Nee geen klusjes voor de baas

Onregelmatige tijden werken. Dat ov niet rijdt.
Of in uithoeken waar ov amper komt.
Dan is een auto om er te komen een must.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Vanillia schreef:Dat lijkt me niet, het zal de gemiddelde werkgever en worst wezen of je je rijbewijs hebt of niet, als je maar op je werk komt, tenzij je solliciteert op een functie als koerier natuurlijk
Kostolany schreef:Heb niet alles gelezen van je topic aan antwoorden. Ik praat even over mijn eigen stukje. Ik heb 7 jaar bij hetzelfde bedrijf gewerkt. Veel re-organisaties mee gemaakt en overleefd. De laatste was niet in de koude kleren gaan zitten zeg maar. Want ons werk veranderde zo erg dat ik er helemaal niets meer aan vond. Maar ik kon niet stoppen want tja had het geld gewoon nodig. Dus bleef ik maar doorgaan. de laatste 2 jaar waren pure ellende. Ik was thuis ook steeds meer depri en voelde me niet meer fijn in alle opzichten. Zeer negatief was en erg onrustig.
Ik kreeg een cursus want inmiddels was ik voor mijn collega;s ook niet zo gezellig volgens hun. Op de cursus kwam er uit vallen dat ik eigenlijk niet helemaal meer op mijn plek zat. Maar ja...ik moest wel want alles wat ik heb komt niet uit de lucht vallen en heb je helaas in ons land nog altijd geld voor nodig. om te houden.
Uiteindelijk viel er op de werkvloer iets voor waar ik de knoop om heb gezet. Ik heb de manager gebeld..dat ik dit niet meer wilde doen wat ik nu zat te doen. Tranen met tuiten gehuild erom. Dat dit niet is wat ik wilde maar geen keuze had. Ook ik had geprobeerd ander werk te zoeken. Maar pff..dat kwam maar niet op mijn pad. En wat wilde ik nu eigenlijk voor een baan terug? Want dat was in al die jaren ook nog niet duidelijk.
MIjn werkgever heeft het heel sportief opgepakt en is met mij gaan praten. Heeft mij de tijd gegeven om dingen op een rijtje te zetten wat ik dan wel graag deed en heb mijn ontslag gekregen (met oprot premie zeg maar) maar wel netjes gegaan allemaal. Ze konden eventueel begeleiden naar wat anders maar ik was zelf al bezig.
Pas toen ik de nieuwe weg in ging en een opleiding gekozen en begonnen kwam ik er pas achter hoeveel druk het werk mij eigenlijk had gegeven in de afgelopen 7 jaar/? Hoeveel ik eigenlijk geïncasseerd had omdat het moest volgens mezelf en de rekeningen die op de mat vallen.
Maar nu alles op zijn plek valt en ik weer onderweg ben maar nu wel echt op mijn gevoel gekozen heb wat ik nu echt leuk vind en doelen stel met wat ik daarmee wil bereiken....ben ik gelukkiger dan ooit en financieel gaat het ineens toch goed terwijl ik zo bang was voor dat stuk toen.
Nu zeg ik had ik maar eerder de val gepakt en mijn gevoel gevolgd! Daar wordt ik veel beter van..en gelukkiger....ik werk nu tijdelijk via een uitzendbureau zodat de banen die ik aanpak niet te lang zijn en ben mijn opleidingen aan het afronden. En bouw aan mijn eigen bedrijf dat is mijn droom om uit te komen..nog niet af...maar wel zo blij met de stappen in het afgelopen jaar! Onderweg maar zo gelukkig!
.Tcm62 schreef:Heerlijk myrthe, wie betaald jouw rekeningen? Jouw huur, gas licht en water? De sociale dienst? Klinkt akelig weet ik, bedoel het meer charcherend...sorry, was een beetje hard, zie dat je 22 bent, dan snap ik je reaktie.
Ik heb altijd MOETEN werken, anders was er maar een ding, tasjesvrouw worden!
En reizen kost ook geld in deze overspannen wereld met je rugzak zonder geld de wereld door? Als meid alleen? Vast!
