werken, werken, werken en je verschikkelijk voelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: werken, werken, werken en je verschikkelijk voelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:30

Dat is een reactie op mij?

Nee geen klusjes voor de baas :)

Onregelmatige tijden werken. Dat ov niet rijdt.
Of in uithoeken waar ov amper komt.

Dan is een auto om er te komen een must.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:26

ja...ok, ja dan heb je auto nodig..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:44

Vanillia schreef:
Dat lijkt me niet, het zal de gemiddelde werkgever en worst wezen of je je rijbewijs hebt of niet, als je maar op je werk komt, tenzij je solliciteert op een functie als koerier natuurlijk :Y)

Eh onder welke steen leef jij?
De gemiddelde werkgever wil juist heel graag dat zijn werknemer een rijbewijs heeft.
Alleen al in mijn vakgebied liggen veel bedrijven bijvb op industriegebieden waar weinig openbaar vervoer komt. Daarbij is het reuze handig als je even snel in de auto kunt springen om een klus te klaren of iemand te kunnen helpen.

Wat denk je bijvb van in de zorg... De thuiszorg van de ene cliënt naar de andere.

In de horeca ( het vakgebied momenteel van ts) om s'avonds laat nog naar huis te kunnen of juist heel vroeg al ergens te kunnen beginnen etc...

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:00

Heb niet alles gelezen van je topic aan antwoorden. Ik praat even over mijn eigen stukje. Ik heb 7 jaar bij hetzelfde bedrijf gewerkt. Veel re-organisaties mee gemaakt en overleefd. De laatste was niet in de koude kleren gaan zitten zeg maar. Want ons werk veranderde zo erg dat ik er helemaal niets meer aan vond. Maar ik kon niet stoppen want tja had het geld gewoon nodig. Dus bleef ik maar doorgaan. de laatste 2 jaar waren pure ellende. Ik was thuis ook steeds meer depri en voelde me niet meer fijn in alle opzichten. Zeer negatief was en erg onrustig.

Ik kreeg een cursus want inmiddels was ik voor mijn collega;s ook niet zo gezellig volgens hun. Op de cursus kwam er uit vallen dat ik eigenlijk niet helemaal meer op mijn plek zat. Maar ja...ik moest wel want alles wat ik heb komt niet uit de lucht vallen en heb je helaas in ons land nog altijd geld voor nodig. om te houden.

Uiteindelijk viel er op de werkvloer iets voor waar ik de knoop om heb gezet. Ik heb de manager gebeld..dat ik dit niet meer wilde doen wat ik nu zat te doen. Tranen met tuiten gehuild erom. Dat dit niet is wat ik wilde maar geen keuze had. Ook ik had geprobeerd ander werk te zoeken. Maar pff..dat kwam maar niet op mijn pad. En wat wilde ik nu eigenlijk voor een baan terug? Want dat was in al die jaren ook nog niet duidelijk.

MIjn werkgever heeft het heel sportief opgepakt en is met mij gaan praten. Heeft mij de tijd gegeven om dingen op een rijtje te zetten wat ik dan wel graag deed en heb mijn ontslag gekregen (met oprot premie zeg maar) maar wel netjes gegaan allemaal. Ze konden eventueel begeleiden naar wat anders maar ik was zelf al bezig.

Pas toen ik de nieuwe weg in ging en een opleiding gekozen en begonnen kwam ik er pas achter hoeveel druk het werk mij eigenlijk had gegeven in de afgelopen 7 jaar/? Hoeveel ik eigenlijk geïncasseerd had omdat het moest volgens mezelf en de rekeningen die op de mat vallen.

Maar nu alles op zijn plek valt en ik weer onderweg ben maar nu wel echt op mijn gevoel gekozen heb wat ik nu echt leuk vind en doelen stel met wat ik daarmee wil bereiken....ben ik gelukkiger dan ooit en financieel gaat het ineens toch goed terwijl ik zo bang was voor dat stuk toen.

