Het paranormale kritisch bekeken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:43

We zaten vorige week in Oostenrijk en elke avond hoorden we het nummer "sound of silence" maar van iemand die het niet geheel naar mijn smaak vertolkt. :+

Die zender herhaalde dus kennelijk erg veel (helaas want zo was dat lied niet om aan te horen)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:49

Ik heb 7 cavia's in een hok van 2 verdiepingen. Als bodembedekking gebruik ik zaagsel met daaronder kranten.

Een paar maanden geleden ging ik mijn hok verschonen en vond ik dit:
Afbeelding

Ik heb het briefje al die tijd bewaard want ik wíst gewoon dat er iets met dat briefje was.

8 augustus 2016 kreeg mijn cavia Miley een miskraam van 5 prachtige jonkies. Kan toeval zijn of niet, maar ik blijf het eng vinden

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 14:03

Dit is imo een mooi voorbeeld van betekenis willen zien in dagelijkse onopvallende zaken. Je gebruikt kranten dus 2016 zal al ontzettend vaak voorkomen en ook het cijfer 8 zal niet erg uniek zijn. Op deze manier afgeknabbeld doen ze vast heel vaak, maar dan zit het niet toevallig zo mooi om een cijfertje heen. Zou mij niet verbazen als je dus, wanneer je kritisch kijkt, ontdekt dat je deze vorm en maat papiertjes veel meer tegen komt. Deze valt gewoon enorm op door het grote cijfer.
En dan die miskraam...tja je gaat nadenken over die 8... Dan heb je dus al 1 dag per maand, de volle maand augustus maar ook 2 tijdstippen elke dag (8 uur) of zelfs elk uur (8 over, 8 voor etc) om als 'bijzonder' te bestempelen. Koppel dat aan de cavias et voila: betekenis!

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:19

Zwerte schreef:
Ik heb wel een idee waarom mensen dat wel (willen) geloven. De meeste mensen hebben het nodig om te denken dat alles een reden of een doel heeft. Dat we gewoon leven en doodgaan zonder verder nut, zonder hoger doel, dat is te moeilijk om mee om te gaan. Ik denk wel dat het zo simpel is, maar loop vaak tegen weerstand op. Mensen vinden het leven dan te 'leeg', snappen niet wat je motivatie is om op te staan in de ochtend. Ik heb daar gewoon geen hoger doel voor nodig, genoeg leuke dingen in de wereld om voor door te gaan. Ik leef om te leven, niet met een hoger doel.
Mijn denkwijze heeft dus een nadeel: poep gebeurd. Gewoon omdat het zo is. Je hebt pech of geluk met waar je geboren wordt. Een hongerig weeskindje heeft dat nergens aan verdiend of heeft geen les te leren... Dat arme kind heeft gewoon dikke pech. De wereld is vreselijk oneerlijk. En die gedachtes zijn voor veel mensen niet acceptabel. Dan voelt het veeeeeel fijner om te geloven in een God of reincarnatie, want dan heeft het altijd een reden, ook al begrijpen wij die niet...

Ik kan voor mezelf ook geen wijze les of diepere reden bedenken waarom ik ben geboren bij deze 'ouders'. Als ik kon kiezen was het wel anders geweest... Ik heb heel veel geleerd inmiddels maar de weg is hard en moeilijk geweest en erg eenzaam. Echt goed functioneren zal ik waarschijnlijk nooit gaan doen dankzij mn verleden. Ik word juist boos als mensen beweren dat deze weg een reden had, dat ik wat te leren had... Of het bizarre idee dat je niet meer voor je kiezen krijgt dan je aankan... Echt, pisnijdig kan ik dan worden. Nee het heeft geen doel, het heeft geen nut! Het is gewoon pech en ik heb er maar mee te dealen.

