-21 en zwanger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:27

_lautje_ schreef:
Tuurlijk is voor elkaar hebben voor iedereen anders. Maar er is wel verschil tussen een begin voor elkaar hebben en niet voor elkaar hebben :+

Ik snap dat ik best hard en confronterend uit de hoek kom nu. Maar ik krijg hier Bertje het idee dat het vooral heel verstandig is om onder je 21e een kind te krijgen. En och ja ook al ben je zelf een kind, kan best want het komt wel goed, want de staat betaald wel, want familie staat klaar, want ik red mij wel, want.....

Totaal niet verstandig of je nu 21 bent of 31. Als je niet voor jezelf kan zorgen moet je ook nog niet voor iemand anders willen zorgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:28

_lautje_ schreef:
Verootjoo: als je er achter komt en maakt dan de beslissing voor er zelfs sprake is van hartslag kan je dat abortus noemen?
Er is dan feitelijk gezien nog geen sprake van leven. Dat is gewoon een overtijd behandeling.

Nu sta ik hier vrij zakelijk in, dat besef ik. Ik heb overtuigd ongelovig en zeer van de ratio.

En ik denk dat het soms best wel een kwestie is van kiezen tussen twee kwaden. Als jij een kind weinig tot niks kan bieden wat is dan erger. Als ik idd 4 handen op 1 buik zie denk ik echt wel eens van soms Zou abortus bijna verplicht mogen worden bij bepaalde mensen....

Dan moet je het wel verdraaid snel weten dat je zwanger bent en die beslissing maken... Ik kwam er met 5wkn achter en met 5.5 week had mijn baby toen al een hartslag. En vanaf dat moment dat ik dat zag voelde het als mijn kind en wilde ik er alles aan doen om voor dit kind te zorgen en hield ik er enorm veel van. Abortus is voor mij nooit een optie weet ik nu zeker. Maar ik heb op zich ook een leven waar het in past, de eerste is gewenst. Mocht ik spontaan onverwacht zwanger worden van de tweede is dat natuurlijk heel anders. Waar al een is kan er ook wel een tweede bij ook al is dat niet op je eigen moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:30

_love12_ schreef:
Omdat er nogal veel kritiek komt wil ik dit toch even gezegd hebben:

Wij hebben zelf de bewuste keuze gemaakt het kindje te houden en staan hier ook volledig achter, wat derest er van vind, prima ieder z'n eigen mening.
Nee we zijn niet afhankelijk van de staat en gemeente etc. etc.
Ik ken genoeg meiden die het vele malen slechter hadden op het moment dat ze zwanger raakte en ook die hebben het allemaal gered en een gelukkig kindje, je kan mij/ons naïef noemen en weet ik het wat allemaal, maar we weten dondersgoed dat het niet niks is.
Samen willen we ervoor gaan en dat gaan we ook doen, alles wat iedereen hier negatief over zegt zien wij juist weer als aanmoediging om te laten zien dat het zeker wel kan en dat je ook met wat minder gelukkig kan zijn.
En ja er komt begeleiding van buitenaf, maar dat is puur ter ondersteuning ;)

Je hebt het de hele tijd over samen. Maar in een eerder bericht heb je gezegd dat jullie uit elkaar zijn? Hoe oud is de jongen? Zegt het niet genoeg dat hij bij je weg is? Als hij er echt samen met je voor was gegaan was hij wel gebleven.

Vroeg of laat krijgt de jongen een nieuwe vriendin en dan zal er toch echt minder aandacht zijn voor jou en je kindje.

Begrijp me niet verkeerd, maar ben je niet gewoon in de ontkenningsfase?

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:32

_lautje_ schreef:
Ja maar ik denk dat t percentage relaties van zwangere 17jarifen van stuk loopt groter is San t percentage 30jarigen wat al enige jaren bij elkaar is. Zomaar een hunch hoor...

Zal vast en zeker zo zijn. Toch zijn er ook genoeg mensen die al sinds hun 17,18 what ever bij elkaar zijn. Die mensen houden het vaak wel lang vol. Die zie ik minder snel scheiden dan 30 jarige die op hun 40e toch maar gaan scheiden.

