ex heeft me een valentijns cadeau gestuurd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:01

Danique schreef:
Danique schreef:
TS, heb je al besloten wat je er mee gaat doen? Houden, terugsturen, weggeven, weggooien?

Nog maar een keer dan...

Ze is even weg: Haar vriend heeft haar meegenomen om een wii te kopen opdat ze samen thuis met het cadeautje kunnen spelen ;)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:39

TS, waar ik wel benieuwd naar ben: heb jij misschien nog bepaalde gevoelens richting je ex? Gezien het feit dat dit je zo enorm bezighoudt ...

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:43

Askja schreef:
TS, waar ik wel benieuwd naar ben: heb jij misschien nog bepaalde gevoelens richting je ex? Gezien het feit dat dit je zo enorm bezighoudt ...

Dat begin ik mij ook af te vragen. Het spreekt toch voor zich wat je met zo'n cadeautje doet als je gewoon over je ex heen bent? Afhankelijk van je ex vind het je het leuk dus hou je het en bedankt, is het een wanhoopsdaad dan voel je dat ook gauw genoeg aan dus stuur je het retour met een bedankje.
Maar als je niet weet wat je er mee moet en het zo hardnekkig in je hoofd blijft hangen, zou ik er even wat meer bij stil staan wat het cadeautje nou werkelijk met je doet.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 16:37

Ik ga het cadeautje retour sturen zonder briefje. Dat is duidelijk genoeg voor mn ex.
Of ik het mijn vriend ga vertellen weet ik nog niet.

Selina

Re: ex heeft me een valentijns cadeau gestuurd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:39

Je vriend is veel ouder dan jij en dus een volwassen vent toch? Door dit achter te houden leert hij nooit omgaan met z'n onzekerheid. Een kind wil je behoeden voor de boze buitenwereld maar als volwassenen kun je dit toch gewoon vertellen?

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:40

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:42

Zal ik wel doen. Waarheid komt nou eenmaal boven uiteindelijk en dan heb jij om zoiets kleins het achtergehouden. zo maak je het veel groter voor je vriend en heeft hij juist een reden om je te wantrouwen. Ik heb het andersom gehad en hij loog over alles of hield dingen achter waar ik helemaal niet onzeker over zou worden MITS hij het gewoon had verteld. Maar door het achterhouden en liegen ga je juist er meer achter denken. En dat wil je voorkomen toch?

Als jij niks te verbergen hebt (ook qua gevoelens tegenover je ex) zou je dit niet achterhouden. Hoe onzeker je vriend ook is, daar moet hij ook overheen komen en dat gaat makkelijk als jij gewoon open kaart met hem speelt.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:44

Door het niet te vertellen bevestig je zijn onzekerheid. De waarheid komt altijd wel een keer naar boven. Zou jij het zelf fijn vinden als jouw vriend tegen jou liegt?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:46

fleurtjeuh schreef:
Ik ga het cadeautje retour sturen zonder briefje. Dat is duidelijk genoeg voor mn ex.

Verzwijgen is het slechte wat je kunt doen. Ik kan je uit ervaring zeggen dat als het later, op een andere manier uitkomt, er iemand gekwetst gaat zijn en er wantrouwen groeit omdat het in eerste instantie verzwegen is.

Je moet altijd open en eerlijk zijn. Dit is voor mij een must voor een relatie, ontbreekt dit, dan is er geen relatie meer imo

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:47

Als hij er later achter komt ben je veel verder van huis denk ik. En aangezien je alles op internet gooit is het niet onwaarschijnlijk dat hij der achter komt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:54

fleurtjeuh schreef:

Ts, een wijze raad, vertel het gewoon. Juist omdat hij onzeker is moet je dit soort dingen dus niet verzwijgen. Hij moet maar leren dat hij je kan vertrouwen, komt hij er later achter dat je dingen(die het helemaal niet waard zijn) hebt verzwegen dan is er niets meer te redden.
Jouw vriend moet jou vertrouwen en dat kan alleen als je geen dingen gaat verzwijgen.
Want als je ex hem een keer tegen komt en zomaar even vraagt of jij zijn kadootje niet leuk vond dan kun je hoog en laag springen maar ben je deze vriend geestelijk kwijt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:57

Dilan93 schreef:
Je moet altijd open en eerlijk zijn. Dit is voor mij een must voor een relatie, ontbreekt dit, dan is er geen relatie meer imo

Daarbij is dit nog eens een +:)+ voor de partner ook: Zijn lief stuurt de Valentijnsattentie van ex terug.
Reden voor vertrouwen en zelfvertrouwen.
Win-win zou je denken.