Maar je geeft nu zelf het doel; immers, had je niet dit verleden dan was je niet geworden wie je nu bent. Je verleden maakt wie je op dit moment bent. Elke keuze die je maakt heeft invloed op de volgende.
En of je niet goed zou kunnen gaan functioneren..........? Dat bepaal je zelf. Misschien lukt veranderen om wel goed te kunnen functioneren niet van vandaag op morgen maar daar heb je je hele leven nog voor om dat uit te vinden en toe te gaan passen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 14:28

jibberjabber schreef:
Zwerte schreef:
Ik heb wel een idee waarom mensen dat wel (willen) geloven. De meeste mensen hebben het nodig om te denken dat alles een reden of een doel heeft. Dat we gewoon leven en doodgaan zonder verder nut, zonder hoger doel, dat is te moeilijk om mee om te gaan. Ik denk wel dat het zo simpel is, maar loop vaak tegen weerstand op. Mensen vinden het leven dan te 'leeg', snappen niet wat je motivatie is om op te staan in de ochtend. Ik heb daar gewoon geen hoger doel voor nodig, genoeg leuke dingen in de wereld om voor door te gaan. Ik leef om te leven, niet met een hoger doel.
Mijn denkwijze heeft dus een nadeel: poep gebeurd. Gewoon omdat het zo is. Je hebt pech of geluk met waar je geboren wordt. Een hongerig weeskindje heeft dat nergens aan verdiend of heeft geen les te leren... Dat arme kind heeft gewoon dikke pech. De wereld is vreselijk oneerlijk. En die gedachtes zijn voor veel mensen niet acceptabel. Dan voelt het veeeeeel fijner om te geloven in een God of reincarnatie, want dan heeft het altijd een reden, ook al begrijpen wij die niet...

Ik kan voor mezelf ook geen wijze les of diepere reden bedenken waarom ik ben geboren bij deze 'ouders'. Als ik kon kiezen was het wel anders geweest... Ik heb heel veel geleerd inmiddels maar de weg is hard en moeilijk geweest en erg eenzaam. Echt goed functioneren zal ik waarschijnlijk nooit gaan doen dankzij mn verleden. Ik word juist boos als mensen beweren dat deze weg een reden had, dat ik wat te leren had... Of het bizarre idee dat je niet meer voor je kiezen krijgt dan je aankan... Echt, pisnijdig kan ik dan worden. Nee het heeft geen doel, het heeft geen nut! Het is gewoon pech en ik heb er maar mee te dealen.

Maar je geeft nu zelf het doel; immers, had je niet dit verleden dan was je niet geworden wie je nu bent. Je verleden maakt wie je op dit moment bent. Elke keuze die je maakt heeft invloed op de volgende.
En of je niet goed zou kunnen gaan functioneren..........? Dat bepaal je zelf. Misschien lukt veranderen om wel goed te kunnen functioneren niet van vandaag op morgen maar daar heb je je hele leven nog voor om dat uit te vinden en toe te gaan passen.

Worden wie ik nu ben zie ik niet als een doel, dat is gewoon zo gegaan. Ik ben het helemaal met je eens dat je verleden invloed heeft en elke keuze invloed heeft. Maar daar zie ik geen hoger doel of nut van, dat is gewoon actie-reactie en ontwikkeling van je hersenen.
Echt, als ik de keus had, koos ik een ander leven en andere ouders. Niet omdat ik nu niet blij ben met wie ik ben, maar wel omdat de weg hierheen gewoon belachelijk zwaar was en me ook kapot heeft gemaakt. En dat is precies waarom ook jouw bericht boosheid bij me oproept, want je hebt gewoon geen idee van wat ik al heb gedaan en nog elke dag doe om mn functioneren op een 'normaal' niveau te krijgen. Dat dit niet van vandaag op morgen gaat weet ik wel hoor. Voor jouw info: ik ben nu 32, vanaf mn 16e in de hulpverlening waarvan de afgelopen 7 jaar bijna fulltime. En ja, inmiddels voelt het vaak als leven ipv overleven en dat had ik al nooit verwacht te bereiken. Wat dat betreft gaat het beter dan ooit. Maar functioneren in de zin van werken, huishouden en sociaal leven op orde? Neuh, die illusie heb ik echt niet meer. Ik maak er het beste van, maar met al mn psychische oliebol en fysiek dagelijks pijn is het juist ongezond om te denken dat ik het zelf wel kan bepalen... Is mn lijf het toch echt niet mee eens en mn hersentjes zeker niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:34

Ik heb soms periodes waarin zoveel "toeval" is dat ik soms twijfel of het wel toeval is.