Nogmaals ik moedig het absoluut niet aan maar wat ik jammer vind is dat het altijd een nagatieve smaak heeft als er over jonge moeders wordt gesproken. Maar goed de media heeft hier ook zeker een aandeel in.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:33

Dat denk ik Resistance, maar volgens Lve zien we dat verkeerd en gaan ze er samen voor. Maar dat je 14 weken geleden nog seks had, erachter komt dat je zwanger bent en een relatiebreuk achter de kiezen hebt denk ik dat de kans niet heel groot is dat je t samen gaat doen. Want anders ga je als een goed volwassen koppel aan de gang met je relatie en zorg je dat, dat op ordening. Of iig probeert.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:38

Resistance schreef:
_love12_ schreef:
Omdat er nogal veel kritiek komt wil ik dit toch even gezegd hebben:

Wij hebben zelf de bewuste keuze gemaakt het kindje te houden en staan hier ook volledig achter, wat derest er van vind, prima ieder z'n eigen mening.
Nee we zijn niet afhankelijk van de staat en gemeente etc. etc.
Ik ken genoeg meiden die het vele malen slechter hadden op het moment dat ze zwanger raakte en ook die hebben het allemaal gered en een gelukkig kindje, je kan mij/ons naïef noemen en weet ik het wat allemaal, maar we weten dondersgoed dat het niet niks is.
Samen willen we ervoor gaan en dat gaan we ook doen, alles wat iedereen hier negatief over zegt zien wij juist weer als aanmoediging om te laten zien dat het zeker wel kan en dat je ook met wat minder gelukkig kan zijn.
En ja er komt begeleiding van buitenaf, maar dat is puur ter ondersteuning ;)

Je hebt het de hele tijd over samen. Maar in een eerder bericht heb je gezegd dat jullie uit elkaar zijn? Hoe oud is de jongen? Zegt het niet genoeg dat hij bij je weg is? Als hij er echt samen met je voor was gegaan was hij wel gebleven.

Vroeg of laat krijgt de jongen een nieuwe vriendin en dan zal er toch echt minder aandacht zijn voor jou en je kindje.

Begrijp me niet verkeerd, maar ben je niet gewoon in de ontkenningsfase?

Ja we zijn uit elkaar maar hebben gewoon nog contact en gaan ook gewoon nog met elkaar om, hij is nu 19, we zijn niet uit elkaar om de zwangerschap en hij heeft ook gelijk heel duidelijk gezegd dattie er is voor die kleine en ook voor mij, kan m 's nachts wakker bellen als ik me even niet lekker voel of wat dan ook, en zelfs dan is ie er nog voor me. Hij is er meer mee bezig dan ikzelf soms (natuurlijk ben ik er ook wel mee bezig maar hij zegt bij alles wat ik ga doen dat ik goed naar m'n lichaam moet luisteren en goed op moet passen enzo)
Ben van de week nog bij m geweest en op t moment dattie huilend de echo foto's zit te kijken en 5x op een avond zegt dattie echt niet kan wachten totdat die kleine er is en het zo bijzonder en mooi vind weet ik wel dat het goed zit, hij heeft zelfs al aangeboden dat ik bij hem kan komen wonen.(nou wil ik dat voor mezelf niet, maar ik weet in elk geval wel dat het goed zit)
Zelf zegt ie ook dat ie hoopt & denkt dat het wel goed komt, maar de afstand is nu te groot (hij in limburg ik in zuid holland) zodra ik verhuisd ben zal dat allemaal ook meer rust krijgen en zien we wel hoe het gaat. Ik weet in elk geval zeker dat ik van zijn hulp uit kan gaan en nee dit is geen ontkenningsfase meer (want ja, die heb ik echt wel gehad haha)

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:40

_lautje_ schreef:
Dat denk ik Resistance, maar volgens Lve zien we dat verkeerd en gaan ze er samen voor. Maar dat je 14 weken geleden nog seks had, erachter komt dat je zwanger bent en een relatiebreuk achter de kiezen hebt denk ik dat de kans niet heel groot is dat je t samen gaat doen. Want anders ga je als een goed volwassen koppel aan de gang met je relatie en zorg je dat, dat op ordening. Of iig probeert.

Lees even mijn laatste bericht.

