"Heeft u ook dino plaatjes?!"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:15

En van die daklozenkrant verkoopster hebben wij dan weer vaak geen last :D (en dan tel ik het daar staan maar even niet tot last) Die zegt gewoon gedag en roept niet van een afstandje "Mag ik 50ct!!!" of "waarom niet?" en ook niet "maar het zit vast in uw portemonnee". En bon.. voor die 50ct heb je wel een krant, bij die kinderen heb je meestal alleen gezeur en geschreeuw. :D

Bij die vorige actie stond de dame trouwens een keer tussen de kinderen weg te kwijnen :=

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:17

piezze schreef:
Ik zie liever die leuke kindjes daar staan dan de standaard daklozenkrant verkoopster die nauwelijk nederlands kan maar die 50 cent van het winkelwagentje zo omgeveer uit je hand zit te kijken. Dan heb ik wel voor ik naar binnen ga al zoiets van hoe kom ik straks ongezien weer die winkel uit. Niet omdat ik arme mensen niks wil geven maar meer dat dat gewoon verwacht wordt.

Wie verwacht dat dan? En waarom wil je ongezien wegkomen? Je mag gewoon langs die mensen lopen zonder ze wat te geven hoor :')

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:27

De supermarkt bij mij in de buurt heeft een prima oplossing!
Er hangen briefjes in winkel waarop staat dat als je de verzamelactie zelf niet wil, je het kan doneren. Hun brengen dan alle gedoneerde actiespullen naar kinderen die door een ziekte in het ziekenhuis liggen, en nu dus niet mee kunnen doen.
Hierdoor wordt er bij die supermarkt bijna niet door kinderen om gevraagd, omdat niemand Iets geeft aan de deur. En andere kinderen worden er blij van!

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:30

Als ik de kinderen zie staan en ze vragen het netjes zeg ik altijd netjes terug: Sorry ik spaar ze voor iemand.

Bij ons in de supermarkt (dorps) spaar ik het altijd voor mijn nichtje of vriendin, daarna laat ik het bij de kassa liggen voor iemand die het ook spaart, maar waar het niet zo snel gaat. Zij weten daar precies wie de collectie vol krijgt en wie niet.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:31

Sammie schreef:
En van die daklozenkrant verkoopster hebben wij dan weer vaak geen last :D (en dan tel ik het daar staan maar even niet tot last) Die zegt gewoon gedag en roept niet van een afstandje "Mag ik 50ct!!!" of "waarom niet?" en ook niet "maar het zit vast in uw portemonnee". En bon.. voor die 50ct heb je wel een krant, bij die kinderen heb je meestal alleen gezeur en geschreeuw. :D

Bij die vorige actie stond de dame trouwens een keer tussen de kinderen weg te kwijnen :=

Hier stonden ze ook altijd heb haar toen eens 1 euro gegeven duwde ze terug in mijn hand '' Nee krant is 2 euro'' Ik had geen twee euro en wouw die krant niet maar gewoon wat geven, maar nee ze moest en zou 2 euro hebben zelfs dat ik aangegeven had dat ik krantje niet wilde.
Ik geef ze inmidels niks meer nadat mijn moeder had verteld dat ze dus met een gloednieuwe Mercedes opgehaald worden en dat me dus ook opviel dat ze de allernieuwste iPhone had, zijn dus niet zo dakloos als ze lijken. Ik zie ze hier overgens niet altijd meer, blijkbaar maakte ze dingen open in de winkel en pikte dingen van de wc.. geen idee wat lol.
Kindjes hier niet veel last van, laatst wel een groepje aangesproken of het eventjes normaal kon, een groep van 5 van een jaar of 14 liepen elkaar te bekogelen met brokken chocolade ( toblerone) En lieten dat gewoon liggen. En dan ook niet uitkijken voor andere mensen terwijl ze elkaar bekogelden

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:42

vreselijk die schooiende kinderen

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:44

Aradis schreef:
piezze schreef:
Ik zie liever die leuke kindjes daar staan dan de standaard daklozenkrant verkoopster die nauwelijk nederlands kan maar die 50 cent van het winkelwagentje zo omgeveer uit je hand zit te kijken. Dan heb ik wel voor ik naar binnen ga al zoiets van hoe kom ik straks ongezien weer die winkel uit. Niet omdat ik arme mensen niks wil geven maar meer dat dat gewoon verwacht wordt.