-Dat je 's ochtends ergens aan denkt of een liedje in je hoofd hebt en dat later op de dag het gespreksonderwerp is (en dan geen koetjes en kalfjes maar echt vreemde dingen)

-ik dacht opeens een keer aan de oude schilderlerares van mijn broer waar we al jaaaren geen contact meer mee hadden en waarvan ik zelfs was vergeten dat ze bestond. Een uur later belde ze...

-Ik denk aan tucjes ofzo, en een minuut later komt er een docent mee langslopen die er eentje komt aanbieden

Zo zijn er nog veel meer gevallen. Echt honderden. Dan denk ik: dat kan toch geen toeval zijn?

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:35

Oeps, wist niet dat je het zo zou oppakken want het is niet fijn dat dit zo een reactie bij je oproept. En dat is uiteraard in het geheel nooit mijn bedoeling geweest.
En ik vind dat je het ook niet goed oppakt. Ik spreek in het totaal geen oordeel over je uit, het enige wat ik zeg dat je bent wie je bent door je verleden. En dat je niet een fijne jeugd hebt gehad maakt dat je op latere leeftijd misschien wel niet daar bent waar je graag had willen zijn. Maar dat kan toch nog ? En dat is een doel.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:47

Interessant topic! Ik was altijd heel erg bang voor geesten doordat ik als kind keek naar scary but true op Fox Kids. Haha! Ik kan er nu om lachen maar ik wist mezelf zo op te fokken dat ik echt weken lang bang was elke nacht. Het probleem verhielp zichzelf toen ik mijn hond bij me liet slapen.

Nu on-topic. Ik heb nooit iets meegemaakt waarvan ik kan zeggen: dit is een verschijning of een paranormale ervaring. Ik ben wel heel erg bang voor de dood en kom liever ook niet in de buurt van kerkhoven etc. Ik heb wel een lange tijd slaapverlamming gehad, weet niet of jullie daarmee bekend zijn; wakker en bewust zijn terwijl je lichaam nog slaapt. Je lijf voelt dan loodzwaar aan en je zit eigenlijk een soort van vast in je eigen gedachtes. Bijbehorend verschijnsel is dat je dan geluiden hoort zoals voetstappen of gehijg of schaduwen ziet. Dat was bij mij ook het geval, ik hoorde voetstappen en het leek alsof ik in een restaurant zat, hoorde allemaal mensen door elkaar heen praten. Mijn nichtje heeft dit nu ook, alleen zij hoorde/voelde gehijg erg dicht bij haar gezicht, een vriend zag 4 schaduwen die langs zijn bed stonden (zonder gezicht) heel freaky allemaal maar gelukkig niet echt.

Dit is misschien niet helemaal de bedoeling van dit topic maar wilde het graag kwijt.

Update:

Ik heb wel dat ik denk een persoon te herkennen van vroeger (denk aan een klasgenoot die je al jaren niet gezien hebt) dat blijkt die persoon niet te zijn maar even later kom je diegene wél tegen. Dat heb ik iets te vaak, erg vreemd.

Ik heb ook voorspellende dromen gehad die echt uitkwamen. Dit zijn hele serieuze dromen geweest maar een minder serieuze droom was dat ik steeds vergat een Vespa te hebben staan in de garage. Eentje die beige/lichtbruin is. Ik vond het in die droom altijd leuk dat ik er een had maar ik 'vergat' deze dan. Nu heb ik per toeval eentje, precies deze kleur. Niet specifiek naar gezocht. Mijn buurman had 'm te koop. Slaat misschien helemaal nergens op maar ik droomde dat zo vaak.. Nu heb ik precies zo eentje staan.
Laatst bijgewerkt door Yevrah op 26-08-16 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:49

Harvey1 schreef:
Interessant topic! Ik was altijd heel erg bang voor geesten doordat ik als kind keek naar scary but true op Fox Kids. Haha! Ik kan er nu om lachen maar ik wist mezelf zo op te fokken dat ik echt weken lang bang was elke nacht. Het probleem verhielp zichzelf toen ik mijn hond bij me liet slapen.

