Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:39

Envoler schreef:
Ik denk dat ik hem heel duidelijk laat zien dat ik een goede schoondochter kan zijn.

Ondanks dat ik zelf mijn keuzes maak en ook beslissingen heb genomen omdat dat invloed had op de relatie (mannelijke vrienden bijvoorbeeld, geen contact meer mee), lijd ik wel het leven zoals hij dat ook graag ziet. Ik heb veel 'geoffert' voor ons, waar ik ook volledig achter sta. Maar soms vergeet ik dat of lijkt hij dat wel normaal te vinden terwijl ik hele grote stappen heb gemaakt.

Toch twijfel ik absoluut niet aan zijn liefde voor mij

Dat controleren heeft hij wel gedaan, zoek vrienden app op de iPhone (hier hebben we elkaar niet meer op omdat het hem erg beinvloedde mij steeds te controleren) en bellen als hij zag dat ik niet thuis was. Controleren van telefoon elke dag en meerdere malen en ook social media, hij kon op mijn accounts ik tevens ook op die van hem.
Ik heb geen social media meer omdat het toch wel spanning bracht en hij gewoon geen andere mannen in mijn leven wil zien. Oke ik heb 1 goede vriend overgehouden maar die is homo en daar ben ik wel veel mee.

Hij kijkt nog wel mee op mijn telefoon als ik een bericht krijg. Mag want heb niks te verbergen.
Verder wil hij wel op de hoogte zijn waar ik ben en met wie en dit van te voren vertellen en niet achteraf en dat is ook met wie ik bijv op de app praat.

Wilde dit eigenlijk niet delen omdat ik weet welke reacties dit opwekt. Nogmaals twijfel ik niet aan zijn liefde en oprechtheid.. Ik kan niet geloven dat hij mij misschien belazerd. Altijd bij mij en ziet zelf zijn vrienden en familie amper om bij mij te zijn

Dit TS vind ik heel eng. Het maakt niet uit dat meneer moslim is, van iedereen die dit soort dingen doet vind ik dat eng. Dit is jou isoleren van de omgeving , jou afhankelijk maken van hem.

Je moet me even uitleggen: waarom mag je niet meer omgaan met mannelijke vrienden? heeft hij zo weinig vertrouwen in je dat je het niet meer mag? Mag je alleen met die homo vriend omgaan omdat deze "jouw toch niet ziet staan?". Want de enige reden waarom je het niet mag is omdat hij je niet vertrouwd. Ik neem aan de je verstandelijk genoeg bent om niet met iedereen aan te lopen? dus waarom zou je geen mannelijke vrienden mogen hebben?

Dan het social media en controle gedeelte. waarom alles controleren? Heeft hij zo weinig vertrouwen in jou dat je niet eens een stukje privacy krijgt op social media? Sorry hoor maar dat hoort niet. Een relatie staat of breekt bij vertrouwen. En dat heeft hij zoals ik het lees weinig in je

Lieve TS je geeft zo veel op voor een man die zo weinig terug doet voor jou. Alsjeblieft denk goed na. Ga je jezelf echt in al die bochten wringen om meneer zijn zin maar te geven? Uit jou berichten haal ik dat je jezelf kompleet op geeft voor hem , maar hij geeft niks op voor jou.

Als hij echt zo veel geeft om jou had hij je al lang voor gesteld aan zijn familie. Tevens dan zette hij je niet voor het blok neer dat je snel met hem moet trouwen wanneer jij zijn familie ontmoet. Als hij echt van je hield zette hij zijn familie voor het blok neer ipv jou: "neem mijn vriendin en mij zoals wij zijn of neem ons niet" Als je echt van iemand houd zet je deze voor je familie neer, want je wilt dat diegene je familie word, degene waarmee je een familie gaat stichten.

Denk alsjeblieft goed na

Tieneke

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:45

Ik vraag me daarbij ook af waar het eigenlijk stopt met aanpassen, wegcijferen.
Want als je kijkt wat er op dit jaar tijd allemaal veranderd is in jouw leven, wat je allemaal laat en doet. Wat is het volgende?

