Deeltijd studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

spottedponie

Re: Deeltijd studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:52

@Cardy: ik heb mijn 2 in 1 tablet mee, met daarop mn boek digitaal, dus verder collegeblok en schrijfspullen en that's it!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:58

Succes iedereen! Ik ben benieuwd hoe het iedereen gaat bevallen.
Ik begin vrijdag :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:12

Ik wist niet of ik moest gaan lachen of janken gisteren op school. Dit wordt echt weer een jaar van chronisch tijd te kort en druk van deadlines. Na 3jaar gemiddeld 60uur per week aan de gang is het batterijtje ook wel een keer leeg. Maar het moet maar, wil dit papiertje heeel graag (en daarna wil ik mijn leven terug).

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:21

Oef dat klinkt zwaar Dee_Es. Nog even volhouden!! Je kan het!!

Hier was de kennismaking erg leuk! We hebben een klasje van 12 personen met alle leeftijden en beroepen. Ben helaas wel de enige vrouw en ik ben de jongste (26 jaar). Volgende week beginnen onze lessen. :D Heb er zin in!! (Nu nog wel :') )

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:37

Ik hoef volgende week pas voor het eerst weer naar school. Ik heb er wel weer zin in hoor! Ik ga echt met plezier, ik heb zo'n leuke klas en opleiding. :j Jammer van die toetsen en deadlines, die geven natuurlijk wel de nodige stressssss.... ~~}>

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:42

Ik heb nu ook al tijd tekort. Paard moet naar de dierenarts maar ik zou niet weten wanneer met 4 dagen werken en 1 dag school :=

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:37

tja chronisch tijdgebrek hebben volgens mij alle mensen die een paard bezitten :=

Maar kom op we kunnen het!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:03

Ik heb niet eens een paard :')

Wat gezellig zo'n klein klasje Femm! Hier ook een jaar de enige vrouw geweest (we zijn nu met zijn 2en) maar heb het altijd wel gezellig met 'mijn' mannen.

Als school nou alleen maar college's waren zonder toetsen en harde deadlines op verslagen dan zou je mij niet horen klagen ;).

Lizzyy, dat wordt dan toch wat uurtjes vrij nemen? Zou met een fulltime baan ook het geval zijn.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:21

Dee_Es schreef:
Ik heb niet eens een paard :')

Wat gezellig zo'n klein klasje Femm! Hier ook een jaar de enige vrouw geweest (we zijn nu met zijn 2en) maar heb het altijd wel gezellig met 'mijn' mannen.

Als school nou alleen maar college's waren zonder toetsen en harde deadlines op verslagen dan zou je mij niet horen klagen ;).

Lizzyy, dat wordt dan toch wat uurtjes vrij nemen? Zou met een fulltime baan ook het geval zijn.

Ik ben net 1 week daar aan het werk dus ik heb nog niet zoveel opgebouwd. Sowieso ik zit nog in mijn proeftijd :Y) Maar ik zal vast wel wat kunnen regelen. Gelukkig zijn ze niet zo moeilijk :)

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:22

Haha ik heb ook geen paard.. wil er wel 1 kopen maar daar wacht ik bewust nog even mee (vanwege de reden die Dee_Es ook heeft: tijdgebrek).

Jaa dat vind ik ook erg leuk zo'n klein klasje! Een aantal van hun wonen ook bij mij in de buurt dus we kunnen mooi carpoolen!

Hopelijk lukt het Lizzyy, idd even vragen of je eerder weg kan bij het werk?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:26

Oh dat maakt het wel lastiger inderdaad Lizzyy! Hopelijk begrijpt je baas de situatie.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:53

Ik heb besloten APV 5 te laten vallen en dat volgend jaar mee te pakken. Moet nog 4 vakken van afgelopen jaar dus ik ga dit jaar ook geen stage lopen. Ik vind het zo moeilijk om mezelf weer op te pakken en meteen op de goede voet te beginnen, hebben meer mensen dat?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:06

Hier hetzelfde hoor, ik ga APV5 pas in periode 3 en 4 volgen...
Ik heb het ook wel even zwaar om weer te beginnen, meteen veel te doen en weinig tijd...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:09

spottedponie schreef:
Hier hetzelfde hoor, ik ga APV5 pas in periode 3 en 4 volgen...
Ik heb het ook wel even zwaar om weer te beginnen, meteen veel te doen en weinig tijd...