Nu zeg ik had ik maar eerder de val gepakt en mijn gevoel gevolgd! Daar wordt ik veel beter van..en gelukkiger....ik werk nu tijdelijk via een uitzendbureau zodat de banen die ik aanpak niet te lang zijn en ben mijn opleidingen aan het afronden. En bouw aan mijn eigen bedrijf dat is mijn droom om uit te komen..nog niet af...maar wel zo blij met de stappen in het afgelopen jaar! Onderweg maar zo gelukkig!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:36

Kostolany schreef:
Heb niet alles gelezen van je topic aan antwoorden. Ik praat even over mijn eigen stukje. Ik heb 7 jaar bij hetzelfde bedrijf gewerkt. Veel re-organisaties mee gemaakt en overleefd. De laatste was niet in de koude kleren gaan zitten zeg maar. Want ons werk veranderde zo erg dat ik er helemaal niets meer aan vond. Maar ik kon niet stoppen want tja had het geld gewoon nodig. Dus bleef ik maar doorgaan. de laatste 2 jaar waren pure ellende. Ik was thuis ook steeds meer depri en voelde me niet meer fijn in alle opzichten. Zeer negatief was en erg onrustig.

Ik kreeg een cursus want inmiddels was ik voor mijn collega;s ook niet zo gezellig volgens hun. Op de cursus kwam er uit vallen dat ik eigenlijk niet helemaal meer op mijn plek zat. Maar ja...ik moest wel want alles wat ik heb komt niet uit de lucht vallen en heb je helaas in ons land nog altijd geld voor nodig. om te houden.

Uiteindelijk viel er op de werkvloer iets voor waar ik de knoop om heb gezet. Ik heb de manager gebeld..dat ik dit niet meer wilde doen wat ik nu zat te doen. Tranen met tuiten gehuild erom. Dat dit niet is wat ik wilde maar geen keuze had. Ook ik had geprobeerd ander werk te zoeken. Maar pff..dat kwam maar niet op mijn pad. En wat wilde ik nu eigenlijk voor een baan terug? Want dat was in al die jaren ook nog niet duidelijk.

MIjn werkgever heeft het heel sportief opgepakt en is met mij gaan praten. Heeft mij de tijd gegeven om dingen op een rijtje te zetten wat ik dan wel graag deed en heb mijn ontslag gekregen (met oprot premie zeg maar) maar wel netjes gegaan allemaal. Ze konden eventueel begeleiden naar wat anders maar ik was zelf al bezig.

Pas toen ik de nieuwe weg in ging en een opleiding gekozen en begonnen kwam ik er pas achter hoeveel druk het werk mij eigenlijk had gegeven in de afgelopen 7 jaar/? Hoeveel ik eigenlijk geïncasseerd had omdat het moest volgens mezelf en de rekeningen die op de mat vallen.

Maar nu alles op zijn plek valt en ik weer onderweg ben maar nu wel echt op mijn gevoel gekozen heb wat ik nu echt leuk vind en doelen stel met wat ik daarmee wil bereiken....ben ik gelukkiger dan ooit en financieel gaat het ineens toch goed terwijl ik zo bang was voor dat stuk toen.

Nu zeg ik had ik maar eerder de val gepakt en mijn gevoel gevolgd! Daar wordt ik veel beter van..en gelukkiger....ik werk nu tijdelijk via een uitzendbureau zodat de banen die ik aanpak niet te lang zijn en ben mijn opleidingen aan het afronden. En bouw aan mijn eigen bedrijf dat is mijn droom om uit te komen..nog niet af...maar wel zo blij met de stappen in het afgelopen jaar! Onderweg maar zo gelukkig!

Heel fijn voor je, maar ik denk dat er wel een verschil is. Jij werkte daar al zeven jaar, was een goede werknemer want anders overleef je de reorganisaties echt niet. Ts werkt nog niet zolang en is al een aantal keren ziek geweest. Dan kun je bij je baas aangeven dat je minder uren wilt werken maar dat is blijkbaar geen optie voor ts. Heel vervelend maar er zit toch echt niets anders op dan solliciteren, opleiding beginnen of doorbijten.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 00:11

Dat is helemaal waar:) Maar je kan ook zeggen ik schrijf in uitzendbureau en zien wat ze bieden en gewoon doen wat er aangeboden wordt en toch geld binnen maar kort durende dingen die niet in de weg gaan zitten. Want dat werk is er op dit moment met kort durende banen genoeg. Dat kan altijd als je werk je niet goed bevalt. Zit je niet direct zonder geld. En wie weet wat je daar weer tegen komt waar je wat langer wil blijven en het kan. En het ook nog leuk vind.

En zelf thuis op een rijtje zetten wat je wel graag doet. Maar meerdere keren ziek omdat je iets doet wat niet goed voelt is het zonde van je eigen leven. Je hebt er maar een..zonde om geen keuze te maken..en om te vallen voor je verplichtingen dan ben je verder van huis in mijn ogen.

