Die zender herhaalde dus kennelijk erg veel (helaas want zo was dat lied niet om aan te horen)
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Zwerte schreef:Ik heb wel een idee waarom mensen dat wel (willen) geloven. De meeste mensen hebben het nodig om te denken dat alles een reden of een doel heeft. Dat we gewoon leven en doodgaan zonder verder nut, zonder hoger doel, dat is te moeilijk om mee om te gaan. Ik denk wel dat het zo simpel is, maar loop vaak tegen weerstand op. Mensen vinden het leven dan te 'leeg', snappen niet wat je motivatie is om op te staan in de ochtend. Ik heb daar gewoon geen hoger doel voor nodig, genoeg leuke dingen in de wereld om voor door te gaan. Ik leef om te leven, niet met een hoger doel.
Mijn denkwijze heeft dus een nadeel: poep gebeurd. Gewoon omdat het zo is. Je hebt pech of geluk met waar je geboren wordt. Een hongerig weeskindje heeft dat nergens aan verdiend of heeft geen les te leren... Dat arme kind heeft gewoon dikke pech. De wereld is vreselijk oneerlijk. En die gedachtes zijn voor veel mensen niet acceptabel. Dan voelt het veeeeeel fijner om te geloven in een God of reincarnatie, want dan heeft het altijd een reden, ook al begrijpen wij die niet...
Ik kan voor mezelf ook geen wijze les of diepere reden bedenken waarom ik ben geboren bij deze 'ouders'. Als ik kon kiezen was het wel anders geweest... Ik heb heel veel geleerd inmiddels maar de weg is hard en moeilijk geweest en erg eenzaam. Echt goed functioneren zal ik waarschijnlijk nooit gaan doen dankzij mn verleden. Ik word juist boos als mensen beweren dat deze weg een reden had, dat ik wat te leren had... Of het bizarre idee dat je niet meer voor je kiezen krijgt dan je aankan... Echt, pisnijdig kan ik dan worden. Nee het heeft geen doel, het heeft geen nut! Het is gewoon pech en ik heb er maar mee te dealen.
jibberjabber schreef:Zwerte schreef:Ik heb wel een idee waarom mensen dat wel (willen) geloven. De meeste mensen hebben het nodig om te denken dat alles een reden of een doel heeft. Dat we gewoon leven en doodgaan zonder verder nut, zonder hoger doel, dat is te moeilijk om mee om te gaan. Ik denk wel dat het zo simpel is, maar loop vaak tegen weerstand op. Mensen vinden het leven dan te 'leeg', snappen niet wat je motivatie is om op te staan in de ochtend. Ik heb daar gewoon geen hoger doel voor nodig, genoeg leuke dingen in de wereld om voor door te gaan. Ik leef om te leven, niet met een hoger doel.
Mijn denkwijze heeft dus een nadeel: poep gebeurd. Gewoon omdat het zo is. Je hebt pech of geluk met waar je geboren wordt. Een hongerig weeskindje heeft dat nergens aan verdiend of heeft geen les te leren... Dat arme kind heeft gewoon dikke pech. De wereld is vreselijk oneerlijk. En die gedachtes zijn voor veel mensen niet acceptabel. Dan voelt het veeeeeel fijner om te geloven in een God of reincarnatie, want dan heeft het altijd een reden, ook al begrijpen wij die niet...
Ik kan voor mezelf ook geen wijze les of diepere reden bedenken waarom ik ben geboren bij deze 'ouders'. Als ik kon kiezen was het wel anders geweest... Ik heb heel veel geleerd inmiddels maar de weg is hard en moeilijk geweest en erg eenzaam. Echt goed functioneren zal ik waarschijnlijk nooit gaan doen dankzij mn verleden. Ik word juist boos als mensen beweren dat deze weg een reden had, dat ik wat te leren had... Of het bizarre idee dat je niet meer voor je kiezen krijgt dan je aankan... Echt, pisnijdig kan ik dan worden. Nee het heeft geen doel, het heeft geen nut! Het is gewoon pech en ik heb er maar mee te dealen.
Maar je geeft nu zelf het doel; immers, had je niet dit verleden dan was je niet geworden wie je nu bent. Je verleden maakt wie je op dit moment bent. Elke keuze die je maakt heeft invloed op de volgende.
En of je niet goed zou kunnen gaan functioneren..........? Dat bepaal je zelf. Misschien lukt veranderen om wel goed te kunnen functioneren niet van vandaag op morgen maar daar heb je je hele leven nog voor om dat uit te vinden en toe te gaan passen.
Harvey1 schreef:Interessant topic! Ik was altijd heel erg bang voor geesten doordat ik als kind keek naar scary but true op Fox Kids. Haha! Ik kan er nu om lachen maar ik wist mezelf zo op te fokken dat ik echt weken lang bang was elke nacht. Het probleem verhielp zichzelf toen ik mijn hond bij me liet slapen.
Nu on-topic. Ik heb nooit iets meegemaakt waarvan ik kan zeggen: dit is een verschijning of een paranormale ervaring. Ik ben wel heel erg bang voor de dood en kom liever ook niet in de buurt van kerkhoven etc. Ik heb wel een lange tijd slaapverlamming gehad, weet niet of jullie daarmee bekend zijn; wakker en bewust zijn terwijl je lichaam nog slaapt. Je lijf voelt dan loodzwaar aan en je zit eigenlijk een soort van vast in je eigen gedachtes. Bijbehorend verschijnsel is dat je dan geluiden hoort zoals voetstappen of gehijg of schaduwen ziet. Dat was bij mij ook het geval, ik hoorde voetstappen en het leek alsof ik in een restaurant zat, hoorde allemaal mensen door elkaar heen praten. Mijn nichtje heeft dit nu ook, alleen zij hoorde/voelde gehijg erg dicht bij haar gezicht, een vriend zag 4 schaduwen die langs zijn bed stonden (zonder gezicht) heel freaky allemaal maar gelukkig niet echt.
Dit is misschien niet helemaal de bedoeling van dit topic maar wilde het graag kwijt.
Resistance schreef:Harvey1 schreef:Interessant topic! Ik was altijd heel erg bang voor geesten doordat ik als kind keek naar scary but true op Fox Kids. Haha! Ik kan er nu om lachen maar ik wist mezelf zo op te fokken dat ik echt weken lang bang was elke nacht. Het probleem verhielp zichzelf toen ik mijn hond bij me liet slapen.
Nu on-topic. Ik heb nooit iets meegemaakt waarvan ik kan zeggen: dit is een verschijning of een paranormale ervaring. Ik ben wel heel erg bang voor de dood en kom liever ook niet in de buurt van kerkhoven etc. Ik heb wel een lange tijd slaapverlamming gehad, weet niet of jullie daarmee bekend zijn; wakker en bewust zijn terwijl je lichaam nog slaapt. Je lijf voelt dan loodzwaar aan en je zit eigenlijk een soort van vast in je eigen gedachtes. Bijbehorend verschijnsel is dat je dan geluiden hoort zoals voetstappen of gehijg of schaduwen ziet. Dat was bij mij ook het geval, ik hoorde voetstappen en het leek alsof ik in een restaurant zat, hoorde allemaal mensen door elkaar heen praten. Mijn nichtje heeft dit nu ook, alleen zij hoorde/voelde gehijg erg dicht bij haar gezicht, een vriend zag 4 schaduwen die langs zijn bed stonden (zonder gezicht) heel freaky allemaal maar gelukkig niet echt.
Dit is misschien niet helemaal de bedoeling van dit topic maar wilde het graag kwijt.
Ik heb daar weleens van gehoord... dat lijkt me echt zo eng! Ik heb weleens een theorie gehoord dat iemand op zo'n moment contact maakt met geesten ofzo... maar dat weet je natuurlijk nooit. Het kan ook gewoon hallucinatie zijn.