Als ze nog even wacht is hij er achter voor ze er wat mee gedaan heeft.
Dan is het stiekem en niet teruggestuurd.
Bevestiging van onzekerheid en reden voor wantrouwen.
Van dubbelwin naar dubbelmin.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:59

Huertecilla schreef:
Dilan93 schreef:

Daarbij is dit nog eens een +:)+ voor de partner ook: Zijn lief stuurt de Valentijnsattentie van ex terug.
Win-win zou je denken.

Helemaal juist, hopelijk ziet ts dit ook in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:04

Huertecilla schreef:
Dilan93 schreef:

Win-win zou je denken.

Ik ben het niet vaak met je eens, maar nu absoluut wel. Daarbij komt; alles wat je op internet zet kan je (imo) ook tegen je vriend vertellen. Wat je niet kan vertellen zet je niet op internet.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:08

Waarom niet gewoon eerlijk zijn tegen elkaar, dit is immers de basis van een goede relatie. Jullie zijn allebei volwassen komop zeg. En
vat het op als een compliment, je ligt nog goed in de markt. Als je relatie gebouwd is op angst voor de reactie van de ander en zijn onzekerheid zit er iets goed scheef. Je moet elkaar toch feilloos aan kunnen voelen in een relatie en om dit soort dingen samen kunnen lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:14

Beter gekwetst door de waarheid dan getroost met een leugen is een van mijn motto's.
Verzwijgen van dit soort dingen valt imo onder het kopje liegen.
Ik zou not amused en misschien zelfs wantrouwender zijn als dit voor mij verzwegen zou worden.
Je hoeft er toch ook geen drama van te maken? Het is zo zwaar als je er zelf aan tilt. Vertel het gewoon.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:14

Vertellen tegen je huidige vriend, niks verborgen houden dan wek je juist argwaan. Vriendelijke bedanken en door met je leven.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:15

Wat als het omgekeerd was en je vriend iets niet aan u vertelde en bewust het verzweeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:26

Ik kan mij zelfs niet inbeelden om zoiets te verzwijgen. Zou daar ook geen enkele reden voor vinden, zelfs al is je vriend onzeker, dan deel je toch nog alles?

Het maakt toch ook niet uit dat je ex je een cadeautje stuurt? :)

Toen ik net met m'n vriend samen was kreeg ik toevallig heel veel rozen van mannen. Vond ik erg leuk en plaagde m'n vriend er alleen maar mee dat ik goed in de markt lag.

Mijn vriend is tijdens onze relatie ook al door 2 exen benaderd, is totaal geen big deal voor ons.

Hoe was je relatie met die ex?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:36

Ik snap het ook werkelijk niet. Je maakt dit zoveel interessanter dan dat het is TS. En moeilijker. Als je dit al niet kan vertellen tegen je kerel, dan vraagbaak me af wat dan wel.

Als hij dit niet aankan ivm vertrouwensissues dan vind ik dat wel heel veel zeggen over zijn geestesgesteldheid maar ook over een behoorlijk negatieve kijk op jou. In beide gevallen vind ik het niet echt getuigen van een stabiele of volwassen relatie.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:38

maaikemuis schreef:
Ik snap het ook werkelijk niet. Je maakt dit zoveel interessanter dan dat het is TS. En moeilijker. Als je dit al niet kan vertellen tegen je kerel, dan vraagbaak me af wat dan wel.

Als hij dit niet aankan ivm vertrouwensissues dan vind ik dat wel heel veel zeggen over zijn geestesgesteldheid maar ook over een behoorlijk negatieve kijk op jou. In beide gevallen vind ik het niet echt getuigen van een stabiele of volwassen relatie.

Dat was precies mijn gedachte tijdens het lezen van de reacties :j

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:25

Ik zou het ook zeker aan je vriend vertellen.
Als voorbeeld :
Mijn man is dierenarts, een client heeft hem en zijn collega gevraagd of ze in natura kon betalen :+
Mijn man heeft mij dit direct verteld, geen probleem huj kan er ook niets aan doen.
Zijn collega heeft het in eerste instantie verzwegen en daar werd het dus wel een probleem.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:48

Huh? Ik zweer het, soms snap ik mensen niet meer. Het is toch hartstikke logisch dat in een relatie de partners eerlijk zijn naar elkaar. In een gezonde relatie hoor je daar toch niet eens over na te denken of het je af te vragen.

TS: Je zegt dat je vriend onzeker is en dat je het daarom geheim houd omdat hij misschien verkeerd zal reageren. Alleen je vriend is geen kind die je moet beschermen voor de harde waarheid. Je vriend is een volwassen man, een gelijkwaardige partner die je in vertrouwen alles hoort kunnen te vertellen en die jouw moet kunnen vertrouwen in dat je niet tegen hem zal liegen.

