Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:27

Oké stel dat de a.s. bruid TS niet zo ziet zitten, kan en mag, maar..... TS is wel de partner van haar a.s. man zijn beste vriend. Iets waar je niet om heen kunt. Wat voor wereldramp is het dat TS mee komt die dag? Ze zijn niet de enige daggasten en er zijn genoeg invullingen op zo'n dag dat je niet strak naast elkaar hoeft te lopen-zitten enzovoorts. TS komt ook op verjaardagen daar en dan kunnen ze ook gezellig met elkaar kletsen. Dus ik zie het probleem niet zo om te zeggen jij wel en jij niet tegen een stel wat samenwoont.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:30

Sammie schreef:
Maar Kwanyin dat weet ts helemaal niet, want ts kan onmogelijk weten wie er allemaal exact wel en niet zijn uitgenodigd.. Ook dáár is het weer een aanname, ze kan hooguit het van een paar weten (en ook daar is maar de vraag hoe interpreteren zij de uitnodiging precies en is dit wel juist). Ts en wij zeker niet kunnen helemaal niet stellen dat iedereen wel per 2 is uitgenodigd.

Joh, daar weet jij helemaal niets van.

Wie weet heeft de vriend van TS en zijn beste vriend (bruidegom) wel samen de tafelschikking gedaan. Of zijn ze op zoek geweest naar een geschikte locatie en zodoende de gastenlijst besproken/erbij gepakt.

Over aannames gesproken; daar ben jij erg goed in.

On-topic, wat een vrouwenkwestie. Ik begrijp het inhoudelijk, snap ook dat deze situatie voor TS/vriend/bruidegom lastig is. Echter zou ik zelf afstand nemen (graag of niet) en dit ook voortzetten. De vriendschap tussen vriend v. TS en de bruidegom zou ik bij hen laten en ook afstand nemen. Jij hebt je eigen vrienden, jullie hebben samen jullie vrienden (beide gokjes) en vriend v. TS heeft zijn eigen vrienden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:32

Natuurlijk Ailill.. Wat denk je.. Dat ts dat niet zou vermelden?? :')
Lizzyy schreef:
Sammie schreef:
Maar Kwanyin dat weet ts helemaal niet, want ts kan onmogelijk weten wie er allemaal exact wel en niet zijn uitgenodigd.. Ook dáár is het weer een aanname, ze kan hooguit het van een paar weten (en ook daar is maar de vraag hoe interpreteren zij de uitnodiging precies en is dit wel juist). Ts en wij zeker niet kunnen helemaal niet stellen dat iedereen wel per 2 is uitgenodigd.

Jij doet nu ook een aanname toch?
Ik heb het direct na het ontvangen van de kaarten aan de rest van de vriendengroep gevraagd en iedereen die daarin zit is de hele dag uitgenodigd, mét partner.

Ik doe helemaal geen aanname en als ik die al deed klopt ie nog ook. Want wat jij zegt is dus precies wat ik aangeef ;) Maar het is gewoon godsonmogelijk dat jij iedereen kent die op die bruiloft zal komen en ook dat jij ze allemaal persoonlijk heb gevraagd hoe en wat omtrent de uitnodiging. Dat mag je van mij een aanname noemen, maar wel een gebaseerd op kennis en ervaring. Er een heel GTST lijntje aan vast plakken van ze wil ex en mn vriend misschien wel weer bij elkaar brengen (en ondertussen op een verjaardag gezellig met elkaar babbelen) vind ik van een heel erger soort. Eén die de verhoudingen verstoort ipv verbeterd.

Wacht nu maar eerst even af nav van je vriend, dan kun je altijd nog verder beslissen. Ik snap dat het vervelend overkomt en het is imo ook wel erg apart. Maar conclusies gaan trekken ala daar zijn ze wel persoonlijk geweest en hier niet én ze mag mij toch al niet maken de zaak alleen maar erger als je met dergelijke emoties zelf (aan) gaat bellen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 18-07-16 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 13:35

Sammie schreef:

Jij doet nu ook een aanname toch?
Ik heb het direct na het ontvangen van de kaarten aan de rest van de vriendengroep gevraagd en iedereen die daarin zit is de hele dag uitgenodigd, mét partner.

