Sigarettenrook van de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Re: Sigarettenrook van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:21

Ja, dat is inderdaad waar, ik heb ook gerookt en nu sinds ruim 10 jaar gestopt maar ik ruik het bij het eerste beste vleugje ook. Hier ook rokende buren en een huis dat er naar stinkt. Vervelend vooral in de zomer, helaas zijn onze tuintjes zo klein dat het niet helpt als ze achterin gaan staan. Het is niet anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:33

GamblersCup schreef:
jammes schreef:
Gelukkig is dit totaal geen asociale, generaliserende of beledigende reactie aan de rokers oftewel stinklui.

Het is gewoon een feit, rokers stinken. En als jij je beledigd voelt doordat iemand het eens hardop zegt, daar kan ik niets aan doen.

Aangezien er toch echt (JA echt!) mensen zijn die sigaren of sigarettenrook lekker vinden ruiken is het toch echt een mening en absoluut geen feit.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:40

Rokers ruiken naar rook. Dat is een feit. En of je dat vind stinken is een mening.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:59

Een kommetje azijn(als ik me niet vergis) werkt goed als geur neutralisator en super goedkoop. Verder kun je er ben ik bang weinig aan doen.
Succes ermee!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:05

Je kunt de buren moeilijk verbieden in hun eigen tuin buiten te roken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:11

Schoonmoeder van mijn zusje rookt ook.
Meestal buiten. Ze vindt zichzelf erg schoon en fris ruiken.

Kinderen van mijn zusje willen na bezoek aan oma gelijk onder de douche en kleding in de was omdat alles stinkt naar rook.

Ene persoon zal meer last hebben van de rooklucht dan de ander.
Betekent niet dat iemand een aansteller is.

Het is wel een vervelend probleem.
Want uiteindelijk wil iedereen zich toch prettig voelen in zijn eigen huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:14

zanakuzies schreef:
Pff stel je aan zeg die 5 minuutjes dat er even iemand rookt:')

Mijn vriend rookt ook en dat heb ik nog nooit binnen geroken als hij buiten zit.
Overdrijven is ook een vak. Het lijkt nu net alsof de hele kamer blauw staat van de rook zo kom je over

TS is niet verliefd op haar buren, heeft er geen romantische relatie mee of dergelijke gevoelens voor dus dan wordt het al een stuk lastiger om hun smerige gewoonte met de mantel der liefde te bedekken en accepteren zoals jij dat doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:19

rien10 schreef:
Rokers ruiken naar rook. Dat is een feit. En of je dat vind stinken is een mening.

Ze ruiken niet naar rook, ze ruiken naar een smerige asbak uit een café die de avond voor sluitingstijd niet leeg is gegooid waarvan de muffe stank je de volgende ochtend tegemoet komt.
Niet te vergelijken met verse rook.
Misschien dat er mensen zijn die zo'n vieze asbak lucht wel lekker vinden... Dan vraag ik me af of die mensen de lucht uit hun kliko container ook lekker vinden de dag nadat ze er hun restjes bami in hebben gegooid. Dat komt namelijk zo'n beetje op hetzelfde neer.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:26

Dat is een mening die jij hebt, geen feit.

Je mag gerust hier komen rieken, het riek hier niet een smerige asbak.

Iedereen mag daar een mening hebben, zoals ik eerder al heb gezegd is ieders tolerantieniveau verschillend en ieders reukzin.

Maar het is niet omdat iemand supergevoelig is voor geur, dat iedereen zich daar maar moet aan aanpassen.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:48

Ailill schreef:
Coentjuh schreef:
(en wat fijn dat roken in restaurants verboden is, maar met zomers zoals deze wil je toch wel graag buiten zitten als je uit eten gaat, beetje jammer dat je eten naar sigarettenrook smaakt, kunnen ze daar ook niet iets op verzinnen)

Ja hoor; niet rokers verplichten binnen te eten.

_/-\o_

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 23:24

Het is een hele grote misvatting dat het niet erg is, of niet stinkt als je mensen buiten laat roken.

Als je niet rookt en je kiest voor eten op een terras waar gerookt mag worden, is dat echt smerig.

Zelfde als dat ik bijv het ziekenhuis uit loop en echt elke roker pal voor de draaideur staat en je volop een walm in loopt. ER zijn speciale rookplekken met asbakken 3 meter verderop. Tja sorry, dat vind ik best aso, zeker op zo een plek.

Ik heb gerookt, maar altijd het fatsoen gehad om met anderen rekening te houden. Maar ik kende wel mensen die dat niet deden. Zat je in een restaurant waar toen nog gerookt mocht worden. Mensen aten hun voorgerecht en staken direct een sigaret op, terwijl ik nog zat te eten. Dat vind ik ook echt aso.

