Paard kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:55

@Tazzey
Iedere ruggenbreuk is anders en ook de gevolgen op langere termijn
Een op het oog kleine breuk kan voor meer klachten zorgen dan (meerdere) gecompliceerde breuken.

Citaat:
Ik zou me elke dag een ongeluk huilen als mijn dochter als stront werd behandeld... En ik waak ervoor zelf nooit in zoon situatie terecht te komen..

Niet elke ouder is hetzelfde en helaas heb ik in de situatie van TS gezeten... zonder back-up van ouders, zonder vrienden, zonder eigenwaarde, zonder financiële middelen enz
En ja, dat was voor de buitenwereld een hele lieve (Nederlandse) zorgzame man en thuis kon hij dat ook wel zijn; maar helaas niet altijd.

Tazzey

Re: Paard kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:58

Dat heb ik ook neergezet. ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:02

Ik wens voor mijn voormalige vriendin dat ze ooit een lieve man treft die echt het beste met haar voor heeft
Haar ouders zijn er voor haar maar ze maken dit al 20 jaar aan de lopende band mee ze heeft ook in gesloten afdelingen gezeten en is een paar keer haar huis verloren maar ze helpen haar altijd weer erbovenop heb veel respect voor haar ouders kan me niet voorstellen hoe dat moet zijn... Ze vangen ook haar twee kinderen op daar hebben ze de voogdij over want ook de mannen gaan boven de kinderen...

Hoop dat ts ooit een man treft die haar de kracht geeft dit zooitje achter zich te laten...of ze helemaal uit zichzelf weg zou gaan betwijffel ik... Maar hoop het beste voor haar en als deze man van nu af aan haar beter zal behandelen dan prima.. Maar in de praktijk gaat dat meestal niet op.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 23:18

Dan nog is het zeer misplaatst dat zo te zeggen.
Zorgt alleen nog maar meer voor een lager zelfbeeld.
Het gaat TS echt niet helpen de situatie te veranderen, maar kan zelfs zorgen voor verslechtering van haar eigenwaarde en zorgen voor dat ze minder durft te delen en nog meer naar hem wordt gedreven.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 23:59

Moet zeggen dat ook ik steeds meer vraagtekens bij dit verhaal begin te zetten :?

Ook vind ik het erg jammer van TS dat ze zich 'afgezeken' voelt terwijl Bokkers allemaal alleen maar enorm bezorgd waren...

TS ik hoop dat je toch ooit de kracht vind (mocht het waar zijn) om weg te gaan bij hem..Desnoods zonder paarden/katten...toch dan maar een sterkte.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 00:08

Ik lees vol verbazing mee..
Vooral het stukje geweld baat mij zorgen, maar TS lijkt het nu alleen nog maar te hebben over een paard wat ze niet meer mag/gaat rijden?

Mariekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 00:31

Ik heb echt alles gelezen.. Ik blijf denk ik maar een stille meelezer. Maar ik heb een vraag. Waarom ben je nog bij die vent?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 00:35

Dat is erg vaak zo dat slachtoffers van huiselijk geweld na een sorry weer terug komen. En alles weer opnieuw begint.
Zonder hulp zal zulke man niet veranderen. En dat is wat ts in moet zien.
En helaas kunnen wij daar niets aan doen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 00:42

Ja wat valt er eigenlijk nog te zeggen
Vond het in elk geval wel mooi om te lezen dat meerdere bokkers haar hulp boden om ergens te verblijven en haar zelfs op wouden halen met het risico om een agressieve man te treffen.. Daar neem ik echt mn petje voor af zelfs voor eventueel de paarden werd een oplossing geboden :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 05:50

Ik heb bewust een dag gewacht om te reageren en ts ik wil je niet de grond in stampen:
Maar ik heb wel een advies zorg dat je wel weet wat je moet doen als het weer uit de hand loopt, want ook al lijkt het beter te gaan ,het zal op de lange termijn nog wel eens veel erger en geniepiger kunnen worden.
Alleen jij kan dingen veranderen en dat is door doortebijten in je wens om dingen te veranderen, dat zal eenzaam en bikkelhard zijn maar vraag goede hulp en begeleiding van instanties.
Want anders verandert er nooit iets, Je leven is daar voor te waardevol!.Ik wens je wijsheid, moed en kracht om deze situatie aan te kunnen.
Mijn persoonlijke ervaring is dat je achteraf pas gaat beseffen hoe verkeerd dingen waren en wat je hebt moeten doorstaan .(De tijd zal jou weer nieuwe dingen brengen, maar dat kost tijd om een ander leven op te bouwen!En zal niet altijd gemakkelijk zijn)
Besef wel de buiten wereld heeft altijd een hele bikkelharde mening, maar die weten niet waar ze overpraten en hoe kwetsend hun mening is.
Pas goed op jezelf. Y;(

