Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shiloh schreef:Anoniem schreef:
Het heeft geen zin om jou dingen over vliegen uit te leggen want dat begrip je toch zo even niet. Het is inderdaad niet te vergelijken, het gaat zoveel verder. Maar ik zal nog even herhalen wat ik net had had toegevoegd...
Hoogmoed komt voor de val...
Anoniem schreef:Als ik hier in het topic lees dat mensen nerveus worden van auto's die met hogere snelheid van achter aan komen rijden, nerveus worden als ze veelvuldig worden ingehaald en zich onveilig voelen in een kleine auto die weinig bescherming biedt dan komt dat op mij over als zeer onzeker rijgedrag in het verkeer.
Als ik een grote of snelle auto met hogere snelheid als ikzelf op me af zie komen dan denk ik niet steeds dat ik van achteren aan gereden ga worden, dan registreer ik dat zoals ik al het andere verkeer ook registreer maar daar word ik niet anders van. Ook niet als ik vaak word ingehaald en ook niet als ik een keer bij iemand anders in een kleine auto zit die weinig bescherming biedt.
Ayasha schreef:[naam] schreef:
Dan hebben ze je blijkbaar bar weinig er over uitgelegd. Misschien een leuk gespreksonderwerp tijdens de volgende verjaardag.
Het lijkt wel of ik hier de statische types die ik vaak zie rijden die stijf achter het stuur voor zich uit starend monotoon hun weg vervolgen zichzelf zie profileren.
Ik heb toch echt niet voor niets een totaal legale bluetooth telefoon handsfreeaansluiting in mijn auto zitten. Gelukkig mag ik alle apparatuur in mijn auto ook gewoon tijdens het rijden legaal gebruiken. Ben ook blij dat ik niet zo onzeker en star ben.
Denk dat je hier duidelijk genoeg maakt dat het geen kwestie van 'wie de schoen past trekke hem aan' is en dat het vrij duidelijk is op wie je doelt.
Anoniem schreef:Als jij vind dat je niet kunt autorijden terwijl je nee radio bedient dan moet je dat ook zeker niet doen. Ik ben over zo'n kleine handeling niet onzeker in mijn kunnen een voldoende getraind om nog meer handelingen tegelijkertijd te kunnen uitvoeren wanneer dat nodig zou zijn. Dat gaat bij mij niet ten koste van het opletten op de weg ed.
Anoniem schreef:Als jij vind dat je niet kunt autorijden terwijl je nee radio bedient dan moet je dat ook zeker niet doen. Ik ben over zo'n kleine handeling niet onzeker in mijn kunnen een voldoende getraind om nog meer handelingen tegelijkertijd te kunnen uitvoeren wanneer dat nodig zou zijn. Dat gaat bij mij niet ten koste van het opletten op de weg ed.
Shiloh schreef:[naam] schreef:Op mijn nieuwe auto die na de zomer wordt afgeleverd zit autopiloot, wat zullen jullie flippen als je achter in het jaar steeds meer mensen voorbij ziet rijden terwijl ze hun nagels zitten te vijlen
Jammer voor jou, maar volgens de wet mag dat ook met autopiloot niet... Wet loopt altijd achter.
Maar verder ben je heel stoer hoor. Chapeau.
Shiloh schreef:Aan een knopje draaien die je min of meer blind zonder te kijken kunt vinden en verstellen, is wel heel wat anders dan zoeken/lezen en selecteren in spotify op een telefoon scherm.
Ik kan echt niks met hoeveel jaar iemand al rijdt of hoe goede chauffeur iemand zichzelf vind. Je bent niet de enige op de weg en je hoort gewoon je aandacht bij de weg te houden.
Al dat "ik kan dat, want ik ben de beste" vind ik eigenlijk alleen maar pompeus gelul die eigenlijk betekend "die regels gelden niet voor mij".
Shiloh schreef:Je leest niet goed. Die autopiloot mag er dan in zitten. Maar dan mag je nog steeds niks anders doen dan autorijden en opletten. Nagels vijlen achter het stuur? Reken dan maar op een flinke boeten als ze het zien. Autopiloot of niet...
Anoniem schreef:Wat wil je er aan doen? De politie bellen? Hij zit er toch in hoor.
Het is nogal stoer als mensen op de rem gaan wanneer er een klever achter ze zit, of wanneer ze het vertikken te remmen wanneer een tegenligger een foute inschatting maakt. Dat is verstandig!
Achter die klever zitten nog meer mensen. En achter degene die vertikt te remmen en de foute tegenligger ook. Maar blijkbaar is het op bokt wel heel normaal als je daar geen rekening mee houdt.
Als ik een klever achter me heb dan ga ik netjes en de kant zodra de situatie dat toestaat. Of ik geef even flink gas als hij er niet langs kan door de wegsituatie en zet hem zo voor schut omdat een klever mij zelden bij kan houden. (Tip van de politie, staat op hun site). Ook als het een kleine auto is maak ik plaats als de ander daar graag wil. Meestal heb ik geen last van klevers omdat ik al ruim van tevoren zorgde dat ik ze niet in de weg zit als er één hard op mij af komt stuiteren.
En als ik de fout van een ander moet opvangen dan ga ik niet er voor op de rem staan, middelvingers opsteken of verhaal halen. Dan rij ik gewoon verder en ben blij dat ik de oplossing had. Want wie weet hoeveel mensen je in gevaar brengt met stoer gedrag als remmen of koppig zijn.
Het is maar wat je stoerder vindt.
Anoniem schreef:Shiloh schreef:Aan een knopje draaien die je min of meer blind zonder te kijken kunt vinden en verstellen, is wel heel wat anders dan zoeken/lezen en selecteren in spotify op een telefoon scherm.
Ik kan echt niks met hoeveel jaar iemand al rijdt of hoe goede chauffeur iemand zichzelf vind. Je bent niet de enige op de weg en je hoort gewoon je aandacht bij de weg te houden.
Al dat "ik kan dat, want ik ben de beste" vind ik eigenlijk alleen maar pompeus gelul die eigenlijk betekend "die regels gelden niet voor mij".
Je kunt tegenwoordig spotify integreren in je auto. Geen telefoon voor nodig.
Techniek gaat verder hè
Anoniem schreef:Waar staat in de wet dat ik de apparatuur van mijn auto niet mag bedienen tijdens het rijden? Die wet ken ik nog niet. Heb je een link?
Wat die films betreft, die kun je ook kijken op je originele scherm in je dashboard, daar hoef je geen scherm voor in te bouwen. Maar over het algemeen is dat geblokkeerd en moet je dan eerst die blokkade eraf halen om dat te kunnen.