Leven met een verslaafde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarleenM

Re: Leven met een verslaafde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 01:22

Ts ik kan je niet veel zeggen waardoor je je beter voelt, maar ik vind je een stoer wijf hoe je je erdoor heen slaat! Ik wil je dan van deze kant een knuffel geven en je sterkte toe wensen voor de moeilijke periode die nog gaat komen :*

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:15

Stille meelezer.
Wat ben jij een sterke vrouw.
Je geeft niet zomaar op.

Ik denk dat jij het wel gaat redden met je kinderen.
Die 3 jaar in de schuldhulpverlening kom jij ook wel door.

schaduwhero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 22:05

Ik zit er nu even doorheen... Morgenavond gaat hij weg.

Meerdere keren over gehad met de kindjes, vandaag bij het naar bed brengen van de oudste kreeg die ineens het besef dat papa echt weg gaat.
Enorm verdrietig, hij dacht dat het niet echt zou gebeuren en dat papa wel zou blijven. Hij zei:'dit is het ergste moment van mijn leven'.
Echt, mijn hart brak. Ik vind het zó erg dat hij onze kinderen zo veel verdriet doet, ben woest op hem.
Heb mijn zoontje een uur lang getroost en uitleg gegeven, maar pfff...
Het afscheid morgen zal wel zwaar worden, ik denk dat mijn jongste zoon dan pas het besef krijgt.

Ik voel mezelf ook schuldig naar ze toe, wat doe ik ze aan? Terwijl ik weet dat ze beter kunnen opgroeien zonder papa dan met een verslaafde papa.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:08

Oei wat heftig om je kind zo van slag te zien :(:)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:09

Dit is enorm moeilijk voor jullie.
Je doet het super!
Ik heb diep respect voor jou! _/-\o_

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:19

Ik wens je heel veel kracht voor morgen. Ik denk echt dat dit voor jullie gezin het beste
Is maar dat zal het niet minder moeilijk maken. .. Vooral voor de kinderen natuurlijk vreselijk moeilijk te bevatten. Maar ik hoop dat jullie dan weer de rust en regelmaat krijgen die jij en de kinderen zo hard nodig zijn en ook verdienen. Heel veel sterkte!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:21

Blijf je in jullie huis wonen?
Is dat te doen van je salaris of moet je ook meer gaan werken?

Zijn er dingen die je specifiek nodig hebt waar anderen je wellicht mee kunnen helpen?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:26

Lieve TS, wat een bewondering heb ik voor jou..
Ik kan je alleen maar heel veel sterkte voor jou en je kindjes wensen :(:)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:33

Lieve TS, ook vanaf hier wil ik je enorm veel kracht toewensen voor de tijd die komen gaat.
Het is begrijpelijk dat jij en je kindjes er verdriet van hebben, maar dat verdriet mag er zijn en is een hele natuurlijke reactie.

Ik vind het bewonderenswaardig dat je ondanks het verdriet van jou en je kinderen in jullie eigen belang kiest. Ze kunnen inderdaad beter opgroeien zonder papa dan met een onverantwoordelijke, verslaafde papa. Probeer dat goed in gedachten te houden.

Verder voor mij dezelfde vragen als de vragen die Sizzle stelt.

Nogmaals, heel erg veel kracht en sterkte toegewenst, je bent dapper!

schaduwhero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 22:35

Sizzle schreef:
Blijf je in jullie huis wonen?
Is dat te doen van je salaris of moet je ook meer gaan werken?

Zijn er dingen die je specifiek nodig hebt waar anderen je wellicht mee kunnen helpen?

Ik krijg per 1 december veel meer toeslagen van de belastingdienst, waardoor ik hier kan blijven wonen voorlopig. (Huurhuisje)

Verder zou ik niet weten of ik wat nodig heb... ik denk het niet.
Vind het wel superlief dat jullie meedenken!

