Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jasz

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:56

Ik wil er sowieso geen, het lijkt me echt verschrikkelijk om een kind te hebben.
Klinkt ook vast wel weer egoïstisch (hee wat niet?) maar ik besteed graag mijn geld en tijd aan dingen die ik en mijn vriend echt leuk vinden en zijn nog zo veel dingen die ik wil doen. En eigenlijk zou ik ook nooit die vrijheid op willen geven.
En daarbij vind ik dat je alleen aan kinderen moet beginnen als je daar 100 procent achter staat, je zou maar op een dag wakker worden met spijt terwijl je dan al kinderen hebt. Vreselijk.
Ik ga er maar vanuit dat mijn broers kinderen krijgen en dan pas ik daar wel af en toe op :p

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:34

Tobbes schreef:
Santos_05 schreef:
met egoïsme bedoel ik 'alleen aan mezelf gedacht '. Altijd willen en kunnen doen wat IK wil (hoe meer kinderen, hoe meer je rekening moet houden met kinder-tijd ipv ik-tijd)

Zolang je voor kiest om geen kind op wereld dan is daar toch niks egoïstische aan?

Het was ook niet negatief bedoeld, maar in de zin van:

Citaat:
Er zijn twee soorten egoïsme.[bron=wikipedia]
Egoïsme in morele zin
Dit is egoïsme waarbij een persoon meer aan zijn eigen bevrediging denkt dan aan de bevrediging van anderen. Dit wordt algemeen als een negatieve eigenschap beschouwd.

Egoïsme in andere zin
Dit is het zorgen voor het eigen welzijn. Dit soort egoïsme heeft over het algemeen geen negatieve connotatie, omdat het een vanzelfsprekende zaak is dat organismen op hun eigen welzijn letten
.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:58

A3a1 schreef:
Iedere keus die een mens maakt is egoïstisch maar als het over kinderen gaat wordt dat wel erg vaak benoemd, raar.
Wat is de meerwaarde ervan?

Als iemand benoemd dat "me time" een egoïstische keus is mag er best benoemd worden dat beide keuzes egoïstisch zijn
Maar egoïstisch hoeft helemaal niet negatief opgevat te worden in dit verhaal lijkt me ?
Het is een simpel feit
Geen waarde oordeel

Mijn post was dan ook bedoeld als stelling dat je je voor geen van beide keuzes zou moeten hoeven verantwoorden naar een ander toe :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:17

0

Ik heb altijd gezegd.
Zolang ik de verantwoording voor mezelf niet kan dragen wil ik dat ook niet voor een kind.

Mijn vent wilde ook geen kinderen.
Probleem opgelost.

Ik heb aanwaai kinderen.... ben Suiker tante en valse Beppe.
Helemaal prima ik verwen ze wel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:26

Je weet nooit hoe het loopt. Ik heb altijd geroepen dat ik een groot gezin wilde (4 kinderen minstens) nu heb ik door omstandigheden 1 dochter en vind het prima zo. Moet er niet aan denken weer in de luiers te zitten. Ik vind 1 kind ideaal, wel al het mooie van het moederschap, maar toch nog redelijk flexibel zijn, zo gaat ze rustig een hele dag mee op wedstrijd :j. Vindt ze nog leuk ook.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:41

Ik zou 2 kinderen leuk vinden (vroeger 0 :D ). Ondanks ik echt veel rotmomenten met mijn zus heb gehad, heb ik toch ook wel wat met haar kunnen spelen vroeger en pas na mijn 26ste jaar ben ik toch blij dat ze er is. We zullen nooit de beste vriendinnen worden maar het is toch fijn haar te hebben. Daarentegen heb ik van verschillende enige kinderen gehoord dat ze dat enorm missen.

Maar je kan natuurlijk nooit op basis van eigen ervaringen voorspellen dat het bij jezelf ook zo gaat zijn. Zo ken ik bv mensen die het prachtig vonden om in een grote familie met veel broers en zussen op te groeien. Net zoals ik meer dan genoeg families ken waar alleen maar ruzie en vetes zijn, juist omdat er zoveel zijn en ieder ergens een andere mening over heeft. Ik ken mensen die niet eens zouden weten of hun broers/zussen nog in leven zijn en er nooit iets aan gehad hebben. Je weet het gewoon niet. Maar ik denk dat ik dan de gok voor 2 zou wagen.

