Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Maar dat hoort erbij als je in een rijtjeshuis woont of een appartement. Geluid is er nou eenmaal en komt vaak zat door de muren heen, maar binnen de 'norm' van normaal, hebben mensen/buren het maar van elkaar te accepteren.
. Niet alleen nu en voor haar, maar ook voor dingen in de toekomst. Je zult nog vele buren krijgen en het siert je dat je deze afspraak zo gemaakt hebt, maar laat jezelf niet teveel aan banden leggen door je buren. Nu niet, in de toekomst niet. Een beetje assertiviteit en voor je recht opkomen is nooit verkeerd.
Shadow0 schreef:spatter schreef:geeft aan dat ze dus om alles zeurt en eigenlijk zeurt ze omdat ze zich alleen voelt.
Het is een vorm van aandacht trekkerij.
Die conclusie kun je natuurlijk niet zomaar trekken. Ik vind het nogal aannames.
PureSG schreef:Bedankt voor alle reacties. Ik ben later vanmiddag nog eens langsgegaan bij de buurvrouw om te kijken of we tóch tot een compromis konden komen en wonder boven wonder hebben we die gevonden!
We hebben nu afgesproken dat ze even bij mij aanbelt als zij weggaat en ongeveer terugkomt, in die tussentijd kan ik dan vrij spelen.
Ideaal is het zeker niet, maar ik ben al erg blij dat we tóch een compromis hebben kunnen vinden. Ik kan spelen en zij heeft er geen last van, prima oplossing imo!
Shadow0 schreef:Maar daar is nu nog niet op terug te komen want voor nu is het de afspraak. Dus nu moet het ook een paar weken de kans krijgen. Als de buurvrouw dan helemaal niet aan de deur komt bv is het al een stuk makkelijker om het open te breken en alsnog een ander plan te kiezen.
Shadow0 schreef:Maar daar is nu nog niet op terug te komen want voor nu is het de afspraak. Dus nu moet het ook een paar weken de kans krijgen. Als de buurvrouw dan helemaal niet aan de deur komt bv is het al een stuk makkelijker om het open te breken en alsnog een ander plan te kiezen.
spatter schreef:Zeurende mensen en dat is ze want ze wil geen compromi maar gewoon haar zin, zijn in de regel geen mensen met een positieve levensinstelling.
Daar zit juist het probleem.
Het zijn mensen die overal problemen zien en in de regel doemdenkers.
Het zijn de mensen die moeite hebben om hun eigen leven zinvoel in te vullen en jaloers zijn op de mensen die dat wel kunnen.
Als de buurvrouw na 2 x een half uurtje spelen al bij haar aan de deur staat en dan niet vraagt of er iets te regelen valt maar gewoon afdwingt dat er geen muziek gemaakt mag worden, geeft dat aan dat ze niet in overleg wil.
Als ze niet eens door heeft waar de zang vandaan komt maar maar gelijk weer bij TS aan de deur komt klagen, dan klaag ze om het klagen.