Nu on-topic. Ik heb nooit iets meegemaakt waarvan ik kan zeggen: dit is een verschijning of een paranormale ervaring. Ik ben wel heel erg bang voor de dood en kom liever ook niet in de buurt van kerkhoven etc. Ik heb wel een lange tijd slaapverlamming gehad, weet niet of jullie daarmee bekend zijn; wakker en bewust zijn terwijl je lichaam nog slaapt. Je lijf voelt dan loodzwaar aan en je zit eigenlijk een soort van vast in je eigen gedachtes. Bijbehorend verschijnsel is dat je dan geluiden hoort zoals voetstappen of gehijg of schaduwen ziet. Dat was bij mij ook het geval, ik hoorde voetstappen en het leek alsof ik in een restaurant zat, hoorde allemaal mensen door elkaar heen praten. Mijn nichtje heeft dit nu ook, alleen zij hoorde/voelde gehijg erg dicht bij haar gezicht, een vriend zag 4 schaduwen die langs zijn bed stonden (zonder gezicht) heel freaky allemaal maar gelukkig niet echt.

Dit is misschien niet helemaal de bedoeling van dit topic maar wilde het graag kwijt.

Ik heb daar weleens van gehoord... dat lijkt me echt zo eng! Ik heb weleens een theorie gehoord dat iemand op zo'n moment contact maakt met geesten ofzo... maar dat weet je natuurlijk nooit. Het kan ook gewoon hallucinatie zijn.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:52

Die slaapverlammingen met die geluiden/voetstappen zijn niet zo heel raar. Ookal is er nog niet zoveel over bekend. Als je een slaapverlamming hebt hoor je en zie je alles wat in jouw droom zou gebeuren, maar je zit nog niet helemaal in de droom en daardoor lijkt het natuurlijk eng. Ik denk niet dat die 'verschijnselen' echt paranormaal zijn zelf :)
Kan altijd natuurlijk, maar dat geloof ik niet.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:57

Resistance schreef:
Harvey1 schreef:

Ik heb daar weleens van gehoord... dat lijkt me echt zo eng! Ik heb weleens een theorie gehoord dat iemand op zo'n moment contact maakt met geesten ofzo... maar dat weet je natuurlijk nooit. Het kan ook gewoon hallucinatie zijn.

Ik hoop gewoon het laatste haha! Al vraag ik me wel af waarom het allemaal zo eng moet! M'n nichtje vertelde ook dat ze voelde dat er iemand heel dicht bij haar gezicht stond of lag en ze heel moeilijk adem kon halen. Dat deed me gelijk denken aan 'de heks' een paar jaar geleden heb ik veel gezocht naar slaapverlamming en alles wat erbij hoort. De heks is dus ook zo'n verschijning en dat voelt alsof er iemand op je borst zit en inderdaad heel dichtbij je gezicht komt.

Het vervelende is: het is doodeng maar je doet er op dat moment helemaal niets aan! Wat ik probeer te doen is bewegen, wat echt heel moeilijk is. En tegen jezelf zeggen dat je wakker moet worden. :-(

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:26

Heb niet alles gelezen, maar wel een aantal pagina's, erg intressant topic!