Ik doe helemaal geen aanname en als ik die al deed klopt ie nog ook. Want wat jij zegt is dus precies wat ik aangeef ;) Maar het is gewoon godsonmogelijk dat jij iedereen kent die op die bruiloft zal komen en ook dat jij ze allemaal persoonlijk heb gevraagd hoe en wat omtrent de uitnodiging.

Wacht nu maar eerst even af nav van je vriend, dan kun je altijd nog verder beslissen. Ik snap dat het vervelend overkomt en het is imo ook wel erg apart. Maar conclusies gaan trekken ala daar zijn ze wel persoonlijk geweest en hier niet én ze mag mij toch al niet maken de zaak alleen maar erger als je met dergelijke emoties zelf (aan) gaat bellen.

Ik weet niet of de quotes nog kloppen :+

Ik zeg volgens mij ook nergens dat ik IEDEREEN van de bruiloft heb gecontacteerd, zal mooi worden :D , maar wel iedereen van de vriendengroep. Want daar maak ik deel van uit (dacht ik :+ ) en daar was ik benieuwd naar.
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 18-07-16 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:37

Dat zeggen diverse anderen in dit topic. Iedereen is wel in paren uitgenodigd behalve ts. Dát klopt dus niet :)

Overigens meende ik van jou ook een iedereen ergens gelezen te hebben, maar dan zou ik dat even terug moeten zoeken.

Hoe dan ook.. wacht gewoon even af! Je hoort het van zelf (of niet) en dan kun je altijd nog beslissen wat jij (en je vriend) doen. Die bruiloft is vast niet morgen :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 13:39

Sammie schreef:
Dat zeggen diverse anderen in dit topic. Iedereen is wel in paren uitgenodigd behalve ts. Dát klopt dus niet :)

Nop. Iedereen van de vriendengroep is in paren uitgenodigd. En daar vergelijk ik mijzelf mee :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:39

Sammie schreef:

Wat reageer je weer op een vervelende, betweterige manier.
TS, ik geef je gelijk hoor. Als van de hele vriendengroep iedereen is uitgenodigd en jij als enige alleen de avond, is dat vreemd en ik zou daar ook mijn conclusies uit trekken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:41

Je vindt maar wat je vindt :) Ik zeg ook niet dat het niet vreemd is of niet apart enkel bepaalde conclusies die hier getrokken worden en de acties die ts vooral zou moeten ondernemen (geadviseerd door anderen) .. ja die vind ik dan weer vreemd. Sterker nog die maken de zaak op dit moment wel een stuk erger. En dat lijkt mij ook niet echt nodig. Als er vanavond meer uitleg is kan ts altijd nog verder beslissen toch. Ze zit toch niet op een schopstoel en die bruid hoeft ook vast vanavond niet al direct op de brandstapel.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 18-07-16 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:44

Dat iedereen kan je toch prima zeggen zonder dat je er specifiek bij zegt dat je de vriendengroep bedoelt :P

Maar TS, ik ben wel super benieuwd hoor, waarom jij tot een uitzondering gemaakt wordt.... je kan zelf echt niks bedenken, dat er toch een klein voorvalletje was, of je wel eens een uitspraak hebt gedaan over dat je bruiloften niks aan vindt ofzo... of toch dat je vriend een speciale functie heeft gedurende de dag waardoor jij je een beetje overbodig zou voelen?

Alhoewel dat laatste eigenlijk al nergens op slaat gezien het inmiddels toch ook wel jouw vriendengroep is geworden :P

En in de eerste 2 gevallen lijkt het me niet mer dan normaal dat je eerst even contact hebt om te vragen of je er zin in hebt om de hele dag te komen.

Ik zie geen enkele manier waarop dit een gevalletje "per ongeluk" kan zijn dus ben super benieuwd wat ze nu eigenlijk als reden opgeven en of ze allebei zelf niet hadden kunnen bedenken dat het nogal een aparte zet is :?
Laatst bijgewerkt door pmarena op 18-07-16 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:45

Ik heb hetzelfde gehad. Ik werd als enige van de vriendengroep niet uitgenodigd. Waarom, omdat het niet paste in het restaurant en ik de laatste "nieuwe" inde groep was. Ook waren de andere meiden al veel langer bevriend en heb ik minder met ze gemeen. Dus beetje zelfde situatie. Bruidspaar voelde zich er zelf ook banketstaaf over, maar wilden heel graag op die lokatie eten. Zelf had ik het ook anders opgelost, maar het is hun bruiloft en dus hun keuze. Wij hebben toen aangegeven dat we dan liever alleen naar de avond kwamen, ook omdat ik het niet leuk vond om in mijn eentje daar heen te gaan en we dan met twee auto's moesten etc. En dat was verder prima, hebben een heel leuk feestje gehad en was hartstikke gezellig.