Qua geloof wil ik je toch ook meegeven dat het een typische valkuil is bij mensen die zich pas bekeren tot eender welk geloof: je gaat enorm op in je enthousiasme, beleeft ook daarin een soort roze wolk en gaat alles tot in de puntjes proberen toe te passen. Blijf ook daar kritisch in. Je mag zelf nadenken over wat je leest en doet. Je bent en blijft op elk punt baas over jezelf. Vergeet dat niet.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:47

Lieve ts als ik jou antwoorden lees is zoveel herkenbaar. Ik vond het in begin vleiend dat hij zo bezitterig was. En hij moest wel ontzettend van mij houden dat hij zo jaloers was. En bang zijn om mij kwijt te raken. Ik voelde me er ook geliefd door. Later werd het verstikkend. Ik wens je een liefdevolle relatie toe.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:53

Ik vind het ook interessant dat je dan die interesse hebt voor het geloof. Schijnbaar legt het regels en gewoontes op die angst inboezemen. Je vriend durft namelijk jouw niet voor te stellen aan zijn ouders. Hij is bang voor hun reactie. Toch vind jij het interessant om daar deel van uit te maken?

Of is dat beperkt tot dit gezin? Wil je dan wel deel uitmaken van dit gezin als angst voor open en eerlijkheid de boventoon voert?

Het geloof is overigens prima. De manier van uitvoeren daar valt over te discussiëren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:01

Zonder de geloofskwestie mee te laten wegen, dit lijkt op een eenzijdige relatie waarbij de ene partner totaal ondergeschikt is aan de ander. En dat is helemaal verkeerd. Ts, met geloofskwestie, jullie zijn al op lichamelijk gebied veel te ver gegaan voor het islamitisch geloof, nu niet meer, hoe reageert hij daar op?? En zie jij jezelf als moslima met alle beperkingen die er nu al zijn en die, gezien het karakter van je vriend, nog vele malen zwaarder zullen worden wanneer jullie gehuwd zijn. Ik vind het zeer verontrustend dat hij, ondanks jouw pogingen om je compleet naar zijn levenswijze en geloof te voegen, hij het nog steeds vertikt om je aan zijn familie voor te stellen. Ik ben zo blij dat jij niet mijn dochter bent, niet dat ik moeite heb met het geloof, wel met de indoctrinatie die jij ondergaat, ook al zeg je dat het uit vrije wil is. Ik kan daar echt niet inkomen en snap niet dat je dat zelf niet inziet, zeg tegen hem dat de tijd rijp is om zijn familie te ontmoeten, hij kon ook met je de koffer induiken dus kan hij ook je voorstellen aan zijn wereld.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:06

Je geeft aan niet te willen aanhaken op andere zaken dan je oorspronkelijke vraag, dat snap ik want je moet jezelf constant verdedigen. Maar er komen voldoende ervaringen voorbij, en daar reageer je helemaal niet op. Dat vind ik wel jammer, aangezien dat is waar je om vroeg. Ik hoop dat je 'mijn' ervaring gelezen hebt en het iniedergeval in je achterhoofd houdt. Iedereen hier bedoelt het goed, het voelt zo anders als je er zelf middenin staat. Maar vanaf de zijlijn is het geen prettig gezicht. Ik hoop echt van harte voor je dat je op de roze wolk blijft zitten en dat hij je snel voorstelt. Want iedereen hier gunt je het aller beste, het feit dat jij bereid bent om zoveel te doen zegt mij dat je een hele goede meid bent. Ik hoop echt heel erg dat je blijft zoals je echt bent, dat is tenslotte ook de meid waar hij verliefd op werd. Vergeet dat alsjeblieft niet...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:09

Op mij komt jullie situatie ook totaal niet gezond over, TS. Los van de geloofskwestie vind ik dat je vriend echt veel te veel macht over je heeft en jij je constant aan het onderschikken bent. Je hebt je (mannelijke) vrienden opgegeven, hij controleert je constant, maar wat ik nog het allerergste vind is dat hij tegenover zijn familie doet alsof jij niet bestaat. Ik kan niet geloven dat dat iets met zijn geloof te maken heeft, die oorzaak ligt ergens anders. ;)

Een moslimman mag met een niet-moslim vrouw trouwen, dus ik zie het probleem niet zo. Als hij echt van jou houdt, dan zou hij trots zijn om je voor te stellen aan zijn ouders en zou het voor hem niet uitmaken als zijn ouders er niet voor de volle 100% achter staan. Jij bent zijn droomvrouw en daar zou hij dan voor vechten, maar dat zie ik hem nog niet doen.