Als je niet goed zit bij je huidige werkgever.....moet je niet wachten tot je omvalt..omdat je bang bent voor..maar keuzes maken en proberen. Maar dat zeg ik nu na het meemaken om het op te laten lopen.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 00:30

X
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 03-11-25 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 00:33

44Myrthe44 je verwoordt het mooi! Dat is waar ik ook naar toe wilde maar niet verwoord kreeg!

Dat is het waar je het voor doet;) Ik hier dus nu ook:) Jaren lang geld enz..angst gehad nu niet meer..en ik ben blijer dan ooit en geen problemen..Inderdaad volg je dromen en je gevoel volg je passie. Je leeft maar 1x..laat niet de wereld je juk zijn:) Er is zoveel meer...

En als je dan toch moet werken..kies werk waar je passie voor hebt! Gevoel bij hebt...niet een machine werk omdat het moet:) Blijf jezelf doelen stellen waar je naar toe wil en uit wil komen en houdt dat je voor als het tegen zit en je zal er komen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:06

Heerlijk myrthe, wie betaald jouw rekeningen? Jouw huur, gas licht en water? De sociale dienst? Klinkt akelig weet ik, bedoel het meer charcherend...sorry, was een beetje hard, zie dat je 22 bent, dan snap ik je reaktie :o .

Ik heb altijd MOETEN werken, anders was er maar een ding, tasjesvrouw worden!

En reizen kost ook geld in deze overspannen wereld met je rugzak zonder geld de wereld door? Als meid alleen? Vast!

TS ga je studie afmaken, ga nadenken om iets voor je zelf op te starten, desnoods met een studie vriend(in) als je creatief bent met ideeen komt er wel wat..dan is werken voor je zelf en dat gaat een stuk makkelijker..

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 12:52

Tcm62 schreef:
Heerlijk myrthe, wie betaald jouw rekeningen? Jouw huur, gas licht en water? De sociale dienst? Klinkt akelig weet ik, bedoel het meer charcherend...sorry, was een beetje hard, zie dat je 22 bent, dan snap ik je reaktie :o .

En reizen kost ook geld in deze overspannen wereld met je rugzak zonder geld de wereld door? Als meid alleen? Vast!

TS ga je studie afmaken, ga nadenken om iets voor je zelf op te starten, desnoods met een studie vriend(in) als je creatief bent met ideeen komt er wel wat..dan is werken voor je zelf en dat gaat een stuk makkelijker..

Ik heb wel wat ik wel graag zou willen buiten mijn vakgebied. Een webwinkel of iets dergelijks iets in de trant van dieren spullen. Maar dan weet ik nooit hoe ik dat in godsnaam aan moet pakken en dan blijft het er weer bij. Ik weet nooit hoe je dingen moet doen en hoe ik dit werkelijkheid kan maken.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:29

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:27

Bambi1995 schreef:
Tcm62 schreef:

b

Goed idee!! Ga eerst maar eens denken hoe je het wil, welke spullen, ali express bv alibaba kun je goedkoop veel inkopen..zijn vast boeken hoe je zo een site opzet en hoe je een webwinkel start, anders vast cursussen via internet te zoeken...geef je idee niet op.

Ik heb wel wat ik wel graag zou willen buiten mijn vakgebied. Een webwinkel of iets dergelijks iets in de trant van dieren spullen. Maar dan weet ik nooit hoe ik dat in godsnaam aan moet pakken en dan blijft het er weer bij. Ik weet nooit hoe je dingen moet doen en hoe ik dit werkelijkheid kan maken.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:02

Amandavd schreef:
Nine hoe kom je erbij dat het een man is?

Hyppolyte; het ging mij om dit stuk.

Ik baseer mijn opmerkingen op wat ik in mijn omgeving hoor en zie. Het is het tijdperk van de burn-outs, chronische vermoeidheid, aandoening hier, aandoening daar, ik zie helaas heel veel mensen die het allemaal wel prima vinden dat ze een uitkering krijgen en die niet echt hun best doen om weer zo snel mogelijk aan het werk te komen, en dat zie je in alle lagen van de bevolking op het moment.

Het lijkt alsof je suggereert dat mensen zich graag ziek voordoen om lui op de bank te zitten.