(mij kostte het veel bloed en pijn 3 paarden een kat en 5 verloren jaren en 2 operaties,en 10 jaar stalking en rechtbank in en uit. Maar het offer was het waard, ik ben elke dag gelukkig met mijn leven dat ik nu heb met een hele liefdevolle man..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 08:46

Ik lees ook al vanaf het begin mee en ik denk niet dat het zin heeft om hier te blijven plaatsen en tips te blijven geven.
Heb dit zelf mee gemaakt van dichtbij (niet als vriendin/vrouw van gelukkig) en er is niks wat een buitenstaander kan doen om de situatie te veranderen.
Daar moet je zelf 100% achter staan, er moet een knop omgaan in je hoofd en dat is bij TS nog niet gebeurd.
Het is ook een hele stap om je dieren achter te laten, zeker als je je dieren voor jezelf plaatst en dat is vaak zo bij mensen die zichzelf niet veel waard vinden.

Hoe erg ik het ook vind voor TS en hoe hard ik hoop dat ze ooit de kracht vindt om voor zichzelf te kiezen, het heeft volgens mij geen zin om proberen haar over te halen.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:41

God nou ik geef ook ff een reactie advies aan ts.

Eerlijk gezegd zou ik als ik ts was ff heel goed het topic doorlezen.
Dan zie je dat er echt mensen zijn die je willen helpen!
Ik zou ze ff gaan pb-en en met 1 of meerdere mensen een vluchtplan maken.
Bepaalde datum prikken of voor jezelf zeggen als dit of dit weer gebeurd is het belletje hier belletje daar en actie!
Je man gewoon laten oppakken en dan heb je (als politie met je meewerkt,en dat is meestal wel zo) 3 dagen de tijd om al je dieren en je eigen te verplaatsen/herplaatsen.

Ik heb het toen ook ooit zo gedaan, en ik had toen 27 honden...EN nog 4 nesten pups van minimaal 6 pups per nest...
Ik heb 7 honden gehouden en de rest allemaal herplaatst...veel gratis weggedaan ook puppies!!(gelukkig waren alle pups minimaal 6wkn) .

Edit:
Ik had 3 gebroken ribben en kon eigenlijk amper op mn benen staan, maar was echt ff doorbijten maar het heeft geloond.
Ik heb aangifte gedaan.
En hij heeft TBS gekregen o.a. omdat zn psycholoog zei dat hij een sadistische narcist is die waarschijnlijk wel weer de fout in gaat.
En hij had ook al een verleden..

Dus het kán echt wel...ook met veel dieren...
Je mag eventueel pb-en.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 13:31

Mee lezer....

Tja, ik vind het ook niet helemaal fair eigenlijk hoor....
Ts gooit een probleem neer, mensen denken mee, bieden zelfs hulp aan, dan laat ts zich niet meer horen, mensen maken zich serieus zorgen...
En dan komt ts ineens dat het allemaal prima is en dat het blijft zoals het was en dat ze niet meer reageert ;?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 13:45

Ik denk dat de grote stoere vrouwen die beweren dat er niets meer van hun man zou overblijven als ie zo deed zich ten eerste zeer gelukkig mogen prijzen met de man die ze hebben en ten tweede niet echt goed weten hoe "zo'n man" dat aan pakt. :)
Die zorgt eerst wel dat je niet meer zo'n grote stoere vrouw bent voor dat ie dergelijke dingen gaat doen. :)

TS reageerd geprikkeld maar waarschijnlijk hoort ze thuis al genoeg dat het allemaal haar schuld is, dat zij de slechte is en onnozel doet/overreageert. En op één of andere manier heeft deze man het zo ver gekregen dat TS dat ook effectief gelooft, en dan komt ze op bokt hulp zoeken, want ze is toch niet gek? Dit is toch niet haar schuld? Toch niet normaal?
En dan komen er een paar sterke stoere bokkertjes die haar gaan vertellen dat het wél haar schuld is want zij zouden al lang gehakt van hem gemaakt hebben.

