Relatie hangt aan een zijden draadje..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:10

Ik zou dan gauw je eigen salaris over laten maken op je eigen rekening en alleen het gedeelte van vaste lasten doorstorten waar je voor verantwoordelijk bent.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:11

Eerlijk gezegd had ik dit wel verwacht, maar het blijft ontzettend rot voor jullie. Sterkte TS! Ik hoop dat jullie wat rust vinden als het huis enz geregeld is.

Blijft hij er wonen?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 09:13

Dat ga ik ook doen vandaag, vaste lasten die van mij alleen zijn (zorg, telefoon etc) ga ik vandaag omzetten.

Ik moet veel gaan bellen/regelen vandaag.
Vanmiddag gaan we daar naar toe, om mijn persoonlijke bezittingen op te halen en nog even rond de tafel te gaan zitten.
We hebben er nu allebei een nachtje over geslapen en zijn nu wat rustiger denk ik.

Hij blijft daar wonen, echter vraag ik mij af of de hypotheekverstrekker daar mee akkoord gaat. Op basis van zijn jaar salaris, kan hij niet de hele hypotheek krijgen zag ik.
Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

BiHB

Re: Relatie hangt aan een zijden draadje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:20

Zou het een optie zijn om elkaar eens een maand écht met rust te laten ??
Dit lijkt een snelle beslissing met grote gevolgen.

Zijn jullie écht echt klaar met elkaar???
Of zijn er vooral veel achtbanen van emoties??

Sterkte iig!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 09:32

Er zijn nu vooral veel achtbanen van gevoelens.. De ene keer gaat het, de andere keer niet..

Ik voel nu al de pijn, ik ben er echt kapot van ;(
Ik had zo gehoopt dat t goed zou komen.. Zo gehoopt..

Ik denk niet dat ik mijn eigen ruiten heb ingegooid door gister daar naar toe te gaan en dat gesprek aan te gaan, maar dit moment voelt dat wel zo.
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 15-02-16 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:33

Wauw Ts dit gaat wel snel.
1 dag bedenktijd voor een heel leven is wel erg kort genomen.
Ik snap zijn frustratie wel, maar ook jou gevoel.
Veel sterkte met alles wat komen gaat

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:38

_Nancy schreef:
Er zijn nu vooral veel achtbanen van gevoelens.. De ene keer gaat het, de andere keer niet..

Ik voel nu al de pijn, ik ben er echt kapot van ;(
Ik had zo gehoopt dat t goed zou komen.. Zo gehoopt..

Ik denk niet dat ik mijn eigen ruiten heb ingegooid door gister daar naar toe te gaan en dat gesprek aan te gaan, maar dit moment voelt dat wel zo.

Maar ... als iemand om tijd vraagt ... waarom gun je dit hem dan niet?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 09:42

Hij heeft ook alle sloten vervangen, dat lijkt mij dat dat niet mag toch?
Aangezien het nog steeds mijn huis is.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:44

Die sloten heeft hij wel heel snel gedaan. Lijkt me niet dat er snachts iemand dat komt doen voor een relatiebreuk.
Heeft hij niet gewoon de sleutel Aan de binnenkant zitten?

Ts, waarom is hij ineens zo boos geworden?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:45

Dat mag inderdaad niet, jij hebt alle recht om in huis te komen, zelfs om er te wonen zolang het van jullie beide is.

Zorg dat je alles op papier hebt, schrijf dit soort zaken ook op voor jezelf.

Zo te lezen wordt dit een vuil spelletje en een redelijk koude oorlog. Hoop het niet, misschien trekt hij nog bij, maar vind het wel knap dat iemand binnen 24 uur de rekening leeg trekt, de sloten laat vervangen enz.

Maak foto's of een filmpje van alle zaken in huis!
Dat er niet straks een tv staat van 20 euro ipv 200 zeg maar.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:46

_Nancy schreef:

Nee dit mag niet. Wat een onvolwassen reactie. Als hij mij kwaad had willen maken had ik er werk van gemaakt of een raam in gegooid als hij niet direct de deur open kwam doen.