Dus ben het wel met Sammie eens, tis hun bruiloft, ga eerst eens met ze praten en wat de oorzaak ook is, het blijft hun bruiloft. En bepaal daarna samen wat goed voelt voor jullie, ga desnoods alleen de avond samen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:48

Ook al vind ik dat het bruidspaar dit helemaal zelf moet weten, gek is het wel. En ik begrijp ts ook wel dat zij en haar vriend hier mee zitten. Zeker als je van de rest van je vriendengroep begrijp dat wel alle stellen van die groep zijn uitgenodigd voor de hele dag, behalve jij.

Ik zou in ieder geval niet meegaan met het vrijgezellenfeest. En los van wat je vriend gaat doen, zou ik me eigenlijk ook niet meer zo verplicht voelen om dan 's avonds nog wel heen te gaan.

Verder is het voor nu even afwachten wat het bruidspaar hierover zegt.

Ik zal vanavond eens vragen aan mijn vriend. Volgens mij staat die er niet zo moeilijk tegenover. Mannen zijn wat dat betreft toch even wat makkelijker.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:58

pmarena schreef:
Dat iedereen kan je toch prima zeggen zonder dat je er specifiek bij zegt dat je de vriendengroep bedoelt :P

Imo niet echt.. Sorry :P Als ik het alleen al vanuit onze vriendengroepen bekijk kan ik zo al mensen aanwijzen die gezamenlijke vrienden zijn, Partners van en met partners, partners met aanhang (dus x en y zijn een koppeltje hadden z als vriend, daar is later a bij gekomen), en vrienden met partners (dus a heeft b als vriend en a is bevriend met c en die krijgt wat met d maar c heeft niks met b en ook niet met a en andersom) en dat binnen een aantal vriendengroepen die elkaar - onderling - helemaal niet (goed) kennen. Heeft misschien de bruid of -gom wel meerdere vriendengroepen over en weer waar wellicht ook x en y niet zijn uitgenodigd (maar bon.. dát weten we niet, maar ts ook niet) dus geen idee hoe de mix precies in elkaar zit. Daarom gaf ik dat dus aan..

Dus er is een situatie voor te stellen waarbij er over en weer een hechte groep is en dat er net eentje (of enkelen) daar een beetje buiten valt.. (maar goed nu zit ik ook een beetje te speculeren :') ) Of je die partner na 2,5 jaar dan bewust apart uit moet gaan nodigen is dan weer een heel ander verhaal, dát is ook gewoon echt vreemd en imo een tikkie onbeschoft... Maarrr.. het kan ook gewoon een simpel foutje zijn. En ergens hoop ik dat ook gewoon.. dat iemand namen door elkaar heeft gehaald oid want als dit een bewuste actie is dan verdient het geen schoonheidsprijs (nog steeds los van het GTST verhaaltje dat er zijdelings bij werd gesleept-dat staat echt niet chique).

Dus.. ben erg benieuwd naar de uitleg, maar die zou ik wel neutraal vragen en niet op hoge poten.

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:14

Ik vind het erg raar apart uitgenodigd worden. Toen ik nog maar 3 maanden bij mijn man (toen natuurlijk vriend) was ging er een stel uit de vriendengroep trouwen, ik had er een aantal helemaal nog niet gezien en hun maar 5 minuten dus kennen deed ik ze niet. Omdat mijn man toen de hele dag uitgenodigd was was ik ook gewoon de hele dag welkom, maar omdat ik haast niemand kende zelf besloten om alleen s avonds te gaan. Dit vind ik dan wel erg snel al, maar dat betekend dat je wel om je vrienden geeft en niemand buiten sluit.

Dus ik vind het wel erg raar dat jij alleen s avonds welkom bent, en helemaal als t om zn beste vriend gaat. Ik vind dit ook geen uitnodiging maar meer even aan jou vriend laten weten dat ze zijn vriendin niet mag. Aan de ene kant misschien wel hun bruiloft, hun keuze, maar als je om je beste vriend geeft dan nodig je ze beide uit ofwel de hele dag of alleen s avonds. En niet iemand een rot gevoel geven. Als mijn beste vriendin dit zou flikken zal ik zelf alleen s avonds gaan want dan weet ik in ieder geval hoe ze over mijn leven denken. Maar dat is ieder zijn eigen keuze. En vind het ook erg knap dat je je vriend hier vrij in laat.