Ik doe het volgend jaar, dan heb ik nu de maandag vrij en dan kan ik weer wat schade in gaan halen.

Ja dat herken ik haha, voor een vak meteen een flinke opdracht!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:52

Amandavd schreef:
Ik vind het zo moeilijk om mezelf weer op te pakken en meteen op de goede voet te beginnen, hebben meer mensen dat?

Nee echt totaal niet. Ik ga vrijdag voor het eerst naar school. Heb dit weekend vast van alles voorbereid en sommige opdrachten alvast gemaakt voor zo ver dat kon. Ik ben er echt helemaal klaar voor. :D

Terwijl ik normaal toch echt heel goed kan uitstellen. Maar ik vind het leuk om weer te starten dus vandaar. :)

Tuurlijk is het druk. Maar dat is het ook zonder school want die tijd vult zich razendsnel met andere dingen. Kwestie van keuzes maken. En niet te veel bij stil staan dat je sommige, hele leuke, dingen niet kunt doen omdat je naar school gaat. Dat maakt dat ik er niet zoveel moeite mee heb.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 00:08

Ik ben deze week weer begonnen met leren en dat leek wel meer moeite te kosten dan voor de vakantie >;)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 07:44

Ik ben afgelopen vrijdag voor het eerst naar college geweest! Volgens mij wel leuke vakken, eentje is heel pittig volgens de docent. Maar goed bijhouden en dan hopen dat het goed komt!

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:19

Mag ik me melden?
Dit schooljaar studeer ik onderwijsassistent aan Variva, school begint pas de 15e (avond school 1x per week). Het is een 1jarige opleiding, na 3 jaar pabo was dat wel fijn.

Dinsdag start mijn stage (3 ochtenden per week) ben deels arbeidsongeschikt en studie / stagebelastint is 24 uur. Is eigenlijk vier uur te zwaar, maar we gaan het gewoon proberen

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:52

Leuk dat je je ook meldt! Het klinkt alsof je er zin in hebt :)

Ik moet echt heel erg wennen aan de andere manier van studeren tussen uni en hbo. Op het hbo had ik alleen boeken, nu eigenlijk alleen maar artikelen. Dat vind ik nog best lastig! Maar ik probeer me er doorheen te zetten. Ben al met 1 artikel over de helft, nog 2 te gaan voor woensdag avond...

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:39

Hi,

Het topic is al een tijdje stil zie ik, maar misschien kunnen we er nieuw leven in blazen :o

Mijn naam is Linsey, ik ben 18 jaar oud, en ben op het moment bezig met mijn afstudeerstage van mijn mbo 4 opleiding bedrijfsadministrateur. In september ga ik starten met hbo accountancy duaal op de hoge school in Utrecht. Meer mensen die daar zitten of heen gaan?

Vraag me ook echt af of het uiteindelijk bevalt... Ik loop nu stage bij een big four en dat bevalt prima! Maar uiteindelijk gaan we toch weer een stapje omhoog haha! :)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:43

Hi! Ik wil in september beginnen met de deeltijdopleiding leraar Nederlands. Iemand daar ervaring mee?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:44

Linsey, ik heb helaas geen ervaring met duaal studeren.

Renee, ik doe de deeltijdopleiding leraar Engels, wat wil je weten?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:50

En ik de deeltijd lerarenopleiding economie, dus weet niet of ik je vragen zou kunnen beantwoorden?

Wel werkervaring in de accountancy Linsey, maar altijd ver van de big four gebleven ;) Denk wel dat je er goed aan doet om verder te gaan inderdaad. Volgens mij vragen ze nu voor de functie van assistent accountant al standaard naar heao-afgestudeerden.

Hier tot nu toe alle toetsen gehaald, heb alleen problemen met het vinden van een stageschool voor mijn 2e stage en mik daarmee inmiddels al op volgend studiejaar.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:02

En hier deeltijd leraar biologie :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:03

Westernfreak dan doe je het super goed! Ik loop wederom achter de feiten aan maar goed. Ik heb mij er al bij neer gelegd dat ik er waarschijnlijk een jaar langer over ga doen.

Spottedponie, hoe gaat het bij jou? Ik ga een minor biologie doen!