Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zizipicoleo schreef:Niet alles gelezen in dit topic want dan erger ik me teveel.
- JA, mensen zijn biologisch gezien gewoon zoogdieren, dat is een FEIT, geen mening of theorie.
- NEE, mensen stammen niet af van de apen maar APEN EN MENSEN HEBBEN EEN 'RECENTE' GEMEENSCHAPPELIJKE VOOROUDER. Die zal er wel aapachtig uitgezien hebben, daar niet van. Verder hebben mensen en paarden ook een gemeenschappelijke voorouder, maar die zit evolutionair gezien ietsiepietsie verder terug.
- En dan tot slot: evolutie is GEEN theorie meer, dit is gewoon een FEIT!! Alleen al die dogmatische kerkelijke mafkezen willen er niet aan, terwijl er meer dan zat bewijs is.
.
.
Zizipicoleo schreef:Nee want is dat is OOK afgesproken...- Het is afgesproken hoe we deze groep dieren noemen ja, verandert nog niks aan het feit dat mensen tot die groep horen
Vandaar de meeuwenflats... Een dergelijke reactie plaatsen want anders erger je je.. Reageer dan niet.. Het is niet verplicht... Dan weet je toch dat je dingen gruwelijk fout kan hebben.. En zo lang was dit topic nu ook weer niet. Bovendien was er ook nog geen eens imo een fatsoenlijke redenen om je ergeren. Iemand legt zijn standpunten neer en er zijn wat vragen heen en weer gesteld. Zo hoort dat in een nette discussie..Citaat:- Zei al dat ik niet het hele topic had gelezen, dus sorry als dat al eerder aangehaald is.
Volgens mij heb ik net proberen uit te leggen dat het woord 'feiten' informeel of formeel niet gebruikt worden.. Als we het dan over onwetende reacties hebben... Volgens mij is dat zo ongeveer onderdeel van de basis van de hele wetenschap?Citaat:- 'De waarneming'? Laten we zeggen dat er wel degelijk genoeg 'waarnemingen' van dit proces zijn om het informeel een feit te mogen noemen. Er zijn gelukkig ook zat gelovigen die geen blinddoek voor hebben hoor.
Het gaat het er niet om wat je wilde zeggen, maar vooral hoe je het zegt. Is gewoon niet nodig op zo'n manier.Citaat:was mijn poging om dingen op te helderen.
Sammie schreef:Even heel iets anders wat betreft evolutie enzo (want het er wordt er maar zijdelings besproken, maar de diverse massauitstervingen voor de dino's komen wel aan bod) is de documentaire Creation of Earth. Dat volgt de aarde vanaf het begin tot aan 'nu'. Ik blijft het een fasinerende docu vinden, waarbij het eea ook nog eens heel makkelijk te volgen is door de duidelijke uitleg.
is een docu van anderhalfuur (circa) Sammie schreef:Even heel iets anders wat betreft evolutie enzo (want het er wordt er maar zijdelings besproken, maar de diverse massauitstervingen voor de dino's komen wel aan bod) is de documentaire Creation of Earth. Dat volgt de aarde vanaf het begin tot aan 'nu'. Ik blijft het een fasinerende docu vinden, waarbij het eea ook nog eens heel makkelijk te volgen is door de duidelijke uitleg.
lieveli schreef:Ik denk overigens dat de regering veel meer weet over de evolutie dan wij mogen weten. Laatst nog een documentaire gezien over zeemensen, ja iedereen dacht dat ze alleen in sprookjes bestonden maar ze zijn dus ontdekt. Animalplanet heeft hier een documentaire over gemaakt.
[ Video ]
edit: Ik denk dat de Vrijmetselaars ook méér weten dat ze laten merken.
lieveli schreef:Ik denk overigens dat de regering veel meer weet over de evolutie dan wij mogen weten. Laatst nog een documentaire gezien over zeemensen, ja iedereen dacht dat ze alleen in sprookjes bestonden maar ze zijn dus ontdekt. Animalplanet heeft hier een documentaire over gemaakt.