Ik heb net je hele topic door gelezen en ik denk ook dat dit het beste is voor jullie beide. Ik denk ook dat je een relatie niet op afstand kan redden.

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:47

Het lijkt erop dat jullie nu in emoties op elkaar gaan reageren.
Het lijkt vooral boosheid en wantrouwen.
Lastig!

Is er nog een mogelijkheid om met elkaar te praten?
Wellicht met een mediator erbij??

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:48

_Nancy schreef:

Wauw.... Dit begint echt bizar te worden. Waarom heeft hij dat in godsnaam gedaan?? En waar haalt hij het lef vandaan! Het is nog steeds ook jouw huis

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:49

Oei, heel veel sterkte TS!
Ik raad aan om, hoe moeilijk het ook is, nu even af en toe goed voor jezelf te zorgen en je af en toe door ouders en zus lekker laten verwennen! Je mag nu even helemaal aan jezelf denken!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:50

Heel veel sterkte TS. Ik snap ook dat veel mensen zeggen, "waarom heb je hem niet wat meer tijd gegeven?". Ik krijg er echter het gevoel bij dat het in dit geval niet veel had uitgemaakt, volgens mij was vriend al een poosje emotioneel "uitgecheckt" en had het niet uitgemaakt als TS hem langer de tijd had gegeven, dan had het alleen langer geduurd. Het lijkt nu of TS alleen verantwoordelijk wordt gehouden voor de breuk, voor het niet genoeg tijd geven, voor het te gehaast willen, alsof het anders had kunnen lopen als zij anders met de situatie om was gegaan. Maar imo heeft vriend net zo'n groot aandeel in de relatie en breuk hoor.

Succes TS en hopelijk wordt alles goed geregeld. Hopelijk kun je bij vrienden en familie terecht!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 09:50

Hij vindt dat ik heb gedreigd om dingen mee te nemen, dit wilde hij voorkomen,, dus een uur nadat ik weg was heeft hij nieuwe sloten laten plaatsen.

We reageren nu zeker in emotie en angst.

Ik ga er vanmiddag heen met mijn schoonbroer, hij zal ook wel iemand in huis hebben. Mijn schoonbroer kan ons wel rustig houden denk ik.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:52

Hij moet jou nog steeds alle toegang verlenen tot je spullen en het huis!
Kun je de wijkagent niet op de hoogte brengen? Dat jullie samen gaan?

Vind het wel erg vreemd allemaal hoor...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:53

Wij weten natuurlijk niet wat jouw houding en uitspraken daar zijn geweest. Maar duidelijk heftig anders gaat vriendlief niet op deze manier handelen. Hij voelt zich duidelijk in het nauw gedreven.

Zonde ... heel veel succes hier mee. Ik hoop dat het niet erger zal worden en jullie met enige rust gewoon normaal uit elkaar kunnen gaan en beide jullie eigen weg zullen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:53

Sunrise_ schreef:
Heel veel sterkte TS. Ik snap ook dat veel mensen zeggen, "waarom heb je hem niet wat meer tijd gegeven?". Ik krijg er echter het gevoel bij dat het in dit geval niet veel had uitgemaakt, volgens mij was vriend al een poosje emotioneel "uitgecheckt" en had het niet uitgemaakt als TS hem langer de tijd had gegeven, dan had het alleen langer geduurd. Het lijkt nu of TS alleen verantwoordelijk wordt gehouden voor de breuk, voor het niet genoeg tijd geven, voor het te gehaast willen, alsof het anders had kunnen lopen als zij anders met de situatie om was gegaan. Maar imo heeft vriend net zo'n groot aandeel in de relatie en breuk hoor.

Succes TS en hopelijk wordt alles goed geregeld. Hopelijk kun je bij vrienden en familie terecht!