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:43

ik heb zitten meelezen. Helaas ook ervaringen, lang geleden. Gelukkig geen kindje toen in het spel. Ik ben opgelucht dat je de knoop hebt doorgehakt. Het gelieg blijft, de onzekerheid blijft, de spanning die steeds in je huis hangt, je wordt er gestoord van en je gaat steeds je grenzen verleggen en jezelf verloochenen.

Het is goed dat je dat alles nu wegneemt voor je kindjes en voor jezelf. Het verdriet wat je net van je zoontje hebt gezien is afschuwelijk, wat zul je kapot zijn. Maar praat van je af, bij wie je maar jezelf kunt zijn, of schrijf het hier van je af. Ik zie/lees volop mensen die je een warm hart toedragen en met je mee willen denken. Hou vol! Je doet het zo ontzettend goed, ookal voel je dat nu misschien even niet zo. Dit zuigt energie met bakken tegelijk en dan kun je soms minder sterk in je schoenen staan, maar hou vol. Het wordt beter. Dikke knuffels

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:46

Verwijt jezelf alsjeblieft niks! Hij doet dit zijn gezin aan! Hij en niemand anders. Jij beschermt jouw kinderen.
Jouw keuze is op dit moment de enige juiste. Hij is nog niet diep genoeg gegaan en je zou hem juist niet helpen door alles te bedekken met de mantel der liefde.

Ik kan me jouw boosheid en onmacht zo enorm voorstellen!

Hang in there!!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:48

Wat ben jij een ontzettend sterke vrouw, en je gaat een moeilijke tijd te gemoed maar je hebt genoeg mensen om je te steunen. Kijk maar naar dit topic. Als we je ergens mee kunnen helpen dan weet ik zeker dat ik of andere bokker dit zeker willen proberen.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:51

IMJ schreef:
Verwijt jezelf alsjeblieft niks! Hij doet dit zijn gezin aan! Hij en niemand anders. Jij beschermt jouw kinderen.
Jouw keuze is op dit moment de enige juiste. Hij is nog niet diep genoeg gegaan en je zou hem juist niet helpen door alles te bedekken met de mantel der liefde.

Hang in there!!

Dit precies :j

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:40

nikysa90 schreef:
IMJ schreef:

Hang in there!!

Dit precies :j

Helemaal mee eens. Hou vol. Het is voor je kinderen even vervelend, maar ze komen hier overheen, ze zijn nog jong.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:50

Heel veel sterkte morgen en ook de volgende tijd.
Je bent een wijze, dappere vrouw!!

Het moet afschuwelijk zijn het verdriet van je kinderen te zien maar dit is het enige juiste besluit.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 00:57

Jeetje, een beetje zoals ik aan het begin van het topic al voorspelde, helaas is het uitgekomen. En dat van je kinderen, vreselijk. Ik begrijp dat je hart breekt. Maar besef wel dat dit niet JOUW fout is.
HIJ doet dit zijn kinderen aan. Jij doet er heel goed aan om je kinderen een stabiel bestaan te leveren. Kinderen doen wat ze zien. Ze moeten beseffen dat wat hij doet, niet normaal en oke is.
Dat is super hard nu, maar later echt cruciaal.

Probeer er zo goed mogelijk voor ze te zijn, ze uitleg te geven en er te zijn om ze te troosten. Dat is alles wat je kids nodig hebben. Het verdriet zal wel afnemen. Het is hun vader zijn taak om ervoor te zorgen dat hij clean wordt, en zelf er alles aan doet om helemaal in orde te zijn zodat hij zijn kinderen kan zien. Dan pas kun jij eerlijk gaan beoordelen of er een toekomst is voor jullie als gezin of niet.

Het vertrouwen is heel erg beschadigd, hoe kan het ook anders. En vertrouwen komt te voet en gaat te paard zeggen ze altijd.

