Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Poiuytrewq schreef:Oh mijn ex was precies hetzelfde en kon banketstaaf als brugman. Bleek al vier maanden vreemd te gaan met dezelfde.
Als die merkte dat ik een leugen geloofde ging het dus van kwaad naar erger.
Als ik dan ergens achter kwam zadelde hij mij op met schuldgevoelens en was ik de reden dat hij loog![]()
![]()
![]()
geloof dat nooit meid! Dat is gewoon een strategie hoor, dat in een soort slachtoffer kruipen!
Maar goed het werkte voor hem, daarom ging ie er mee door en hij is echt zeker niet de enige. 1x liegen over zoiets is bij mij nu gelijk exit, weet gelijk wat voor vlees ik dan in de kuip heb. Ik voel me ook echt een ezel dat ik daar al die jaren in ben getrapt.
Ik hoop natuurlijk dat het allemaal is zoals hij het zegt maar ik ken jullie niet. Wees aub op je hoede en hou het leuk verder
_love12_ schreef:Misschien ben ik gewoon een bitch tegenover m'n vriend, maar ik zou heel simpel zijn: Nummer verwijderen waar ik bij sta of oprotten..
Als hij jullie relatie minder belangrijk vind dan het contact met dat meisje weet je al genoeg... En kan je niet gewoon een keer mee gaan naar dat huis?
Ayasha schreef:_love12_ schreef:Misschien ben ik gewoon een bitch tegenover m'n vriend, maar ik zou heel simpel zijn: Nummer verwijderen waar ik bij sta of oprotten..
Als hij jullie relatie minder belangrijk vind dan het contact met dat meisje weet je al genoeg... En kan je niet gewoon een keer mee gaan naar dat huis?
Ehm ja, als je me niet zou vertrouwen dan hoef ik ook geen relatie met je gezien die op vertrouwen gebaseerd moet zijn. Ik zou dus geen relatie willen met iemand als jij.
anjali schreef:@Huertecilla:Dat jaliefgevoel van jou
Huertecilla schreef:Zoals Maximuss perfect aangeeft ligt dat niet perse aan deze relaties. Geluk is een relatie begint bij jezelf.
Zowel onzelerheid ales jaloezie liggen bij degene die er last van heeft. Een partner kan helpen bij het ermee om leren gaan, maar is noch de oorzaak noch de oplossing.
Er is ook een inverse van jaloezie; dat heet compersie/jaliefgevoel:
Jaliefgevoel wordt beschouwd als een tegenhanger van jaloezie. Jaloezie is een gevoel dat voortkomt uit de emotie angst. Jaliefgevoel is een gevoel dat voortkomt uit de emotie liefde of empathie. Jaloezie en jalief zijn gedragingen op emoties en zijn elkaars tegengestelden. Het jaliefgevoel is het resultaat van een innerlijk groeiproces en wordt pas bereikt wanneer men zelf helemaal goed in zijn of haar vel zit en men vanuit het hart blij kan zijn dat de partner ook liefde ervaart met iemand anders.
- Wikipedia.
Callisto04 schreef:'Zolang ze zelf hun zin kunnen doen en zelf hun lusten kunnen bevredigen kan de ander in de tijd die zij daar zelf aan besteden ook wel elders liefde en plezier gaan zoeken..
Huertecilla schreef:Callisto04 schreef:'Zolang ze zelf hun zin kunnen doen en zelf hun lusten kunnen bevredigen kan de ander in de tijd die zij daar zelf aan besteden ook wel elders liefde en plezier gaan zoeken..
Je hebt dus niet begrepen wat compersie is: Compersie is een welzijnsgevoel ontlenen aan het geluk van de ander. Een extreme vorm van empathie.
Wat jij beschrijft is net als joezie gewoon egoisme; beiden geen liefde voor de ander; beiden voor zichzelf zijn en niet voor de ander.
Compersie is echt wat anders.
Wellicht een brug te ver om te (willen) begrijpen voor velen. Die kunnen beter gewoon aannemen dat het wel degelijk een fijne emotie is welke je kan ervaren, ontlenen aan het geluk van je partner. Dat er nog een dimensie VERDER bestaat dan niet-jaloers. Dat is een![]()
perspectief voor het pallet aan negatieve emoties.
Dit laatste is waarom ik het noem Callisto.
@love12: Nee, ik begrijp het in het geheel niet en re zijn meer reacties welke aangeven dat niet begrepen wordt wat je er mee bedoelt. We lezen namelijk wat je SCHRIJFT en geen gedachten.
Callisto04 schreef:Een docent psychologie vertelde ooit een keer dat elke relatie een machtsstrijd is. Subtiel of niet subtiel. Tot op zekere hoogte kan ik die stelling ook wel volgen.
Heel subtiel is verwijderen of oproten niet, maar wel duidelijk haha. Toch niet onbelangrijk uiteindelijk.