Wie verwacht dat dan? En waarom wil je ongezien wegkomen? Je mag gewoon langs die mensen lopen zonder ze wat te geven hoor :')

Voelt gewoon niet goed, kweenie zal wel aan mij liggen.

mavantos

Re: "Heeft u ook dino plaatjes?!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:01

Ik woon in een nogal kinderrijke buurt, natuurlijk gek op kinderen ook *kuch*. Nou van de week ging de bel, staat er een kind voor de deur "Heb jij nog dinoplaatjesss?" Uhh, nee... :wave:

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:16

Aradis schreef:
Je herhaalt dat plus nog een keer aanhalen dat het ernstig gesteld is met sommigen..

.

de reden van herhalen staat erbij... en ernstige denkwijze ja, heb ik naderhand ook toegevoegd in mijn bericht naar jou toe..
wordt verder een nutteloze discussie

lukiebradley, je was niet de enige, maar je voelt je wel aangesproken ;)

Laten we allemaal bedenken dat het wel kinderen zijn en blijven. Dat je zelf als volwassen het voorbeeld kan stellen door iig netjes te beantwoorden met Nee, heb ik niet.
Ik keur de scheldpartijen ect ook niet goed. Maar een loopje naar de service counter en melding en de kinderen worden dan hierop verwijderd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:22

nova_zodiax schreef:
De supermarkt bij mij in de buurt heeft een prima oplossing!
Er hangen briefjes in winkel waarop staat dat als je de verzamelactie zelf niet wil, je het kan doneren. Hun brengen dan alle gedoneerde actiespullen naar kinderen die door een ziekte in het ziekenhuis liggen, en nu dus niet mee kunnen doen.
Hierdoor wordt er bij die supermarkt bijna niet door kinderen om gevraagd, omdat niemand Iets geeft aan de deur. En andere kinderen worden er blij van!

Wow, top!
Dat zouden meer supermarkten moeten doen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:31

Ja omdat het over plaatjes scheuren ging, ik ook de opmerking maakte, plus er stond geen naam bij :j
Logisch dat ik me aangesproken voel :j
Ik verduidelijk dan ook graag mijn woorden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:17

De daklozenkrantmeneer is bij mij een hele gezellige man. Eigenlijk is ie wel schattig. Als mensen zeggen dat ze geen krantje willen wenst ie ze een fijne dag.
Vandaag ook weer kindjes aan de kassa. Als de klant de pakjes niet wil geef ik ze aan die kindjes en dan heb ik allemaal blije snoetjes

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:30

Ik houd ook niet echt van het bedelen, maar heb er ook niet echt last van. Maar sommigen hebben wel een grote bek hoor, heb al een paar keer zo :oo gestaan.
Van de week vroeg zo'n snotneus of ik plaatjes had. Ik zei nee, reageerde hij dat ik alweer zo'n dom wijf was die ze niet aannam bij de kassa (dat is dan 8 ofzo %) ). Die werd daarop verwijderd uit de winkel en hoeft niet meer terug te komen O:)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:31

Laura82 schreef:
Ik houd ook niet echt van het bedelen, maar heb er ook niet echt last van. Maar sommigen hebben wel een grote bek hoor, heb al een paar keer zo :oo gestaan.
Van de week vroeg zo'n snotneus of ik plaatjes had. Ik zei nee, reageerde hij dat ik alweer zo'n dom wijf was die ze niet aannam bij de kassa (dat is dan 8 ofzo %) ). Die werd daarop verwijderd uit de winkel en hoeft niet meer terug te komen O:)

Was dat toevallig ook bij de XL in Alkmaar? :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:33

Uhuh :')
De kinderen die er staan zijn trouwens inderdaad zonder ouders, zie ze regelmatig in groepjes komen en gaan zonder enig toezicht. Ook stukken jonger nog...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:34

Laura82 schreef:

Ik zou ofwel ook flabbergasted zijn van zo'n reactie ofwel hem behoorlijk kortaf van antwoord zijn. Waarschijnlijk meer het eerste want ik kan er dan waarschijnlijk met mijn hoofd niet bij zijn dat een kind zo hondsbrutaal is op die leeftijd. Ik verwacht zoiets meer van tieners.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:39

Dat had ik ook hoor! Gelukkig hoorde een medewerker het gebeuren en die greep meteen in, had het idee dat het ook niet het eerste akkefietjes was. Ze stoken elkaar ook echt wel flink op.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:54