Urbanus

Re: -21 en zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:44

Laten we niet met z'n allen focussen op iemand die zo dapper is geweest om te vertellen dat ze zwanger is. Een kind krijgen op je 18e en het goed voor elkaar hebben is niet onmogelijk. Nee het is allemaal niet ideaal maar jezus, om daar op te hakken zoveel pagina's lang...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:46

Totdat hij een nieuwe vriendin krijgt..m

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:47

Liezel1 schreef:

Achja, gelukkig kennen jullie m zo goed dat jullie allemaal kunnen oordelen -O-

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:47

Sorry love12 maar kun je niet beter een eigen topic maken want de discussie of jij wel slim bezig bent duur nu al een paar pagina's. Je hoeft je niet overal voor te verantwoorden, jij heb je keus al gemaakt en dat is prima.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:48

Liezel1 schreef:

Ja, of tot hij in de midlife crisis komt en er met z'n secretaresse vandoor gaat :roll:

Sluit me verder aan bij lieveli...t arme kind hoeft zich hier toch niet t gaan verantwoorden voor de keuze die zij heeft gemaakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:49

lieveli schreef:
Laten we niet met z'n allen focussen op iemand die zo dapper is geweest om te vertellen dat ze zwanger is. Een kind krijgen op je 18e en het goed voor elkaar hebben is niet onmogelijk. Nee het is allemaal niet ideaal maar jezus, om daar op te hakken zoveel pagina's lang...

Eens. Meer kan ik niet zeggen. Leven en laten leven.

@Love geweldig om te lezen dat je er zo positief in staat, echt enorm fijn! Wat een ander daar van vindt boeit minder. :)

En @iedereen die zo tegen is op haar besluit. Wat willen jullie dan precies duidelijk maken aan haar? Dat ze het alsnog weg moet laten halen?

@Finnens, doe eens normaal zeg. Mensen beginnen toch elke keer op haar in te hakken? Meisje probeert op te komen voor haar zelf.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:50

verootjoo schreef:
Liezel1 schreef:

Ja, of tot hij in de midlife crisis komt en er met z'n secretaresse vandoor gaat :roll:

Sluit me verder aan bij lieveli...t arme kind hoeft zich hier toch niet t gaan verantwoorden voor de keuze die zij heeft gemaakt...

Achja, voor t zelfde geldt zou k nog wel een relatie met m hebben en zou ie morgen aangereden worden en morsdood zijn. Zou ik dan ook gelijk een abortus moeten laten doen.... Vind t een beetje onzinnig allemaal, heb mn keuze al gemaakt en die veranderd niet

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:59

_love12_ schreef:
Achja, voor t zelfde geldt zou k nog wel een relatie met m hebben en zou ie morgen aangereden worden en morsdood zijn. Zou ik dan ook gelijk een abortus moeten laten doen.... Vind t een beetje onzinnig allemaal, heb mn keuze al gemaakt en die veranderd niet

Kind, precies. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Misschien misschien misschien. Ik vind dat je een dappere keus hebt gemaakt, het is niet niks om voor een kind te kiezen in jouw situatie en dat dan ook nog op internet te zetten waar je een kruiwagen paardenmest over je heen krijgt.

Het wordt allemaal heel pittig en heel zwaar maar je bent niet de eerste die het doet en je zult ook niet de laatste zijn. En er zullen altijd mensen zijn die jou veroordelen om je beslissingen, maar laat het je harden. Want als je baby er is, zal het echt niet anders zijn. Dus leer maar van jezelf af te bijten en groei wat haar op je tanden. Het is jouw kind, jouw keus. Ik wens je wijsheid, sterkte en een immense hoeveelheid aan spuitluiers. Dat laatste enkel uit sadistisch plezier van mijn kant. :D :D :D :D

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:01

lieveli schreef:
_love12_ schreef:

Kind, precies. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Misschien misschien misschien. Ik vind dat je een dappere keus hebt gemaakt, het is niet niks om voor een kind te kiezen in jouw situatie en dat dan ook nog op internet te zetten waar je een kruiwagen paardenmest over je heen krijgt.

Het wordt allemaal heel pittig en heel zwaar maar je bent niet de eerste die het doet en je zult ook niet de laatste zijn. En er zullen altijd mensen zijn die jou veroordelen om je beslissingen, maar laat het je harden. Want als je baby er is, zal het echt niet anders zijn. Dus leer maar van jezelf af te bijten en groei wat haar op je tanden. Het is jouw kind, jouw keus. Ik wens je wijsheid, sterkte en een immense hoeveelheid aan spuitluiers. Dat laatste enkel uit sadistisch plezier van mijn kant. :D :D :D :D

Hahaha die spuitluiers hoeven niet hoor, maar zal het met liefde schoonmaken
Vind het erg fijn dat er nog iemand positief kan zijn :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:05

_Dominique schreef:
@Finnens, doe eens normaal zeg. Mensen beginnen toch elke keer op haar in te hakken? Meisje probeert op te komen voor haar zelf.