Knap dames! +:)+ Heel knap. :) Hoop dat jullie je nu beter voelen over jezelf. (wie de schoen past trekke hem aan.)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-03-16 14:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 13:48

Ik denk dat de TS niet geholpen wíl worden..
Ayasha, mee eens!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 14:07

Edit: Verkeerd gelezen

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:30

Ayasha schreef:
Ik denk dat de grote stoere vrouwen die beweren dat er niets meer van hun man zou overblijven als ie zo deed zich ten eerste zeer gelukkig mogen prijzen met de man die ze hebben en ten tweede niet echt goed weten hoe "zo'n man" dat aan pakt. :)
Die zorgt eerst wel dat je niet meer zo'n grote stoere vrouw bent voor dat ie dergelijke dingen gaat doen. :)

TS reageerd geprikkeld maar waarschijnlijk hoort ze thuis al genoeg dat het allemaal haar schuld is, dat zij de slechte is en onnozel doet/overreageert. En op één of andere manier heeft deze man het zo ver gekregen dat TS dat ook effectief gelooft, en dan komt ze op bokt hulp zoeken, want ze is toch niet gek? Dit is toch niet haar schuld? Toch niet normaal?
En dan komen er een paar sterke stoere bokkertjes die haar gaan vertellen dat het wél haar schuld is want zij zouden al lang gehakt van hem gemaakt hebben.

Knap dames! +:)+ Heel knap. :) Hoop dat jullie je nu beter voelen over jezelf. (wie de schoen past trekke hem aan.)

_/-\o_

Ik kan het niet beter verwoorden!
Ze helpen idd eerst je zelfvertrouwen naar de klote vóórdat ze je gaan slaan...
En dan komt de schaamte....dat dat jou kan overkomen...

Ik was/ben ook iemand met een sterk karakter en het was bij mij zelfs zo dat ik voetbalhooligan was (toen 18 jr) en dat ik absoluut niet een bang uitgevallen vogeltje was.
En heb toch 5 jaar in die relatie gezeten..

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:35

Ik denk dat die man TS gewoon in zijn greep heeft, en daar kom je niet even 123 uit.
hoe goed alle tips ook zijn die gegeven worden.
ik heb dit zelf gelukkig nooit meegemaakt maar heb wel gezien hoe het met een ander meisje gebeurde en die was zoooo gehersenspoeld dat het heel lang heeft geduurd voordat ze eindelijk de stap durfde te nemen.

Ts ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen, jij zelf moet deze stap nemen als je daar aan toe bent. en vergeet niet dat het alleen maar beter zal worden als je weg gaat.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:46

Het kan ook écht lang duren voordat je weggaat...
Want het voelt alsof je gefaald hebt...de schaamte is heel groot...echt vreselijk.
Ik ging uiteindelijk weg omdat ik echt dacht dat ik die week niet zou overleven.. en ik had genoeg schade om hem te laten vervolgen...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:50

Captain schreef:
Ayasha, mee eens!

Ik denk dat ze nog niet zover is

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:56

Kinke schreef:
Captain schreef:
Ayasha, mee eens!

Ik denk dat ze nog niet zover is

Nee...maar hopelijk is het begin gemaakt...
Want ook dát duurt ff...pas als je een tijdje in je hoofd hebt dat je écht weg wil, pas als je het dan echt niet meer trekt...dan pas gaat ze waarschijnlijk.
Deze schreeuw om hulp is waarschijnlijk voor het eerst dat ze tot besef komt dat het niet goed is en dat ze écht weg moet daar.
Kan een maand duren maar ook nog een jaar voordat ze de stap zet...

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:09

Hoi TS, wat zit jij in een moeilijke situatie! Ik heb helaas (voor mij misschien gelukkig) geen tips voor je.

Wel is het misschien goed voor je om in dit topic te kijken: [LZP] Afzeik topic: Waarom dumpte je je ex?
Daarin staan veel verhalen van vrouwen die toch uit een relatie gekomen zijn waarin ze mishandeld werden. Misschien brengt het je inspiratie, of misschien kan je contact op nemen met een van deze mensen.