Ik zal wel in een hopeloos gat wonen ofzo maar bij de 2 AH's hier 'in de buurt' nog geen kind gezien die zeurde, ook niet bij vorige acties. Of worden kinderen op het platteland nog gewoon opgevoed? :')

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:49

Op het platteland zitten de winkels meestal niet om de hoek van het huis dus dat zal wel een deel te maken hebben dat er in die kleine dorpjes er geen kinderen staan te zeuren om plaatjes of iets anders.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:08

piezze schreef:
Ik zie liever die leuke kindjes daar staan dan de standaard daklozenkrant verkoopster

Leuke kindjes? Stonden die hier maar, het is gewoon tuig... Schreeuwen, schelden als je niets geeft, hondsbrutaal gedrag. Liep een jochie van een jaar of 4 de winkel uit met zijn plaatjes, moeder liep er een paar meter achter. Plaatjes werden zo uit dat jong zn handen getrokken :n

Snap niks van moeders die hun kids als een stel schooiers achter zo'n dranghek laten staan. En bij mensen gaan aanbellen om die dingen vind ik helemaal het toppunt, hoefde ik vroeger echt niet in mn hoofd te halen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:03

Hier staan ze gelukkig neit, hiep hoi!

Wat ik laatst wel had, er was een man voor me aan de kassa en die kon zegels krijgen van de glazenactie bij de Dekamarkt, maar hij hoefde ze niet. Dus ik vraag heel beleefd aan de beste man of ik ze mocht hebben, zegt ie nee. Dus ik verstond m niet dus vroeg sorry wat zegt u? En toen zei hij 'nee, je krijgt ze echt niet.' en hij liep weg. Ik was zo flabbergasted, de dame achter mij en de cassiere ook. Ik bedoel, waarom niet? :P
Uiteindelijk heb ik ze van de cassiere gewoon gekregen := Maar vond het zo vreemd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:08

EvalynnS schreef:
Electra63 schreef:
Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt. Ik pak ze aan, staan er kinderen te wachten, dan geef ik ze en zijn er geen kinderen, dan neem ik ze mee voor een collega.
Je hoeft de plaatjes niet aan te pakken, je hoeft ze ook niet weg te geven, maar wat ik in dit topic lees ..... wat een overtrokken reacties :D :D

Bij mij probeerden ze zelfs boodschappen af te troggelen en toen ik ze niks wilde geven begonnen ze te schelden. Dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik de kinderen voor de AH niet zo leuk vind :+
Als ze zich gewoon normaal gedragen heb ik er verder ook totaal geen problemen mee hoor :)

Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Terwijl ik en in Rotterdam naar AH gaat en in een groot dorp/gemeente op het eiland.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:11

Vind dat ook raar, Joolien!
Maar als ik het merendeel van de reacties zo lees, zou je ze hier ook van bijna niemand gekregen hebben :))

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:14

ittheclown schreef:
Sammie schreef:

Hier stonden ze ook altijd heb haar toen eens 1 euro gegeven duwde ze terug in mijn hand '' Nee krant is 2 euro'' Ik had geen twee euro en wouw die krant niet maar gewoon wat geven, maar nee ze moest en zou 2 euro hebben zelfs dat ik aangegeven had dat ik krantje niet wilde.
Ik geef ze inmidels niks meer nadat mijn moeder had verteld dat ze dus met een gloednieuwe Mercedes opgehaald worden en dat me dus ook opviel dat ze de allernieuwste iPhone had, zijn dus niet zo dakloos als ze lijken. Ik zie ze hier overgens niet altijd meer, blijkbaar maakte ze dingen open in de winkel en pikte dingen van de wc.. geen idee wat lol.
Kindjes hier niet veel last van, laatst wel een groepje aangesproken of het eventjes normaal kon, een groep van 5 van een jaar of 14 liepen elkaar te bekogelen met brokken chocolade ( toblerone) En lieten dat gewoon liggen. En dan ook niet uitkijken voor andere mensen terwijl ze elkaar bekogelden

Bijzonder dat jij gelijk de conclusie trekt dat iemand pikt :o?

Er kunnen heel veel redenen zijn, waarom hij/zij er niet meer staat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:15

Hier staan ze altijd bij de Plus,die heeft ook allerlei spaaractie's,nu die Angry Birds.
Als ze vragen of ik ze heb zeg ik: ja maar ik spaar ze zelf.
En dan geef ik ze weg op FB aan de minder bedeelde kinderen,is een aparte groep voor.

Die kranten verkopers geef ik ook niks,er is er 1 die ik wel wat geef,2 sigaretten.