Meer burenleed, buurvrouw heeft last van psychoses...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Meer burenleed, buurvrouw heeft last van psychoses...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:59

Jeetje Ts wat ben jij geduldig... Ik zou in jouw plaats al lang gek geworden zijn. Ze kan er niks aan doen, oke, maar jij zit er wel mooi mee. Tis makkelijk praten om hier te zeggen "jamaar ze is bang" ja, kan allemaal best zijn maar woon er maar langs...

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:57

Zelf dossier opbouwen heeft geen enkele zin, politie zal hier niets mee doen. Wat hier al eerder gezegd is gewoon politie bellen,heel vervelend maar deze worden betaald om daarop te reageren.

Mandybrandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 20:45

De zaken die ik noemde staan er toch in voornaam, huisnr's en voorgaande job, het is dan makkelijk om in klein dorp als achterveld te achterhalen om wie het gaat.. Lijkt mij niet prettig als ze straks uit haar psychose komt en dit staat op het internet. Ik vind zeker dat de ts er netjes mee om Gaat naar de buurvrouw toe maar dit is het internet en ik vind dat je daar voorzichtig mee moet zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:48

Mandybrandt schreef:
De zaken die ik noemde staan er toch in voornaam, huisnr's en voorgaande job, het is dan makkelijk om in klein dorp als achterveld te achterhalen om wie het gaat.. Lijkt mij niet prettig als ze straks uit haar psychose komt en dit staat op het internet. Ik vind zeker dat de ts er netjes mee om Gaat naar de buurvrouw toe maar dit is het internet en ik vind dat je daar voorzichtig mee moet zijn..

Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Ik wil wel een wedje leggen dat ik op basis van dit topic kan achterhalen waar TS en haar buurvrouw wonen in Achterveld. Terwijl ik nog nooit in Achterveld ben geweest. Ik weet zelfs niet eens waar het ligt. :+ Ongemerkt geef je namelijk veel meer info prijs dan je denkt. En wie internet heeft en wat info combineert weet snel heel veel meer.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:11

Maar stuur dat dan via pb, als je echt zo bezorgd bent daarom, zodat TS misschien met een mod zou kunnen overleggen. Want ik had er eerder niet over nagedacht, maar nu wel, en als ik het nu zou willen weten hebben jullie twee het zojuist makkelijker gemaakt... Ook niet handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:26

ElineS schreef:
Maar stuur dat dan via pb, als je echt zo bezorgd bent daarom, zodat TS misschien met een mod zou kunnen overleggen. Want ik had er eerder niet over nagedacht, maar nu wel, en als ik het nu zou willen weten hebben jullie twee het zojuist makkelijker gemaakt... Ook niet handig.

Dat klopt. En ik heb ook even overwogen een PB te sturen. Maar anderzijds: ik vind er ook wel wat voor te zeggen dat andere mensen ook beseffen dat je snel meer informatie prijs geeft over jezelf en de mensen om je heen dan je door hebt. En wie uit dat dorp komt en nieuwsgierig is over wie dit topic gaat, heeft echt mijn post niet nodig om op een idee te komen.

Wat ik dan wel weer doe: zolang bepaalde info online staat over TS en haar buurvrouw ga ik er heel bewust verder niet op in welke info je zou kunnen gebruiken om te achterhalen om wie het gaat en hoe je dat doet. En ik hoop dat anderen dat ook niet doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 11:35

Jammer dit weer.

Ik zeg wel niets meer...serieuze mensen wil ik een PB sturen bij een update. Verder wil ik het hierbij laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:36

Typisch bokt weer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:40

Bellatrix schreef:
Jammer dit weer.

Ik zeg wel niets meer...serieuze mensen wil ik een PB sturen bij een update. Verder wil ik het hierbij laten.

He, ik ben serieus he? Ik schrijf het niet om rot tegen je te doen. En bedoel het ook absoluut niet verwijtend. Echt niet! Ik vind het juist tof hoe betrokken je bent bij je buurvrouw. Ik wil alleen maar meegeven dat je onbewust en in je goede bedoelingen misschien meer info prijsgeeft dan prettig voor haar is. En misschien ook meer info dan je wilt mbt je eigen privacy.
Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:44

Ik zou gewoon vragen of een mod de wat gevoelige informatie even kan verwijderen. Dat zou vast wel kunnen toch?