Het lijkt momenteel misschien het beste om bij deze man te blijven, maar lees nog een keer je eigen topic door en probeer dat te doen vanuit het oogpunt van een buitenstaander. Ik hoop dat je er uit komt met alles!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:09

Ayasha schreef:

Mijn reactie is blijkbaar niet geplaatst. Maar nu ik dit lees kan ik het niet mooier verwoorden. Top Ayasha! +:)+

TS, ik hoop dat je echt dat je tot inzicht komt dat je meer waard bent dan dit. Ga ook even langs de huisarts voor je pijnklachten en je verhaal, wellicht kan die je hier verder mee helpen. Ik wens je alvast het allerbeste toe! Y;(

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:08

Captain schreef:
Ayasha, mee eens!

Het is geen kwestie van wel/niet geholpen willen worden. Dit soort mannen breken je volledig af, geven jou het gevoel dat het je eigen schuld is, dat jij iets gedaan heb wat hun gedrag goedpraat. Zodra je weg bent, beloven ze de wereld aan je, ze gaan veranderen, het zal nooit meer gebeuren en vanaf het moment dat je ze weer wat vertrouwen durft te geven, begint alles weer van voor af aan. Geniepiger, omzichtiger, ze spelen nog meer in op jou gevoel dat het jouw schuld is.

Ik ben zo 6 jaar bezig geweest, 2x vertrokken en terug gekeerd. De derde keer ben ik uiteindelijk weg kunnen blijven. (25 pv's en doktersverklaringen en dan niet eens alles gemeld en meneer is er vanaf gekomen met een voorwaardelijke taakstraf van 60u)

Voor de mensen die het zich niet voor kunnen stellen, zal ik enkele voorbeelden geven hoe mijn ex mijn gedachtegang veranderd had.

De eerste aanval is ontstaan door een wekker. Hij moest om 6u opstaan, wekker liep netjes op tijd af, maar hij sliep er doorheen. Ik maak hem dus wakker en meneer dacht dat het 9u was. Dat was voor hem de trigger en geloof mij, ik zag er nadien niet uit. Maar ik praatte het goed, half slaperig de wekker verkeerd lezen kan iedereen overkomen toch? In diezelfde toestand over reageren, niet goed, maar kan gebeuren, toch? (hiervoor heeft hij nooit agressie getoond, dus een eenmalige fout dacht ik.

De ergste aanval, waarna ik voor de derde keer vertrokken ben, was omdat ik net mijn loon had gehad en mijn pinpas niet wilde afgeven, evenals het geld afstaan aan hem, omdat ik de rekeningen moest betalen eerst. Dit resulteerde in een mes op mijn keel, een snee in mijn hals en de nodige kneuzingen, blauwe plekken en de zoveelste psychische opdonder. Achteraf heb ik mij afgevraagd of het niet mijn schuld was, misschien had hij het geld wel nodig? Ik heb het heel moeilijk gehad om niet terug naar huis te gaan, sorry te zeggen en mijn geld te overhandigen.

Ook verkrachte hij mij zo goed als alle dagen. Tja, mijn eigen schuld toch? In een relatie ben je met 2 en hij had mij laten denken dat het normaal was dat als hij zin had, dat ik dan maar met mijn benen wijd moest gaan.

Ik heb destijds ook meerdere keren mijn verhaal gedaan (toen zat ik nog in die relatie), niet om hulp te zoeken, maar bevestiging te krijgen dat het echt mijn schuld was. Deze bevestiging kreeg ik niet en daarop heb ik die personen/instanties gelaten voor wat ze zijn. Tot het knopje eindelijk omging en ik het besef kreeg dat dit niet normaal was, dat dit niet hoorde en dat de hele situatie schreeuwde om te vertrekken.

Zolang dit knopje bij ts niet omgaat, kan ze niet geholpen worden, dan kunnen wij alleen maar proberen haar vertrouwen te winnen, hopen dat ze ons op de hoogte wilt houden en afwachten hoe het zal aflopen. De enige die hier iets aan kan doen is ts zelf, hoe graag andere ook willen helpen, zij zal eerst zelf in moeten zien dat deze situatie gewoon not done is.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:17

Ga weg daar!
Met doe paarden en katten komt het wel goed. Nu moet je voor jezelf kiezen.