Zeg ik nu maar zonder zekerheid. Voor hetzelfde geld geraak ik nooit zwanger. Of, is mijn eerste zo'n horrorbevalling dat ik het echt nooit meer wil meemaken. Of blijkt 1 kind al een totale onderschattig geweest te zijn en vinden we het helemaal goed en perfect zo. Of omgekeerd, vinden we 2 maar niets en krijg ik er nog 4 :') . Altijd gevaarlijk om op voorhand te roepen "ik wil..." in zo'n situaties :D .

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:12

2 of 4, drie is mijn ongeluksgetal haha. Mijn moeder zegt altijd, na een zal je wel denken ik wil geen meer, een bevalling schijnt heel pijnlijk te zijn. :') Ik huil al als een nagel te ver is ingescheurd. Ben ook bang dat ik moeilijk zwanger zal geraken... Voor kinderen zorgen lijkt mij het leukste wat er is, er de hele dag mee bezig zijn, wil liefst niet zo'n werkende moeder worden. Toen mijn 19 jaar jongere zusje nog thuis was, voelde het een beetje alsof het mijn dochtertje was, dat mis ik toch wel een beetje... Oja en dan het liefst allemaal meisje, heb niet voor niets 4 merries, zal ik straks alleen maar jongens krijgen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:40

Ik wilde absoluut nooit kinderen, maar het is gewoon onwijs leuk! Om nog maar te zwijgen over de liefde die je voelt voor zo'n kleintje.

2 is voor mij wat dat betreft een ideaal aantal.

In de praktijk weet ik echter nog niet of een 2de er voor ons inzit. Ik wil alleen maar een tweede als ik daar net zo goed voor kan zorgen als het eerste.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:45

Ik heb nu een kleintje. Ondanks zware bevalling wel gedacht wil er nog wel een. Toen tijdje gedacht o neee echt niet. Nu bij vlagen ene keer wel andere keer echt niet. Zoontje zit in peuterpuberteit.

Ideaal is denk ik persoonlijk iets.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:51

Twee is naar mijn mening zo burgerlijk truttig. Als je er meer of minder dan twee hebt moet je dat ook telkens horen, zo erg is het ingesleten.

Ik heb er 3, in 16 maanden tijd gekregen. Begon met de tweeling ( jongen en een meisje), de derde is ook een meisje van nu 5 maanden. Graag word ik eind dit jaar weer zwanger. Vier lijkt me prachtig, alhoewel 5 ook. Ruimte, financieen, tijd... Laten we zeggen dat wij het heel goed getroffen hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:06

Boomerang schreef:
Twee is naar mijn mening zo burgerlijk truttig. Als je er meer of minder dan twee hebt moet je dat ook telkens horen, zo erg is het ingesleten.

Ik heb er 3, in 16 maanden tijd gekregen. Begon met de tweeling ( jongen en een meisje), de derde is ook een meisje van nu 5 maanden. Graag word ik eind dit jaar weer zwanger. Vier lijkt me prachtig, alhoewel 5 ook. Ruimte, financieen, tijd... Laten we zeggen dat wij het heel goed getroffen hebben.

Dan is jou tweeling met 7 maanden geboren? [als ik het goed reken]. ;)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:12

gohya schreef:
Boomerang schreef:

Dan is jou tweeling met 7 maanden geboren? [als ik het goed reken]. ;)

Dat is toch niet zo raar? Helemaal voor een tweeling. Ik ben ook met zeven maanden geboren. Ik was een conveuse kindje. Haar tweeling denk ik ook.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:24

Ik wil een (eeneiige) tweeling! Die dag van bevallen wordt toch wel poedersuiker (no pun intended)... Die eerste 3 jaar slaap je toch niet. Doe dan alle ellende maar tegelijkertijd

En dan hebben ze altijd iemand om mee te spelen, pas je perfect in de burgerlijk truttige vakantie huisjes van Roompot en kan je met een auto op vakantie :')
Helaas komen er in mijn familie geloof ik geen enkele tweeling voor dus ik heb een nogal kleine kans.
p.s. zou ze dan wel naar andere scholen brengen, andere hobbies als ze dat ook maar een beetje aangeven, en op andere dagen een verjaardagsfeestje laten houden voor vriendinnetjes.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:14

Storm schreef:
Iinge_ schreef:
2 lijkt me ideaal. Al lijkt een bevalling me zo pijnlijk, dat ik dat daarna denk ik nooit meer aandurf. :')

Dan zouden er heel wat meer gezinnen zijn met maar 1 kind.

Bevallen valt mee, echt! Ik riep meteen na de geboorte van mijn oudste dat ik dit nog een keer mee wilde maken, ik vond het geweldig.

Jaaa ik ook, zwanger zijn was ook geweldig, ik wilde 4, mijn man 2 en het werden er 3. Jongen, meisje, jongen.