Ik heb diep respect voor je Bellatrix, zo geduldig en begripvol zou ik niet zijn geweest in jouw situatie gok ik. Zeker heel vervelend voor je bovenbuuf, helemaal niet fijn om daar allemaal last van te hebben maar ook voor jou (en je buren) is dit absoluut geen pretje.

Goed dat je dit topic hebt gemaakt, leerzaam en goede tips en adviezen worden gegeven. Ik ben eigenlijk toch wel heel benieuwd naar het verdere verloop en hoop dat mevrouw de hulp gaat krijgen die ze nodig heeft en dat jullie kunnen genieten van het wonen daar.

Veel succes!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:51

ach kom…als je zo betrokken bent bij de privacy van die buurvrouw dan had je TS een pb gestuurd ipv even te melden in het openbaar dat ze gemakkelijk traceerbaar zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:55

Dan zou TS helemaal niets over haar buurvrouw (of wie dan ook in haar leven!?) kunnen zeggen op Bokt.
Heel veel mensen zijn Marlies al tegengekomen in het wild en/of weten waar zij woont. Als iemand het dan echt wil, is alles te achterhalen.
De naam en het huisnummer vermelden vind ik dan idd weer niet nodig, buurvrouw zou genoeg zijn. :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:56

Beetje onzin dit ook. Je kunt echt niet zo achterhalen waar ts en de buurvrouw wonen. Bovendien worden er geen namen genoemd. De mensen in buurvrouw haar buurt zullen heus al lang weten dat het mis is incl waarschijnlijk 80% van het dorp.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 11:59

Ik heb nooit een huisnummer genoemd hoor, iig niet de hare. :+ (wel het huisnummer van de jongen die zij terug naar de onderwereld wil hebben)

Als je het niet eens ben met wat ik schrijf klik je toch weg? :)

En idd 80% van het dorp kent deze vrouw en is op de hoogte van haar situatie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:02

Kinke schreef:
ach kom…als je zo betrokken bent bij de privacy van die buurvrouw dan had je TS een pb gestuurd ipv even te melden in het openbaar dat ze gemakkelijk traceerbaar zou zijn.

Had ik ook kunnen doen en ik heb daar dus ook best even over zitten dubben. Maar aangezien al twee keer eerder door een ander was gemeld in het topic dat die buurvrouw makkelijk traceerbaar was, leek me dat niets nieuws of verrassends meer. En daarom heb ik het in het algemeen willen waarschuwen dat we soms meer info over anderen prijsgeven dan we ons bewust van zijn, zwaarder laten wegen.

Ik weet niet of dat het juiste ding was om te doen. Er is voor allebei wat te zeggen, denk ik....

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:03

Bellatrix schreef:
Jammer dit weer.

Deze reactie vind ik weer erg jammer. Er wordt op een vriendelijke en rustige wijze uitgelegd dat je het misschien te open en bloot op Internet gooit. Meestal gebeurt dit onder een schaduw account, maar jij hebt gewoon je eigen account gebruikt. Dat mag, absoluut. Maar.. dan mag iemand best zeggen dat je dingen wat minder openbaar moet maken. Dat je dan gelijk zegt te stoppen met topic (oftewel enkel via PB weer feiten bekend te maken over deze mevrouw) vind ik ontzettend jammer en nogmaals een kwalijke zaak.
Het gaat wel over iemand anders hè. Die er niet om gevraagd heeft op een forum besproken te worden. .Anders had ze zelf wel een topic geopend.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:20

Stille meeleesster komt onder meeleessteen vandaan..

Wat een muggezifterij weer.. Half bokt kent Marlies en daarbuiten ook half Nederland.. Ze wilde het gewoon even van zich afschrijven.. En als we zo gaan beginnen lust ik er nog wel een paar.. Als ik iets typ hier kan je ook zo uitvinden over wie of wat het gaat, als je maar ver genoeg ergens in duikt..