Uh volgens mij lees jij mijn post niet echt goed. Het is belachelijk dat het nodig is dat ze zich moet verantwoorden omdat een paar bokkers het zo goed denken te weten, daarom denk ik dat het beter is die discussie hier te stoppen want het is totaal nutteloos en hoe goed ze der best ook doet, er zijn toch wel bokkers die er over zeiken en het is jammer dat de laatste paar pagina's alleen daar over gaan. Kan beter in een apart topic (En ja, ik draag daar nu zelf ook aan mee sorry)

Mn vorige post kwam misschien een beetje bot over maar zo bedoel ik mn post niet.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:00

Zit echt met verbazing dit te lezen.

Aansturen op abortus meisje voorgek verklaren. Lompe opmerkingen. Het gaat hier om een levend kindje.
Een mens, een wonder. Jullie zien dat liever afgeslacht worden?!
Bizar. Wat bepaald het geluk van een mens?
Geld etc. Ach kom op zeg.

Love wens je veel succes meis.

Hun bepalen niet of jou kindje welkom is
Pas goed op je kleintje en laat de kort zichtige mensen ver achter je.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:25

Love: Mijn man en ik hebben dezelfde oliebol over ons heen gehad. Ik vind het dapper van je dat je het alleen gaat doen. Wij zijn van een eigen huis gaan inwonen bij mijn moeder. Zodat we konden sparen en een goedkoper huis konden zoeken. Bij ons is het allemaal goed gekomen en wij hebben nooit 1 euro van de staat gehad buiten de kinderbijslag.

Valt mij overigens altijd op dat het bij Nederlandse gezinnen helemaal niet zo normaal is als je op elkaars kinderen past. Ik kom uit een echte multiculti wijk en daar was het heel normaal. Als je iemand hebt om op terug te vallen is dat alleen maar fijn. Juist als je zo jong bent en zo'n keuze maakt.

Als ik toen een topic gemaakt had, had ook iedereen erover gevallen. 6 maanden samen en bewust zwanger. Maar al hadden wij uit elkaar gegaan zou ik mijn dochter echt nooit willen missen. Je kan het leven toch niet voorspellen en ook stellen die al jaren samen zijn kunnen uit elkaar gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:59

Als ik nu zwanger raak, dan zou ik het weghalen. Niet dat het niet gewenst is. Maar ik wil eerst goed laten onderzoeken hoe erfelijk bepaalde ziektes zijn in mijn familie.

Klinkt misschien heel egoïstisch. Maar als de kans zeer groot aanwezig is dat het kindje, dezelfde afwijkingen krijgt als mijn zusje. Dan begin ik niet aan kinderen. Wil mijzelf die ellende niet aan doen. Continu zorgen. Veel in het ziekenhuis zitten. Maar het kindje zou ik het ook niet willen aandoen. De onderzoeken. De operaties. Een lichaam wat niet meewerkt. Het verdriet enzo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:01

Daar is toch niks egoïstisch aan? Baas in eigen buik love_western.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:01

Vind ik alleen maar verstandig love_western.

Niks egoïstisch aan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:11

Mijn omgeving denkt er heel anders over. Die vinden dat het eventuele kindje gewoon recht heeft op leven. Ongeacht de kans als het ziek ter wereld komt. En waarschijnlijk gelijk een zware openhart operatie moet ondergaan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:13

Kan je dat dan beter nu al niet laten testen bij u, hoeveel kans je je hebt om die ziekte door te geven? Als je dan ongepland zwanger bent, dan weet je je kansen al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:21

chanel1985 schreef:
Kan je dat dan beter nu al niet laten testen bij u, hoeveel kans je je hebt om die ziekte door te geven? Als je dan ongepland zwanger bent, dan weet je je kansen al.

Momenteel ongepland zwanger worden zit er niet in.

Maar als ik straks/ooit weer een vriend heb. Zal dit wel besproken worden.