Nee zo bedoel ik het niet, maar mensen zitten we steeds sneller ziek thuis, we zijn gewoon niet meer zoveel gewend lijkt wel. Het 2e deel slaat weer vooral op de mensen die werkloos thuis zitten, dat had ik ff anders neer moeten zetten.

Citaat:
Hyppolyte,
ik blijf het jammer vinden hoe je iedereen over een kam scheert, en je zo star vast blijf houden aan je idee dat iedereen 40 uur moet kunnen werken. Blijkbaar snap je niet dat niet iedereen hetzelfde is en kan....
Prima als jij denkt dat de jeugd niets doet en niets hoeft te doen, blijf lekker daar in geloven.
Ik houd erover op, heeft toch niet heel veel zin :)

Ik zie dat je heeeeel selectief leest en eigenlijk vooral aan je eigen conclusie vasthoudt, prima..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:08

hyppolyte schreef:
Amandavd schreef:
Nine hoe kom je erbij dat het een man is?

Hyppolyte; het ging mij om dit stuk.

Ik baseer mijn opmerkingen op wat ik in mijn omgeving hoor en zie. Het is het tijdperk van de burn-outs, chronische vermoeidheid, aandoening hier, aandoening daar, ik zie helaas heel veel mensen die het allemaal wel prima vinden dat ze een uitkering krijgen en die niet echt hun best doen om weer zo snel mogelijk aan het werk te komen, en dat zie je in alle lagen van de bevolking op het moment.

Het lijkt alsof je suggereert dat mensen zich graag ziek voordoen om lui op de bank te zitten.

Nee zo bedoel ik het niet, maar mensen zitten we steeds sneller ziek thuis, we zijn gewoon niet meer zoveel gewend lijkt wel. Het 2e deel slaat weer vooral op de mensen die werkloos thuis zitten, dat had ik ff anders neer moeten zetten.

Maar wat ik niet snap; ik weet niet hoe oud je bent, maar in de foto's in je profiel zie ik iemand die mij ongeveer net zo oud lijkt als ik. Hoe kun je dan die vergelijking maken dat mensen nu sneller ziek zijn dan 'vroeger'? Volgens mij kun je dat alleen zeggen als je al 50jaar op personeelszaken werkt, of zijn hier cijfers van ofzo?

Verder vraag ik me af dat, stél dat het zo is, dat er nu meer burnouts/ziekmeldingen zijn dan vroeger of dat niet gewoon komt doordat er nu veel meer van ons verwacht wordt.
Vroeger verdiende de man gewoon geld, vrouw deed huishouden en de kinderen. Vaste taakverdeling, geen stress. Nu moet iedereen van alles, werken, kinderen, huishouden, sporten etc... Ik snap wel dat er dan meer stress is :Y)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:16

Er zijn cijfers van, en ik heb ook regelmatig contact met mensen die meer ervaring hebben dan ik, ook bij HR indd. Het is een algehele tendens. Je hoeft geen 60 te zijn om aan dergelijke informatie te komen. En trouwens, het is ook uit eigen ervaring, 10-15 jaar geleden ging het er al heel anders aan toe dan nu.

Die burnouts hebben ook gerust wel te maken met de manier van werken en de eisen die nu gesteld worden, vooral ook het uithollen van functies en het gebrek aan enige loyaliteit naar de werknemers toe. Maar daarnaast heb je ook de ontwikkeling dat mensen steeds meer het idee hebben dat ze overal recht op hebben. Alles moet maar kunnen, kijk nu even de reacties t.o.v. vluchtelingen, alles moet maar gezegd mogen worden, ben ik het niet mee eens, het moet wel binnen het redelijke blijven.
Mensen zijn ook heel goed in het zichzelf aanpraten van stress, iedereen vindt altijd maar dat ze het druk hebben :+..
Wat wel een leuke is trouwens is dat sinds de crisis, steeds minder mensen zich ziekmelden, uit angst om baanverlies, daaruit blijkt mijns inziens ook wel dat een hoop mensen er een loopje mee nemen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:29

Zou een deel ook niet komen Door de sociale media?

Tot een jaar of tien geleden hoefde je niet te reageren op 75 appjes van kennissen en vrienden (die er 100 van maken als je niet binnen het uur reageert) werd je niet ontvriend omdat je niet reageert op de diarree aan (onnodige) info op Facebook. Hoefde je geen lading fora bij te houden.

Je belde een keer een vriendin of familie en als ze niet oppakten, ging je ervan uit dat ze gewoon niet thuis waren. Was je niet gefrustreerd omdat ze niet direct terugbelden.