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:20

Sidera schreef:
Ik wil een (eeneiige) tweeling! Die dag van bevallen wordt toch wel poedersuiker (no pun intended)... Die eerste 3 jaar slaap je toch niet. Doe dan alle ellende maar tegelijkertijd

En dan hebben ze altijd iemand om mee te spelen, pas je perfect in de burgerlijk truttige vakantie huisjes van Roompot en kan je met een auto op vakantie :')
Helaas komen er in mijn familie geloof ik geen enkele tweeling voor dus ik heb een nogal kleine kans.
p.s. zou ze dan wel naar andere scholen brengen, andere hobbies als ze dat ook maar een beetje aangeven, en op andere dagen een verjaardagsfeestje laten houden voor vriendinnetjes.

Dat zei ik ook krijg geen tweeling, zit niet in de familie maar toch nu 20 weken zwanger van een tweeling haha.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:25

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:28

Wij hebben er 7, en hopen er in de toekomst nog meer te mogen krijgen.
Een ideaal aantal hebben we niet, we stoppen als we het gevoel hebben compleet te zijn, dat kan bij nummer 8 zijn, maar ook bij nummer 12 als het ons gegeven is. Wel wil ik na mijn 40ste geen moeder meer worden, dat vind ik (voor mezelf, wat anderen doen moet ieder voor zich weten) te oud. Ik ben nu 33, dus heb nog wel even.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:30

denisewinter schreef:
Sidera schreef:

Dat zei ik ook krijg geen tweeling, zit niet in de familie maar toch nu 20 weken zwanger van een tweeling haha.

Mijn schoolvriendin zei altijd ik ga een 2ling krijgen. Zij en haar vriend kregen op jonge leeftijd 2 kinderen na elkaar, jaren later wilde ze toch nog graag een kindje, en dat werden een 2ling. :D eeneiige 2ling....ik kan ze nauwelijk uit elkaar houden, toen ze kleiner waren lukte het me beter, nu zijn ze bijna 4. Waarom wil je graag een eeneiige 2ling?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:42

Geen. Voor onze aarde niet en voor mezelf niet. Het wordt dringend tijd dat mensen eens wat minder kinderen gaan maken :')

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:12

denisewinter schreef:
Sidera schreef:

Kijk! Dat hoor ik nou graag :D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:22

0 en kom uit een gezin met 4.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:42

Heleennn schreef:
Geen. Voor onze aarde niet en voor mezelf niet. Het wordt dringend tijd dat mensen eens wat minder kinderen gaan maken :')

Inderdaad :)
Ik wil er ook geen.
Sowieso die verantwoordelijkheid en er levenslang aan vast zitten lijkt me verschrikkelijk. Ik geniet liever van mijn eigen leven, dan mezelf en mijn leven op te offeren voor een of meer kinderen.
Daarbij zou ik in deze wereld al geen kind willen laten opgroeien.
En inderdaad, kampen we nu al met overbevolking en bijkomende problemen daarvan.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:14

Ik ben dan nog een beetje jong voor om kinderen te krijgen, maar denk er wel over na. Ik wil niet zelf een kind de wereld in te helpen. De wereld is al zo vol, het milieu... Geen 'eigen' kind voor mij dus (en ook nog eens negen maanden rondlopen met een dikke buik... XD).
Wel zou ik eventueel willen adopteren. Er zijn zo ontzettend veel kinderen die geen fijn (t)huis hebben, waarom die geen veilige plek geven? Adoptie zou voor mij dus een optie zijn. Twee of vier of vijf adoptiekindjes lijkt me wel wat, maar dat is wat ik nu voor ogen zie. Duurt nog minstens een jaar of tien voordat het er echt op aankomt..

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:22

Oh als adoptie voor ons mogelijk zou zijn hadden we dat al gedaan. Helaas komen wij door medische geschiedenis niet in aanmerking voor een adoptiekindje, tenzij t kindje "severe special needs" heeft. Gezien ik zelf ook kinderen heb met special needs willen we daar niet aan beginnen. Plus de kosten en verblijfskosten (en vooral ook tijd) zijn verschrikkelijk hoog.
Binnenlandse adoptie in de UK, waar wij wonen gaat helaas ook niet, adoptie kinderen moeten een eigen kamer hebben, en helaas, ik woon niet in een kasteel.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:37

Buiten dat het super veel geld kost en ik persoonlijk vind dat het meer en meer een kind kopen is, moet je aan zoveel eisen voldoen, dat het echt niet meer evident is.

Wij zouden bijvoorbeeld ook niet voldoen omdat we niet getrouwd zijn en mijn vriend epilepsie heeft.