Marlies: wist niet dat het zo erg was met je buuv.. Sterkte ermee en zou gewoon alles melden aan de politie zodat zij aan melding stapelen kunnen doen.. Eigen dossier opbouw doen ze helaas helemaal niets mee..

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:20

Tja ik denk dat t probleem in beginsel niet bij ts ligt,als de hulpverlening gewoon zou doen wat nodig is had ts niet eens een topic hoeven openen over de buurvrouw

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:38

Ach tegenwoordig is niets meer privé ;) TS: gewoon blijven updaten, niets van aantrekken ik volg vanonder mijn steen alle verhalen hier ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:22

rainbow8 schreef:
Stille meeleesster komt onder meeleessteen vandaan..

Wat een muggezifterij weer.. Half bokt kent Marlies en daarbuiten ook half Nederland.. Ze wilde het gewoon even van zich afschrijven.. En als we zo gaan beginnen lust ik er nog wel een paar.. Als ik iets typ hier kan je ook zo uitvinden over wie of wat het gaat, als je maar ver genoeg ergens in duikt..

En wie doet dat nou? Ik denk niet dat er iemand heel internet gaat uitpluizen, op zoek naar de buurvrouw van TS, wat een paranoia weer.
TS, lekker blijven updaten hoor!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:28

Heb de 9 pagina's niet gelezen hoor.
Ik heb boven een schizofrene junk gewoond. In het begin ging dat goed, later kreeg hij last van psychoses. En er kwamen mensen in zijn huis zonder dat hij daar toestemming voor gaf. Ik heb elke keer melding van overlast gedaan bij zowel 0900-8844 als de woningstichting. Later zijn buren dat gaan ondersteunen toen de overlast erger werd. Na een jaar melden is hij uit zijn woning gezet en naar een andere stad gegaan voor begeleid wonen. Meer info evt per pb.
Ik kan je dus aanraden met het hele complex te gaan melden. Zowel bij 8844 als de verhuurder. Dossier opbouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:58

Veulen84 schreef:
Beetje onzin dit ook. Je kunt echt niet zo achterhalen waar ts en de buurvrouw wonen. Bovendien worden er geen namen genoemd. De mensen in buurvrouw haar buurt zullen heus al lang weten dat het mis is incl waarschijnlijk 80% van het dorp.

Het vervelende is: dat kan dus wel. En vrij makkelijk. Ik zou het je graag uitleggen. Maar omwille van die buurvrouw en ook wegens de privacy van TS zelf kan en wil ik nu daar verder niet op in gaan. Ik hoop dat je dat snapt.

Ik woon zelf ook in een dorp. Een klein dorp. En stel dat ik op een dag de weg kwijt raak, iets wat ons allemaal kan gebeuren... Dan weet inderdaad uiteindelijk 80% van het dorp dat. Toch zou ik het rot vinden als er dingen over mijn ziekteperiode op het internet staan en te traceren zijn naar mij als persoon. Dat mensen, zelfs nog over 5 jaar, als ik mijn leven al lang weer op de rails heb, op zo'n topic kunnen stuiten:"Hé, dat topic gaat over iemand hier uit Lutje aan de Maas! Oh, eens even uitzoeken over wie het gaat! Oh, dat gaat over ene Safina. Zoekzoekzoek...oh, die woont hier in de Kerkstraat, in dat ene complex daar! Die heb ik wel eens zien lopen geloof ik. Wow! Moet je nou lezen....die was echt goed van d'r padje!"
En ook als iemand uit de 80% die mijn situatie kent op zo'n topic stuit zou ik het rot vinden. Want ook al weet iemand dat ik een rotperiode heb gehad in mijn leven, dan hoeft diegene niet jaren later nog op internet te kunnen lezen over hoe ik er toen aan toe was.