Iedereen was bang omdat de winter er weer aan kwam, en hij het dan altijd heel moeilijk heeft.Booooo schreef:Vannacht gedroomd dat ik op wedstrijd was met een paard (niet mijn verzorgpaard) een voor mij vreemd paard. Er was een buitenbak en hij ging liggen, kon/wou niet meer lopen..
Vanmiddag een telefoontje dat de dierenarts bij mijn verzorgpaard is, hij lag al vanaf gisterenavond, kon niet meer opstaan (Mickey was 30 jaar, had een ziekte waardoor hij geen voedingsstoffen meer op nam) en totaal onverwachts vandaag ingeslapenIedereen was bang omdat de winter er weer aan kwam, en hij het dan altijd heel moeilijk heeft.
In maart komt er een paranormale vrouw bij ons thuis, ben wel benieuwd wat ze over mij dromen gaat vertellen.

lieveli schreef:Omdat je in het andere topic niet mag discussiëren, alleen knikken 'wauw' zeggen, gooi ik het balletje hier op. Wat een onzin dat mensen zelf kiezen waar ze geboren worden. Met zoveel ellende op de wereld geloof ik dat echt niet.

A3a1 schreef:Nou, er zijn wel onderzoeken naar gedaan, bv bij kinderen die iets weten, wat ze niet kunnen weten.
Als ouders dan op onderzoek uitgaan blijkt dat in de geschiedenis te kloppen.
Maar er is veel halleluja gebeuren onder.
Door onderzoeken, weet ik het wel, maar ik denk dat je alleen maar weet 'wat' als het belangrijk is.
En of het daadwerkelijk zo is, weet je als je dood bent
Maar als je iets geloofd en je verder komt door dat te geloven, waarom niet.
En filosoferen over iets, och, je doet er niemand kwaad mee....meestal.
A3a1 schreef:lieveli schreef:Omdat je in het andere topic niet mag discussiëren, alleen knikken 'wauw' zeggen, gooi ik het balletje hier op. Wat een onzin dat mensen zelf kiezen waar ze geboren worden. Met zoveel ellende op de wereld geloof ik dat echt niet.
Snap je scepsis, weet ook niet of het waar is.
Verklaring die ik heb gehoord is dat er zielengroepen zijn, binnen die kring wordt je dan geboren, is dat vrije keuze, niet echt.
Maar als er keuze zou zijn, ga je naar groepen waar je je thuis bij voelt.
Als ik zie dat mensen van alle mensen met wie ze kunnen trouwen toch wel weer een alcoholist of een geweldadig persoon treffen, geloof ik wel dat mensen vaak intunen op iets wat ze kennen, onbewust vaak.
Wat ik zelf merk is door me met zelfontwikkeling bezig te houden mijn smaak van mannen verandert.
Degene op wie ik vroeger verliefd werd, daar kan ik nu niks meer mee.
Gisteren was ik bij mijn ex, die nu een nieuwe vriendin heeft, ik liep altijd enorm tegen zijn ongeduld/ beetje lompigheid aan. Zij komt van een ernstig lomp iemand en heeft er geen last van dat mijn ex lomp en ongeduldig is, voor haar zal dit heilig zijn.
Je ziet het ook vaak bij kinderen die in pleeggezinnen terecht komen, het duurt vaak een tijd voor ze wat kunnen met de liefde die ze ontvangen.
Dus of het waar of niet waar is, maar ik zie wel veel leerpunten.
Tja, en de ellende wordt vaak zelf opgezocht.
Dus misschien ook in groter geheel.