Mijn oom is een tijdje terug overleden. Toen ik vroeger als klein kindje wel eens bij hun bleef slapen, stopte hij me altijd in en streek daarna de dekens weer glad, zodat het echt een pakketje van dekens leek. Als ik dan daarna niet kon slapen ofzo, kwam hij altijd op de hoek van het bed zitten. Er bleef dan echt een zichtbare 'zitplek' achter. Hij is nu ongeveer 3 jaar geleden overleden. Een aantal maanden geleden 'droomde' ik dus dat hij op de hoek van mijn bed zat en dat we een tijdje over van alles en niets hadden gepraat, een erg gesprek. Toen ik de volgende ochtend wakker werd, zat er dus daadwerkelijk een zitplek op mijn bed, terwijl de rest gewoon plat was. Beide ouders zijn niet meer op mijn kamer geweest en ik heb er zelf ook niet meer gezeten.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 15:42

Slaapverlamming is logischerwijs heel eng. In het donker zijn we kwetsbaarder en dus meer op ons hoede. Bij slaapverlamming ben je ook nog eens alle controle kwijt en dat maakt het extra eng. En daar gaan je hersentjes dus mooi mee op de loop...

Ik heb zelf de laatste tijd weer meer last van angsten zodra ik in bed ga liggen. De laatste tijd denk ik vaak iets te voelen op de dekens, alsof er een kat loopt of gaat liggen. Laat ik nou net sinds een paar weken de deur dicht hebben om geen last van ze te hebben... Ook ik denk dan wel eens 'goh zou het die of die (overleden) kat zijn? Daarna lach ik meteen om mezelf want ik kan de gekste dingen horen/zien/voelen op die momenten.

@jibberjabber: ik stuur je ff een pb want het gaat teveel offtopic. Maar volgens mij hebben we hier last van een miscommunicatie.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:54

Zijn voorspellende dromen ook 'paranormaal'?

Mijn schoonouders wonen in het oosten van Turkije en hebben een vrijstaande bungalow met een aantal geiten, 6/8 stuks ofzo. Ik ben in juni voor het eerst bij ze geweest.

Een maandje geleden had ik een droom.. Ik droomde dat ik bij hun was en stond met een groot geweer in mijn handen en ik moest een geit doodschieten van zijn vader, want die zouden we gaan opeten. Ik schoot de geit recht in zijn hoofd en moest van die vader gaan kijken. Waarop ik boos werd en moest huilen omdat ik hem had dood geschoten.

Volgende ochtend gelijk mijn droom aan mijn vriend verteld, en die zei jij bent echt gek met jouw rare dromen altijd (ik heb echt heel vaak voorspellende dromen, begin er zelf bang van te worden). 'Smiddags belden hij met zijn vader, en zijn vader zei dat ze sochtends wakker werden en 1 geit kwijt waren. Geen idee waar hij was gebleven; gestolen, weg gelopen, door een wild dier opgegeten/meegenomen.. :\

Mijn vriend en ik hadden dus echt zoiets van huhhhhh

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 07:43

Maar zon groot verband heeft het dood schieten ven een geit en een verloren geit toch niet? Het zijn er 6/8 stuks. Dat is best wel wat, die kunnen wel goed ontsnappen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:47

Maar is toch heel toevallig dat ik snachts droom dat er geit dood is, en de volgende dag er een geit verdwenen is :+

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 14:15

Booooo schreef:
Maar is toch heel toevallig dat ik snachts droom dat er geit dood is, en de volgende dag er een geit verdwenen is :+

Dat is zeker toevallig.
Maar toeval bestaat gewoon, is heel normaal. Alleen dit soort ervaringen vallen extra op en worden onthouden.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:38

Vannacht gedroomd dat ik op wedstrijd was met een paard (niet mijn verzorgpaard) een voor mij vreemd paard. Er was een buitenbak en hij ging liggen, kon/wou niet meer lopen..
Vanmiddag een telefoontje dat de dierenarts bij mijn verzorgpaard is, hij lag al vanaf gisterenavond, kon niet meer opstaan (Mickey was 30 jaar, had een ziekte waardoor hij geen voedingsstoffen meer op nam) en totaal onverwachts vandaag ingeslapen ;( Iedereen was bang omdat de winter er weer aan kwam, en hij het dan altijd heel moeilijk heeft.