Rokers zijn nu behoorlijk fanatiek, omdat het overal verboden wordt en we mogen er niks van zeggen. Dat is echt de omgekeerde wereld. IK ben niet voor Jan L*l gestopt natuurlijk. Waarom moeten wij er last van hebben?

We gingen een 2e hands auto kopen. Ik stapte in een nette auto, maar de rookwalm was echt misselijkmakend, dus ik heb dat direct gezegd en de auto ook echt niet gekocht.

Bij een aangetrouwd familielid wordt binnen gerookt. Als je daar vandaan kwam, stonk je een uur in de wind, incl je kleding. Ik was ook echt kotsmisselijk.
Als mn man er vandaan komt, stinkt hij er vreselijk naar.

Dat je het van ''eigen'' niet ruikt, snap ik heel goed. Wij rookten beiden en zaten toen we jong waren vaak in de auto te kletsen, roken en te zoenen. vd week moesten we daar nog om lachen, hoe smerig dat was. Nu zet je een stap naar achter bij de kassa als iemand zo een wal bij zich heeft.

Een deel rokers past zich netjes aan en een ander deel totaal niet. Dat zegt natuurlijk genoeg over de mensen zelf ook. Jouw lijf, jouw huis, tuin etc. Maar het is rook en dat stopt niet bij jouw lijf, jouw tuin en omgeving.
Het is ook heel naief om te denken dat buren maar 1x pu buiten staan te roken. Dat zou mooi zijn.
En nogmaals, alles hangt ook af van de ligging van je tuin, de maat van je tuin etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 23:26

chanel1985 schreef:

Iedereen mag daar een mening hebben, zoals ik eerder al heb gezegd is ieders tolerantieniveau verschillend en ieders reukzin.

Maar het is niet omdat iemand supergevoelig is voor geur, dat iedereen zich daar maar moet aan aanpassen.

Hoe ruikt het dan bij jou? Naar geurkaarsen en luchtverfrissers die de stank moeten verbloemen?
Weet je wel hoe slecht die voor je gezondheid zijn?

En supergevoelig?? Ahum.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 01:25

superpony schreef:
Het is een hele grote misvatting dat het niet erg is, of niet stinkt als je mensen buiten laat roken.

Als je niet rookt en je kiest voor eten op een terras waar gerookt mag worden, is dat echt smerig.

Zelfde als dat ik bijv het ziekenhuis uit loop en echt elke roker pal voor de draaideur staat en je volop een walm in loopt. ER zijn speciale rookplekken met asbakken 3 meter verderop. Tja sorry, dat vind ik best aso, zeker op zo een plek.

Ik heb gerookt, maar altijd het fatsoen gehad om met anderen rekening te houden. Maar ik kende wel mensen die dat niet deden. Zat je in een restaurant waar toen nog gerookt mocht worden. Mensen aten hun voorgerecht en staken direct een sigaret op, terwijl ik nog zat te eten. Dat vind ik ook echt aso.

Rokers zijn nu behoorlijk fanatiek, omdat het overal verboden wordt en we mogen er niks van zeggen. Dat is echt de omgekeerde wereld.

Hoe bedoel je omgekeerde wereld. Ik als roker mag niet meer binnen in een restaurant roken. Prima, geen enkel probleem. Kies ik er zelf voor buiten te staan blauwbekken in de winter. Vind het alleen dan wel van de zotte dat ik zomers met lekker weer dan ineens ook niet meer buiten mag roken omdat de zich-aan-roken-storend-persoon dan buiten wil eten. Wij moesten naar buiten, dan ook niet zeuren dat we daar zitten.

En ja je hebt gelijk roken stinkt, heel vervelend als je daar last van hebt en daar zal ik bij jouw! thuis alle begrip voor hebben, maar in mijn eigen huis en tuin. Nee dan niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 02:31

Geldt voor stofzuigen dan toch net zo.
Als je dat in je eigen huis doet dan heeft een ander daar toch niks over te zeggen, ook al is het midden in de nacht. Dat beetje geluid dat er af komt dat stelt toch niks voor, daar kun je toch geen last van hebben. Als je daar wakker van ligt dan ga je maar een sigaret roken ofzo, of je doet oordopjes in. Misschien is de stofzuiger in kwestie wel verslaafd aan stofzuigen. Dan moet je diegene toch de ruimte geven om haar verslaving uit te voeren zoals jij dat ook verwacht te kunnen doen.
En anders moet je maar gaan verhuizen naar een stiltewijk ofzo. Of een bejaardentehuis.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 04:07

Ai, ik heb dit ook gehad.

De buren rookten in hun tuin onder mijn raam. (Zeg maar, een verdieping naar beneden en dan 2 meter er vanaf?)