Tieneke

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:22

Ik heb ook partners op mijn huwelijk pas uitgenodigd die ik en mijn man nog nooit gezien hadden. Is maar zo leuk voor de persoon die je initieel uitnodigt. Van een neef hadden we zelfs geen weet van zijn vriendin, maar die hebben we toen toch laten meekomen.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:23

Hoe regeerden de vrienden uit de whatsapp groep? Niet dat het wat uitmaakt maar ik ben gewoon nieuwsgierig.

Aangezien jullie al een tijd een serieuze relatie hebben, vind ik het vreemd dat jullie apart worden uitgenodigd. Klinkt als een soort streek van de bruid naar jou toe maar goed dat maak ik ervan.
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je vriend zijn vriend belt.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 14:24

pmarena schreef:

Maar TS, ik ben wel super benieuwd hoor, waarom jij tot een uitzondering gemaakt wordt.... je kan zelf echt niks bedenken, dat er toch een klein voorvalletje was, of je wel eens een uitspraak hebt gedaan over dat je bruiloften niks aan vindt ofzo... of toch dat je vriend een speciale functie heeft gedurende de dag waardoor jij je een beetje overbodig zou voelen?

Alhoewel dat laatste eigenlijk al nergens op slaat gezien het inmiddels toch ook wel jouw vriendengroep is geworden :P

En in de eerste 2 gevallen lijkt het me niet mer dan normaal dat je eerst even contact hebt om te vragen of je er zin in hebt om de hele dag te komen.

Ik zie geen enkele manier waarop dit een gevalletje "per ongeluk" kan zijn dus ben super benieuwd wat ze nu eigenlijk als reden opgeven en of ze allebei zelf niet hadden kunnen bedenken dat het nogal een aparte zet is :?

Nee hoor, er is helemaal niks gebeurd. Wat ik al eerder zei, ik zie haar alleen bij verjaardagen dus ik zou niet weten waar we überhaupt onenigheid over moeten hebben :+
Die vriend komt wel vaker bij ons over de vloer om te gamen, biertje drinken o.i.d. Verder ben ik met de meidenkant van de vriendengroep ook nog wel eens naar de film geweest :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 14:26

frensje schreef:
Hoe regeerden de vrienden uit de whatsapp groep? Niet dat het wat uitmaakt maar ik ben gewoon nieuwsgierig.

Aangezien jullie al een tijd een serieuze relatie hebben, vind ik het vreemd dat jullie apart worden uitgenodigd. Klinkt als een soort streek van de bruid naar jou toe maar goed dat maak ik ervan.
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je vriend zijn vriend belt.

Ik heb het nog niet in de vrijgezellen app gegooid, dat doe ik na het telefoongesprek. Zal daar verder iets neerzetten van "hoi, ik heb besloten me af te melden. Veel plezier bij het feest". Gewoon simpel :) Verder hebben we geen app met de hele vriendengroep.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:29

Hmmm, je zou bijna een uitnodiging terugsturen. Aan hem voor een hapje te komen eten en aan haar voor een bakkie koffie achteraf en dan kijken of de boodschap overkomt :P

Maar serieus, wat een bizarre situatie is dit. Dat de bruidegom in spé hier geen stokje voor heeft gestoken. Hij moet toch ook wel snappen hoe raar dit overkomt?

Ik vind het hartstikke goed dat je je vriend zelf laten beslissen, hij zal het al moeilijk genoeg hebben nu. Vriendschappen zijn waardevol en die moet je koesteren. Alleen koestert die bruidegom de vriendschap op een wat rare manier vind ik... Persoonlijk zou ik niet gaan en ik zou het bruidspaar ook laten weten waarom. Gewoon op een normale toon, om te laten weten dat deze situatie me niet lekker zit.

Ik hoop voor je vriend dat dit geen omslagpunt in de vriendschap zal zijn. En dat het alsnog een leuke dag wordt. En voor jou heel veel sterkte als je besluit om 's avonds wel naar het feest te gaan. Want ik kan me voorstellen dat je daar dan met een heel dubbel gevoel zit.

