Prive en Facebook

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:49

Ik heb nooit geen problemen gehad met Facebook. Ben ooit getagd in een foto van mijn paard bij diegene die haar beleerde. Of mijn paard wel op Facebook wil, heb ik hem nog nooit gevraagd. :D Mensen mogen mij gerust taggen, ik snap niet waarom je dat zou tegenhouden. En als een potentiele werkgever zou zien dat je bezopen was op een feest en dan is hij/zij zeker zelf nooit dronken geweest.
Ik heb helemaal niets te verbergen.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:59

Waarom zou ik in hemelsnaam op Fb willen zetten dat ik een relatie heb? Ik vind dat toch altijd zo stom uitzien.
Ik zie het gelukkig onder mijn Fb vrienden maar zeer zelden langskomen. Ik ga ervan uit dat mensen me zoiets wel een keer vertellen.

Maar zo heb ik mijn eigen moeder ook al aangesproken dat ik geen slecht nieuws (als in mensen overleden of scheiding) meer via sms of whatsapp wil ontvangen. Ze belt maar om me even fatsoenlijk te vertellen wat er aan de hand is.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:16

estja schreef:
Waarom zou ik in hemelsnaam op Fb willen zetten dat ik een relatie heb? Ik vind dat toch altijd zo stom uitzien.
Ik zie het gelukkig onder mijn Fb vrienden maar zeer zelden langskomen. Ik ga ervan uit dat mensen me zoiets wel een keer vertellen.

Maar zo heb ik mijn eigen moeder ook al aangesproken dat ik geen slecht nieuws (als in mensen overleden of scheiding) meer via sms of whatsapp wil ontvangen. Ze belt maar om me even fatsoenlijk te vertellen wat er aan de hand is.

Nou, voor mensen die 2000 vrienden hebben kan het gemakkelijk zijn.
Ik als single kijk bij een onbekend lekker hapje naar de status. Zo weet ik of ik bij treffen al dan geen kansje zal wagen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 15:16

arno8

Re: Prive en Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:31

Haha vermakelijk topic! Ik moest vroeger ook niks van Facebook weten en verafschuwde het ook wel ergens (en sommige Facebookpraktijken vind ik nog steeds bizar). Zit nu zelf ook op Facebook en plaats vrolijk statussen, ook toen ik een relatie kreeg (nou ja, een paar dagen daarna) maar uiteraard deden we dat samen. Vind zoiets zonder overleg doen ook not done.

Verbaas me een beetje dat mensen zich ergeren aan mensen die zoiets op Facebook zetten. Het is niet dat je van de daken schreeuwt: kijk mij eens een relatie hebben!

Meer een handige manier om de hele familie inclusief neefjes, nichtjes, ooms en tante in een keer op de hoogte te brengen. Voor iedereen handig want dan is het ook niet zo onwennig als je een keer samen naar een verjaardagspartijtje van een nichtje gaat. Iedereen kent elkaar dan al een beetje via Facebook.

Maar je ziet ook rare dingen voorbijkomen op Facebook. Een vriendin die dan op Facebook zet: "Zo, lekker gezellig op de bank met manlief!" En dan een reactie van manlief eronder: "Ja, fijn om eindelijk wat quality time met jou te hebben schat!"

En dan zie ik voor me hoe ze 'lekker gezellig' in hun 'quality time' naast elkaar op de bank op hun telefoon zitten te tikken in plaats van met elkaar te praten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 15:43

arno8 schreef:
En dan zie ik voor me hoe ze 'lekker gezellig' in hun 'quality time' naast elkaar op de bank op hun telefoon zitten te tikken in plaats van met elkaar te praten.

Vorig jaar familie op zon-vakantie hier:
Of dat nu in de locale venta hier in de bergen of op de bedjes aan het strand was; pa, ma en beide dochter met de ogen gefixeerd op de slim-foon. Vrijwel geen woord tegen elkaar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 16:05

arno8 schreef:
Haha vermakelijk topic! Ik moest vroeger ook niks van Facebook weten en verafschuwde het ook wel ergens (en sommige Facebookpraktijken vind ik nog steeds bizar). Zit nu zelf ook op Facebook en plaats vrolijk statussen, ook toen ik een relatie kreeg (nou ja, een paar dagen daarna) maar uiteraard deden we dat samen. Vind zoiets zonder overleg doen ook not done.

Verbaas me een beetje dat mensen zich ergeren aan mensen die zoiets op Facebook zetten.

Wat iemand via een 'sociaal' medium wil plaaten is diens zaak mits het niet het recht op privacy van een ander schendt.
Zoals je schrijft not done zonder overleg.
Dat jij daar zeggenschap, veto recht over wil maakt jou niet verdacht/eng/asociaal en dat hoef je ook niet te verantwoorden.

Ik heb mijn account opgeheven/gewist. Stond niets op eigenlijk en zeker niets over relaties. Het 'wissen' na besef van de schokkende omvang/diepte van de data-mining en het besef van de beschikbaarheid hiervan tegen betaling en de staat.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:40

arno8 schreef:
Maar je ziet ook rare dingen voorbijkomen op Facebook. Een vriendin die dan op Facebook zet: "Zo, lekker gezellig op de bank met manlief!" En dan een reactie van manlief eronder: "Ja, fijn om eindelijk wat quality time met jou te hebben schat!"

Ja, dat is inderdaad het toppunt van quality time.

Er gaat wel een grappige rond op fb.
Foto met uithangbord bij kroeg:
We hebben geen wifi.
Hier kun je met elkaar praten en dronken worden.