Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ja, de enige die eten meenam voor zichzelf was mijn tante, maar dat is een aparte
de gastvrouw speciaal eten voor haar klaar gemaakt omdat ze al miept (en genoeg variatie al op tafel, want onze familie zorgt echt veel veel variatie), komt ze aan met haar trommeltje
(de grap is dat daar hetzelfde vaak in zit als ook op tafel staat...)
Ik heb liever dat mijn gasten een keuze hebben. Vlees voor de vleesliefhebbers, genoeg alternatief voor de vega en anderen die ook graag groente en fruit willen etc.
aangezien ze net zo zoet en smaakvol zijn als andere taarten. verootjoo schreef:Je kunt ook prima taarten bakken die heel gezond zijn hoor![]()
Ik bak wel eens taarten zonder toevoeging van suiker en die vallen erg goed in de smaak, of mensen hebben geen eens door dat het een 'verantwoorde' taart isaangezien ze net zo zoet en smaakvol zijn als andere taarten.
).
. Ik ga er wel wat aan doen trouwens. leestmee schreef:Mocht ik wel ooit een zuurpruim treffen die ondanks dit aanbod zelf eten meeneemt voor haar kind omdat mijn hapjes niet vergezeld gaan van een goedgekeurd toxicologisch rapport. Dan is daar het gat van de deur.
Ik geniet nou ook niet echt van een taart waarbij het glazuur van mijn tanden springt als ik een hap neem, bij wijze van
En als ik eerlijk ben, iedereen die ik ken die zegt "ik eet nooit groenten maar ben echt wel gezond hoor!" hoor ik ondertussen ook klagen over slapeloosheid, vermoeidheid, hoofdpijn, constant honger etc. Ik ben er niet van overtuigd dat zij helemaal doorhebben wat gezond leven is
Ook al zegt een bloedtest misschien dat er niet echt tekorten zijn.pmarena schreef:Ik ben wel benieuwd wat voor hapjes het waren die alleen voor volwassenen waren
Ik vind het trouwens wel oncharmant als je weet dat ouders niet willen dat hun kind cola drinkt, dat je kind dan heel bewust toch een glaasje geeft
Ook al vind je het stom, dat doe je gewoon niet.
Aan de andere kant als kind een glaasje scoort van iemand die het niet weet / iemand glaasje pakt die wel gewoon cola drinkt... tja dat is het risico van naar een verjaardag gaan denk ik dan maar
maar daar trek ik me niets van aan.

.
) kleine beeb echt niet zo mutserig ga opvoeden. Ik snap dat als het kindje <2 is, je op een verjaardag haar eigen flesje, pap of een rijstewafel meeneemt. Dit geldt ook als het een feest is inclusief avondeten. Ik zou vanaf een jaar haar mee laten proeven, maar jonger dan een jaar zou ik het eigen flesje meenemen. Van mij mogen ze echt wel een ijsje of wat pakken uit de bakjes op een verjaardag. Als het maar met mate is!
Niemand gaat dood van gevarieerd (gezond met ongezond) eten. Dat je kindje alleen maar groenten krijgt en worteltjes, wil niet zeggen dat hij/zij dat later ook lust. Mijn smaakpupillen zijn ook flink veranderd gedurende de jaren.
Ik vind dat echt allemaal een hype van nu, maar ik noem het eerder bekrompen gedoe
Kinke schreef:Ik heb volgens mij nog nooit een verjaardag meegemaakt waar behalve chips e.d. ook tomaatjes en komkommer op tafel staan. Ene supermarkt geeft kids volgens mij helemaal niets bij de kassa, de andere zo'n zout stokje. Als je wanneer je naar een verjaardag gaat zelf de tas vol hebt geladen met hapjes die je kind mag en niets anders, dan ben je volgens mij nogal doorgeslagen.
Die je overigens ook voor je chipjes kan gebruiken. estell__ schreef:Heel herkenbaar helaas. Gisteren nog op vaderdag. Meneer was moe en een beetje jengelig. Zegt oma om half 11, ach S. wil je anders een bakje chipjes?
Euh... Hij is net 1 jaar en het is half 11 in de ochtend wat denk je zelf?
Blijft heel moeilijk voor sommige mensen om dit soort dingen te begrijpen. En natuurlijk mag mijn zoontje best een keer een paar chipjes oid. Maar je eet toch zelf ook om half 11 geen chips?
) kleine beeb echt niet zo mutserig ga opvoeden. Ik snap dat als het kindje <2 is, je op een verjaardag haar eigen flesje, pap of een rijstewafel meeneemt. Dit geldt ook als het een feest is inclusief avondeten. Ik zou vanaf een jaar haar mee laten proeven, maar jonger dan een jaar zou ik het eigen flesje meenemen. Van mij mogen ze echt wel een ijsje of wat pakken uit de bakjes op een verjaardag. Als het maar met mate is!
Niemand gaat dood van gevarieerd (gezond met ongezond) eten. Dat je kindje alleen maar groenten krijgt en worteltjes, wil niet zeggen dat hij/zij dat later ook lust. Mijn smaakpupillen zijn ook flink veranderd gedurende de jaren.
Ik vind dat echt allemaal een hype van nu, maar ik noem het eerder bekrompen gedoe
'