"Ik woon nog thuis, want ik heb een paard"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: "Ik woon nog thuis, want ik heb een paard"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 23:25

Hier ook hoor, vanaf mijn 12de al meerdere malen in het jaar alleen thuis omdat mijn ouders op zakenreis waren en ik weigerde nog langer bij anderen in huis te blijven :')
Ik heb op een geven moment ook de zorg van mijn broertje er bij genomen :). Die vond het nog erger dan ik om ergens we(e)k(en) te moeten logeren omdat onze ouders weer op reis moesten. Was op dat soort momenten wel aan poten, maar ik heb er wel onwijs veel van geleerd en ik ben er heel zelfstandig van geworden.

Op jezelf wonen is niet de enige manier om zelfstandig te worden.
Als je op jezelf woont maar je hebt nog steeds hulp nodig met je financiën, of je hebt moeite met voor je zelf te zorgen etc etc etc. Hoe zelfstandig ben je dan?

Nee ik woon niet op mijzelf. Maar ik weet hoe het is om een huishouden te moeten draaien, ik weet hoe het is om de wekelijkse boodschappen te moeten doen, rond te komen met huishoudgeld, de was te doen, te koken, voor een kind te moeten zorgen (en dus ook te moeten zorgen dat hij op tijd op school komt, zijn huiswerk doet en zijn klusjes doet en zijn bord leeg eet) en het meeste daarvan deed ik al toen ik 12 was (wel met de toezicht van mijn buurvrouw, dat wel... maar dat was je het begin).
Hoe kan er dan gezegt worden dat ik niet zelfstandig ben, omdat ik nog steeds thuis woon?

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 00:01

Ben het helemaal eens met de bovenstaande 3 posts.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 07:41

Maar Les, dan woon je toch niet nog thuis omdat je een paard hebt? Dan woon je imo om hele andere redenen thuis :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 13:39

Idd, ik reageerde vooral op het stukje erboven dat "je niet zelfstandig kunt zijn als je nog thuis woont" ;). Ik ben het daar helemaal niet mee eens. Niet iedereen die nog thuis woont doet dat om op één of andere manier van de ouder(s) te profiteren. Ik heb lange tijd mijn moeder verzorgd toen die amper nog van de ene stoel naar de andere geraakte en toen combineerde ik het werk met heel het huishouden én de zorg voor haar (en paardlief natuurlijk). Er zijn vast wel meerdere mensen, zoals MDH hierboven, die in eenzelfde soort situatie zitten of zaten. Om ze daarom maar niet zelfstandig te noemen omdat ze nog thuis wonen? Nee, verre van...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:08

Dat is best logisch toch, dat je langer thuis blijft wonen als je een paard hebt?
Een paard is nu eenmaal duur. Ik kon begin 20 echt geen Eigen woning en een paard betalen.

Mijn keuze was om op mezelf te gaan wonen en een bijrijdpaard te zoeken. Maar had ik toen een eigen paard gehad, dan had ik die niet verkocht omdat ik persee alleen wilde wonen.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:04

Ik lees hier heel veel dat mensen vinden dat je niet zelfstandig bent als je niet op jezelf woont.
Ik woon dan misschien nog thuis. Maar heb heel hard gewerkt voor alles wat ik heb. En werk er nog steeds hard voor en betaal alles zelf.
Terwijl ik mensen in mijn omgeving heb die voor de buitenwereld als zelfstandig worden gezien terwijl die misschien op kamers zitten of op zich zelf wonen. Maar die krijgen heel veel van hun ouders. Stalling van de paarden worden betaald door ouders. Ze lenen de grote bak van hun ouders als ze met de trailer weg willen.
Studentenkamer word grotendeels betaald. Studie word betaald. Ouders komen hun huis schoonmaken en ga zo maar door.
Alleen ziet het grootste deel van de omgeving dat niet. En word er gezegd dat ze al zo zelfstandig zijn.

Ik woon nog gezellig bij mijn ouders. Maar werk hard en betaal alles zelf en probeer naast mijn werk hond en paard ook mijn ouders te helpen in huis.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:38

Pebbs schreef:
MyHorseGirl schreef:
Even offtopic: maar wat zonde dat jij een kamer hebt voor max 3 keer in de week in Amsterdam. Wat een geld dat dan niet kost... Kun je dan beter sparen.

