Overpriced producten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:36

Cowgirl schreef:
LadyMadonna schreef:
Fruit koop ik hier bij de plaatselijke teler, "de fruitschuur". Van de week had ik 3 kg aardappels (frieslanders), 8 elshard appels, en 6 bananen voor 5 euro...

Zoiets zit hier in een nabij dorp ook.
Groentepakket voor 5 euro met als inhoud 5 verschillende groentes. Kan ik in mijn eentje 2 weken van eten en als iets teveel is (bv 6 stronken witlof :roll: ) kan ik daar ook iets anders voor in de plaats krijgen.
Het is alleen jammer dat ik er niet zo vaak in de buurt ben.

In Alkmaar zit zo'n turkse supermarkt en die heeft goed geprijsd fruit en groente dus daar haal ik regelmatig ook. In de winter 1 kilo Elstar (die ook het lekkerst zijn en bij hem het grootst <<) ) voor 1 euro.
Laatst 3 mango's voor 1,50.
En een Paksoi voor 80 cent die bij AH voor 1,80 euro liggen :oo .

In welk dorp is dat ? :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:37

weet je wat duur is...............een nieuwe auto die een tweepaardstrailer mag trekken :$ :$

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:43

janouk schreef:
weet je wat duur is...............een nieuwe auto die een tweepaardstrailer mag trekken :$ :$

ook een tweepaardstrailer is duur :+

Selka

Re: Overpriced producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:44

Of een tweedehandse die dat kan.. En dan moeten we het vooral nog niet gaan hebben over de maandelijkse kosten en het verbruik :=

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:46

Koffie. Dat wordt gemaakt voor twaalf cent :').

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:50

Citaat:
Als ik dat doe en ik trek een sprintje sla ik mezelf een blauw oog met die dingen #)

Als ze je oog kunnen raken kan je ze ook gewoon over je schouders gooien

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:51

lailapri schreef:
Citaat:
Als ik dat doe en ik trek een sprintje sla ik mezelf een blauw oog met die dingen #)

:')

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:51

lailapri schreef:
Citaat:

Of gewoon in je handen houden 8-)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:52

Goede schoenen en bh's :Y)
Loop ze altijd te passen maar neem ze niet mee vanwege de prijs.

Gebruik overigens idd een cup, bespaard me hopen elke maand voor maandverband.
En in plaats van douche gel gebruik ik een groot blok natuur zeep, goed koper en minder afval :))

Mayiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:53

Wat dachten jullie van die echt goede glazen beschermhoesjes voor het scherm van je telefoon. Gewoon 47€ voor een stukje plastic/glas.. :O

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:55

Aria_zz schreef:
Goede schoenen en bh's :Y)
Loop ze altijd te passen maar neem ze niet mee vanwege de prijs.

Gebruik overigens idd een cup, bespaard me hopen elke maand voor maandverband.
En in plaats van douche gel gebruik ik een groot blok natuur zeep, goed koper en minder afval :))

Douchegel (of zeep) in een puf doen scheelt ook. Als ik zie wat sommige mensen verbruiken aan douchegel :oo De helft spoelt zo door het putje.

Dit bedoel ik trouwens :=
Afbeelding

Je moet trouwens eens proberen om met een heel klein beetje shampoo je haar te wassen :) De meeste mensen gebruiken veel te veel, je hebt echt maar een klein kneepje nodig. En ik heb heel dik haar tot halverwege mijn rug :j

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:56

Babsiej schreef:
LadyMadonna schreef:
Fruit koop ik hier bij de plaatselijke teler, "de fruitschuur". Van de week had ik 3 kg aardappels (frieslanders), 8 elshard appels, en 6 bananen voor 5 euro...

Zoiets zit hier in een nabij dorp ook.
Groentepakket voor 5 euro met als inhoud 5 verschillende groentes. Kan ik in mijn eentje 2 weken van eten en als iets teveel is (bv 6 stronken witlof :roll: ) kan ik daar ook iets anders voor in de plaats krijgen.
Het is alleen jammer dat ik er niet zo vaak in de buurt ben.

In Alkmaar zit zo'n turkse supermarkt en die heeft goed geprijsd fruit en groente dus daar haal ik regelmatig ook. In de winter 1 kilo Elstar (die ook het lekkerst zijn en bij hem het grootst <<) ) voor 1 euro.
Laatst 3 mango's voor 1,50.
En een Paksoi voor 80 cent die bij AH voor 1,80 euro liggen :oo .

In welk dorp is dat ? :)[/quote]

Ben ik ik ook wel erg benieuwd naar! :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:57

geerke schreef:
janouk schreef:

ook een tweepaardstrailer is duur :+

Twee paarden zijn ook duur :Y)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:58

janouk schreef:

ook een tweepaardstrailer is duur :+[/quote]
Twee paarden zijn ook duur :Y)[/quote]

drie nog duurder :+

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:00

Mariska_28 schreef:
Merk Badkamer artikelen zoals wc borstels en wc rol houders. Belachelijk wat ze voor een stukje plastic durven vragen...

