Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
danzzz schreef:Dat fenomeen herken ik wel HC, op de feesten waar wij komen vliegen de titels je om de oren, heel welgemanierd, zeer welbespraakt en een enorme algemene ontwikkeling.
speedfiets_2 schreef:Over het stukje mensen die strikt monogaam willen blijven. Ik zie niet in waarom dat per direct egoïsme en jaloezie moet zijn. Als dat voor hun de meest prettige manier van leven is, is dat toch prima? Want dat stukje is ook om te draaien vind ik. het ook niet een beetje egoïstisch dat een persoon niet genoeg is?
.
speedfiets_2 schreef:speedfiets_2 schreef:Over het stukje mensen die strikt monogaam willen blijven. Ik zie niet in waarom dat per direct egoïsme en jaloezie moet zijn. Als dat voor hun de meest prettige manier van leven is, is dat toch prima? Want dat stukje is ook om te draaien vind ik. het ook niet een beetje egoïstisch dat een persoon niet genoeg is?
.
Voor de andere niet monogame mensen.
RoodZonnetje schreef:Ik heb nu geen behoefte aan anderen maar wanneer dit wel zo is hoop ik dat het bespreekbaar is, die spanning van de eerste ontmoetingen kun je immers niet echt meer met je huidige partner beleven maar is wel fijn!
Wat ik me altijd afvraag, wat vertel je tegen je "dates" over je relatiestatus?
Vertel je dat je single bent of een open relatie hebt of praat je om je relatiestatus heen?
Lijkt me dat veel mensen afknappen op een bezet iemand, ook wanneer het maar voor één of enkele keren is?
lor1_1984 schreef:Ik zou idd eerlijk zijn en mocht diegene dat willen (ter verificatie, ivm vele leugenaars) dan eens kennis laten maken met je partner.
Roodzonnetje schreef:Wat ik me altijd afvraag, wat vertel je tegen je "dates" over je relatiestatus?
Huertecilla schreef:lor1_1984 schreef:Ik zou idd eerlijk zijn en mocht diegene dat willen (ter verificatie, ivm vele leugenaars) dan eens kennis laten maken met je partner.
Die partner heeft daar uiteraard ook een positie in: Heel goed mogelijk dat die daar geen behoefte aan heeft. Dat kan zelfs per situatie en 'derde' verschillen.
Er is erg veel grijs tussen zwart en wit.
fleurtjeuh schreef:En, maar dat is mijn idee, zouden sommige misschien wel liever hebben dat iemand 'bezet' is. Want dan blijft iets misschien vrijblijvender, omdat diegene al een relatie heeft, en dus meer 'garantie' dat diegene niet te gehecht raakt aan de derde persoon.
Op die manier kan je misschien zekerder zijn dat de persoon in de relatie ook alleen maar vrijblijvend iets zoekt voor 'erbij' en niet op zoek is naar een serieuze commitment.
fleurtjeuh schreef:En, maar dat is mijn idee, zouden sommige misschien wel liever hebben dat iemand 'bezet' is. Want dan blijft iets misschien vrijblijvender, omdat diegene al een relatie heeft, en dus meer 'garantie' dat diegene niet te gehecht raakt aan de derde persoon.
Op die manier kan je misschien zekerder zijn dat de persoon in de relatie ook alleen maar vrijblijvend iets zoekt voor 'erbij' en niet op zoek is naar een serieuze commitment.
Varekaj schreef:Voor de dames onder ons: Hoe pak je het aan als je een man treft die jouw "extraatje" wil zijn, maar die tegenover zijn partner hier absoluut niet open over is? Ik neem aan dat jullie niet meewerken aan bedrog, in die zin van "moet hij zelf maar regelen". Ik ga er van uit dat jullie bewust andere partners kiezen die hetzelfde in dat soort relatie staan? En waarvan de partner op de hoogte én akkoord is?