Persoonlijk (!!!) vind ik het niet heel gezond als je klaar bent met studeren, fulltime werkt en dan nog gewoon bij je ouders woont. Zelfstandigheid is goed, als je daarin wordt belemmerd door bijvoorbeeld het hebben van een paard, tja, dan beperkt dat je eigen ontwikkeling wel.

Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Ik ben klaar met studeren, werk fulltime en woon bij m´n ouders. Ik betaal alles zelf, alles rondom het paard, auto, benzine, telefoon. Ik begrijp niet waarom je vindt dat dat iemand beperkt in zijn ontwikkeling. Ik ben hartstikke zelfstandig, kan prima voor mezelf zorgen, doe ook veel voor m´n ouders om ze te helpen thuis. De euries die ik over hou in de maand kan ik echt bij lange na geen huurhuis van betalen plus alle bijkomende kosten. Dus ik heb geen keuze om uit huis te gaan. Ben ook veel van huis, ben altijd aan het werk of bij m´n paard, beetje vrije tijd wat ik heb plan ik vol met leuke dingen met vrienden. Ik kan het heel goed vinden met m'n ouders dus we zitten mekaar totaal niet in de weg.

Ik voel me hartstikke rijk dat ik een paard kan houden. Natuurlijk kan ik niet naar die verre vakanties zoals veel mensen wel doen, maar dat is nou eenmaal zo. Ik zou nooit maar dan ook nooit m´n paard verkopen omdat ik liever op mezelf zou wonen... Ik ben ontzettend blij met het leven wat ik heb. Dus nogmaals ik snap je reactie niet want ik zie het zo in ieder geval niet ;)

Jij mag mijn reactie prima niet begrijpen, heb in bovenstaande post ook duidelijk aangegeven dat het mijn persoonlijke mening is. Ik vind het zelf(! let op: weer persoonlijke mening) erg normaal dat je uit huis gaat. Mijn ouders zijn de beste van de wereld, zonder twijfel, maar ik had toen ik 20 was wel echt de behoefte om uit huis te gaan en iets voor mijzelf te hebben, samen met huisgenoten. Dit was voor mijzelf de beste beslissing. Natuurlijk ben ik ook onderuit gegaan omdat ik nog iets te veel genoot van al het leuke er om heen, maar daar leer je van. In mijn omgeving waar de mensen nog bij hun ouders wonen, zie ik nog heel erg onder de beschermende vleugels van hun ouders leven. Op een gegeven moment moet dat ook over zijn. Om dat alles in te ruilen voor het hebben van een paard, nee. Wel heb ik daarvoor in de plaats een fantastisch bijrijdpaard + eigenaar, die ik voor geen goud zou willen missen.

@horsesandme ik woon in een grote studentenstad, maar ik ken echt niemand van wie de ouders hun kamer komen schoonmaken. :') Mochten ze willen. Studie wordt dan misschien wel betaald, maar kamer niet etc. Alsnog ben je zelfstandig. Jij kookt zelf, zorgt voor jezelf, wast etc. etc.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:51

Ik kook, was, strijk en kuis ook gewoon hoor. Moet je echt niet voor alleen wonen ;)

2 jaar geleden nam ik er naast een fulltime job nog de verzorging van een zwaar zieke moeder bij. Hoezo niet zelfstandig?
Rekeningen gaan gewoon netjes door 2.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 21:06

Maar les, jij begrijpt toch ook dat jouw situatie niet onder "de standaard" valt waar ik met dit topic op doel? Het is jammer dat jij je zo persoonlijk aangesproken voelt, terwijl jouw situatie voor maar weinig vergelijkbaar zijn.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:39

Woon nu ook weer (bijna) thuis. Kamer opgezegd, ik doe ook gewoon de afwas, stofzuig en dweil enz en vandaag de tuin gedaan. Dan val ik ook niet onder de 'standaard' :P

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:02

Ik ben 26, werk al 3,5 jaar en kan financieel prima op mezelf én mijn paard onderhouden (wel minder vrij dan nu uiteraard), maar ondanks dat woon ik thuis. Ik ben redelijk onafhankelijk en ik heb mezelf ook prima gered toen ik 2 jaar lang op kamers zat.