Houd alsjeblieft op met je constant onderschikken en als 'de perfecte schoondochter' gedragen. Deze man kickt erop dat hij macht over jou heeft en je gaat steeds verder en verder voor hem. Straks heb je helemaal niets meer en ben je doodongelukkig, al kun je je dat nu vast nog niet voorstellen. Je moet niet in een geloof stappen voor je partner, maar omdat je er volledig achter staat. Dat doe je niet want je gaf al aan dat je wil dat je vriend voor jij je bekeerd met zijn ouders praat. ;) Als jij echt moslima zou willen worden, dan zou je dat sowieso wel geworden zijn, ongeacht het oordeel van zijn ouders.

Het is niet leuk om te horen, maar ik denk dat hij houdt van de macht die hij over je heeft. Het is zo zonde want je bent vast een geweldige lieve meid..

Ook ik heb ervaring met een 'moslimjongen' en dat is uiteindelijk niets geworden, maar het geloof heeft daarin geen enkele rol gespeelt. Met zijn vader maak ik nog wekelijks een praatje en ik werd/ben gewoon geaccepteerd, ondanks dat ik mij totaal niet als moslim gedroeg. :)
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 14-09-16 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:10

In een relatie wil ik gelijkwaardig behandeld worden, en ik wil ook mijn eigen leven leiden naast mijn vriend.

Wat ik lees wordt dit allemaal minder, tot bijna niet. Ik denk eerder dat je vriend erg jaloers is dan geloofskwestie.

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 11:12

Er zijn echt ontzettend veel dingen gezegd die mij bij gaan blijven.

Ik heb met mijn vader gepraat over de situatie en ook dat ik dit op internet gedeeld heb. Slim vond hij het echter niet, snapt niet waarom ik de mening van een ander wil horen.

Ik wil hem tot eind van het jaar geven. Dat zou dan nog zo'n 3 maanden zijn. Als hij mij dan nog niet 'goed genoeg' vind voor zijn toekomst dan hak ik de knoop door. Al draai ik al helemaal door met de gedachte.
Daarnaast wil ik mezelf aan de halal houden.
Als hij oprecht van mij houd dan doet hij dat ook als wij tot ons trouwen niet meer seksueel actief zijn.

Verder ga ik toch vissen naar zijn toekomstbeeld over ons, en misschien moet ik ook eens vragen wat hij vind van de veranderingen die ik maak, niet enkel over mijn doen en laten maar ook persoonlijk. Ik voel en gedraag me immers al voor een deel als moslima en ga hier steeds dieper in.

Praten kunnen wij goed, ik wil dit onderwerp ook niet dood laten bloeden. Alles gaat goed tussen ons en daarom moet ik dit blijven aankaarten, ik wil dat hij het serieuzer neemt als dat hij nu doet (naar mijn idee)

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:12

Envoler schreef:
Social media heb ik al in een eerdere post op ingehaakt, daar heeft hij totaal geen invloed op gehad.
Hij vond het in eerste instantie belachelijk dat ik dat deed, hij vind juist mijn sociale leven belangrijk, ook

Gisteren gaf je aan dat je met social media was gestopt omdat het spanningen gaf.

Maar goed, het is niet bedoeld om je klem te praten of iets dergelijks, ik wil je graag vertellen over een collega van me.

Zij ontmoette zo'n 20 jaar geleden ook een Irakese man. Hij was als vluchteling in NL gekomen samen met nog een groep jonge mannen. Zijn ouders waren en zijn nog steeds in Irak.

Mijn collega en hij werden verliefd en kregen een relatie. Op een gegeven moment biechtte hij op dat hij nog een echtgenote in Irak had maar dat hij voor mijn collega wilde gaan. Het ging hierbij ook om een gearrangeerd huwelijk. Allemaal h3el traditioneel dus. Wij stonden daar als collega's nogal sceptisch in maar we hadden, gelukkig, ongelijk.