In maart komt er een paranormale vrouw bij ons thuis, ben wel benieuwd wat ze over mij dromen gaat vertellen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 14:55

Booooo schreef:
Vannacht gedroomd dat ik op wedstrijd was met een paard (niet mijn verzorgpaard) een voor mij vreemd paard. Er was een buitenbak en hij ging liggen, kon/wou niet meer lopen..
Vanmiddag een telefoontje dat de dierenarts bij mijn verzorgpaard is, hij lag al vanaf gisterenavond, kon niet meer opstaan (Mickey was 30 jaar, had een ziekte waardoor hij geen voedingsstoffen meer op nam) en totaal onverwachts vandaag ingeslapen ;( Iedereen was bang omdat de winter er weer aan kwam, en hij het dan altijd heel moeilijk heeft.

In maart komt er een paranormale vrouw bij ons thuis, ben wel benieuwd wat ze over mij dromen gaat vertellen.

Gecondoleerd, een dier verliezen is altijd zwaar!

Maar hoe kan het bij een paard van die leeftijd met medische problemen onverwachts zijn?
Ik heb wel vaker gekke dingen gedroomd over paarden en dit soort situaties in de tijd dat mijn 'oudje' met pensioen was. Nu hij er niet meer is, zijn die dromen ook weg. Gewoon omdat het me niet meer bezig houd.
Het lijkt me dat je met zo'n verzorgpaard je toch regelmatig zorgen maakt. En die zorgen kunnen imo weer tot dat soort dromen leiden.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 16:57

Dank je wel..

Onverwachts omdat wij altijd bang waren dat hij de winter niet door zou komen, hij viel dan altijd heel erg af hoeveel we ook bijvoerden. Niemand gad gedacht dat hij in de zomer dood zou gaan. Had vanochtend expres vroeg me wekker gezet zo dat ik in de ochtend nog wat dingen kon doen en smiddags naar stal kon om hem af te spuiten, tot dat ik het telefoontje kreeg .. :(

Wat jij zegt zou inderdaad kunnen ja.. Verzorgde hem al 12 jaar

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:14

lieveli schreef:
Omdat je in het andere topic niet mag discussiëren, alleen knikken 'wauw' zeggen, gooi ik het balletje hier op. Wat een onzin dat mensen zelf kiezen waar ze geboren worden. Met zoveel ellende op de wereld geloof ik dat echt niet.

Snap je scepsis, weet ook niet of het waar is.
Verklaring die ik heb gehoord is dat er zielengroepen zijn, binnen die kring wordt je dan geboren, is dat vrije keuze, niet echt.

Maar als er keuze zou zijn, ga je naar groepen waar je je thuis bij voelt.
Als ik zie dat mensen van alle mensen met wie ze kunnen trouwen toch wel weer een alcoholist of een geweldadig persoon treffen, geloof ik wel dat mensen vaak intunen op iets wat ze kennen, onbewust vaak.

Wat ik zelf merk is door me met zelfontwikkeling bezig te houden mijn smaak van mannen verandert.
Degene op wie ik vroeger verliefd werd, daar kan ik nu niks meer mee.
Gisteren was ik bij mijn ex, die nu een nieuwe vriendin heeft, ik liep altijd enorm tegen zijn ongeduld/ beetje lompigheid aan. Zij komt van een ernstig lomp iemand en heeft er geen last van dat mijn ex lomp en ongeduldig is, voor haar zal dit heilig zijn.

Je ziet het ook vaak bij kinderen die in pleeggezinnen terecht komen, het duurt vaak een tijd voor ze wat kunnen met de liefde die ze ontvangen.

Dus of het waar of niet waar is, maar ik zie wel veel leerpunten.

Tja, en de ellende wordt vaak zelf opgezocht.
Dus misschien ook in groter geheel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:38

Ik vind het vooral raar dat mensen iets beweren over wat er is voordat je "bestaat" wordt en nadat je dood gaat. Je weet het gewoon niet. Misschien bestaat reïncarnatie en word je een regenworm, maar misschien gebeurt er ook wel helemaal niets. Je weet het niet. Je kan er niets over beweren, alleen maar over filosoferen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:57

Nou, er zijn wel onderzoeken naar gedaan, bv bij kinderen die iets weten, wat ze niet kunnen weten.
Als ouders dan op onderzoek uitgaan blijkt dat in de geschiedenis te kloppen.