Precies wat ik denk. :j Soms is afstand goed, maar ook ik denk dat dat in deze situatie niets had geholpen, zeker nu hij zo kinderachtig op de breuk reageert.

TS, ik denk dat hij er niet zomaar mee weg zou kunnen komen als hij sloten vervangt of dingen meeneemt. Dat is gewoon diefstal of buitensluiting. Hij kan je dus niets maken, mocht het zover komen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 09:54

Hij zegt dat wanneer ik kom, hij mij wel binnen laat. Maar goed, t is niet zijn recht om dit te doen..

Hopelijk kunnen we het vandaag regelen, dan zijn we er vanaf en kan het verwerkingsproces echt beginnen.. Ugh..

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:11

Sloten vervangen mag inderdaad niet
Het is ook jouw huis.
Als hij daar wil blijven wonen dat moet hij bij overwaarde van jullie huis jouw uitkopen een deel is namelijk van jou.
Bij onderwaarde zal jij een deel van de 'schuld' aan hem moeten betalen.
Je kunt niet zo 'even' de woning en hypotheek op zijn naam overschrijven.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:15

TS, huis en hypotheek heb je niet vandaag al geregeld. Dat is een proces waar weken, zo niet maanden overheen gaan. Zeker als de woning van jullie allebei is en jullie beiden aansprakelijk zijn voor de hypotheek. Totdat je bij de notaris bent geweest en hebt getekend voor de akte van verdeling en de akte van ontslag is het voor 50% jouw huis en voor 100% jouw hypotheek. Oftewel, als er niet betaald wordt klopt de bank net zo goed bij jou aan, ook al woon jij er niet meer. Wees je hier héél goed bewust van.

Laat een hypotheekadviseur kijken naar zijn mogelijkheden, bij relatiebeëindiging is er vaak meer mogelijk op basis van een inkomen dan bij het kopen van een woning.

Heel veel sterkte gewenst!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:23

TS ik kan je alleen maar adviseren maak goede afspraken en onderteken deze beide! Ik heb met mijn ex een lijst opgesteld met daarin de spullen en wie wat kreeg. Verder heb ik toen ook de sloten veranderd.. meer omdat ik niet wilde dat hij ineens voor mn neus stond. Verder betaalde hij nog mee aan de hypotheek maar andere lasten zoals GWL waren voor mij. Ik woonde daar immers nog. Verder kijk of je NHG hebt en of je daar aanspraak op kan maken. Mocht je tips willen voor NHG mag je me wel PB sturen. Verder laat hem even met rust, hij heeft dat duidelijk nodig en niets zo vervelend als het straks nog verder escaleert.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:44

Weet je zeker dat er niet meer aan de hand was TS? Heb je niet wat signalen gemist?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:46

Als je meer hypotheek hebt dan de waarde van het huis, zul jij moeten betalen.
Dan hoeft hij jou niet uit te kopen, maar moet je hem tegemoet komen.
_Nancy schreef:
Hij is bang dat ik alles ga afpakken, omdat ik heb gezegd dat ik niet met niks weg ga..
Wat ook logisch is, want de helft is van mij.. Dat staat op papier.

Ik ben dan weer bang dat hij het huis leeg zou halen..
;( drama..

En dan kan het dus best zijn, dat hij alles mag/kan houden.

Alles wat gezamenlijk is wordt getaxeerd (dagwaarde!) en verrekend met de schuld (van de hypotheek) die jij nog hebt.
Dan kan het dus prima zijn dat hij (theoretisch) qua waarde van spullen nog geld van jou krijgt.

Dus theoretisch is de helft van jou... maar in de praktijk kan dat dus vies tegen vallen.
En snap ik zijn reactie (niet dat hij de sloten mag vervangen!), dat hij bang is dat hij op een dag thuis komt en jij de helft van de spullen hebt meegenomen.