Nou idd! :=
Daar hebben wij een half jaar geleden op zitten kijken, maar jemig, wat een prijzen. :wow:

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:03

kinderwagens
medicijnen
alles waar paard of baby voor staat is opeens duurder dan zonder
raambekleding (rolgordijnen enz)
geurtjes
beddengoed in rare maten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:07

Magrathea schreef:
Je moet trouwens eens proberen om met een heel klein beetje shampoo je haar te wassen :) De meeste mensen gebruiken veel te veel, je hebt echt maar een klein kneepje nodig. En ik heb heel dik haar tot halverwege mijn rug :j

Ze maken alleen de gaatjes in de dop steeds groter dat je altijd teveel eruit krijgt :x gooi het dan zelf altijd over in een fles met een kleinere opening zodat het beter te doseren is.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:10

Mayiva schreef:
Wat dachten jullie van die echt goede glazen beschermhoesjes voor het scherm van je telefoon. Gewoon 47€ voor een stukje plastic/glas.. :O

Die moet je dan ook gewoon op Ebay kopen voor 1/2 euro inclusief verzenden :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:11

Mars schreef:
[naam] schreef:
Mars wat moet ik daarbij denken? Een helderziende prullenbak?

Het was er zo eentje met sensor, als je je hand erboven hield dan ging hij automatisch open. Maar na enige tijd in huis begon hij op random momenten open en dicht te klappen ook midden in de nacht bijvoorbeeld... Eerst dachten we dat het te maken had met licht/beweging etc maar hij deed het dus ook als de lamellen dicht zaten en er 0,0 beweging in de keuken was.

We besloten uiteindelijk dat de vuilnisbak een soort reincarnatie van Char was en ons waarschuwde als er een klopgeest langs kwam :P Maf ding.

:') _/-\o_

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:20

xxCYNNxx schreef:
MariekeS_ schreef:

Euro invoering is alweer 14,5 jaar geleden.

Ik snap het omrekenen ergens nog wel maar toch is dat gewoon een volledig scheve berekening die niks zegt over de prijs van producten nu. Je gebruikt namelijk de wisselkoers van de gulden van tig jaar geleden en de prijs van producten van nu, zo werkt het alleen niet met geld :')

Daar heb je zeker gelijk in, maaaaaaaaaaaaaar laatst was ik bij de warme bakker voor wat lekkers en dan zie ik een brood liggen van 3,40...dat is meer dan 7 gulden!!! No way dat je zo'n prijs er aan had kunnen hangen als we gewoon de gulden gehouden hadden. Naar mijn idee was de gulden ook veel en veel stabieler dan de euro is.
Dat goederen dus wel degelijk flink duurder zijn geworden met de euro is een mening die ik dan ook zeker deel.

Mja, maar toen dacht ik ook dat 4.000 gulden per maand verdienen super veel was :D

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:23

Renske_W schreef:
Mariska_28 schreef:
Merk Badkamer artikelen zoals wc borstels en wc rol houders. Belachelijk wat ze voor een stukje plastic durven vragen...

Nou idd! :=
Daar hebben wij een half jaar geleden op zitten kijken, maar jemig, wat een prijzen. :wow:

Een hele nieuwe badkamer + plaatsen is pas duur..

Aankleding kan je low budget bij ikea of de action halen..

Duur vind ik gezond eten, groente en fruit. Cosmetica producten, brandatof en de belasting in dit land! daardoor wordt alles zo achtelijk duur..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:26

Gezond eten is toch juist helemaal niet duur :? Als je al het eten weglaat wat je niet nodig hebt ben je juist veel goedkoper uit :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:28

Ik zie heel vaak producten in de winkels liggen die op E-bay een fractie van de prijs zijn. Exact hetzelfde! Dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je toch in de winkel koopt.

Aria_zz

Magrathea schreef:
Douchegel (of zeep) in een puf doen scheelt ook. Als ik zie wat sommige mensen verbruiken aan douchegel :oo De helft spoelt zo door het putje.

Dit bedoel ik trouwens :=
[ Afbeelding ]

Oh ja die zijn leuk :D alleen gaat de kat er meestal mee vandoor :+

Inderdaad, van shampoo heb je meestal helemaal niet zoveel nodig. Minder verpakking is ook minder afval zakken, dus daar bespaar je dan ook op *D

8nnemiek

Ik wilde net zeggen.. ongezond eten is toch veel duurder? Voor een mac drek burger krijg je een tasje vol verse groentes bij de lidl!