Als ik die buurvrouw was, zou ik dit topic dus heel naar vinden dat het allemaal zo herkenbaar is. Snap je? Dat sommige anderen het niet erg zouden vinden als dat zou overkomen snap ik ook wel. En dat is ook prima. De een tilt daar nou eenmaal zwaarder aan dan de ander. Maar deze buurvrouw heeft helemaal geen keus. En het lijkt me niet verkeerd daar iets meer rekening mee te houden.
En als je dan met wat kleine aanpassingen privacy beter kunt waarborgen: waarom niet?

Anoniem schreef:
Dan zou TS helemaal niets over haar buurvrouw (of wie dan ook in haar leven!?) kunnen zeggen op Bokt.
Heel veel mensen zijn Marlies al tegengekomen in het wild en/of weten waar zij woont. Als iemand het dan echt wil, is alles te achterhalen.
De naam en het huisnummer vermelden vind ik dan idd weer niet nodig, buurvrouw zou genoeg zijn. :j

Dat is precies wat ik bedoel: Tuurlijk, als je echt wilt kan je alles achterhalen. Zeker als je TS persoonlijk kent. Maar het gaat erom dat het nu wel heel makkelijk is. En dat nu iedereen die het topic leest en een beetje handig is op internet dat kan. Door bepaalde info weg te laten of te veranderen kan je het al een stuk moeilijker maken en toch je verhaal doen. En schaduwaccounts waren daar toch ook voor uitgevonden?

Ik sta er zelf ook trouwens nu pas bij stil hoor. Ik lees ook al een poos mee in dit topic zonder ook maar een seconde hierover na te denken. En toen Mandy er iets over zei leek het me in eerste instantie nogal overdreven. Toen dacht ik ook: "maak je niet zo druk joh. Die meid wil haar verhaal kwijt, is betrokken bij het wel en wee van haar buurvrouw en heeft ook nog heel wat te stellen met die buurvrouw. Beetje jammer om nu over zoiets te gaan zeuren!"

....totdat ik zelf eens ging beredeneren hoe snel ik persoonlijke gegevens van die buurvrouw te weten kan komen als ik die info handig combineer met wat andere info die online staat. Of hoe snel ik haar zou herkennen als ik ook in dat dorp zou wonen.

...En me bedacht hoe ik me zou voelen als het topic over mij zou gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:12

Safina je hebt wel een punt en ook anderen die het benoemd hebben maar heel eerlijk, ik kan na aanleiding van die gegevens niet achterhalen wie die buurvrouw is.
Daar voor heb je toch naar mijn gedachten nodig wat haar achternaam is, haar voor naam en haar adres.

Je hoeft verder niet uit te leggen hoe het wel mogelijk is want daar ben ik helemaal niet naar geïnteresseerd.

TS je kunt altijd vragen of moderators de plaatsnaam kunnen weg halen, als je zelf even uitzoekt waar dat allemaal precies staat hoeven de moderators daar ook maar een kleine handeling voor uit te voeren.
Zonder de plaats naam moet je echt een genie zijn wil je nog kunnen achterhalen om wie het gaat.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:25

Beretto schreef:
Tja ik denk dat t probleem in beginsel niet bij ts ligt,als de hulpverlening gewoon zou doen wat nodig is had ts niet eens een topic hoeven openen over de buurvrouw

Als we toch aan het muggenziften zijn. De hulpverlening doet juist wat ze moeten doen vanuit de regering. Mensen zo min mogelijk opnemen want dat is het nieuwe beleid van uit de regering. Niets meegekregen over de bedden afbouw bij de GGZ?

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:31

Wesco schreef:
Beretto schreef:

Als we toch aan het muggenziften zijn. De hulpverlening doet juist wat ze moeten doen vanuit de regering. Mensen zo min mogelijk opnemen want dat is het nieuwe beleid van uit de regering. Niets meegekregen over de bedden afbouw bij de GGZ?

Ja dus doet de hulpverlening niet meer wat ze moeten doen,in dit geval meld de ts de overlast bij de politie en krijgt dan het verzoek dit niet te doen en zelf dossier op te bouwen.
Te zot voor woorden dus,lekker het probleem bij de melder laten liggen