Neem je tijd stap voor stap. Nu zijn je kids heel belangrijk. Hij moet het zelf doen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 06:16

Pff wat een heftige periode hebben jullie achter de rug.
Hoop dat jullie allemaal tot rust komen nu.
Je bent echt een power vrouw.
Kinderen hebben het nu heel moeilijk maar later kijken ze trots naar je.
Je bent er altijd voor ze geweest en geeft ze nu inderdaad een stabiel leven.
Fijn dat skypen bv een optie is.
Zorg goed voor jezelf.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 07:29

Wat vreselijk om je kinderen zo te zien, maar vergeet niet dat HIJ ze dit aandoet, niet jij.
Heel veel sterkte vandaag! Zou zo graag willen dat ik iets voor je kon doen!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 07:45

Goed dat je voor jezelf en de kinderen hebt gekozen. VNN is in mijn ogen te slap. Wil een verslaafde niet meewerken. Prima ga je toch lekker naar huis. De telefoon zouden ze ook in moeten leveren. Veel verslaafden houden op die manier contact met foute vriendjes.
Je ziet/hoort vaak dat mensen aan het eind van de ic / begin mc periode ertussen uit gaan.

Dit weet ik doordat wij medicijnen aan een VNN locatie leveren en de dochter van een vriendin er opgenomen is geweest.

Jij gaat ook nog door een rotperiode omdat je er straks echt alleen voor staat. Heel veel sterkte iig

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 08:51

Heel erg veel sterkte gewenst!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 09:38

Veel sterkte vandaag TS. :(:)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 09:47

Heel veel sterkte vandaag.

schaduwhero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 09:54

Bedankt allemaal. Het sterkt mij echt heel erg dat iedereen zo mee leeft en hulp aanbiedt, hier in dit topic en via PB. Zulke berichtjes geven mij weer even een boost om door te gaan.

Net mijn oudste naar school gebracht, hij was tot laat wakker geweest gisteravond. Ik hoorde hem nog heel lang praten met zijn knuffels. Vanmorgen had ie rode oogjes en wallen, en benoemde meteen dat vanavond niet leuk werd. Ik wou dat ik zijn verdriet weg kon nemen, ik vind dit zó moeilijk om te zien.

Gisteravond vertelde ik aan mijn ex over ons zoontje, (hij was 's avonds weg) en hij zei: 'cancel het ticket maar, ik blijf hier'.

Ja, ehhh... zo werkt het niet. Ik werd er boos van, het is geen spelletje, zeker niet met de gevoelens van kinderen.
Sowieso merk ik dat mijn ex het moeilijk vindt dat ik het in de openbaarheid breng. Ik vertel het op school, peuterspeelzaal aan de juffen, aan ouders van goede vriendjes van de kinderen etc. Hij zei dat ik er gehaast in was en wilde liever dat ik iedereen wijsmaakte dat hij een tijdje op familiebezoek ging.

Echt verslaafdengedrag...alle deurtjes open willen houden, zodat hij altijd terug kan krabbelen.
Maar daar heb ik lak aan, van mij mag iedereen weten dat het over is.
Zulke dingen zijn voor mij alleen maar bevestiging dat dit de juiste beslissing is.

Margriet, heel herkenbaar wat je schrijft over de VNN. Tegelijkertijd ben ik er van overtuigd dat, ook al hadden ze er bovenop gezeten, het hem nog niet gelukt was. De wil om te stoppen was gewoon niet groot genoeg. Hij zei zelf in zijn geboorteland de wil te kunnen vinden, hoewel iedereen hem dan terug geeft: als je hier, bij je gezin de wil niet hebt, wat maakt dan dat je denkt het wel te kunnen in je eigen land zonder gezin?

Ik neem de VNN dan ook niets kwalijk, ze hebben hun best gedaan.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:46

Dat denk ik ook niet, naar zijn geboorteland gaan is voor hem een mooie oplossing om zijn verslaving niet op te geven.
Het is wel erg, een prachtige vrouw en lieve kinderen en toch is de verslaving belangrijker op dit moment.

Ik vind heel goed dat je een bottom line voor jezelf hebt gesteld en deze vasthoud, ik weet zeker dat dit op lange termijn ook het beste is voor hem.
Wat een sterk iemand ben je, veel sterkte voor jou en de kinderen.