren slingeren die ik dan elke dag weer bij elkaar raap etc. Ik mag niet klagen, we zijn elkaar waard. Enkel de verbouwingen. Hij heeft nu gezegd dat ik meer moet klagen, dat motiveerd hem dan. Euhm... Wat? :P

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:32

Mijn vriend poetst altijd 2x achter elkaar zijn tanden. Waarom hij dat doet? Hij en ik hebben werkelijk geen idee :')
Zijn auto is 1 chaos, er ligt zoveel bende in dat de achterkant van de auto gewoon 10cm lager hangt..
mmaaaarr.. de graafmachine op het werk word wel elke dag uitgezogen en alle rommeltjes eruit, hij heeft zelfs 2 stangen op de zeikant gelast om zijn klompen op te hangen zodat de kraan niet vies word :j

Hij heeft een hekel aan katten... zegtie.. dan komt hij hier ziet hij de kat lopen en als ik even niet kijk zet hij hem op schoot :roll:

Valerie93Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:11

heerlijk al die herkenbaarheid!
die van mij heeft er een handje van om afwas te sparen, gewoon van een langere tijd(paar dagen) zodat als ik bij hem ben ik kan helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:21

Wat een heerlijk topic dit _O- Wij hebben bij de voordeur een kastje voor schoenen met daarop een soort schaaltje voor onze sleutels. Hij legt van alles in dat bakje - z'n sleutels daarentegen kom ik overal en nergens tegen (op de grond in de woonkamer! Want dat is uiteraard het eerste dat je doet als je thuis komt, langs het kastje lopen, de woonkamer in lopen en je sleutels op de grond gooien :D ) maar nooit in het bakje.

Oh en hij vindt het grappig om zijn sokken naar de katten te gooien omdat die er dan mee gaan spelen. Die kom ik dus ook overal tegen maar nooit in de wasmand.

Zucht :+ Dat van zijn sleutels snap ik echt niet.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:21

oomens schreef:
MusicIsLife schreef:
Ja maar ze gebruikt er niet 1, ze worden allemaal gebruikt. Tot er niks meer staat waar koffie in zou kunnen _/-\o_

Dat snap ik. Vandaar dat ik schrijf 'vrouwending'.

Chips, ik moet toch nog eens goed naar mijn vriend kijken.... >;)
Elke dag een kopje koffie in de auto op weg naar het werk, maar ze weer mee naar binnen nemen als hij thuiskomt? Ho maar!
En dan na twee weken zeuren dat ie geen koffiekopjes meer heeft en dat z'n auto kinkelt als hij de bocht om gaat _O-

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 23:00

Ik mis weer ernstig de like knop _O-

Hier is manlief redelijk opruimerig alleen nieuwe shampoo pakken als de oude op is, is te moeilijk. Dan merk ik dat mijn shampoo wel erg hard gaat ineens en dan zie ik dat die van hem dus op is..

En tandenborstel, scheermes en gel weer terugzetten in het badkamerkastje na gebruik krijg ik er ook slecht in..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 23:07

_O- Heerlijk topic dit! :')

Hier ook zoiets aparts. Als mijn vriend tandenborstelt, dan ziet dat er zo uit:
Kraan open
Tandenborstel onder de kraan
Tandpasta erop
Twee minuten tandenpoetsen
Tandenborstel afspoelen
Kraan dicht.

Ik: 'Wat?? Laat jij echt twee minuten de kraan stromen terwijl je tandenpoetst?'
Vriend: 'Hoe moet het anders?'
Ik: 'Wat dacht je van gewoon de kraan dicht terwijl je tandenpoetst als je hem toch niet gebruikt?'
Vriend: 'Maar dan kun je toch niet tandenpoetsen?' :x

Dus deed ik als hij de kraan opendeed hem meteen na gebruik weer dicht. Waar hij zo gestoord van werd dat hij hem nu dichtdoet voordat ik het kan doen. Ach ja, zo bereik je je doelen ook. :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 23:30

Na het lezen van dit topic twijfel ik of ik zelf geen vent ben :')

Man wat herken ik mezelf in veel punten _O-
Mijn vriend wordt gek van mij, "ruim nou eens op!" Roept hij regelmatig, terwijl ik het dan nog niet eens rommelig vind :')

Kleding die ik uit trek beland op de grond, dat is wel zijn grootste frustratie volgens mij.
Ik loop rustig naar boven om een bepaalde blouse te pakken van de schone was, om dan de rest niet mee naar beneden te nemen.
Mijn bureau en alle andere oppervlaktes in mijn kamer zijn altijd bezet... en nog veel meer haha

Maar ach.. hij is dan weer niet zo gek om het voor me op te gaan ruimen *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 00:15

_Floss_ schreef:
De opmerking horen: 'We moeten dit binnenkort echt even opruimen/uitzoeken/snoeien.'

En vervolgens zelf geen actie ondernemen.....

Herkenbaar? :+

Ja _O- Ook als het over dingen gaat die eigenlijk meer zijn verantwoordelijkheid dan de mijne zijn. Het wil er nog niet echt in dat 10 keer zeggen dat "we de kraan wel moeten laten repareren binnenkort" niet zo gek veel uithaalt :')

Oh en hij strijkt alleen de voorkant van z'n overhemd (want strijken doet ie standaard op het allerlaatste moment, 's ochtends dus) en dan houdt ie de hele dag het jasje van z'n pak aan, ook als ie het dan bloedheet heeft :') Puur omdat ie te lui is om gewoon z'n overhemd fatsoenlijk te strijken :') Als we in de zomer samen naar huis lopen klaagt ie dan ook constant dat het zo warm is, maar hij is tegelijkertijd te ijdel om dan gewoon z'n jasje uit te doen. Zucht.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 00:55

Eulogy schreef:
_Floss_ schreef:
De opmerking horen: 'We moeten dit binnenkort echt even opruimen/uitzoeken/snoeien.'