Het is af en toe zo heerlijk om die foon met al die piepjes en pingetjes even niet te horen. Hoor van meer mensen met pubers dat de pubers erg veel last hebben van al die gedwongen (a) sociale media. Zaken die voorheen met een partner, familie of je beste vriendin werden gedeeld, worden nuop iinternet gepleurd waar het Tot in lengte van dagen traceerbaar is.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:35

Nou ik weet niet ik alsoude muts ken de tijd toen ik 25 was en oo kantoor zat en de tijd25 jaar later..de werkdruk, de druk van boven af, de amper nog collegialiteit, de politieke spelletjes, de hoeveelheid werk die per dag en per week af moet is niet dubbel maar ik denk 4 dubbel..

En als je die 25 jaar hebt gewerkt, is het niet gek dat er uitval is en ook bij de jeugd die werken ook nog moet leren...want ik had het in mijn jeugdjaren toen de pcs net waren uitgevonden al moeilijk om in het ritme te komen...toen kon je zitten wachten op je printer nu is alles tegelijk..moet alles heel snl snappen en kunnen doen..

Ik denk dat ze best willen werken, maar dat het vaak niet zo fijn is, ook veel uitbuiting van de baas naar de beginnende werker met salarissen die gewoon te erg zijn om te noemen zo weinig, maar wel keihard mee werken..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 07:50

Ja mensen van de HBO / Unie die eerst gewoon gratis moeten werken om ervaring op te doen voordat ze een betaalde baan kunnen krijgen... Dat vind ik echt van de zotte tegenwoordig.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:27

Ja precies en worden op mbo banen aangenomen omdat ze sneller in te werken zijn op simpele banen....leuk voor de werkgever maar de starter moet wel weer langer moeite doen om verder te komen als dat lukt....ondertussen hbo werk doen voor mbo salaris.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:40

Waardoor MBOers weer afgewezen worden want ze kunnen ook wel hogeropgeleiden hebben.. Ik heb schoongemaakt in een revalidatie centrum als bijbaan waar ze alleen HBO studenten wilden..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:00

precies Jildau. En tegen dat probleem loop ik ook al een paar jaar aan. Functie omschrijvingen die precies bij mijn werkervaring passen en dan…HBO (harde eis).

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:13

Gaat echt nergens over want ik moest prullenbakken legen en toiletten schoonmaken.. Maar ik weet niet hoe dat in de randstad is maar hier in Friesland solliciteren op zo'n weekendbaantje al 100 man dus ze hebben het voor het kiezen. Tijdens mijn sollicitatie periode ook om de meest belachelijke redenen afgewezen omdat ze gewoon zoveel keus hebben.

En dan al die mensen maar roepen dat er genoeg werk is. Waar dan?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:13

Jildau schreef:
Waardoor MBOers weer afgewezen worden want ze kunnen ook wel hogeropgeleiden hebben.. Ik heb schoongemaakt in een revalidatie centrum als bijbaan waar ze alleen HBO studenten wilden..

U

Ja dat klopt...ik herken dat en je kunt er niets tegen doen, de uitzendbureaus doen er nl grif aan mee...ik heb ze eens heel eerlijk gevraagd hoe dat nu ging..zeij geven het toe en doen het zoomdaf het "licht ook bij hun moeten branden" krijg je als antwoord.Op alle banen solliciteren er 100en..
De eerste schifting is leeftijd, de rest gaat in de prulenbak, dan inderdaad de hoger opgeleiden worden apart gelegd..jong en goedkoop en goed opgeleid, dan houd je er 100 of zo,over..

De ervaren krachten gaan voor gangbare banen meteen de prullenbak in, te duur, uurloon uitzendbureau is niet in verhouding met wat ze vragen aan de werkgever en uitbetalen aan de kracht..zo houden ze een goede marge voor zichzelf..de hoogopgeleide wil erg graag werk, dus hapt altijd toe..
Laatst bijgewerkt door Indestal op 12-02-16 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:15

Echt zo denigrerend.. Terwijl ik op het MBO vaak meer hardwerkende en vooral ook praktisch ingestelde mensen tegenkwam dan nu op het HBO.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:15

Jildau schreef:
Echt zo denigrerend.. Terwijl ik op het MBO vaak meer hardwerkende en vooral ook praktisch ingestelde mensen tegenkwam dan nu op het HBO.

En dit is niet denigrerend :D?