Wat aan op bruiloft/ kan dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Wat aan op bruiloft/ kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:33

@grit:ja,in de U.S.A. geven ze ontzettend veel geld uit aan bruidsjurken en de bruidsmeisjes moeten er dan bijpassend uitzien.Je hebt vast het t.v.programma "Say yes to the dress"wel eens gezien. ^&+

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:40

De serie ken ik wel, maar echt gekeken heb ik niet.

De jurk werd inderdaad voor mij betaald, ik moest zelf zorgen de goede kleur nagellak te hebben en transparante sandaaltjes met hak :D . Het was een stukje vliegen, maar wel een topbruiloft die de dag ervoor al begon met alle vrienden en familie op de trouwlocatie in het mooie California.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:42

Dan heb je geluk. T is redelijk gebruikelijk dat bruidsmeisjes die jurk zelf betalen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:48

Sammie schreef:
Dan heb je geluk. T is redelijk gebruikelijk dat bruidsmeisjes die jurk zelf betalen.

Ja? Mijn zusje en haar vrouw hebben de jurken van de bruidsmeisjes betaald. Ik kreeg mijn bruidsmeisjesjurk ook van mijn tante toentertijd :).

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:50

Dan heb ik inderdaad geluk gehad. Maar ik zou het anders wel betaald hebben, al is het niet mijn ding, het was toch bijzonder. De jurk heb ik nog steeds. De (gehuurde) pakken voor de mannen werden ook door het bruidspaar betaald.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:35

Yes, al mag je als bruid altijd aanbieden om hem voor hen te betalen :) En als we het dan over aparte 'regels' hebben :D Dit vind ik er dan weer één van. :D Al is het goud voor programmas als SYTD-bridesmaides :') Want er is altijd een hoop gemopper op de kleur, de lengte, het formaat, de prijs etc. etc.

Overigens hebben we in Nederland een andere traditie wbt bruidsmeisjes dan in UK en US, daar kleden de bruidsmeiden zich allemaal hetzelfde.. Iets dat door programmas als SYTD en de algemene veramerikanisering ook wel hier steeds vaker voorkomt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:44

nah.. lang geleden tweemaal bruidsmeisje geweest..
eenmaal als kind, eenmaal als tiener..
en de bruidsmeisjes en jonkertjes hadden ook dezelfde kledij toen (zooooo niet mijn smaak.. ben s avonds onder tafel doorgekropen en daarbij mooi op mijn jurk gaan staan met mijn schoentje.. }:) krak zij het poezelig liefje jurkje }:) )

beiden gevallen moest ik alleen komen opdraven voor de maten.. alles werd geregeld en de bruid betaalde..

immers het is de bruid die bruidsmeisjes wil (is niet persee nodig toch? de meesten die ik ken zijn getrouwd zonder bruidsmeisjes en jonkers).. de bruidsmeisjes kledij was toen ook al gewoon onderdeel van de bruilofskosten..

dat was ruim voor de tijd van internet, de eerste was nederland 3 nog maar net in de lucht zelfs (geeeeeeez ik wordt oud) en geen buitenlandse banden :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:45

Dit ging wel over us of a, (Amerikaans schoonzus) niet Nederland :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:47

ja, maar je gaf toch juist aan dat gelijke kleding en op kosten van de trouwerij amerikaans en was?
juist niet Nederlands?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:58

Wel Amerikaans dus. Nederland durf ik niet met stelligheid te zeggen omdat we hier die traditie eigenlijk nog niet zo hebben. We gaan dus wel meer die kant op.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:04

ik heb geen idee Sammie, ik weet niet beter, als de traditie daar, was ook zo bij mijn familie.

misschien van streek tot streek verschillend?

het zal allicht wijder toegepast worden met alle buitenlandse tv invloeden.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:31

