Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tobbes schreef:Santos_05 schreef:met egoïsme bedoel ik 'alleen aan mezelf gedacht '. Altijd willen en kunnen doen wat IK wil (hoe meer kinderen, hoe meer je rekening moet houden met kinder-tijd ipv ik-tijd)
Zolang je voor kiest om geen kind op wereld dan is daar toch niks egoïstische aan?
Citaat:Er zijn twee soorten egoïsme.[bron=wikipedia]
Egoïsme in morele zin
Dit is egoïsme waarbij een persoon meer aan zijn eigen bevrediging denkt dan aan de bevrediging van anderen. Dit wordt algemeen als een negatieve eigenschap beschouwd.
Egoïsme in andere zin
Dit is het zorgen voor het eigen welzijn. Dit soort egoïsme heeft over het algemeen geen negatieve connotatie, omdat het een vanzelfsprekende zaak is dat organismen op hun eigen welzijn letten.
A3a1 schreef:Iedere keus die een mens maakt is egoïstisch maar als het over kinderen gaat wordt dat wel erg vaak benoemd, raar.
Wat is de meerwaarde ervan?
. Vindt ze nog leuk ook.
). Ondanks ik echt veel rotmomenten met mijn zus heb gehad, heb ik toch ook wel wat met haar kunnen spelen vroeger en pas na mijn 26ste jaar ben ik toch blij dat ze er is. We zullen nooit de beste vriendinnen worden maar het is toch fijn haar te hebben. Daarentegen heb ik van verschillende enige kinderen gehoord dat ze dat enorm missen.
. Altijd gevaarlijk om op voorhand te roepen "ik wil..." in zo'n situaties
.
Ik huil al als een nagel te ver is ingescheurd. Ben ook bang dat ik moeilijk zwanger zal geraken... Voor kinderen zorgen lijkt mij het leukste wat er is, er de hele dag mee bezig zijn, wil liefst niet zo'n werkende moeder worden. Toen mijn 19 jaar jongere zusje nog thuis was, voelde het een beetje alsof het mijn dochtertje was, dat mis ik toch wel een beetje... Oja en dan het liefst allemaal meisje, heb niet voor niets 4 merries, zal ik straks alleen maar jongens krijgen
Boomerang schreef:Twee is naar mijn mening zo burgerlijk truttig. Als je er meer of minder dan twee hebt moet je dat ook telkens horen, zo erg is het ingesleten.
Ik heb er 3, in 16 maanden tijd gekregen. Begon met de tweeling ( jongen en een meisje), de derde is ook een meisje van nu 5 maanden. Graag word ik eind dit jaar weer zwanger. Vier lijkt me prachtig, alhoewel 5 ook. Ruimte, financieen, tijd... Laten we zeggen dat wij het heel goed getroffen hebben.
gohya schreef:Boomerang schreef:Twee is naar mijn mening zo burgerlijk truttig. Als je er meer of minder dan twee hebt moet je dat ook telkens horen, zo erg is het ingesleten.
Ik heb er 3, in 16 maanden tijd gekregen. Begon met de tweeling ( jongen en een meisje), de derde is ook een meisje van nu 5 maanden. Graag word ik eind dit jaar weer zwanger. Vier lijkt me prachtig, alhoewel 5 ook. Ruimte, financieen, tijd... Laten we zeggen dat wij het heel goed getroffen hebben.
Dan is jou tweeling met 7 maanden geboren? [als ik het goed reken].

Storm schreef:Iinge_ schreef:2 lijkt me ideaal. Al lijkt een bevalling me zo pijnlijk, dat ik dat daarna denk ik nooit meer aandurf.
Dan zouden er heel wat meer gezinnen zijn met maar 1 kind.
Bevallen valt mee, echt! Ik riep meteen na de geboorte van mijn oudste dat ik dit nog een keer mee wilde maken, ik vond het geweldig.
Sidera schreef:Ik wil een (eeneiige) tweeling! Die dag van bevallen wordt toch wel poedersuiker (no pun intended)... Die eerste 3 jaar slaap je toch niet. Doe dan alle ellende maar tegelijkertijd
En dan hebben ze altijd iemand om mee te spelen, pas je perfect in de burgerlijk truttige vakantie huisjes van Roompot en kan je met een auto op vakantie
Helaas komen er in mijn familie geloof ik geen enkele tweeling voor dus ik heb een nogal kleine kans.
p.s. zou ze dan wel naar andere scholen brengen, andere hobbies als ze dat ook maar een beetje aangeven, en op andere dagen een verjaardagsfeestje laten houden voor vriendinnetjes.
Tobbes schreef:Geen,
Eerst maar probleem oplossen van overbevolking en de hoe veelheid ellende dat in de wereld is.
http://www.cbs.nl/nl-nl/faq/specifiek/h ... r-geboren- denisewinter schreef:Sidera schreef:Ik wil een (eeneiige) tweeling! Die dag van bevallen wordt toch wel poedersuiker (no pun intended)... Die eerste 3 jaar slaap je toch niet. Doe dan alle ellende maar tegelijkertijd
En dan hebben ze altijd iemand om mee te spelen, pas je perfect in de burgerlijk truttige vakantie huisjes van Roompot en kan je met een auto op vakantie
Helaas komen er in mijn familie geloof ik geen enkele tweeling voor dus ik heb een nogal kleine kans.
p.s. zou ze dan wel naar andere scholen brengen, andere hobbies als ze dat ook maar een beetje aangeven, en op andere dagen een verjaardagsfeestje laten houden voor vriendinnetjes.
Dat zei ik ook krijg geen tweeling, zit niet in de familie maar toch nu 20 weken zwanger van een tweeling haha.
eeneiige 2ling....ik kan ze nauwelijk uit elkaar houden, toen ze kleiner waren lukte het me beter, nu zijn ze bijna 4. Waarom wil je graag een eeneiige 2ling? denisewinter schreef:Sidera schreef:Ik wil een (eeneiige) tweeling! Die dag van bevallen wordt toch wel poedersuiker (no pun intended)... Die eerste 3 jaar slaap je toch niet. Doe dan alle ellende maar tegelijkertijd
Dat zei ik ook krijg geen tweeling, zit niet in de familie maar toch nu 20 weken zwanger van een tweeling haha.
Heleennn schreef:Geen. Voor onze aarde niet en voor mezelf niet. Het wordt dringend tijd dat mensen eens wat minder kinderen gaan maken