[ Video ]
edit: Ik denk dat de Vrijmetselaars ook méér weten dat ze laten merken.
gohya schreef:Ik heb Nee gestemt, wij stammen ook niet van een dier [apen] af.Het is iets Bovennatuurlijks wat de mens én dieren en planten gemaakt heeft.Volgens professor Steven Hawkins is er iets in het Heelal [bovennatuurlijk] dat alles gemaakt heeft.
Wij zullen nooit te weten komen hoe en wat het bovennatuurlijke is.Er is wel een vermoeden,dat we ontstaan zijn door de zwarte gaten. Als je de Docu "How the Universe Works" volgt, begrijp je het iets meer.
Dit is MIJN mening.
Citaat:“When people ask me if a god created the universe, I tell them that the question itself makes no sense. Time didn’t exist before the big bang, so there is no time for god to make the universe in. It’s like asking directions to the edge of the earth; The Earth is a sphere; it doesn’t have an edge; so looking for it is a futile exercise. We are each free to believe what we want, and it’s my view that the simplest explanation is; there is no god. No one created our universe,and no one directs our fate. This leads me to a profound realization; There is probably no heaven, and no afterlife either. We have this one life to appreciate the grand design of the universe, and for that I am extremely grateful.”
Citaat:"Before we understand science, it is natural to believe that God created the universe. But now science offers a more convincing explanation. What I meant by 'we would know the mind of God' is, we would know everything that God would know, if there were a God, which there isn't. I'm an atheist."
Ilse_123 schreef:Dat zijn bewijzen voor de evolutie THEORIE, maar dat maakt het nog geen waarheid.
Net zoals dat het onredelijk is om te zeggen dat je niet kunt discussiëren met gelovigen, want ook hun 'theorie' kan niet bewezen of ontkracht worden. Voor hun is het net zo goed onmogelijk discussiëren als alle evolutie aanhangers niet open staan voor andere opties.
En in die discussie is het gewoon onmogelijk om je gelijk te halen, want als het gaat om de evolutie/schepping kan er niks met zekerheid worden bewezen, en dat maakt het vaak een beetje een lastige discussie omdat niet iedereen het ermee eens kan zijn dat andere mensen niet hetzelfde hoeven te denken en dat er uiteindelijk geen echt antwoord komt.
Gewoon lekker geloven wat je zelf wilt geloven, en proberen open te staan voor de andere gedachtengangen als je zo graag erover wilt discussiëren.
EskeGirl schreef:Ik zie ook geen T-rex voor me op de boot die de 600-jarige Noach (dat staat er echt) bouwde. Zijn gewoon vergeten
Bowen schreef:De evolutie theorie zegt trouwens helemaal niet over of er een sturende hand in heeft gezeten of niet, het staat compleet los van de godsvraag, heeft daar niets mee van doen.
Bowen schreef:gohya schreef:Ik heb Nee gestemt, wij stammen ook niet van een dier [apen] af.Het is iets Bovennatuurlijks wat de mens én dieren en planten gemaakt heeft.Volgens professor Steven Hawkins is er iets in het Heelal [bovennatuurlijk] dat alles gemaakt heeft.
Wij zullen nooit te weten komen hoe en wat het bovennatuurlijke is.Er is wel een vermoeden,dat we ontstaan zijn door de zwarte gaten. Als je de Docu "How the Universe Works" volgt, begrijp je het iets meer.
Dit is MIJN mening.
Euhm, Steven Hawkins is een atheist...Citaat:“When people ask me if a god created the universe, I tell them that the question itself makes no sense. Time didn’t exist before the big bang, so there is no time for god to make the universe in. It’s like asking directions to the edge of the earth; The Earth is a sphere; it doesn’t have an edge; so looking for it is a futile exercise. We are each free to believe what we want, and it’s my view that the simplest explanation is; there is no god. No one created our universe,and no one directs our fate. This leads me to a profound realization; There is probably no heaven, and no afterlife either. We have this one life to appreciate the grand design of the universe, and for that I am extremely grateful.”Citaat:"Before we understand science, it is natural to believe that God created the universe. But now science offers a more convincing explanation. What I meant by 'we would know the mind of God' is, we would know everything that God would know, if there were a God, which there isn't. I'm an atheist."
gohya schreef:Maar er zijn meerdere [Astronomen] die dit zeiden in een andere Docu.Steven Hawkins was weer een andere docu.