En vervolgens zelf geen actie ondernemen.....

Herkenbaar? :+

Ja _O- Ook als het over dingen gaat die eigenlijk meer zijn verantwoordelijkheid dan de mijne zijn. Het wil er nog niet echt in dat 10 keer zeggen dat "we de kraan wel moeten laten repareren binnenkort" niet zo gek veel uithaalt :')

Oh en hij strijkt alleen de voorkant van z'n overhemd (want strijken doet ie standaard op het allerlaatste moment, 's ochtends dus) en dan houdt ie de hele dag het jasje van z'n pak aan, ook als ie het dan bloedheet heeft :') Puur omdat ie te lui is om gewoon z'n overhemd fatsoenlijk te strijken :') Als we in de zomer samen naar huis lopen klaagt ie dan ook constant dat het zo warm is, maar hij is tegelijkertijd te ijdel om dan gewoon z'n jasje uit te doen. Zucht.

Protip: laat de overhemden drogen op een kledinghanger. Zitten er veel minder vouwen in. Die paar vouwtjes die er wel in zitten kan ik mee leven, dus hoef nooit te strijken. Van mijn vader geleerd :P .

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 00:57

Wij hebben de taken mooi verdeeld. Hij pakt de vaatwasser ui en ik zorg voor de was. Ik met de stofdoek overal langs en hij erachter aan met de stofzuiger. Koken doen we om de week (dan heb ik late dienst).

Hij had een tijd terug wel een mannen actie...
'Schat, wil jij even de handoeken opvouwen?' Ik ondertussen aan het koken en hij gaat netjes de was opvouwen. Wil ik even later de was opruimen heeft hij heel netjes de handoeken opgevouwen maar het hemdje en een shirtje die er bij in zaten gewoon laten liggen... waarom? Omdat ik alleen vroeg of ie de handoeken wou opvouwen |o

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:09

Shanna schreef:
Herkennen jullie ook het BIJNA leeg maken van producten?
Wij hebben in de badkamer een stuk of 6 deo-bussen staan die allemaal BIJNA leeg zijn. Maar net niet leeg genoeg om ze weg te gooien... Overigens dan weer wel leeg genoeg om alvast nieuwe te kopen en aan te breken schijnt het..

Verder herken ik heel veel wat hier genoemd wordt haha, en ben ik zelf ook wel eens schuldig moet ik toegeven :D

Quilty! Dat doe ik, tot ergernis van mijn man. Maar niet met deo's of iets dergelijks, maar met dure luchtjes en creme's.( een 'soort van' zonde om op te maken of iets dergelijks???) Het laatste beetje laat ik er in zitten en koop dan vaak een nieuwe. Waarop een creme dus gewoon uitdroogt, dus het slaat natuurlijk nergens op, i knwow!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:07

Eulogy schreef:
Wat een heerlijk topic dit _O- Wij hebben bij de voordeur een kastje voor schoenen met daarop een soort schaaltje voor onze sleutels. Hij legt van alles in dat bakje - z'n sleutels daarentegen kom ik overal en nergens tegen (op de grond in de woonkamer! Want dat is uiteraard het eerste dat je doet als je thuis komt, langs het kastje lopen, de woonkamer in lopen en je sleutels op de grond gooien :D ) maar nooit in het bakje.

Oh en hij vindt het grappig om zijn sokken naar de katten te gooien omdat die er dan mee gaan spelen. Die kom ik dus ook overal tegen maar nooit in de wasmand.

Zucht :+ Dat van zijn sleutels snap ik echt niet.

Moet eerlijk bekennen dat ik het sleutelbakje voor heel andere zaken gebruik.
Na een dagje bos ligt het vol met zaden, steentjes oid.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:21

Elias93 schreef:
Wij hebben de taken mooi verdeeld. Hij pakt de vaatwasser ui en ik zorg voor de was. Ik met de stofdoek overal langs en hij erachter aan met de stofzuiger. Koken doen we om de week (dan heb ik late dienst).

Hij had een tijd terug wel een mannen actie...
'Schat, wil jij even de handoeken opvouwen?' Ik ondertussen aan het koken en hij gaat netjes de was opvouwen. Wil ik even later de was opruimen heeft hij heel netjes de handoeken opgevouwen maar het hemdje en een shirtje die er bij in zaten gewoon laten liggen... waarom? Omdat ik alleen vroeg of ie de handoeken wou opvouwen |o

Ohh maar dat heb ik ook hoor, het gaat echt serieus volledig onbewust. Als mijn moeder bijv vraagt het vloerkleed te stofzuigen en vervolgens boos word dat ik de rest van de kamer niet heb gedaan....tsja, sorry, had je dat maar moeten zeggen.
Ik neem alles zeer letterlijk, dus vloerkleed stofzuigen is vloerkleed stofzuigen, en niks anders.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:56

Ik heb tranen gelachen tijdens het bijlezen! _O-

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:48

Duke schreef:
Altijd van alles kwijt zijn, autosleutels, telefoon, etc, omdat hij gewoon maar deze dingen neerlegt waar het hem uitkomt en geen vaste plek voor dingen heeft.

Ter aanvulling... vanochtend...

Ik kan mijn fietssleutels nergens vinden en ik sta op het punt om met mijn meiden naar school te fietsen. Ik weet al wat er gebeurd is...

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:07

Mijn vriend kwam zaterdagochtend thuis zonder z'n schoenen en huissleutels... Tja :')