Hij heeft zijn relatie in Nederland aan zijn ouders en echtgenoot opgebiecht en natuurlijk was de familie woest maar hij heeft voet bij stuk gehouden. Hij is van zijn vrouw uit Irak gescheiden en is daarna met mijn collega getrouwd.

Inmiddels zijn ze al 18 jaar gelukkig getrouwd en hebben ze 2 kinderen. Zijn ouders hebben haar volledig geaccepteerd omdat ze inzagen dat hij onvoorwaardelijk van haar hield en hier niets te kiezen viel. Zij is nog steeds wie ze altijd was; blond, ongelovig, zingt in een mannenband terwijl hij op de Kids past. Ze gaat uit, heeft al haar vrienden en vriendinnen nog en ze zit ook gewoon op Facebook en kletst er ongecensureerd op los :D

Dus moraal van dit verhaal: als hij echt van je houdt dan neemt hij je zoals je bent en is hij daar trots op. De man van mijn collega is de 1e generatie hier in Nederland en ze redden zich prima in dit huwelijk. Waarom zou jouw vriend, die de 2e generatie in Nederland als ik het goed lees, dan niet voor jou durven kiezen? Liefde overwint alles. Heel veel sterkte ts.....

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 11:18

Nuray:
Ik stap in dit geloof voor Allah, niet voor mijn vriend.
Officieel leef ik nu nog niet in zonde, wel als ik bekeerd ben en dan nog samen ben met hem. Een relatie mag niet binnen de islam. En daar bedoel ik ook niet mee dat ik nu nog even alles doe wat God verboden heeft, het is compleet tegen mijn principes hoe wij haram waren en dat wil ik niet meer. Dat ga ik hem ook aankaarten.

Als ik straks echt moslima ben, en wij willen met elkaar verder dan moet hij mijn hand vragen en mij voorstellen aan de familie. Dan is het niet meer 'even aankijken en gezellig doen en we zien wel hoe het loopt'

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:20

Hoe vinden je ouders hem als je hen eerlijk verteld over de beperkingen die hij je oplegd? Kan mij geen ouder voorstellen die zegt: oooo geweldig dat jij niet meer met vrienden mag stappen omdat hij dat blieft!

En dan niet de situatie baggetaliseren door te zeggen: ja maar ik... Nee, hij vindt dat en hij wil dat.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:20

Ben je niet bang dat jij straks te traditioneel bent voor hem? Hij heeft met jou al haram geleefd, dat zegt iets over hem (overigens lijkt deze regel alleen voor dames te gelden, als man ben je stoer). Waarom zou hij teruggaan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:22

Waarom zou je doordraaien wanneer hij toch niet je droom man blijkt te zijn en misschien gewoon een tussendoortje op weg naar een gearrangeerd huwelijk met een vrouw die zijn ouders hebben uitgekozen?? Je geeft aan goed te kunnen praten met hem, helaas blijkt uit alles het tegendeel want je tast totaal in het diepe over hoe hij denkt en doet, jij daar in tegen komt over als een zeer beindvloedbaar mens. Dus nu geef je hem nog drie maanden om dan eindelijk DE vraag te stellen, waarom niet nu of morgen, alleen omdat je bang bent voor het antwoord??? Kwel jezelf niet langer en zorg voor een goed gesprek en duidelijkheid, anders vergooi je gewoon je leven.

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 11:23

Kymalin
Bedankt voor het delen van je ervaring!
Leuk om ook positieve verhalen te horen.

Als ik vandaag of morgen Facebook aanmaak is dat geen enkel probleem hoor. Ik heb er meerdere redenen voor maar dat is niet van belang.
Ik snap ook niet waarom ik deze dingen verteld heb, mijn excuses dus dat ik er niet verder op inga en daarmee vraagtekens achterlaat.