Je beseft volgens mij helemaal niet hoe belangrijk eerlijkheid en vertrouwen in een relatie is. Zonder één van die twee of zonder beide is een relatie al gedoemd en gaat die relatie het op lange termijn meestal niet redden.

Je gaat nu iets verzwijgen, zogenaamd uit bescherming naar hem toe, want hij is zo onzeker... Maar jij bent degene die ook onzeker is. Om zijn reactie. Je vertrouwt er niet op dat hij normaal zal reageren.

Misschien word hij jaloers, boos of nog meer onzeker. Over de relatie, over het vertrouwen, over dat je misschien vreemd gaat met je ex, dat je daarom het cadeautje hebt gekregen en meer van die dingen... In principe zou hij niet raar moeten reageren, maar als hij dat wel doet, dan zou hij na een gesprek waarin je hem verzekerd dat er echt niets meer aan de hand is, het alsnog oké moeten vinden. Hij moet er immers ondanks die onzekerheid op kunnen vertrouwen dat je niet liegt, dat je hem trouw blijft en dat het goed zit tussen jullie. Hij moet jouw vertrouwen, jij hem.

Alleen als je al over iets simpels liegt als een cadeautje, hoe kan je dan van hem verwachten dat hij je vertrouwd terwijl je blijkbaar een onbetrouwbaar persoon bent?

Daarnaast, ook al komt de leugen niet uit, mensen zijn niet dom en voelen vaak aan wanneer er iets niet helemaal goed zit. Een bepaalde spanning, een ongemakkelijk gesprek, een vraag die halfslachtig word beantwoord, de sfeer in de lucht. Een leugen, die voel je... Misschien word hij daardoor nog wel meer onzeker... En dit keer heeft hij alle recht om jouw niet te vertrouwen en onzeker te zijn over jullie relatie, want je bent gewoon niet betrouwbaar als je dit niet verteld.

Daarbij, wat als hij je wel op de leugen betrapt? Dan is het helemaal mis. Dan zal hij je echt niet meer geloven dat het gewoon een cadeautje was van je ex, dat jij er niets mee te maken had en dat je niet vreemd bent geweest. Je hebt immers al gelogen over het cadeautje, misschien lieg je wel over meer. Het vertrouwen zal compleet weg zijn. Met liegen maak je de situatie alleen maar erger. Leugens komen bijna altijd uit. En zo niet, zoals ik bovenstaand al noemde, een leugen word op één of andere manier, ergens in, wel gevoeld en dat doet de relatie ook niet ten goede.

Kortom... Je bent niet eerlijk, je vertrouwt hem niet en je bent niet betrouwbaar... Belangrijke vereisten voor een goede en gezonde relatie. Oef, dat is nogal wat en dat zijn best grote gevolgen om zoiets kleins als een cadeau van je ex.

Iets kleins zoals dit kan grote gevolgen hebben. Het kan een kleine sneeuwbal zijn die naar beneden rolt en onderweg constant sneeuw meepakt. Als die bal dan eindelijk beneden is, is het een gigantische bal van 1 meter doorsnee.

Je ex vertrouwde jouw niet had je eens gepost en dat was vervelend, daarom ging het uit. Geef je nieuwe vriend geen enkele redenen om jouw niet te vertrouwen en wees gewoon altijd eerlijk. Een klein leugentje is zo makkelijk, maar wanneer één klein leugentje is gemaakt is de volgende ook zo gemaakt, en de volgende, en de volgende.

Dit is niet hoe je een relatie wilt hebben, zeker niet als er nog een kind aankomt. Je word moeder. Het is tijd om eens volwassen te worden. Je kind verdiend stabiele en eerlijke ouders die een gezonde relatie met elkaar en met het kind hebben. Niet ouders met dit rare gelieg om zoiets doms als een tictac cadeautje van je ex en wie weet waar er nog meer om gelogen word.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:54

ElineS schreef:
Dit is niet hoe je een relatie wilt hebben, zeker niet als er nog een kind aankomt. Je word moeder. Het is tijd om eens volwassen te worden. Je kind verdiend stabiele en eerlijke ouders die een gezonde relatie met elkaar en met het kind hebben. Niet ouders met dit rare gelieg om zoiets doms als een tictac cadeautje van je ex en wie weet waar er nog meer om gelogen word.

Ehh := Misschien handig om even wat andere posts van TS op te zoeken, want dit zit nogal apart in elkaar.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:09

Ehm, ik doe dat meestal niet :P Vorige posts doorspitten. Heb ik iets verkeerds gezegd?