Pakjes drinken, suikerbommen.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Re: Pakjes drinken, suikerbommen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:19

Jaloers! Hier alleen bij de appie. En bij de emte een stukje worst. De bakkers zijn gierig hier :') ondanks dat ik altijd veel haal :')

Bij m'n moeder geeft de bakker altijd een stukje krentenbol. Super lief!

Willemijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:27

drinken werd bij ons nooit erg op gelet, wel op snoep/koek; wij
mochten alleen fruit/groenten mee als tussendoortje

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 09:43

Dat snoep geven doen ze hier gelukkig alleen bij de plaatselijke supermarkt. En dan durf ik nog wel nee te zeggen afhankelijk van het tijdstip.

Nou schoolontbijt is ook een succes.
Kind op pad met 2 volkorenbeschuiten met suiker en een fles car v C en een bak vol verschillend fruit.

De volkorenontbijtpap die ze altijd eet valt niet zo mee te nemen naar school en thee word ook lastig om warm aan te leveren..
Melkproducten mag ze liever niet ivm. Uitlokken benauwdheid.

Hahaha de yoghurtdrank mocht helaas niet....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:40

Wij kregen doordeweeks ranja en een mini marsje of koekje als we uit school kwamen. Alleen in het weekend een glaasje cola en een klein zakje/bakje chips. Daar keken we echt naar uit en dat bleef toch wel richting mijn tienertijden.....14/15 jaar gehandhaafd.

Ik kreeg schoolmelk op school, wat ik tussendoor dronk kan ik mezelf niet meer herinneren maar dat zal vast iets van een pakje zijn geweest.

Dat spastisch doen dat je kind geen 'ongezonde' dingen mag eten is in mijn ogen dom. Je maakt je kind bang van eten en je lijf weet niet het verschil tussen suiker uit fruit of suiker uit een koekje. Je lijf scheidt het alleen in groepen van macro's. Het is aan jezelf om te zorgen dat je niet TE veel van die macro's die je niet nodig hebt binnen te krijgen.... Dat heet doseren en verstandig omgaan met. Je lijf heeft namelijk WEL vet nodig om te functioneren en koolhydraten en wat suikers.... iets compleet weglaten is ongezond....we slaan door imo.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:55

Weet ik niet. Ik denk inderdaad dat er ouders zijn die daar misschien in doorslaan.

Maar dus ook van de andere kant ook ouders die kennelijk hun kinderen te ongezond te eten geven.

De middenweg is het mooiste natuurlijk.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:57

Ja klopt want er zijn nog genoeg mensen die denken dat worst gewoon gezond is of die hun kind alleen maar in overvloed frisdrank en chips aanbieden. Maar de hype is nu toch wel dat overdreven 'gezond' doen...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:58

Mijn man zei: als ze van 1 mini marsje per jarig kind te dik worden dan zijn de klassen gewoon veeeeeeeel te groot :D

Ofwel, de opvoeding vind voornamelijk thuis plaats.
Mijn dochter heeft vandaag voor haar verjaardag ook gewoon een taart meegekregen naar de kdv. Schandalig gewoon }>

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:53

Sizzle schreef:
Mijn man zei: als ze van 1 mini marsje per jarig kind te dik worden dan zijn de klassen gewoon veeeeeeeel te groot :D

En de nobelprijs voor de wetenschap is zojuist gewonnen door de man van Sizzle..
jarenlang is er gezocht, maar nu is bekend

De grootste veroorzaker van Obesitas is de omvang van de klassen *\o/* *\o/* *\o/*

Lijkt mij eenvoudig op te lossen.. scholen budget geven voor docenten..
Studenten die de pabo doen, krijgen lesgeld in plaats van betalen.

en over een jaar of 5 krijgen de kinderen nog maar een marsje per maand omdat de klassen nog maar uit 10 kinderen bestaan per docent.

Soooo easy!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:54

elenaMM77 schreef:
Sizzle schreef:

En de nobelprijs voor de wetenschap is zojuist gewonnen door de man van Sizzle..
jarenlang is er gezocht, maar nu is bekend

De grootste veroorzaker van Obesitas is de omvang van de klassen *\o/* *\o/* *\o/*

Lijkt mij eenvoudig op te lossen.. scholen budget geven voor docenten..
Studenten die de pabo doen, krijgen lesgeld in plaats van betalen.

en over een jaar of 5 krijgen de kinderen nog maar een marsje per maand omdat de klassen nog maar uit 10 kinderen bestaan per docent.

Soooo easy!

Vergeet niet dat leraren werkelijk ALLES moeten documenteren wat hun leerlingen doen. Nutteloze tijd die ze beter kunnen steken in het praten met leerlingen.