Ik vergeet sommige vragen te beantwoorden omdat ik zoveel berichten lees. Sorry als ik dus niet persoonlijk op iedereen reageer.
Mocht je toch echt ergens antwoord op willen quote het even opnieuw want ik zie door de bomen het bos niet meer :o

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:23

Poeh ts ik heb alles gelezen, denk asjeblieft goed na wat je doet. Dat hij jou niet voorsteld aan zijn familie, komt op mij over als; heeft geen nut want ze wordt toch niet geaccepteerd en ik wil mijn familie niet kwijt.
Stel je trouwt wel krijgen kinderen, het loopt toch spaak omdat hij jou bv isoleerd, jullie scheiden en hij pakt de kids? Zie jij ze nooooooit weer! Meiske meiske pas goed op, deze cultuur is heel anders dan wij westerlingen gewend zijn. Een omgangs regeling met je kids, hoe zie je dat voor je?

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 11:25

vuurneon schreef:
Hoe vinden je ouders hem als je hen eerlijk verteld over de beperkingen die hij je oplegd? Kan mij geen ouder voorstellen die zegt: oooo geweldig dat jij niet meer met vrienden mag stappen omdat hij dat blieft!

En dan niet de situatie baggetaliseren door te zeggen: ja maar ik... Nee, hij vindt dat en hij wil dat.

Mijn ouders kunnen heel goed met mijn vriend.
Misschien omdat mijn vader vroeger ook jaloers was en mijn moeder toen ook niet met mannen omging.
Mijn ouders snappen hem heel erg goed.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:25

Ik hoop voor TS dat ze dit niet allemaal voor niks doet.. en straks niet in een diep gat valt als het toch mis gaat. Zoveel van jezelf weggeven is heel wat!

Ik heb mijn paard verkocht mede om een toekomst met mijn vriend op te kunnen bouwen. Dat is echter mijn keuze geweest en niet omdat hij dat zo graag wilde. Als het vanuit hem was gekomen dan had ie heel veel pech gehad :') T is misschien een dom voorbeeld maar ik wil er mee zeggen sta je er echt achter, of heb je zelf wel twijfels? Neem aan van wel anders open je geen topic...

Een vent die echt gek op je is kan het weinig schelen wat een ander er van vind, dat heb ik ondertussen al wel geleerd.

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 11:26

maaikemuis schreef:
Ben je niet bang dat jij straks te traditioneel bent voor hem? Hij heeft met jou al haram geleefd, dat zegt iets over hem (overigens lijkt deze regel alleen voor dames te gelden, als man ben je stoer). Waarom zou hij teruggaan?

Dit is wel iets wat ik met hem moet bespreken ...
Ik ga nu duidelijke grenzen stellen en wil alles halal doen.
Als hij onze relatie serieus neemt en van mij houd is dat voor hem geen probleem en anders zegt het genoeg

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:29

bigone schreef:
Waarom zou je doordraaien wanneer hij toch niet je droom man blijkt te zijn en misschien gewoon een tussendoortje op weg naar een gearrangeerd huwelijk met een vrouw die zijn ouders hebben uitgekozen?? Je geeft aan goed te kunnen praten met hem, helaas blijkt uit alles het tegendeel want je tast totaal in het diepe over hoe hij denkt en doet, jij daar in tegen komt over als een zeer beindvloedbaar mens. Dus nu geef je hem nog drie maanden om dan eindelijk DE vraag te stellen, waarom niet nu of morgen, alleen omdat je bang bent voor het antwoord??? Kwel jezelf niet langer en zorg voor een goed gesprek en duidelijkheid, anders vergooi je gewoon je leven.

Hierbij ! Ben heel benieuwd hoe je dit ziet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:31

Envoler schreef:
magda_90 schreef:
Hoe vertaalt dat zich in het niet meer mogen hebben van sociale media, geen mannelijke vrienden en niet bekend zijn bij zijn familie?

Edit, een partner hoort zich zo te gedragen inderdaad. Maar doet jouw partner dat ook daadwerkelijk dan? Welke investeringen heeft hij eigenlijk gedaan voor jou?

Social media heb ik al in een eerdere post op ingehaakt, daar heeft hij totaal geen invloed op gehad.
Hij vond het in eerste instantie belachelijk dat ik dat deed, hij vind juist mijn sociale leven belangrijk, ook via social media.