TS ga je studie afmaken, ga nadenken om iets voor je zelf op te starten, desnoods met een studie vriend(in) als je creatief bent met ideeen komt er wel wat..dan is werken voor je zelf en dat gaat een stuk makkelijker..
Bambi1995 schreef:Tcm62 schreef:bHeerlijk myrthe, wie betaald jouw rekeningen? Jouw huur, gas licht en water? De sociale dienst? Klinkt akelig weet ik, bedoel het meer charcherend...sorry, was een beetje hard, zie dat je 22 bent, dan snap ik je reaktie.
Ik heb altijd MOETEN werken, anders was er maar een ding, tasjesvrouw worden!
En reizen kost ook geld in deze overspannen wereld met je rugzak zonder geld de wereld door? Als meid alleen? Vast!
TS ga je studie afmaken, ga nadenken om iets voor je zelf op te starten, desnoods met een studie vriend(in) als je creatief bent met ideeen komt er wel wat..dan is werken voor je zelf en dat gaat een stuk makkelijker..
Goed idee!! Ga eerst maar eens denken hoe je het wil, welke spullen, ali express bv alibaba kun je goedkoop veel inkopen..zijn vast boeken hoe je zo een site opzet en hoe je een webwinkel start, anders vast cursussen via internet te zoeken...geef je idee niet op.
Ik heb wel wat ik wel graag zou willen buiten mijn vakgebied. Een webwinkel of iets dergelijks iets in de trant van dieren spullen. Maar dan weet ik nooit hoe ik dat in godsnaam aan moet pakken en dan blijft het er weer bij. Ik weet nooit hoe je dingen moet doen en hoe ik dit werkelijkheid kan maken.
Amandavd schreef:Nine hoe kom je erbij dat het een man is?
Hyppolyte; het ging mij om dit stuk.
Ik baseer mijn opmerkingen op wat ik in mijn omgeving hoor en zie. Het is het tijdperk van de burn-outs, chronische vermoeidheid, aandoening hier, aandoening daar, ik zie helaas heel veel mensen die het allemaal wel prima vinden dat ze een uitkering krijgen en die niet echt hun best doen om weer zo snel mogelijk aan het werk te komen, en dat zie je in alle lagen van de bevolking op het moment.
Het lijkt alsof je suggereert dat mensen zich graag ziek voordoen om lui op de bank te zitten.
Citaat:Hyppolyte,
ik blijf het jammer vinden hoe je iedereen over een kam scheert, en je zo star vast blijf houden aan je idee dat iedereen 40 uur moet kunnen werken. Blijkbaar snap je niet dat niet iedereen hetzelfde is en kan....
Prima als jij denkt dat de jeugd niets doet en niets hoeft te doen, blijf lekker daar in geloven.
Ik houd erover op, heeft toch niet heel veel zin
hyppolyte schreef:Amandavd schreef:Nine hoe kom je erbij dat het een man is?
Hyppolyte; het ging mij om dit stuk.
Ik baseer mijn opmerkingen op wat ik in mijn omgeving hoor en zie. Het is het tijdperk van de burn-outs, chronische vermoeidheid, aandoening hier, aandoening daar, ik zie helaas heel veel mensen die het allemaal wel prima vinden dat ze een uitkering krijgen en die niet echt hun best doen om weer zo snel mogelijk aan het werk te komen, en dat zie je in alle lagen van de bevolking op het moment.
Het lijkt alsof je suggereert dat mensen zich graag ziek voordoen om lui op de bank te zitten.
Nee zo bedoel ik het niet, maar mensen zitten we steeds sneller ziek thuis, we zijn gewoon niet meer zoveel gewend lijkt wel. Het 2e deel slaat weer vooral op de mensen die werkloos thuis zitten, dat had ik ff anders neer moeten zetten.
..Jildau schreef:Waardoor MBOers weer afgewezen worden want ze kunnen ook wel hogeropgeleiden hebben.. Ik heb schoongemaakt in een revalidatie centrum als bijbaan waar ze alleen HBO studenten wilden..