Voor zover ik weet is het idd hier ook niet vreemd dat de bloemenmeisjes/bruidsmeisjes (als in kinderen) bijpassende jurkjes krijgen. Hier ook als kind wel eens bruidsmeisje geweest. Jurkjes werden idd op maat bijpassend gemaakt. Was ver voor de amerikanisering van dergelijke programma's/internet. Ook een vrij traditionele bruiloft.
Dat het volwassen bruidsgezelschap hetzelfde aan moeten zoals in die programma's heb ik hier nog niet gezien idd. Volgens mij is het hier sowieso niet zo'n ding om een heel gezelschap volwassenen als bridal party te hebben.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 10:59

Daar zou ik dan weer wel meer moeite mee hebben, als ik iemand echt moet dwingen om een specifiek kledingsstuk te kopen voor mijn bruiloft.
Als ik bv graag zou hebben dat iedereen in jurk komt, dan maakt het mij niet uit als die jurk nu 15 euro bij Zalando heeft gekost, al 5 jaar in de kast hangt of gloednieuw gekocht is een chique boetiek.

Maar als ik dan ga zeggen ja je moét deze jurk aandoen van bv 100 euro met die schoenen en nog eens zelf voor betalen...ik zou daar zelf hoe leuk ik de bruid ook vind niet zo op staan springen, om zoveel geld te moéten uitgeven voor iets dat ik dan meer dan waarschijnlijk ook nog alleen maar die dag kan dragen. Nee dan zou ik dat in het budget rekenen om zelf te betalen. Als, want ik zou in de eerste plaats al zo geen bruidsmeisjes willen hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:15

Fijn dat het zo leuk was :)

Mocht je de volgende keer twijfelen, vraag het gewoon even aan het bruidspaar. Ik zou er absoluut geen moeite mee hebben bv als iemand wit had gedragen. Mijn zus droeg zelfs gewoon een witte jurk haha. Zolang ze maar niet aankomen zetten in een bruidsjurk :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:15

flappie28 schreef:
Sleeper schreef:

Ik begrijp het ook niet hoor. Heb even in wat profielen zitten spieken maar dan zie ik jonge meiden die zeggen dat wit not done is. Vind die gedachte meer iets voor 60+ De ongeschreven regel ken ik uiteraard, maar iemand die een witte blouse aan heeft zal toch nooit de mooie witte bruidsjurk kunnen overtreffen. Dat is mijn gedachte ten minste.

Mijn gedachte ook en daarbij zie je als bruid niet eens wat mensen aan hebben als ze er alleen s avonds op de receptie of feest zijn. Het zou misschien alleen verwarrend kunnen zijn als de bruid geen jurk aan heeft en gewone kleding, maar dan kun je het niemand kwalijk nemen dat je niet direct als de bruid herkend word natuurlijk. Mensen zoeken automatisch naar iemand met een mooie opvallende jurk als ze ergens binnen komen op een bruiloft.

Daarom ga je dus niet in een mooie opvallende jurk.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:18

Ik ging in een mooie, opvallende jurk. Maar het was alsnog overduidelijk wie de bruiden waren hoor. Want witte trouwjurk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:23

Ik trek ook juist een mooie en wat opvallende jurk aan op een bruiloft als iemand trouwt waar ik heel close mee ben :j toch leuk? Ik had al een leuk cocktail jurkje gezien voor als mijn vriendin gaat trouwen, maar die gaat nog lang niet trouwen helaas hahahaha
Ik vond het zelf ook helemaal geweldig dat anderen op mijn dag zo los ging met mooie kleding :D

Moet wel zeggen, ik zag ook een bruiloft waar de bruid onherkenbaar was en de gasten beter gekleed waren. Dat was zeer verwarrend :') Vooral toen haar bruidskinderen naar mij toekwamen (ik was wel in trouwjurk, feest op dezelfde locatie) en zeiden; ooooooo wat ben jij mooi! Net een prinses! En ook haar gasten die mij tegen kwamen en lyrisch waren over mijn jurk := (ik quote: 'jij bent wel een échte bruid')

Ik had zelf pas door wie de bruid was doordat ze foto's gingen maken van haar en haar man buiten.