Mannelijke vrienden; ik ken zoveel relaties die ditzelfde hebben als wij. Ik ben niet uniek met deze relatie waarin ik vrijwel geen mannelijke vrienden heb en hij geen dames

Dat stukje familie moet volgens hem goed komen, maar vanwege onzekerheid wilde ik graag ervaringen delen met andere.

Ik wil het dan ook graag on topic houden en niet steeds moeten inhaken op andere dingen.
Ik maak zelf immers de keuze hoe wij in de relatie met elkaar omgaan en waar ik water bij de wijn doe en andersom. Het heeft totaal niks te maken met hetgeen waar ik dit topic voor opende

Je schreef eerder dat sociale media voor spanningen zorgen. En nu schrijf je dat het volledig jouw keuze is?

Daarbij vind ik iedere relatie ongezond als mannelijke of vrouwelijke vrienden een not go zijn. >;)
Lekkere vriend ben je dan ook als een relatie einde vriendschap betekent. :=

In het onderbewustzijn haal je zaken als sociale media erbij. Dat had je niet gedaan als je het daar volledig mee eens was. Daardoor krijg ik en volgens mij anderen ook, het idee dat dit knaagt bij jou.

Net zoals het al een jaar negeren tegen over je familie... Ongelooflijk dan is de liefde imo niet serieus/wederzijds te noemen. Ongeacht het geloof/cultuur.

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 11:31

MarjanB schreef:
Ik hoop voor TS dat ze dit niet allemaal voor niks doet.. en straks niet in een diep gat valt als het toch mis gaat. Zoveel van jezelf weggeven is heel wat!

Ik heb mijn paard verkocht mede om een toekomst met mijn vriend op te kunnen bouwen. Dat is echter mijn keuze geweest en niet omdat hij dat zo graag wilde. Als het vanuit hem was gekomen dan had ie heel veel pech gehad :') T is misschien een dom voorbeeld maar ik wil er mee zeggen sta je er echt achter, of heb je zelf wel twijfels? Neem aan van wel anders open je geen topic...

Een vent die echt gek op je is kan het weinig schelen wat een ander er van vind, dat heb ik ondertussen al wel geleerd.

Bedankt voor je bericht.
Ik sta volledig achter alle keuzes die ik maak, deze man is mij het kostbaarste en ik wil volledig voor deze relatie gaan en een toekomst met hem.

De reden dat ik dit topic open is omdat ik in een nieuwe wereld beland ben waar niemand in mijn omgeving ervaring mee heeft en ik er toch ook over wil praten.
en misschien heb ik teveel gegeven, waar ik toen niet achterstond maar nu zo geaccepteerd heb omdat het nou eenmaal niet anders is. Ik heb er alleen geen slapeloze nachten van en mis er niks aan.
De situatie is gewoon ontzettend moeilijk en ik weet dat ik gewoon niet jaren wil wachten om iets 'legaal' op te bouwen met hem.

Ondanks de vele kritiek weet ik dat alles goed bedoeld is, dank dat jullie zo lief zijn

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:32

Ik denk dat jij teveel voor hem kiest dan voor jezelf.
Ben je echt gelukkig, en zou je dit over 20 jaar ook zijn?

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 11:36

nogmaals ik mis niks aan de social media.
Ik kan het zo aanmaken of als ik iets wil lezen oid kan ik op zijn account.

Wil op de volgende vragen omtrent dit onderwerp dan ook niet meer reageren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:36

Envoler schreef:
maaikemuis schreef:

Dit is wel iets wat ik met hem moet bespreken ...
Ik ga nu duidelijke grenzen stellen en wil alles halal doen.
Als hij onze relatie serieus neemt en van mij houd is dat voor hem geen probleem en anders zegt het genoeg

Daar ben ik het niet mee eens.
Als je partner opeens heel anders in zijn leven gaat staan, en niet meer is wie hij was, wellicht verandert diegene dan zo dat hij/zij niet diegene is die je liefhebt.

In overleg kan er uiteraard veel, maar als je echt heel anders bent geworden dan degene die je toen was, kun je het hem niet kwalijk nemen dat dat niet past in zijn beeld van een relatie