Mijn ouders waren dolgelukkig toen ik aangaf dat ik graag terug naar huis wilde komen (toen ik mijn masterscriptie ging schrijven) en ze geven nog steeds regelmatig aan dat ze dolgelukkig zijn dat ik er ben. En ondertussen ben ik dolgelukkig hier te wonen. We ondersteunen elkaar, doen leuke dingen samen, maar ik doe evengoed dingen alleen. Ik ben regelmatig weg en soms voelt het niet goed, omdat het een beetje voelt als een hotel, maar mijn ouders zijn juist dolgelukkig voor mij te kunnen zorgen. In ruil daarvoor draag ik uiteraard ook mijn steentje bij.

Er zijn diverse momenten geweest dat ik er over nagedacht heb om op mezelf te gaan, maar uiteindelijk is het voor zowel mij als mijn ouders op dit moment een verlies situatie als ik dat doe, dus voor wie doe ik dat dan? De maatschappij, omdat het zo 'hoort'?

Enkele maanden geleden was ik wel aan het kijken naar een plek om te gaan samenwonen, op dat moment verbrak mijn (ex)vriend onze relatie en was alles van de baan. En wat was ik op dat moment blij dat ik nog thuis woonde. :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:57

Doubtless schreef:
Maar les, jij begrijpt toch ook dat jouw situatie niet onder "de standaard" valt waar ik met dit topic op doel? Het is jammer dat jij je zo persoonlijk aangesproken voelt, terwijl jouw situatie voor maar weinig vergelijkbaar zijn.

Precies wat jij zegt! Les, ik vind jouw situatie ook niet vergelijkbaar met de gewone situatie. Ondanks dat je zelf wast en strijkt ben je ouders, leef je toch niet echt onafhankelijk/zelfstandig. Dat blijft toch echt mijn mening haha.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:08

Ik vraag mij ook wel vaak af hoe anderen dat doen met meerdere paarden die zij aan huis hebben als die een relatie krijgen. Een man die geen ruimte heeft voor mijn 4 paarden moet ik helaas afwijzen, ik ga echt geen pension betalen voor 4 paarden. Ik wil er zelf nog een paar bij om te gaan fokken later en met pensionstal erbij. Maar is gewoon heel lastig om iemand te vinden die ik leuk vind en die ook van paarden houdt en ruimte heeft voor mijn paarden

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:22

Gucci_ schreef:
Ik vraag mij ook wel vaak af hoe anderen dat doen met meerdere paarden die zij aan huis hebben als die een relatie krijgen. Een man die geen ruimte heeft voor mijn 4 paarden moet ik helaas afwijzen, ik ga echt geen pension betalen voor 4 paarden. Ik wil er zelf nog een paar bij om te gaan fokken later en met pensionstal erbij. Maar is gewoon heel lastig om iemand te vinden die ik leuk vind en die ook van paarden houdt en ruimte heeft voor mijn paarden

Ik snap niet waarom die ruimte moet hebben voor jou paarden, jou paarden hebben toch al ruimte?
Ik mijn paarden blijven bij mijn ouders als ik uit huis ga, daar hoeft mijn vriend geen ruimte voor te hebben maar we gaan wel hier in de buurt wonen. Dat is wel een wens waar hij aan moet kunnen voldoen. Gelukkig vind vriendlief dat vanzelfsprekend, alleen geld is nog een puntje voor ik uit huis kan en wil.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 00:04

Ik heb hier geen recht van spreken. Ik was ontzettend vroeg weg uit huis. Maar hier moet ik toch echt even op reageren.

Gucci_ schreef:

Och meisje toch. Wat ga jij het ontzettend zwaar krijgen in het leven. Heb je dan geen enkele behoefte om zelf je eigen boontjes te doppen?
Denk je nou serieus dat er morgen een man op je.. excuus.. De deur van je ouders klopt met "Hallo daar ben ik dan! Ik kom hier om je mee te nemen en jouw dure hobby te financieren en hier heb ik mn hele leven op gewacht?"

Wake up call. Not gonna happen.