Maar er is veel halleluja gebeuren onder.
Door onderzoeken, weet ik het wel, maar ik denk dat je alleen maar weet 'wat' als het belangrijk is.

En of het daadwerkelijk zo is, weet je als je dood bent :-)

Maar als je iets geloofd en je verder komt door dat te geloven, waarom niet.
En filosoferen over iets, och, je doet er niemand kwaad mee....meestal.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:10

Wat een leuk topic !!

Ik heb al mijn hele leven een raadsel achtig iets, vertel er vrijwel niemand over. :p strak vinden ze mij raar haha.

Ik droom echt mega veel, "bijna" al mijn dromen kan ik de volgende ochtend vertellen.
Maar ik heb ook met erg veel regelmaat, dat ik iets beleef in een droom (dat weet ik op dat moment niet)
En precies dezelfde situatie herbeleef ik in het NU weer.. Dit is mij al heel veel en vaak overkomen.
Blijft bizar, en ik weet bijna nooit van te voren weten tijdens een droom of ik deze nog eens beleef.. Dit heb ik al wel paar keer wel gehad, wat ik heel erg moeilijk vond.

Ik heb juist hierdoor, door het vele dromen soms wel beroerde nachten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:19

A3a1 schreef:
Nou, er zijn wel onderzoeken naar gedaan, bv bij kinderen die iets weten, wat ze niet kunnen weten.
Als ouders dan op onderzoek uitgaan blijkt dat in de geschiedenis te kloppen.

Maar er is veel halleluja gebeuren onder.
Door onderzoeken, weet ik het wel, maar ik denk dat je alleen maar weet 'wat' als het belangrijk is.

En of het daadwerkelijk zo is, weet je als je dood bent :-)

Maar als je iets geloofd en je verder komt door dat te geloven, waarom niet.
En filosoferen over iets, och, je doet er niemand kwaad mee....meestal.

'Onderzoeken'. Niks wetenschappelijks aan, gaat vaak om aandacht en geld. Ouders lopen binnen op dat soort kinderen maar zodra er echt onderzoek naar gedaan wordt is het kind eroverheen gegroeid en weet het niks meer.

A3a1 schreef:
lieveli schreef:
Omdat je in het andere topic niet mag discussiëren, alleen knikken 'wauw' zeggen, gooi ik het balletje hier op. Wat een onzin dat mensen zelf kiezen waar ze geboren worden. Met zoveel ellende op de wereld geloof ik dat echt niet.

Snap je scepsis, weet ook niet of het waar is.
Verklaring die ik heb gehoord is dat er zielengroepen zijn, binnen die kring wordt je dan geboren, is dat vrije keuze, niet echt.

Maar als er keuze zou zijn, ga je naar groepen waar je je thuis bij voelt.
Als ik zie dat mensen van alle mensen met wie ze kunnen trouwen toch wel weer een alcoholist of een geweldadig persoon treffen, geloof ik wel dat mensen vaak intunen op iets wat ze kennen, onbewust vaak.

Wat ik zelf merk is door me met zelfontwikkeling bezig te houden mijn smaak van mannen verandert.
Degene op wie ik vroeger verliefd werd, daar kan ik nu niks meer mee.
Gisteren was ik bij mijn ex, die nu een nieuwe vriendin heeft, ik liep altijd enorm tegen zijn ongeduld/ beetje lompigheid aan. Zij komt van een ernstig lomp iemand en heeft er geen last van dat mijn ex lomp en ongeduldig is, voor haar zal dit heilig zijn.

Je ziet het ook vaak bij kinderen die in pleeggezinnen terecht komen, het duurt vaak een tijd voor ze wat kunnen met de liefde die ze ontvangen.

Dus of het waar of niet waar is, maar ik zie wel veel leerpunten.

Tja, en de ellende wordt vaak zelf opgezocht.
Dus misschien ook in groter geheel.

Oke. Dus stel dat een kind geboren wordt in oorlog en honger, dan kun je dat vergelijken met iemand die steeds relaties aanknoopt met alcoholisten?