Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
fransje23 schreef:Dat hoef ik niet te bedenken, want dat is nu juist het onderwerp van de discussie en de daaropvolgende is dat wel oké of niet reactiesSammie schreef:Er zijn nog gewoon mannen die gewoon voor hun vrouw zorgen. Die erkennen dat het zwaar is, maar die dragen en zoeken niet hun afleiding in een vrouw.. Die strijden mee en ondersteunen, al duurt het jaren en jaren. Die bouwen beneden een extra douche ipv bezig te zijn met het 'veroveren' een andere vrouw. Die nemen extra vrije dagen op en zorgverlof ipv smoesjes verzinnen om naar die 'andere' vrouw toe te gaan. En na het afscheid erkennen ze de zorg en geven ze aan dat het het waard was.
Ooit bedacht dat het ook beiden kan? Goed zorgen voor de zieke partner, van haar houden en mee strijden en in je schaarse vrije tijd afspreken met een vriendin?

simodi schreef:Dit gaat voor mij helemaal niet over of de zieke vrouw het wel of niet moet weten, maar dat je als getrouwde kerel niet met een ander afspreekt en zoent. Wees dan een vent, ga uit elkaar, regel goede verpleging. Maar dit is zo oneerlijk.
Echt, ik begrijp niet dat TS geen moeite heeft met de handelwijze van deze man!
simodi schreef:Dit gaat voor mij helemaal niet over of de zieke vrouw het wel of niet moet weten, maar dat je als getrouwde kerel niet met een ander afspreekt en zoent. Wees dan een vent, ga uit elkaar, regel goede verpleging. Maar dit is zo oneerlijk.
Ik.heb respect voor de mandat hij zijn vrouw nog steun biedt, er zijn voor hem ook gemakkelijkere opties... Cer schreef:simodi schreef:Dit gaat voor mij helemaal niet over of de zieke vrouw het wel of niet moet weten, maar dat je als getrouwde kerel niet met een ander afspreekt en zoent. Wees dan een vent, ga uit elkaar, regel goede verpleging. Maar dit is zo oneerlijk.
"Ga uit elkaar"? Zo, daar zit je op te wachten op je sterfbed...
Dat lijkt mij nou niks eigenlijk
Aradis schreef:Nog even reactie op "ze zijn getrouwd in voor- en tegenspoed" Alsof mensen tegenwoordig niet scheiden bin het minste of geringsteIk.heb respect voor de mandat hij zijn vrouw nog steun biedt, er zijn voor hem ook gemakkelijkere opties...
Jannepauli schreef:Aradis schreef:Ik.heb respect voor de man dat hij zijn vrouw nog steun biedt, er zijn voor hem ook gemakkelijkere opties...
Makkelijkere opties.. je stervende vrouw in de steek laten voor een jonge blom?

Aradis schreef:Bloembloem, heb jet dan over de ware liefde tussen de man en zijn vrouw of tussen ts en de man?
Ik kan niet eens uit mijn woorden
Zo onbegrijpelijk vind ik het ........
Thesserd schreef:Even inhakend op wat sommigen hier zeggen dat er prima met zijn vrouw te praten is terwijl ze ALS heeft: Als de vrouw in een vergevorderd stadium van ALS zit, valt er wellicht niet meer met haar te praten. De gevallen ALS die ik ken, gingen vliegensvlug achteruit. Wanneer je net geleerd hebt met een rollator te lopen, zit je alweer in een rolstoel, en wanneer je al gewend bent aan het opschrijven van je woorden omdat praten niet meer zo makkelijk gaat, werken je vingers ook niet meer... Gaat echt snel soms en niet meer kunnen praten gebeurt helaas ook.
Aradis schreef:Alsof mensen tegenwoordig niet scheiden bin het minste of geringsteIk.heb respect voor de mandat hij zijn vrouw nog steun biedt, er zijn voor hem ook gemakkelijkere opties...
Ik zie dat niet als respect.. Dat is normaal (en dat mag best gewaardeerd worden, daar niet van.. maar de term respect voor wordt te pas en te onpas gebruikt en dan voornamelijk als iets dat uitzonderlijk zou zijn).. Zoiets behoor je te doen binnen een huwelijk, binnen de liefde voor de ander. Aradis schreef:Dat is een serieus argument" inmijn familiegebeurd dat niet dus het is niet waar" of wat? tof dat het in jouw familie niet gebeurd, in mijn familie is bijna iedereen wel eens gescheiden..
zit het weer fijn in evenwicht