We leven in een maatschappij waar iedereen zelf moet werken voor zijn geld en dromen. Die komen niet zomaar spontaan aanwaaien.

Een paard is een luxe product wat ik nooit en te nimmer zou willen ruilen voor mijn zelfstandigheid en onafhankelijkheid.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 06:03

lieveli schreef:
xLes schreef:
Iedereen wilt maar zelfstandig zijn en alleen wonen tegenwoordig. Ik ben van de oude stempel, vroeger bleven de ongehuwde kinderen ook thuis wonen.
En als meer mensen dat zouden doen, zouden er minder huizen gebouwd moeten worden, beter voor het milieu ook nog. Ik zie enkel maar voordelen ;)

Als ik nog bij mijn ouders zou wonen, zou dat voor niemand leuk zijn :')

Dat dus. :')
Nee m'n moeder is een fantastisch mens maar wij samen hokken wordt 'm niet omdat we ons dan teveel aan elkaar gaan ergeren enzo. :+
Prima voor een korte periode, maar liever helemaal niet. :)

Ik heb nu overigens een appartement van ik denk ong 45m2 aan de rand vh centrum voor €650,- incl g/w/e en internet, helaas geen balkon ofzo en maar 1 slaapkamer, maar wel een fijn plekje met veel winkels en 2 stations kortbij en een bushalte op 1 minuut lopen. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:21

Gucci_ schreef:

Ik gok dat anderen iets minder hoge eisen stellen O:)

Kom op, dit meen je toch niet serieus -O- Niemand start in een landhuis met weiland en stallen, en velen eindigen er ook niet :P je paarden kunnen toch bij je ouders blijven als jij verhuist naar je starterswoning?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:55

Gucci_ schreef:

Waarom moet een ander in hemelsnaam plek hebben voor jouw paarden? >;)
Zorg zelf voor plek, je bent zelfstandig. Niet afhankelijk van een ander die jouw paarden betaalt en huisvest.
Iemand die van mij zou verwachten dat ik zijn/ haar paarden zou huisvesten zou ik direct afwijzen, zo'n verwachting kun je niet hebben van een ander.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:36

Ik zou niet willen dat iemand anders moest betalen/plek moest hebben voor mijn paard. Het is mijn luxe! Daar hoeft een ander niet voor op te draaien.

Ik ben blij dat ik mijn eigen plekje heb. Hoeveel ik ook van mijn ouders houd. Dat is toch wat iedereen ooit wil???? Of wil je echt tot 40 bij je ouders blijven wonen zodat je 1 of meerdere paarden kan blijven houden?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 00:43

Gucci_ schreef:

Holy _O- _O-
Hahahahahahaha :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 00:46

Joh ik heb toch liever perséé mijn paard. Ik heb het thuis niet slecht hoor, zit prima. :o
Ook vind ik het belangrijk dat mijn (toekomstige) partner paarden leuk vind, ik besteed er zo veel tijd aan dat hij er ook maar beter van kan houden, anders zal hij me binnen no time zat zijn.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 00:56

Lisitano schreef:
Gucci_ schreef:

Holy _O- _O-
Hahahahahahaha :')

En ik dacht dat ik lastig was... :')

Maarja, ik snap het ook wel haha. Er moet ruimte zijn voor de paarden. Of een riant salaris zodat meneer de stalling kan betalen :Y)

Dan heb ik het toch nog wel makkelijk met alleen een hond xD

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 01:05

Maar maar... Gucci wilt de paarden, en dr vent moet ze dan betalen? %)
Ze kan toch fijn bij haar ouders de knollen verzorgen als haar man geen paard in de tuin wilt. :o

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 01:11

Als de paarden bij pa en ma kunnen blijven staan is helemaal ideaal :P

De opmerkingen van het riante salaris was niet heel serieus hoor, haha.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 01:26

Wat gaat het leven je vies tegenvallen als je die vent niet vindt. De man die dat voor je doet is zeldzaam. En niet goed.

Het is toch veel leuker als je het zelf voor elkaar bokst? Ideaal als je ouders een stalling hebben natuurlijk, daar zou ik ze ook mooi laten staan. Maar verwachten dat iemand een huis met pensionstal voor je koopt _O- Wat klink je dan verpest en verwend zeg, oei :')