Dat vrijgezellenfeest zou ik overigens laten schieten, voor zover die beslissing al niet gemaakt is. Je vrijgezellenfeest doe je met je eigen vriendinnen waar je close mee bent, niet met een 'verplichte' groep meiden. Dat is heel wat anders dan je bruiloft.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:34

Kan het niet zijn dat ze bij jouw uitnodiging een inlegvel zijn vergeten? Of een verkeerde kaart in hebben gestopt? Lijkt me ergens onwaarschijnlijk als ik t hele verhaal zo hoor, maar in theorie zou het kunnen natuurlijk. Ik zou het dan ook op die manier benaderen richting het bruidspaar, zo van; Hey kan het niet zijn dat er iets fout is gegaan want we hebben verschillende uitnodigingen. Dan ga je niet meteen beschuldigen en laat het hun maar uitleggen dan.

Ik zou koppels die goede vrienden zijn nooit uit elkaar trekken, vind ik gewoon echt not done. Wel een klein beetje afhankelijk van hoe lang ze samen zijn natuurlijk, en hoe serieus t koppel lijkt te zijn, maar als je zelfs al samenwoont enzo, echt een beetje vreemd.. Het is niet alsof hij een collega is die ver van hun afstaat.

Toen ik net een week met mijn vriend samen was liep ik samen met hem onder t balkon van goede vrienden van hem die n maand later zouden gaan trouwen door en toen werden we gelijk nageroepen of hij n +1 wilde, want dat leek ze wel nodig. En dat terwijl ze maar iets van 30 daggasten hadden. Uiteindelijk hebben we t goed ingeschat want 4 jaar later zijn we nog samen en nog bevriend met hen.

mbkaatje

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:39

Nee, het lijkt mij geen foutje of een inlegvel vergeten. Want als ts en haar vriend allebei voor hetzelfde wordt uitgenodigd, stuur je maar 1 kaart natuurlijk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:40

Wat een lastig pakket zeg... Ik zou hier absoluut niet blij mee zijn. zeker niet als jij net zoveel "vriend" bent als het aanhangsel van de rest van de vriendengroep en ze dus al wel een paar jaar kent,... Sowieso niet naar het vrijgezellenfeestje gaan,...

Ik zou eigenlijk melden dat je niet naar de bruiloft kan komen omdat je geen vervoer hebt. Gezien je er vanuit ging dat je samen met je vriend/partner/liefde van je leven (even nadruk er op leggen :P ) zou komen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:46

Leffroi schreef:
Maak het niet te persoonlijk. Je kan niet met iedereen vrienden zijn en ik vraag me af of je dat in dit geval ook zou willen. No hard feelings, maar soms klikt het gewoon niet. Jammer dan. Inderdaad afmelden voor het vrijgezellenfeest en je vriend lekker laten gaan en jij je er 's avonds aan bijvoegen.

'Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan'

Dan zit hij aan de hoofdtafel en zij ergens aan de andere kant van de zaal en dat is ook alles behalve leuk.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:48

petraaken schreef:
Dan zit hij aan de hoofdtafel en zij ergens aan de andere kant van de zaal en dat is ook alles behalve leuk.

Die snap ik even niet :o?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:51

Sees schreef:
petraaken schreef:

Die snap ik even niet :o?

Daggasten en gasten voor het avondeten zitten apart in de zaal. (toch bij de bruiloften die ik heb meegemaakt). Haar vriend zal aan een van de hoofdtafels zitten in de zaal. Dat zijn tafels met de familie en getuigen/vrienden van de bruid en de bruidegom die de hele plechtigheid meedoen. Alleen is dan ook wel de bedoeling dat partners samen komen en niet apart.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:55

petraaken schreef:
Leffroi schreef:
Maak het niet te persoonlijk. Je kan niet met iedereen vrienden zijn en ik vraag me af of je dat in dit geval ook zou willen. No hard feelings, maar soms klikt het gewoon niet. Jammer dan. Inderdaad afmelden voor het vrijgezellenfeest en je vriend lekker laten gaan en jij je er 's avonds aan bijvoegen.

'Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan'

Dan ga je er vanuit dat er tafels zijn/verplichte tafelzitting is die avond. Ken genoeg bruiloften waarbij geen/weinig tafels aanwezig zijn. Zoals bijv bij een staande receptie principe of gewoon een feestavond.