Maar in een soort steegje dus ik kreeg de rook in m'n kamer.
Waren een beetje nachtbrakers ook dus soms werd ik er midden in de nacht wakker van. (incl schaterlachen en geklets btw).

Kon er weinig aan doen behalve m'n raam dichtmaken totdat ik wakker werd van de wietlucht. Toen is mijn huisbaas naar de buren gegaan en heeft er melding van gemaakt.

De wietlucht is toen weggegaan maar het roken niet echt. Vond het zelf uiteindelijk niet zo problematisch aangezien ik ging verhuizen.. maar vies vond ik het wel.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:47

Anoniem schreef:
rien10 schreef:

Ze ruiken niet naar rook, ze ruiken naar een smerige asbak uit een café die de avond voor sluitingstijd niet leeg is gegooid waarvan de muffe stank je de volgende ochtend tegemoet komt.
Niet te vergelijken met verse rook.
Misschien dat er mensen zijn die zo'n vieze asbak lucht wel lekker vinden... Dan vraag ik me af of die mensen de lucht uit hun kliko container ook lekker vinden de dag nadat ze er hun restjes bami in hebben gegooid. Dat komt namelijk zo'n beetje op hetzelfde neer.

Wat ben jij een naar persoon met een lelijke mond en je hebt geen flauw idee waar je het over hebt. Ja, je ruikt verschillende soorten rook, ja je ruikt oude rook en ja, je ruikt het bij mensen maar hoe jij het beschrijft is belachelijk en slaat werkelijkwaar nergens op. Ga je schamen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:03

Wat een gedoe om een beetje rooklucht. Ik stoor me er nooit aan, tenzij een collega te dichtbij komt smorgens en net koffie heeft gehad en een sigaret heeft gerookt. Ja dan stink je uit je mond, maar dan ben je als ik dat ruik sowieso te dichtbij :+

Ik krijg echt een hekel aan onze betuttelende samenleving waar iedereen anderen wil opleggen wat ze moeten doen en hoe zij het graag hebben. Leven en laten leven. Als jullie je hier al zo enorm aan storen en je levensplezier zo laten verpesten, dan wens ik jullie heel veel sterkte.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:10

Anoniem schreef:
chanel1985 schreef:

Hoe ruikt het dan bij jou? Naar geurkaarsen en luchtverfrissers die de stank moeten verbloemen?
Weet je wel hoe slecht die voor je gezondheid zijn?

En supergevoelig?? Ahum.

Het ruikt hier gewoon, zoals het in een huis riekt. Ontvang heel vaak vrienden, die allemaal niet roken en niemand die al ooit gezegd heeft dat het hier stonk. Ik heb er zelf al achter gevraagd, en het zijn vrienden die een eerlijke antwoord geven en geen blad voor de mond nemen.

Het riekt hier niet, daarom heb ik geen geurkaarsen nodig :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:25

superpony schreef:

Rokers zijn nu behoorlijk fanatiek, omdat het overal verboden wordt en we mogen er niks van zeggen. Dat is echt de omgekeerde wereld. IK ben niet voor Jan L*l gestopt natuurlijk. Waarom moeten wij er last van hebben?

We gingen een 2e hands auto kopen. Ik stapte in een nette auto, maar de rookwalm was echt misselijkmakend, dus ik heb dat direct gezegd en de auto ook echt niet gekocht.

Bij een aangetrouwd familielid wordt binnen gerookt. Als je daar vandaan kwam, stonk je een uur in de wind, incl je kleding. Ik was ook echt kotsmisselijk.
Als mn man er vandaan komt, stinkt hij er vreselijk naar.

Dat je het van ''eigen'' niet ruikt, snap ik heel goed. Wij rookten beiden en zaten toen we jong waren vaak in de auto te kletsen, roken en te zoenen. vd week moesten we daar nog om lachen, hoe smerig dat was. Nu zet je een stap naar achter bij de kassa als iemand zo een wal bij zich heeft.

Een deel rokers past zich netjes aan en een ander deel totaal niet. Dat zegt natuurlijk genoeg over de mensen zelf ook. Jouw lijf, jouw huis, tuin etc. Maar het is rook en dat stopt niet bij jouw lijf, jouw tuin en omgeving.
Het is ook heel naief om te denken dat buren maar 1x pu buiten staan te roken. Dat zou mooi zijn.
En nogmaals, alles hangt ook af van de ligging van je tuin, de maat van je tuin etc.

Dat was bij mijn vader ook zo, ik ging daar met slechte kleren binnen, want na 10 minuten stonken die al naar de sigaretten, daarmee dat ik goed kan vergelijken en is dat bij ons niet het geval.

Ik riek met regelmaat aan mijn kleren, aan de kleren van mijn zoontje en die stinken echt niet naar de rook.

