Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Suzanne F. schreef:Kinderen en ouders zijn geen toeslagpartners onder een bepaalde leeftijd. Vanaf 33 jaar pas of iets dergelijks. Dus de ouders worden niet gekort.
Citaat:Bij het berekenen van de huurtoeslag tellen wij ook het inkomen van medebewoners mee. Voor thuiswonende kinderen tot 23 jaar telt alleen het inkomen boven € 4.773.
Ayasha schreef:AfricanLady schreef:Al gedacht aan een eigen koel/vriescombinatie kopen en die op je kamer te zetten ?
Geen gedoe meer met je zus en kan je al je eigen eten zelf bewaren en ben je zelf verantwoordelijk voor je boodschappen
Dat vindt ze veel te veel gedoe en "er over".
Ayasha schreef:Dat argument snap ik zo mogelijk nog minder dan "er over" en "te veel gedoe" als iets je zo frustreert. Is niet onhygienischer dan in de koelkast in de keuken maar bon.
Goof schreef:Ayasha schreef:Dat argument snap ik zo mogelijk nog minder dan "er over" en "te veel gedoe" als iets je zo frustreert. Is niet onhygienischer dan in de koelkast in de keuken maar bon.
Ik snap überhaupt niet dat als je bij je ouders thuis woont, je praktisch zelfvoorzienend zou moeten zijn met je eigen koelkast . Je mag er toch vanuit gaan dat in een huishouden rekening wordt gehouden met elkaar en dat er genoeg in huis is.
Ik vind het idioot dat TS maar zelfvoorzienend moet worden.
Goof schreef:Ayasha schreef:Dat argument snap ik zo mogelijk nog minder dan "er over" en "te veel gedoe" als iets je zo frustreert. Is niet onhygienischer dan in de koelkast in de keuken maar bon.
Ik snap überhaupt niet dat als je bij je ouders thuis woont, je praktisch zelfvoorzienend zou moeten zijn met je eigen koelkast . Je mag er toch vanuit gaan dat in een huishouden rekening wordt gehouden met elkaar en dat er genoeg in huis is.
ik vind het erger dat mensen direct een idioot beeld bij hebben als ze de situatie niet eens weten.Suzanne F. schreef:benangelique schreef:bij een fulltime aanstelling vind ik het betalen van kostgeld niet meer dan redelijk. ouders worden omwille van JOUW inkomen gekort op van alles en nog wat, waardoor hun lasten stijgen zonder dat ze daar iets aan kunnen doen. Om die balans wat recht te trekken vind ik het betalen van kostgeld een hele normale gang van zaken.
Kinderen en ouders zijn geen toeslagpartners onder een bepaalde leeftijd. Vanaf 33 jaar pas of iets dergelijks. Dus de ouders worden niet gekort.
ikkebenhier schreef:Sorry als het hier verkeerd staat... Mag gerust verplaatst worden.
Ik ben 25, heb sinds november een vaste job (ondertussen ook al van job veranderd) en ik woon nog thuis.
Vanaf ik beginnen werken ben, moet ik maandelijks een bijdrage doen van 250 euro.
Hier heb ik op zich geen probleem mee, ik kan niet blijven op de kap van mijn ouders leven.
Maar de laatste tijd zijn er regelmatig discussies.
Ik ben van mening dat in dit bedrag ook eten bij zit. Vaak vergeet mijn moeder naar de winkel te gaan, of is er geen eten voor mij bij voorzien ( ik ben vaak laat thuis en soms kom ik s middags naar huis om te eten, maar soms ook niet). Daarom koop ik vaak zelf een broodje of ga ik naar de supermarkt voor iets.
Mijn mama vindt dat het bedrag dat ik betaal vooral voor water en elektriciteit is. Ik vind dat ik toch wel gelijk heb dat ik wel verwacht dat er op tijd inkopen gedaan worden en dat er toch eten voorzien is, dat ik desnoods zelf kan klaarmaken.
Wat is jullie mening hierover?
En aan de werkende en thuiswonende bokkers: hoe doen jullie dat? Betalen jullie ook maandelijks en hoeveel? En wat zit er 'inbegrepen'?
phormicola schreef:Ik vraag me echt af hoe kil en klinisch sommige mensen zijn opgevoed.
BaileyMix schreef:Wat een gek topic... Je bent toch geen zes? Op je 25e nog steeds thuis je moeder vervelen, allicht tijd om eens volwassen te worden..? Sjongejonge. En dan ook nog het lef hebben om te zeuren en discussiëren, wees blij dat je er niet op je 18e verjaardag uitgeschopt bent.
Als het je niet zint, ga je maar weg. Meer smaken zijn er niet.
BaileyMix schreef:Wat een gek topic... Je bent toch geen zes? Op je 25e nog steeds thuis je moeder vervelen, allicht tijd om eens volwassen te worden..? Sjongejonge. En dan ook nog het lef hebben om te zeuren en discussiëren, wees blij dat je er niet op je 18e verjaardag uitgeschopt bent.
Hanmar schreef:TS geeft aan dat ze een eigen bedrijf aan het opstarten is en daarnaast werkt, ik kan me best voorstellen dat het dan heel prettig is om nog even thuis te kunnen blijven wonen en te sparen. Anderen gaan juist liever zo snel mogelijk op eigen benen en nemen het dan voor lief dat dat vaak betekent dat je de eerste jaren (tot op zekere hoogte) werkt om rond te kunnen komen, maar niet veel over te houden.

..
.verootjoo schreef:BaileyMix schreef:Wat een gek topic... Je bent toch geen zes? Op je 25e nog steeds thuis je moeder vervelen, allicht tijd om eens volwassen te worden..? Sjongejonge. En dan ook nog het lef hebben om te zeuren en discussiëren, wees blij dat je er niet op je 18e verjaardag uitgeschopt bent.
Serieus? Wat een rare reactie.
Hier praten we gewoon met elkaar als iemand iets dwars zit![]()
'Dan ga je maar weg' vind ik niet echt klinken als moederliefde ofzo...
BaileyMix schreef:verootjoo schreef:
Serieus? Wat een rare reactie.
Hier praten we gewoon met elkaar als iemand iets dwars zit![]()
'Dan ga je maar weg' vind ik niet echt klinken als moederliefde ofzo...
Precies, dus TO mag dankbaar zijn dat haar moeder haar volwassen kinderen wél nog in huis wil hebben. Dan gaan zeuren dat het niet naar je zin gaat vind ik echt belachelijk onbeschoft naar je ouders toe. 25 jaar hè, geen net-aan 18!