Rare uitspraken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:17

Jaren geleden had ik een fantastisch bruin kapsel met blonde plukjes :+. Ik kwam er alleen niet uit want ik zei 'Bluin met Bronde plukjes'. Ik bleef er maar op vastlopen :').

Een vriend van mij zei een paar jaar terug: "Dat Noorweegse meisje". Hier hebben we nog jaren grappen over gemaakt. Laatst gebruikte ik 'Noorweegse' zelf ineens. :oo :') (zij is Noorweegse 8)7). Echt raar hoe zo'n woord dan toch ineens in je vocabulaire komt. En as we speak heb ik toch even gegoogled omdat ik aan mijzelf begon te twijfelen, maar de Noorse bevolking noem je toch echt Noren :').

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:37

Aroha schreef:
Jaren geleden had ik een fantastisch bruin kapsel met blonde plukjes :+. Ik kwam er alleen niet uit want ik zei 'Bluin met Bronde plukjes'. Ik bleef er maar op vastlopen :').

Een vriend van mij zei een paar jaar terug: "Dat Noorweegse meisje". Hier hebben we nog jaren grappen over gemaakt. Laatst gebruikte ik 'Noorweegse' zelf ineens. :oo :') (zij is Noorweegse 8)7). Echt raar hoe zo'n woord dan toch ineens in je vocabulaire komt. En as we speak heb ik toch even gegoogled omdat ik aan mijzelf begon te twijfelen, maar de Noorse bevolking noem je toch echt Noren :').

Zo vroeg mijn zus ooit eens: 'Hoe noemen ze mensen uit Spanje eigenlijk? Een Spaan? :? '
Je begrijpt wel dat we geen spaan van d'r heel hebben gelaten _O-

Fish_n_Chips

Re: Rare uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:42

Het is an sich ook wel verwarrend. Nederland - Nederlander, maar Duitsland - Duitser en Engeland - Engelsman.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:42

Niet echt een rare uitspraak, maar wel een oeps momentje..
Ik werkte altijd op zaterdag in de winkel, dus dan zeg je: "fijn weekend".T
Toen werkte ik een keer op dinsdag.. "Fijn weekend!"
Die meneer kon er om lachen en zei:"Ik bel m'n baas op om te zeggen dat ik weekend heb omdat een dame in de winkel zei dat het weekend is".

Was best wel genant :').

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:00

Es_ther schreef:
Niet echt een rare uitspraak, maar wel een oeps momentje..
Ik werkte altijd op zaterdag in de winkel, dus dan zeg je: "fijn weekend".T
Toen werkte ik een keer op dinsdag.. "Fijn weekend!"
Die meneer kon er om lachen en zei:"Ik bel m'n baas op om te zeggen dat ik weekend heb omdat een dame in de winkel zei dat het weekend is".

Was best wel genant :').

Dat heb ik zo vaak... ik werk vrijdagavond en zaterdag ochtend. Dus op vrijdagavond zeg ik goedemorgen tegen iedereen, dan zaterdagochtend goedenavond. Vervolgens als ik een keer door de weeks werk zeg ik tegen iedereen fijn weekend. Na 2 dagen fijne feestdagen en 2 dagen fijne jaarwisseling riep ik vorig weekend nog steeds fijne kerst tegen iedereen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:18

Wij wonen in Engeland en de eerste tijd spraken mijn kinderen voornamelijk een mengelmoes van Nederlands/Engels. Ik vergeet nooit de gezichten van de mensen om ons heen toen mijn oudste zei: Mama I don't want that hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:38

_Nadia_ schreef:
Wij wonen in Engeland en de eerste tijd spraken mijn kinderen voornamelijk een mengelmoes van Nederlands/Engels. Ik vergeet nooit de gezichten van de mensen om ons heen toen mijn oudste zei: Mama I don't want that hoor!

Die vroegen zich waarschijnlijk af waarom jij zo kalm bleef? _O- _O-

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:53

Een vriendin van mij was een keer niet lekker en wilde een petersamol...
Het duurde even voordat dat kwartje viel toen...

Paracetamol haha :')

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:30

Anoniem schreef:
_Nadia_ schreef:

:') :') _O-

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:22

Anoniem schreef:
_Nadia_ schreef:

Ja.. dat is ook de enige keer dat ik buitenshuis in het Nederlands tegen ze sprak, hopende dat als de mensen zouden horen dat we niet Engels waren (want zoon had al heel vlot een brits accent) dat ze misschien zouden begrijpen dat het een woord uit een andere taal was!

Fout van mezelf, tegen mijn man (onderling spreken wij Nederlands) in het openbaar: Jij kunt dat wel even voor mij mee nemen toch?

Wederom hele grote ogen van de mensen om me heen.. kunt - cunt.. -O- :')

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:23

Bij ons is een vershoudbakje een verschouwdbakje.
En ik ben er jaren van overtuigd geweest dat het kaasrecht is ipv kaarsrecht.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:00

xSCWx schreef:
Even opgezocht: "Om het echt zeker te weten krijgen we het nummer van het hoofdkantoor in Dublin en die spreekt het verlossende woord. 'It's officially Praimark.' "

Grappig. In Ierland heet primark namelijk penneys.. Engeland en Noord Ierland noemen het primark.

jolleknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:52

kwam een man over de stoep gefietst en mijn ma wilde het portier open doen. dus ik zei zo: dan moet ie maar niet over fiets stoepen. uhm :P bedoelde natuurlijk dan moet ie maar niet over de stoep fietsen.