Mijn vader heeft al 10 jaar copd, zit nu in de laatste fase en continue aan zuurstof, hij gaat niet lang meer leven, is door de sigaretten.
Heeft hem zichzelf aangedaan, daarmee dat ik nooit moedwillig gerookt heb en dit ook nooit zal doen. Zou ik liever hebben dat mijn vriend helemaal niet meer rookt, natuurlijk maar ik kan het niet in zijn plaats stoppen, hij moet het zelf wel willen. En ik weet ook wel de rede van zijn roken.

Mijn vriend past zich aan, ik heb mijn eisen gesteld, maar ik ga daar ook niet in doorslaan. Hij rookt niet binnen, altijd buiten. Rookt niet in de geburen van ons zoontje, wast zijn handen veel, rookt nooit n de auto. Dit zijn ook allemaal dingen die hij zelf doet, uit eigen beweging.

Ik weet niet wat een mens nog meer kan aanpassen?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:42

Buren roken buiten omdat ze de stank binnen niet willen. Maar de stank komt zo in het huis van TS terecht. Logisch dat ze daar niet blij mee is.
Buren storen zich aan het geluid van de stofzuiger.
Ik zou het eens proberen te bespreken: als je weet op welke uren het de buren het meest stoort dat je stofzuigt, dan stofzuig je op een ander moment. Als de buren dan zo vriendelijk willen zijn om overal roken behalve net onder jouw raam, dan is iedereen happy.
Geurkaarsen en luchtverfrissers vind ik geen oplossing, stinkt even hard (mijn idee) en lijkt me ook echt niet gezond.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:48

Weet je wat t is.. *steekt peuk op* we wonen in dit land zo dicht op elkaar, je gaat hoe dan ook last hebben van anderen. Ik woon op een flat en pal onder ons raam zitten anderen regelmatig met de bbq aan tot 2 uur in de nacht. Die verschroeide houtlucht vind ik ook niet lekker nee. Maargoed, ik doe mn raam dicht, zet mn ven aan en deal ermee.
Het is niet anders, ik heb vogels en die geven wel eens een fluitconcert of hebben ineens een schreeuw half uurtje. Het is geven en nemen..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:53

Maar de buren gaan al achter in de tuin roken, dus niet onder iemands raam. Dus ze doen al een aanpassing.
TS haar antwoord er op is constant gaan stofzuigen omdat ze weet dat de buren daar last van hebben? Wie laat dan zijn beste kant zien?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:56

Mars schreef:
Weet je wat t is.. *steekt peuk op* we wonen in dit land zo dicht op elkaar, je gaat hoe dan ook last hebben van anderen. Ik woon op een flat en pal onder ons raam zitten anderen regelmatig met de bbq aan tot 2 uur in de nacht. Die verschroeide houtlucht vind ik ook niet lekker nee. Maargoed, ik doe mn raam dicht, zet mn ven aan en deal ermee.
Het is niet anders, ik heb vogels en die geven wel eens een fluitconcert of hebben ineens een schreeuw half uurtje. Het is geven en nemen..

En bbq lucht is ook niet echt gezond.

Ik woon ook in een app, mijne kleine heeft ook al vaak s nachts geweend. Wat moet ik dan doen, zijn mond dichtplakken?

Mijn buurman speelt piano, ik vind dat een irritant geluid waar ik echt krikkel van word, mag hij geen piano meer spelen?

Mijn bovenburen hebben 3 kinderen met met het nodige lawaai, kinderen maar weg doen?

Als mijn buurman kookt, komt de lucht in mijn garage want de afvoer van de dampkap ligt juist naast mijn garagepoort, buur niet meer koken?

......

.....

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 09:11

Er zijn hier zoveel geluiden en dingen waar wat over te zeggen valt. Maar dat doe ik niet. Alleen de rook vind ik niet zo lekker. En stofzuigen doe ik maar 1 keer per dag hoor. Lijkt me redelijk normaal. Dan heb ik de deur dicht. Elders hoor ik wel eens stofzuigen met de deur open. Tuurlijk is het geven en nemen maar sigarettenrook stinkt en het is ongezond. Als het iets is wat eens in de zoveel tijd is, net als bijv een bbq ofzo zul je mij er niet over horen. Maar dit is dag in dag uit, en dan niet 1 keer per dag. Meerdere keren en dan keer 3. Maar goed iedereen heeft zijn eigen ideeen en meningen erover.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:13

Het is inderdaad geven en nemen, maar ik heb de indruk dat het nooit genoeg zal zijn wat een roker doet voor aanpassingen.

Wat zou jou voorstel zijn? Ze gaan al achter in de tuin staan. Dus zij doen al een aanpassing.